Ajattelin välillä jotakin järkevää, ja haluaisin tietää mikä on asia tai paikka tai yleensä jokin missä tunnette olevanne todella onnellisia?
Itse olen onnellinen monesta asiasta, ne on kaikki pieniä asioita, mutta minulle tärkeitä. Esimerkkinä auringonnousu aamuisin, kävely kauniissa metsässä koiran kanssa ihan kaksistaan, Omien lasten hymyt ja elämän hyvät tilanteet, kesäillan lämmin kauneus, pari kaljaa saunan jälkeen terassilla kesäillan hämyssä, kevään ensimmäiset sinivuokot,kesän ukonilma, jolloin koko maailma tuntuu eri väriseltä, syksyn ihanat pimeät illat ja kynttilänvalo, Joulun odotus ja piparien leipominen aikuisten lasteni kanssa, oman miehen kainalossa olo raskaan päivän jälkeen, Eli koko vuosi on täynnä asioita joista saan olla onnellinen ja kiitollinen. Ei onnen tarvitse olla rahasta kiinni, se on nimenomaan niitä pieniä arkisia asioita joita tuskin huomaammekaan, ellemme oikein asiaa ajattele.
Tässä minun avaukseni, jonka ei pitäisi ketään ärsyttää ja johon toivon myös muilta vastauksia, eli mitä on onni?
Mikä saa teidät onnelliseksi
55
1930
Vastaukset
- liberaattori
kuten metallinen musiikki (Taivas lyö tulta!!!!), joku odottaa kotona ja liikkumisväline muualla kuin korjaamolla.
Vaikkapa se, että kirjoittelen kanssasi juuri nyt.
Pienestä kiinni. Enkä aliarvioinut sinua mitenkään. xD
Hyvä kahvi ja ukkosmyrskyt saavat myös plus-pisteitä.- taikanainen
kuuntelet Teräsbetonia :)
- liberaattori
taikanainen kirjoitti:
kuuntelet Teräsbetonia :)
taikis. Paidat pois ja menox.
Judge moikkaa sinua vanha antks-pyydeltävä ja toivottaa hyviä tappeluskelejä. xD - taikanainen
liberaattori kirjoitti:
taikis. Paidat pois ja menox.
Judge moikkaa sinua vanha antks-pyydeltävä ja toivottaa hyviä tappeluskelejä. xDsinäkö se oletkin :)
Samaten sinulle mitä parhaimpia kelejä.
Tuo tohvelieläin oli hyvä... - liberaattori
taikanainen kirjoitti:
sinäkö se oletkin :)
Samaten sinulle mitä parhaimpia kelejä.
Tuo tohvelieläin oli hyvä...paatua, nainen. Sinustahan on tullut oikea palstahirmu. Toivottavasti sinulla on ollut pääpuolin yhtä hauskaa kuin tässä päässä. En minä luonteestani ole mihinkään päässyt. Turhan ilkeä olen välillä. Hyi minua.
- taikanainen
liberaattori kirjoitti:
paatua, nainen. Sinustahan on tullut oikea palstahirmu. Toivottavasti sinulla on ollut pääpuolin yhtä hauskaa kuin tässä päässä. En minä luonteestani ole mihinkään päässyt. Turhan ilkeä olen välillä. Hyi minua.
aina välillä tekevät eetvarttia....pää paljaaksi ja tuhkasammiossa pieni pyörähdys... On muuten tuo teräsbetonin musiikki jotenkin sinun oloistasi, mietin joskus kuunnellessani.
Täytyy sanoa että olen viihtynyt tällä palstalla ja myöskin seurassasi johon olen täällä silloin tällöin puolihuomaamattomasti törmännyt ;) - liberaattori
taikanainen kirjoitti:
aina välillä tekevät eetvarttia....pää paljaaksi ja tuhkasammiossa pieni pyörähdys... On muuten tuo teräsbetonin musiikki jotenkin sinun oloistasi, mietin joskus kuunnellessani.
Täytyy sanoa että olen viihtynyt tällä palstalla ja myöskin seurassasi johon olen täällä silloin tällöin puolihuomaamattomasti törmännyt ;)taikis. Vaikka vain kirjoitettu teksti virtuaalihahmoilta saa aikaan tunne-elämyksiä. Sekä positiivia että negatiivisia. Tämäkin on oppia siihen, mitä voi kirjoittaa, ja mitä ei mielellään. Ja kenelle!
Koetan itsekin harjoitella niitä loukkaamattomuuden rajoja. Kun tämä tappelus on niin mukavaa (omasta mielestäni), täytyy olla tarkkana, kenen kanssa sitä harjoittaa. - taikanainen
liberaattori kirjoitti:
taikis. Vaikka vain kirjoitettu teksti virtuaalihahmoilta saa aikaan tunne-elämyksiä. Sekä positiivia että negatiivisia. Tämäkin on oppia siihen, mitä voi kirjoittaa, ja mitä ei mielellään. Ja kenelle!
Koetan itsekin harjoitella niitä loukkaamattomuuden rajoja. Kun tämä tappelus on niin mukavaa (omasta mielestäni), täytyy olla tarkkana, kenen kanssa sitä harjoittaa.totta, ihminen siellä konen ääressä kirjoittelee ja kokee näkemänsä kirjoitukset tuntteittensa kautta. Tällä palstalla on olo kuin nuorallatanssijalla, paljon uusia ihmisiä, jotka reagoivat eri tavoin samaan tekstiin.
Tuo sana tappelus kertoo jo että kyseessä eri asia kuin tappelu. Luulisin kestäväni sinun harjoittamisesi, kunhan näen merkin :))
- plunger
Vastaus. Onni on kokoonpantu pienistä hetkistä, jotka täytyy keksiä. Jos ei niihin kiinnitä huomiota, kulkee onnen ohi. Onni ei ole suuri sammio rahaa lohkotiilitalon holvissa, siellä viinikellarin päällä, uima-altaan vieressä, onni ei ole arvokas titteli, mutta se voi olla kyllä nautinto omaisuudesta. Se varmasti on kerta kerran jälkeen nautinto läheisistä, ystävistä, ja kenelle tahansa ympärillä näkyvät asiat, värit ja tuoksut. Eri vuodenajat, linnunlaulu ja mullan tuoksu ja sinivuokon heljä sini, perhosen lepatus ja lemmikin kostean turpan tökkäys poskeen. Lukemattomat pienet asiat joka päivä, unohtamatta sitä tunnetta joka syntyy vaikka työpaikalla kun voi auttaa toista, antaa neuvon, pelastaa pulasta, taluttaa vanhuksen kadun yli, kirjoittaa lämpimät terveiset.
En minä osaa määritellä enää, Sinä "maron" veit sanat suusta ja kerroit jo olennaisen. on se onnentuoja numero yksi.
Ts.Yleensä olen perusonnellinen.
Heräämiset asutoautosa kesä aamuisin.
Siellä saan parhaiten nukuttua ja on hienoa herätä kunnolla levänneenä.Plus tietysti vapaus heräämisen jälkeen tehdä jatkosuunnitelmat aina kunkin tilanteen mukaan.
Tavallisena arkena iloisen henkilön tapaaminen on aina hyvä ilonaihe.- eeroliini
Perhe ja kun olen taas onnistuneesti suunnitellut jonkun puutarhan kalliokasvit
- n52
jotenkin.
Jokainen yö.
Jokainen katse.
Ilo olla.
Kokea,tuntea,saada,antaa,huomata.
Hakea etsimäänsä.
Kuulla kuiskaus.
Pelätä löytävänsä.
Toivoa toivotonta.
Ikuinen tunteiden kirjo elää täysillä.
Elämä ainutlaatuinen.
Jokaisen kokea.
Katsella,haistaa,koskettaa,kuulla,itkeä,nauraa,ihmetellä,riidellä,sopia ja elää.
Kaikki ja kaikkien. - taikanainen
pienistä hyvistä asioista se onni tulee, lasten hymyistä, auringosta, työstä saadusta positiivisesta palauttesta, hyvästä musiikista, riemastuttavista tv ohjelmista, näistä palstaihmisistä jotka ovat ottaneet hyvin vastaan...jne
- maron
huomataan ettei raha tee onnelliseksi, tietenkin on etua jos ei aivan rutiköyhä ole, mutta sydämessä se onni asuu eikä lompakossa.
Halusin tämän avauksen siksi että on kiva tietää teidän ajatuksianne onnesta ja siitä mitä se oikeastaan on. Jotenkin tässä kiireisessä maailmassa tuntuu ettei onneen ole aikaa, mutta kuten huomataan se on niin pienistä seikoista kiinni. Ollaan onnellisia, jokainen päivä on täynnä pieniä ihmeitä ja onnenmurusia:-)
- T.R.maalari.N
sellaisina hetkinä jolloin olen sen pyörteen sisällä jonka loppuun liittyy katharsis, se tyhjä hetki jossa kaikki tuntuu pysähtyvän.
Tällaisia pyörteitä ovat...
...no, rakastelu, sen varmaan arvasi jokainen. Mutta, myös keskeneräinen kuva tai teksti tai jaetut hetket kuolevan tai syntyvän vuoteen äärellä. Tai jääpadon murtuminen, myrsky...
Yhteisenä elementtinä, noille kokemuksille on se, että niihin kaikkiin liittyy tunne ja kokemus omasta pienuudesta jonkun suuren ja voittamattoman edessä.
Luulen myös, että kokeakseni onnellisuutta, tarvitsen sopivan annoksen ristitiitaa... terästämään aistit ja erottamaan oleellisen epäoleellisesta.
Ne onnentunteet joita koen vaikka tähtitaivaan alla, tai sytytellessäni kynttilöitä kallioille tai herätessäni kesäaamuna sateen ropinaan... ovat kaikuja noista suurista ja vahvoista onnenkokemuksista.
Hävetti muuten vastata... pelkäsin kirjoittaessani, että joku tulkitsee... että taas se taivaanrannanmaalari yrittää jotain, omituista sepustaa. Kirjoitin silti, koska näin oikeasti ajattelen. Minkäpä minä ..sille voin. - Viitta
Sinähän oot oikea romatikko ;D
- maron
mutta minussa on myös omat hyvät puoleni, vaikka ne useimmiten piilossa ovatkin. Rakastan elämää sellaisenaan kun se eteen tulee, ja aina löytyy asioita joista voi olla onnellinen ja kiitollinen.
- Viitta
maron kirjoitti:
mutta minussa on myös omat hyvät puoleni, vaikka ne useimmiten piilossa ovatkin. Rakastan elämää sellaisenaan kun se eteen tulee, ja aina löytyy asioita joista voi olla onnellinen ja kiitollinen.
Olet itse asiassa aika syvällinen. Aistin sen heti :D
- Viitta
Viitta kirjoitti:
Olet itse asiassa aika syvällinen. Aistin sen heti :D
haluaisin vaihtaa
http://chat.suomi24.fi/login.cgi?cid=669&gid=6
odotan - maron
Viitta kirjoitti:
haluaisin vaihtaa
http://chat.suomi24.fi/login.cgi?cid=669&gid=6
odotanvaan vastaan ainoastaan tällä palstalla oleviin kirjoituksiin. Jos haluat jostakin jutella niin tämä palsta on paikka mistä minut tavoittaa, ei mistään muualta.
- Viitta
maron kirjoitti:
vaan vastaan ainoastaan tällä palstalla oleviin kirjoituksiin. Jos haluat jostakin jutella niin tämä palsta on paikka mistä minut tavoittaa, ei mistään muualta.
Älä nyt kuitenkaan pelästy. Aikeeni olivat täysin viattomat ja vilpittömät. Pari sanaa olisin halunnut vaihtaa.
"Jos haluat jostakin jutella niin tämä palsta on paikka mistä minut tavoittaa, ei mistään muualta."
Tämä selvä. - maron kirjautumatta
Viitta kirjoitti:
Älä nyt kuitenkaan pelästy. Aikeeni olivat täysin viattomat ja vilpittömät. Pari sanaa olisin halunnut vaihtaa.
"Jos haluat jostakin jutella niin tämä palsta on paikka mistä minut tavoittaa, ei mistään muualta."
Tämä selvä.niin olet ehkä huomannut että minun on paras poistua palstalta, mutta en suinkaan vähin äänin.
Kuvani ja tietoni otin jo pois, mutta kirjautumattomalla nikillä kirjoittelen sinne tänne, mutta nikkini on ja pysyy kuitenkin aina maronina. Sain vainoojan joka solvasi minua melkein joka kirjoitukseni perästä, joten en viitsi tapella kenenkään kanssa jatkuvasti tyhjänpäiväisistä asioista. Toivottavasti en ole loukannut sinua kirjoituksillani, jos olen niin pyydän anteeksi. - n52
maron kirjautumatta kirjoitti:
niin olet ehkä huomannut että minun on paras poistua palstalta, mutta en suinkaan vähin äänin.
Kuvani ja tietoni otin jo pois, mutta kirjautumattomalla nikillä kirjoittelen sinne tänne, mutta nikkini on ja pysyy kuitenkin aina maronina. Sain vainoojan joka solvasi minua melkein joka kirjoitukseni perästä, joten en viitsi tapella kenenkään kanssa jatkuvasti tyhjänpäiväisistä asioista. Toivottavasti en ole loukannut sinua kirjoituksillani, jos olen niin pyydän anteeksi.Lupaa pysyä täällä ja sinun täytyy pistää tuo kahju sinne moppiin minne se kuuluu!
Olen itse henkilö jota voi satuttaa sanoilla,mutta elämä onneksi järjesti minulle tyhjän ihmisen ja huomasin,että tyhjä on tyhjä!!
Kuinka monen sinä luulet meikäläiselle vaivautuvan vastaamaan.
Ajattele vaikka kilttejä.
Nytkin esim.Jermu pisti minut kylmästi jonotuslistalle.
Sitäpaitsi sainko jo väärinpäin vastauksen.
Et sä voi poistua koska sä olet tärkeä!!! - maron kirjautumaton
n52 kirjoitti:
Lupaa pysyä täällä ja sinun täytyy pistää tuo kahju sinne moppiin minne se kuuluu!
Olen itse henkilö jota voi satuttaa sanoilla,mutta elämä onneksi järjesti minulle tyhjän ihmisen ja huomasin,että tyhjä on tyhjä!!
Kuinka monen sinä luulet meikäläiselle vaivautuvan vastaamaan.
Ajattele vaikka kilttejä.
Nytkin esim.Jermu pisti minut kylmästi jonotuslistalle.
Sitäpaitsi sainko jo väärinpäin vastauksen.
Et sä voi poistua koska sä olet tärkeä!!!ystävämme kyllästynyt on taas iskenyt. Mutta tällä kertaa minulla on jo hyvin suuri käsitys siitä kuka hän on, nikki vaihtuu, mutta tyyli pysyy. Hän ei tajua itse jauhavansa samaa asiaa mistä meitä muita moittii. On säälittävää että on niin itseensä tuijottavia ihmisiä, jotka eivät erota metsää puilta. Ja jostain syystä hän on ottanut minut oikein olan takaa silmätikukseen.
Kyllähän hän muitakin arvostelee, mutta aina näkyy olevan yksi yli muiden.
Syytä tähän vainoon en tiedä, mutta ensin oli viha, mutta sitten tuli sääli häntä kohtaan. Itse olen päättänyt lujasti olla vastaamatta hänelle, miksi lyödä päätänsä seinään?
Sinulle olen mielestäni vastaillut usein, koska pidän tyylistäsi kirjoittaa. Ja vaikka otin galleriani salaiseksi, niin lueskelen ja kirjoittelenkin tänne siitä huolimatta, vaikka saisinkin kylmää vettä niskaani. Ne jotka eivät kestä olkoot lukematta kirjoituksiani, ei niitä ole pakko avata. Kiitos sinulle tuesta-se tuli tarpeeseen:-) - n52
maron kirjautumaton kirjoitti:
ystävämme kyllästynyt on taas iskenyt. Mutta tällä kertaa minulla on jo hyvin suuri käsitys siitä kuka hän on, nikki vaihtuu, mutta tyyli pysyy. Hän ei tajua itse jauhavansa samaa asiaa mistä meitä muita moittii. On säälittävää että on niin itseensä tuijottavia ihmisiä, jotka eivät erota metsää puilta. Ja jostain syystä hän on ottanut minut oikein olan takaa silmätikukseen.
Kyllähän hän muitakin arvostelee, mutta aina näkyy olevan yksi yli muiden.
Syytä tähän vainoon en tiedä, mutta ensin oli viha, mutta sitten tuli sääli häntä kohtaan. Itse olen päättänyt lujasti olla vastaamatta hänelle, miksi lyödä päätänsä seinään?
Sinulle olen mielestäni vastaillut usein, koska pidän tyylistäsi kirjoittaa. Ja vaikka otin galleriani salaiseksi, niin lueskelen ja kirjoittelenkin tänne siitä huolimatta, vaikka saisinkin kylmää vettä niskaani. Ne jotka eivät kestä olkoot lukematta kirjoituksiani, ei niitä ole pakko avata. Kiitos sinulle tuesta-se tuli tarpeeseen:-)vanhan akan polvilleen grrrrr...
Sun täytyy ottaa sillee lungisti koska se kiehuu koko ajan omissa myrkyissään ja edes minäkään en ole ottanut osaamistani peliin.
Kai se tykkää luulostaan,että on joku,mutta se kiertää kyllä välillä kaukaa koska tunnistaa raskaan sarjan johon sinäkin kuulut!
Vedä henkäys ja ryntää uudellleen joukkoon!
Moi....=) - maron kirjaamaton
n52 kirjoitti:
vanhan akan polvilleen grrrrr...
Sun täytyy ottaa sillee lungisti koska se kiehuu koko ajan omissa myrkyissään ja edes minäkään en ole ottanut osaamistani peliin.
Kai se tykkää luulostaan,että on joku,mutta se kiertää kyllä välillä kaukaa koska tunnistaa raskaan sarjan johon sinäkin kuulut!
Vedä henkäys ja ryntää uudellleen joukkoon!
Moi....=)ja antaa kaverin kiehua omassa liemessään. Minä en mokomaan kantaa ota vaikka silmille hyppisi.
Katsotaan kauanko jaksaa mokoma riehua. Periaatteni vuoksi en halua uudestaa hänen kimppuunsa käydä, koska uskon hänen juuri sitä haluavan. Tietenkin taas hänen nikkiä vaihtaessaan vahingossa saatan joskus hänelle vastata, mutta yritän olla varovainen siinä, jos tunnistan hiemankin samanlaisia piirteitä niin pysyn kaukana. Minä en alennu riitelemään sellaisen kanssa joka ei ymmärrä selvää kirjoitusta. Mutta myönnän että se pisti minut ajattelemaan että olenko tosiaan niin ilkeä ja itseäni täynnä oleva ihminen. Tulen miettimään sitä vielä kauan aikaa, ja aina kun sanon tai kirjoitan sanan "minä" mietin yritänkö jotenkin korostaa itseäni. Toivon ettei tuo piirre ole minussa, en sitä ainakaan ole koskaan muilta kuullut. Moi vaan sinullekin:-) Tästä suunta on vain ylöspäin:-) - n52
maron kirjaamaton kirjoitti:
ja antaa kaverin kiehua omassa liemessään. Minä en mokomaan kantaa ota vaikka silmille hyppisi.
Katsotaan kauanko jaksaa mokoma riehua. Periaatteni vuoksi en halua uudestaa hänen kimppuunsa käydä, koska uskon hänen juuri sitä haluavan. Tietenkin taas hänen nikkiä vaihtaessaan vahingossa saatan joskus hänelle vastata, mutta yritän olla varovainen siinä, jos tunnistan hiemankin samanlaisia piirteitä niin pysyn kaukana. Minä en alennu riitelemään sellaisen kanssa joka ei ymmärrä selvää kirjoitusta. Mutta myönnän että se pisti minut ajattelemaan että olenko tosiaan niin ilkeä ja itseäni täynnä oleva ihminen. Tulen miettimään sitä vielä kauan aikaa, ja aina kun sanon tai kirjoitan sanan "minä" mietin yritänkö jotenkin korostaa itseäni. Toivon ettei tuo piirre ole minussa, en sitä ainakaan ole koskaan muilta kuullut. Moi vaan sinullekin:-) Tästä suunta on vain ylöspäin:-)se mitä se korppikotka hakee ja minä yritän joskus vetää väliin kun huomaan jokun joka ei tiedä kuka on kyseessä,mutta jos haluat tietoa niin lue myös muita ikäpalstoja.
Olin alkuun avuton hölmö,mutta onneksi tänne ilmestyi merkki Jermu joka oikeastaan suojeli minua välillä.
Pikkuhiljaa olen kerännyt rohkeutta olla.
Sinä olet aito!
Siksi sinut on jo otettu avosylin vastaan. - maron kirjautumaton
n52 kirjoitti:
se mitä se korppikotka hakee ja minä yritän joskus vetää väliin kun huomaan jokun joka ei tiedä kuka on kyseessä,mutta jos haluat tietoa niin lue myös muita ikäpalstoja.
Olin alkuun avuton hölmö,mutta onneksi tänne ilmestyi merkki Jermu joka oikeastaan suojeli minua välillä.
Pikkuhiljaa olen kerännyt rohkeutta olla.
Sinä olet aito!
Siksi sinut on jo otettu avosylin vastaan.silmään kauniista sanoistasi, tämä päivä näyttää olevan se itkupäivä - no ei se mitään kai sitä joskus itkeäkin saa - eikö vaan?
- n52
maron kirjautumaton kirjoitti:
silmään kauniista sanoistasi, tämä päivä näyttää olevan se itkupäivä - no ei se mitään kai sitä joskus itkeäkin saa - eikö vaan?
vollaamiseni määrän.
Jos sinusta joskus tuntuu,että pitäisi itkeä lisää niin sivullani on osoite ja sinun ei tarvitse paljastaa itseäsi,mutta minä laitan jokaiselle kyllä paikkakunnan ja etunimeni.
Kaksi täällä liikkuvaa tuntee minut henk.koht. - maron kirjautumaton
n52 kirjoitti:
vollaamiseni määrän.
Jos sinusta joskus tuntuu,että pitäisi itkeä lisää niin sivullani on osoite ja sinun ei tarvitse paljastaa itseäsi,mutta minä laitan jokaiselle kyllä paikkakunnan ja etunimeni.
Kaksi täällä liikkuvaa tuntee minut henk.koht.ja sille ei mitään voi, kaikki tuntuu silloin vaikealta, mutta se aika menee onneksi ohi ja taas aurinko paistaa kirkkaasti. Kiitos vihjeestäsi, olisi kiva rupatella ihan ilman tuhatta lukijaa.
- n52
tarvinnut kommetoida montaakaan kertaa kun huomasin IHMISEN.
Ilon luomiseen tarvitaan sielu. - sinih52
sinun listaasi ei juurikaan lisäämistä,sanot kaikein tärkeimmät minullekin.
Onnellisuus hetki syntyy myös silloin kun olen saanut pyykit pestyä, raikkaassa kesätuulessa
kuivatettua.
lakanat sänkyyn ihanan kesätuulen raikastamat, saunan jälkeen niiden väliin köllöttämään.:=)
Myös ystävien kanssa viettämäni hetket.
Lapsenlapsista pienistä kätösistä jotka mummin ympärille kietoutuvat,pienistä heidän lausumistaan sanoista.
Hiljaisuudesta jossa kynttilän liekkiin tuijottaessa ei tarvitse muuta kuin olla hiljaa.. - merliNelli
koostuu myös ihan pienistä hetkistä, kesti kauan ennenkuin oppi ymmärtämään että onni on ihan lähellä jos vain antaa itselleen luvan löytää ne pienet asiat.
Muistan kun kauan sitten tuijottelin nuotioon mieli täysin maassa, liekkien tanssia katsellessa ja tulen lämmittäessä löysin pienen häkellyttävän onnenkipinän lämmittämään itseäni kurjuuden keskelle.Tunne oli häkelyttävä.
Nuo pienet onnenhetket ovat tavallaan itsensä hemmottelua ja heijastuvat jollain tavalla myös läheisiin.- T.R.maalari.N
olen minäkin kokenut.
*Arkinen työviikko oli taas alkanut. Oli lastenhoitoa, pyykinpesua, luentoja, kokeiden korjausta, ahdistavia raha-asioita, dead lineja ja enemmän tai vähemmän virallisia vierailuita.
Nainen muisti, päivän jolloin väsyneenä kaikkeen, oli lähtenyt rannalle kävelemään. Silloin hän oli ajatellut, ettei selviäisi, ettei jaksaisi kantaa kaikkia niitä taakkoja joita koki harteilleen lasketuksi. Rantaviivaa kävellessään, hän oli törmännyt lokinpoikaan, tai tiiraan, mikä valkoinen lintu se sitten olikaan. Lintu oli maannut kivikossa, siivet avoinna, selällään ja vesi oli hitaasti keinutellut sen taakse kallistunutta päätä.
Nainen oli istahtanut viereiselle kivelle ja katsellut raatoa, muistanut miehen kuiskauksen, ’enkelini’, ja itkenyt. Hän oli kokenut olevansa kuin tuo veden tuudittama linnunraato rantakivikossa.
Nainen oli katsellut lintua kauan. Sitä miten tuulenvire oli heilutellut rintahöyheniä ja pienet kalanpojat
käyneet varovasti näykkimässä ravintoa linnusta omaa kasvuaan varten. Smaragdinvihreä raatokärpänen oli laskeutunut koruksi linnun valkealle rinnalle.
Tuulenvire oli puhallellut naisen poskille valuneita
kyyneleitä, lokit ja tiirat lennelleet ja torailleet, nappailleet kaloja auringon kirkastamasta rantavedestä.
Miten suuri ihme elämän kiertokulku olikaan.
Miten rumuus ja kauneus sekoittuivat, kulkivat käsi kädessä, elämä ja kuolemakin.
Miten harmaus ja synkät sävyt saivat valon ja värit hohtamaan, kun niitä vain uskalsi katsoa.*
... - merliNelli
T.R.maalari.N kirjoitti:
olen minäkin kokenut.
*Arkinen työviikko oli taas alkanut. Oli lastenhoitoa, pyykinpesua, luentoja, kokeiden korjausta, ahdistavia raha-asioita, dead lineja ja enemmän tai vähemmän virallisia vierailuita.
Nainen muisti, päivän jolloin väsyneenä kaikkeen, oli lähtenyt rannalle kävelemään. Silloin hän oli ajatellut, ettei selviäisi, ettei jaksaisi kantaa kaikkia niitä taakkoja joita koki harteilleen lasketuksi. Rantaviivaa kävellessään, hän oli törmännyt lokinpoikaan, tai tiiraan, mikä valkoinen lintu se sitten olikaan. Lintu oli maannut kivikossa, siivet avoinna, selällään ja vesi oli hitaasti keinutellut sen taakse kallistunutta päätä.
Nainen oli istahtanut viereiselle kivelle ja katsellut raatoa, muistanut miehen kuiskauksen, ’enkelini’, ja itkenyt. Hän oli kokenut olevansa kuin tuo veden tuudittama linnunraato rantakivikossa.
Nainen oli katsellut lintua kauan. Sitä miten tuulenvire oli heilutellut rintahöyheniä ja pienet kalanpojat
käyneet varovasti näykkimässä ravintoa linnusta omaa kasvuaan varten. Smaragdinvihreä raatokärpänen oli laskeutunut koruksi linnun valkealle rinnalle.
Tuulenvire oli puhallellut naisen poskille valuneita
kyyneleitä, lokit ja tiirat lennelleet ja torailleet, nappailleet kaloja auringon kirkastamasta rantavedestä.
Miten suuri ihme elämän kiertokulku olikaan.
Miten rumuus ja kauneus sekoittuivat, kulkivat käsi kädessä, elämä ja kuolemakin.
Miten harmaus ja synkät sävyt saivat valon ja värit hohtamaan, kun niitä vain uskalsi katsoa.*
...avata silmät nähdäkseen ja ymmärrys syntyy siihen hiljaa hiipien.
Minun silmäni avautuivat nuotion lämmössä, savun ja kyyneleiden kirvellessä silmiä.
Onnenhetkiä merenrannalla ilta-auringon värjätessä taivaarannan sävyin, joita en koskaan ole onnistunut vangitsemaan kankaalle.Ehkä parempi niin.
Onnenhetkiä mökissä sadan salaman piirtäessä kuvioitaan taivaalle, sateen hakatessa ikkunaan vaatien sisälle pääsyä.
Onnenhetkiä jonkun läheisen puolesta syntyy kun näkee toisen onnistuvan ja olevan tyytyväinen itseensä.
Joskus haluaisi jakaa nämä hetket jonkun kanssa, antaa omat silmänsä jotta toinen näkisi samoin ja jakaa omat tunteensa jotta toinen tuntisi samoin. - taikanainen
on lumoavaa katseltavaa, liekkien ikuinen leikki, pysähtymättömyys niinkauan kuin polttoainetta riittää, kesyttömyys ja lämpö.
kohtasin tuollaisen "ahaa-elämyksen" muutama vuosi sitten,onnen oivalluksen arjesta. :) - merliNelli
taikanainen kirjoitti:
on lumoavaa katseltavaa, liekkien ikuinen leikki, pysähtymättömyys niinkauan kuin polttoainetta riittää, kesyttömyys ja lämpö.
kohtasin tuollaisen "ahaa-elämyksen" muutama vuosi sitten,onnen oivalluksen arjesta. :)lumoavaa tulessa on, eräällä leirilla jolla olin vanhempana, ikiliikkuja muksutkin istuskelivat yllättävän rauhallisina iltanuotiolla tuijotellen tuleen.Joka ilta sama juttu, puhuimmekin asiasta muiden vanhempien kanssa:)
- maron ilman kirjautumista
asioista oli tämä henkireikä minulle, nyt kuitenkin katson parhaaksi siirtyä pois palstalta, koska kohta jokaiseen kirjoitukseeni vastataan että minut palstalta pois halutaan. Kirjoitin tuonne "minne kuuluu" ketjuun syyn miksi lähden ja se on minulle kova paikka, mutta vaikka itken edelleen, niin en pysty enää jatkamaan, näiden jatkuvien herjauksien takia. Teille kaikille toivotan kuitenkin kaikkea hyvää elämässänne, olette ihania ihmisiä ja pitäkää te puolenne täällä, minä en enää jaksa. Kiitos kaikille. toivottaa maron!
- taivaanrannanmaalari kirjau...
Ehkäpä sinun ei tarvitse täällä puolustautua?
Olla vain sellaisena kuin olet. Välillä äkäisenä ja välillä behmeänä. Tänään alamaissa...
Kaikilla meillä on vaikeutemme ja vaikeat päivämme ja vitutuksemme ja taistelumme.
-eikä niitä pääse pakoon missään. Paska juttu, mutta raadollinen realiteetti myös.
Täällä ei kirjoittele KETÄÄN jolla ei olisi taakkoja kannettavanaan. Ja jos joku niin joskus väittää, niin kukaan ei kuitenkaan usko;)))
Ovien kiinnipaiskomisen paras puoli, on siinä, että ne saa myös aina halutessaan, uudelleen avattua. - n52
Oletko sinä sinä?
En ole vielä lukenut sitä,mutta sanon heti haisevan vastalauseen.
Et saa lähteä pois!!!!! - merliNelli
älähän nyt anna periksi.
En oikeen ymmärtänyt mistä on kysymys mutta pahalla mielellä ei ainakaan kannata lähteä pois.
Kävin lukaisemassa kirjoituksesi ja jokaisella on taakkansa.Olet selvinnyt tähän asti niin älä anna tämän palstakirjoittelun itseäsi lannistaa.
Tunteenpurkaukset ovat vain hyvästä, sen jälkeen taas jaksaa.Ethän nyt ihan kokonaan mene pois...*katselee miettivästi*
- sättääjätär
ei paljon enää ole lisäämistä..eli siinä tuli paljon niitä pieniä asioita joista myös minä nautin,paitsi minulla ei ole sitä koiraa.Myös rakkaan kanssa vietetyt hetket ovat onnen tae..)))
- Jermu
Mutta vastaan nyt kuitenkin, että se on mulle sellainen kokonaisvaltainen juttu. Mä vaan olen onnellinen, koska kaikki on ok. Pikkupropseja en laske, sillä niitä tulee kaikille.
No viimeksi se oikein toppi oli vaikka yksi maisema, kun ajoin vuoristossa ja se oli siinä..Kuin postikortti. Paikanpäällä se ei näyttänyt siellä laaksossa sen kummallisemmalta, mutta sieltä ylhäältä...Jes!- n52
Moi?
- Jermu
n52 kirjoitti:
Moi?
Se on sitten morjens!
- n52
Jermu kirjoitti:
Se on sitten morjens!
Lopullisesti?
Sinä kiltti?
Minä en? - Jermu
n52 kirjoitti:
Lopullisesti?
Sinä kiltti?
Minä en?Nyt ei jymmärtänyt, mitä lopullisesti..?Siis mä sanoin että Morjens!
- n52
Jermu kirjoitti:
Nyt ei jymmärtänyt, mitä lopullisesti..?Siis mä sanoin että Morjens!
kun se tuntui tässä olossa sanalta heippa.
Mä olen surkuteltavan surkeana.
Paijaa vähän.
Tarvitsen sopivaa sääliä söpösti.
Anna mulle naurua.
Tämä ei ole väärin.
Vaikka tulee tunne moraalisista mokista. - n52
n52 kirjoitti:
kun se tuntui tässä olossa sanalta heippa.
Mä olen surkuteltavan surkeana.
Paijaa vähän.
Tarvitsen sopivaa sääliä söpösti.
Anna mulle naurua.
Tämä ei ole väärin.
Vaikka tulee tunne moraalisista mokista.Voiko vastaus olla myös kysymys?
..on elää ja kokea elämän moninaisuus, kaikessa sen olemisen muodoissa.
Onnellisuus on olotila: tässä ja nyt.
Sanonta , ettei onni etsien tule, on hyvin kuvavaa.
Jos ajattelen olevani vasta tulevaisuudessa onnellinen , niin en kykene silloin kohtaamaan mitä juuri nyt itsessäni suhteessa ympäristööni, toisiin ihmisiin, tai mihin tahansa kokemukseeni sisäistyy.
Onnellisuus on myös tietoisuutta ja asennoitumista.
Kun tajuaa kuinka itse on suurimalta osaltaan vastuussa omasta onnestaan, niin se onkin jo paljon.
Mihin samaistun , sitä olen. Siispä olen onnellinen.- taikanainen
tuohonon helppo yhtyä, onnellisuus on asia jota ei voi edeltäpäin päättää. En voi tietää olenko huomenna onnellinen, sehän riippuu niin monesta tuntemattomasta tekijästä. Positiivinen elämänasenne on yksi edellytys onnen näkemiseen.
ps.tantras... lienee yksi onnen täyttymys, luin kirjoituksesi tuolta toisaalta :)
- Pirre*
tänään puhelun kolmivuotiaalta pikku prinssessalta, se kuului "mummi minullapa on plinsessakengät jalassa", oi sitä onnen tunnetta, minkä tuo plinsessa sai aikaan :)
- Pirre*
elämä ahisttaa, mie laulaa kojotan kuoron stemmakasetin mukana ja se on takuuvarma keino saada taas onnellinen olotila sieluuni.
- n52
pysyä täällä onnen ketjussa vaikka minulla alkaa onni liittyä rämpiseen.
Rakastan kysymysten vastauksia jotka suovat minulle tilaisuuden kuumaan tangoon.
Napatanssi voi viedä ikuisuuden.- maron
napatanssia, se on kuulemma hyvä selälle, pitäisiköhän mennä napatanssikurssille;-)
Olisi se näky kun meikäläinen siellä yrittäisi napa paljaana vemputtaa:)
Kuuma tango - joopa joo tulee pian hiki tanssiessa, Vastaukseni taisi olla liian arkinen, mutta jostain syystä kirjoitus käy hiukan kankeasti eikä ajatus juokse ollenkaan:(
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4018731Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683101- 171534
- 741066
- 761048
- 271005
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta63968- 55943
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73904- 65890