Kuinka sanoa kohteliaasti, ettei ylimääräiset ole tervetulleita juhliin?

Anonyymi

laitoin kutsun poikani rippijuhliin siskoni perheelle,
johon kuuluu hänen lisäksi mies ja heidän 18-vuotias poika. hänellä on ollut muutaman
kuukauden tyttösytävä, josta kukaan suvussamme ei oikein pidä. rippisankari on tiukasti sitä mieltä, ettei halua tätä ärsyttävää ja ilkeää ihmistä hänen juhliinsa. laitoin kutsun, jossa luki siskoni, hänen miehen ja pojan nimet. toissapäivänä heiltä tuli viesti, että 4 henkilöä on tulossa juhliin. minusta tämä on vähintäänkin moukkamaista, kun meiltä ei kysytty, että onko tyttöystävä tervetullut juhliin. miten sanomme kohteliaasti, ettei tyttöystävä ole tervetullut? koronan takia olemme joutuneet myös karsimaan vieraita. tyttö- ja poikaystäviä ei ole tulossa muitakaan. siskoni pahastuu helposti, mutta emme kehtaisi kyseistä poikaa ovellakaan pois käännyttää.

5

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KORJAAN:
      mutta emme kehtaisi kyseistä TYTTÖÄ ovellakaan pois käännyttää *

    • Anonyymi

      Jos kutsussa ei ole kyseisen tytön nimeä niin silloin on selvää että hän ei ole kutsuttujen joukossa ja reilusti pitää vielä etukäteen tehdä selväksi että hän ei ole tervetullut. Jos poika ja perheensä siitä loukkaantuu niin se on heidän päänsärkynsä. Teillä on juhlien järjestäjänä oikeus rajata ketä kutsutte ja otatte vastaan juhliin. Kutsumattomien pitää ymmärtää jäädä suosiolla pois.

    • Anonyymi

      Meillä poika joka syntynyt 1972 oli fiksu sanoi ; Rippi koulua leirn kesällä käyn itseäni varten en sukua varten!Mille ei tule ketään!Siskot suku otti herneet neniin kutusua eivät saanet. Poika sano jos joku suvusta tulee kirkoon tai kotimme: Ei kotiin saavu!Tytär ilmoitti syntynyt 1976.Oli talvi ripari leirillä: Meille saa tulla lahjojen kanssa,lahjat haluan koruina. Ihan käyn rippi koulun lahjojen takia. Erosi muuten kirkosta kun täysi ikäiseksi tuli 18 vuotiaana.Molempien toive toteutui! Mutsi itä-Helsingistä

    • Anonyymi

      toisaalta on niinkin että on hyvä oppia olemaan myös niiden sukulaisten kanssa väleissä joista ei niin pidäkään. Mitä paremmin sietää erilaisuutta sitä parempi elämä itselle tulee. Nuorella iällä ihminen on monasti liian ehdoton.

    • Anonyymi

      Ei ole väärin rajata siskon pojan tyttöystävää rippijuhliin kutsutuista pois. Nuori ei varmasti halua serkkujen uusia tyttö/poikaystäviä päsmäröimään. Sitten on asia eri juttu ,kun on avioliitto status.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe