Siemens-pesukone: onko normaalia, että rummun "alle" jää vettä 4 dl

Anonyymi

Ongelmana pesukoneen hirveä haju; KAIKKI normikikat tehty (etikat, lukuisat 90 asteen tyhjänä pyörittämiset sun muut). Poistoletku ei haise, viemäri ei haise. Mutta kun avaa alalaidasta sihdin vai mikä se onkaan, ulos valuu aina n. 3-4 dl vettä. Jos ei HETI pesun jälkeen avaa konetta ja poista pyykkejä, samainen haju tarttuu pyykkeihin.

Siispä: onko normaalia, että koneen sisään jää aina noin paljon vettä? Voiko poistopumppu olla viallinen? Voisi kuvitella, että tuo on aikamoinen bakteeri/töhnäallas, josta haju tulee.

3

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jo sun pesukoneen poistoletku on ns. kurkkuputkea eli sellasta notkeaa haitaria. Niin ota se irti ja putsaa sisältä se nöyhtä/lika/rasvakerros pois.
      Mulla oli poistoletkussa noin 5mm kerros ympäri putkea sitä paskaa joka haisi todella pahalle, oli noin 15 vuotta sama poistoputki pesukoneessa. Se lika tarttuu siihen haitaripoimuun. Vanhalla koneella sattui joskus jäämään vettä koneeseen.

      Ostettiin uusi pesukone ja asennuksen jälkeen ihmettelin kun kone herjasi että poistoletku tukossa eikä suostunut pääsemään pesua loppuun.

      Putsauksen jälkeen toimii kuin unelma eikä haise.

    • Anonyymi

      Jää sinne tilkka aina vettä. Pahan hajun saa pois sitruunahapolla 95-asteen ohjelmalla, jonka jälkeen vielä yksi pesukerta tavallisen persuaineen kanssa. Tarvittaessa toista niin usein, että nukkasihtiin ei jää enää mitään.

      • Anonyymi

        Ai niin ja jos on sivusta täytettävä kone, niin muistaa putsata myös sen luukun tiivisteen. Siihen kertyy monenlaista mönjää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1605
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      70
      1288
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1218
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      1018
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      988
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      872
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      834
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      774
    Aihe