Olen syksyllä ostamassa työmatkoihin autoa ja sen takia seurannut eri automerkkien keskustelupalstoja. Toyota on tietysti yksi mahdollinen merkki hankittavaksi. Se kuitenkin ihmetyttää, ettei Toyotia ole rekisterissä kuin reilu 300 000 kpl, vaikka niitä myydään noin 15 000 kpl vuosittain. Siis miksi Toyotia ylipäätään paalataan.
Onhan tämä ainutlaatuinen automerkki vaativien kuljettajien makuun. Keskustelujen mukaan corten teräksinen kori ei ikinä ruostu. Atkinsonkiertomoottoria ei kukaan saa ajamalla loppumaan. Hybridillä ajetaan kolmosella alkavilla kulutuslukemilla. Kiihtyvyys on kuitenkin aina kokoluokkansa paraimmistoa. Vahvempaa voimansiirtolinjaa ei maailmassa ole. Kytkimen mitoitus ja vaiheiston kestävyys on suunniteltu maailman tappiin kestäväksi. Pakoputkin on rosterista. Ainutlaatuiset kuminivelet eivät koskaan kulu väljäksi. Jarrutkin on suunniteltu huoltovapaaksi, joilla mennään huolettomasti satojatuhansia. Ohjaamon huippuhiljainen akustiikka voittaa useimmat konserttitalotkin. Alkuperäinen äänentoistojärjelmä hivelee absoluuttista sävelkorvaa. Huippuluokan sporttiset ajo-ominaisuudetkin vielä. Nopein auto lämpiämään talvella ja ainutlaatuinen ilmastointi hellii kuljettajaansa.
Ehkä täällä on joku, joka on pistänyt Toyotansa paaliin, niin kertoisitko miksi? Tämä auttaisi, että osaisin välttää huonoa ostosta.
Minkä vuoksi Toyota menee paaliin?
29
458
Vastaukset
- Anonyymi
Tojotan palauksesta en tosiaan tiedä mitään. Edellisellä Tojotallani ajettiin jokapäiväistä ajoa peräti 28 vuotta, mutta ei sitäkään autoa ole vielä paalattu. Annoin auton vaihdossa autokauppaan, josta se löysi pian uuden tyytyväisen omistajan. Tämä osoittaa sen, että Tojotat kestävät ajoa kymmeniä vuosia ilman suuria ongelmia.
- Anonyymi
Sinulla on sitten ollut koko Euroopan pitkäikäisin Toyota.
Minulla taas hajosi Moottori seitsemän vuoden ikäisestä Avensiksesta ja korjaus ei ollut enää taloudellisesti kannattavaa.
Myin romuttamoon ja ilmeisesti meni varaosiksi ja loppu raato paaliin, jos sitten ei joku vielä pelastanut ja korjannut moottoria.- Anonyymi
Sinulla on vilkas mielikuvitus. Ala kirjoittamaan vaikka lasten seikkailukirjoja. Voit saada menestystä omilla taidoillasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on vilkas mielikuvitus. Ala kirjoittamaan vaikka lasten seikkailukirjoja. Voit saada menestystä omilla taidoillasi.
28-vuotias Toyota on 92- mallinen, mikä ei todellakaam ole vielä mikään harvinaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
28-vuotias Toyota on 92- mallinen, mikä ei todellakaam ole vielä mikään harvinaisuus.
Skootalla ei noin pitkä ikä olisi mahdollista muualla kuin automuseossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
28-vuotias Toyota on 92- mallinen, mikä ei todellakaam ole vielä mikään harvinaisuus.
Suuleissa niitä lojuu, mutta ei ajossa.
- Anonyymi
Mitä nyt tunnen vanhoja Toyotoita, niin kyllä ne kaikki on ostettu lopulta Afrikkaan vietäviksi.
- Anonyymi
Vanhoista Toyotista on ollut vientifirmoissa kova kilpailu, sillä firmat saavat tuloksen volyymilla.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/porilaisen-samin-firma-vie-vanhoja-suomalaisautoja-afrikkaan-tallaista-on-tyo-kovan-kilpailun-alalla-palkka-kertyy-siita-kun-autoja-viedaan-vuodessa-satoja/7120960#gs.6vyzxl - Anonyymi
Jatketaan nyt vielä selvyyden vuoksi, että tietenkin ulkomaille viety auto poistuu Suomen rekisteristä.
- Anonyymi
Kaikki vanhat hiecet an on kuumaa kamaa afrikassa. Mikään muu ei sillä kelpaa.
Autokauppias- Anonyymi
Tunnen lähipiiristä kolme Corollaa, jotka on menneet Afrikkaan, mutta en yhtään Hiacea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen lähipiiristä kolme Corollaa, jotka on menneet Afrikkaan, mutta en yhtään Hiacea.
Näillä vahoilla romuilla ei ole mitään tekemistä miten nykyautot kestää.
Nuo vanhat Toyotan on niin yksinkertaisia että jokainen hevosen kehittäjä ja poppamies niitä pystyy korjaamaan ja tekniikka niin vanhaa, että osaaminen on saatu jo perintönä. Nykyiset jää paalattaviksi kohdemaassa ja nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen lähipiiristä kolme Corollaa, jotka on menneet Afrikkaan, mutta en yhtään Hiacea.
Melkoinen Toyota kommuuni, hihii! Onko teillä usein kokoontumisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen lähipiiristä kolme Corollaa, jotka on menneet Afrikkaan, mutta en yhtään Hiacea.
Kaikki hiacet vuesdään ensin saksaan ja vaihdetaan siellä . Aiten saksta adrikaan.
Autokauppias
- Anonyymi
Heinonyyssösenrahahana meni lyttyyn?
- Anonyymi
Joskus takavuosina etsin vanhaa hiacea omaan käyttöön työautoksi. Kaikkialla liikkeissä vastaus oli että ei nyt löydy kun menivät Afrikkaan. Transporteriin jouduin tyytymään. Öljyn lisäys tuli tutuksi puuhaksi ja nivelten ja jousiem vaihto pikkuvikojen ohella.
- Anonyymi
Tuttavallani on 97 ja 99 Avensikset joilla molemmilla ajettu pitkälti yli 400 000 km. Pitääpä kysyä, koska aikoo laittaa paaliin. Toiseen tuli muuten joku laakerivika vaihteistoon äskettäin, että ei ne kaikki Toyotat kestä niin hyvin. Itse irrotti vaihteiston ja vaihtoi laakerin.
- Anonyymi
Ja kuka tahansa voi keksiä vaikka millaisia tarinoita.
Minun tutun vaimon Yaris oli juuri ensimmäisessä katsastuksessa ja hän oli itkenyt takaisin tullessa kun katsastusmies oli suositellut että kannattaa nopeasti vaihtaa auto pois, koska se on pahasti ruosteessa. Tämä on tosi tarina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuka tahansa voi keksiä vaikka millaisia tarinoita.
Minun tutun vaimon Yaris oli juuri ensimmäisessä katsastuksessa ja hän oli itkenyt takaisin tullessa kun katsastusmies oli suositellut että kannattaa nopeasti vaihtaa auto pois, koska se on pahasti ruosteessa. Tämä on tosi tarina.Ihan oikeesti tuli laakerivika, vaikket uskokaan - kyllä Toyotaankin voi tulla vikoja kun kilometrit on yli 400000.
- Anonyymi
Toyotan Atkisson moottoreita hajoaa paljon ja hybrid puoli on järjettömän kallis korjata.
Ruoste syö korin nopeasti. P
Enemmän ajavalle huollot tulee kalliiksi, toisaalta Toyotalla ei juuri kukaan halua ajaa paljon, melu, heikot ajo-ominaisuudet ja surkeat penkit ei innosta ajamaan.- Anonyymi
Tänä vuonna siis 2021 rekisteröidyillä Toyotilla ajetaan vielä 2080-luvulla. Ne on tehty ikuisesti kestäviksi. Niiden tekniikalle miljoona kilometriä on vain sisäänajo. Ne kestävät miljoonia kilometrejä ajaa. Niissä ei koskaan, ei koskaan ole vikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä vuonna siis 2021 rekisteröidyillä Toyotilla ajetaan vielä 2080-luvulla. Ne on tehty ikuisesti kestäviksi. Niiden tekniikalle miljoona kilometriä on vain sisäänajo. Ne kestävät miljoonia kilometrejä ajaa. Niissä ei koskaan, ei koskaan ole vikoja.
Ok, onko sulla muuta älykästä sanottavaa?
- Anonyymi
Toyota, johdata sinä meitä.
Merkkien merkki tuo uskoville ikuisen onnen, autuuden ja voiton. Mutta voi niitä kurjia uskottomia merkkien merkin kieltäjiä ja pilkkaajia, heidän kohtalonsa on ikuinen kurjuus, hammasten kiristys ja vaikerrus, tulta ja tulikiveä sataa uskottomien päälle kun kurjat vaeltavat synkässä murheen laaksossa.
Hirmuinen tulee olemaan valitus kun kun väärän merkin valinneet tajuavat erheensä ja ikuisen kadotuksen johon he joutuvat mutta oikean merkin valinneet, he ovat autuaita iänkaikkisesti. - Anonyymi
Liioitella ei kannata, mutta aika vähällä korjaamisella Toyotan kanssa selviää. Kysy vaikka varaosaliikkeestä, mistä merkeistä leikkeleet leivän päälle tulevat. Samoin voit kysyä autokorjaamosta, joka ei ole ns. merkkikorjaamo.
- Anonyymi
Avensis 1999. 330000 km bensa 1.6.
Ventiilikannen pultti ja kierteet hajosi osittain jossain 160-260tkm välillä hihnan vaihdon yhteydessä, ei enää tarpeeksi kireällä? Öljyä kuluu noin 2l/10tkm, tai luultavasti vuotaa jostain kun alkuperäinen katti kuitenkin OK. Katsastuksessa joskus valittaa että moottori on niin öljyinen. Verstaalla toteaa että isompi huolenaihe jos öljyä ei enää tipu.
Joskus välillä unohdan tarkistaa öljyt, valo alkaa vilkkua, ja tikussa enää vain jonkinlaista ruskeaa öljyhattaraa.
Ensimmäinen pakkanen auton ostamisen jälkeen glykolit jäähtyi umpeen. Oli liian laimeaa. Eräs muu talvi Moottorin kyljessä syylärin letkun muovinen "nippa" tai sovitinpala murtui ja nesteet karkasi. Auto jaksoi omin voimin verstaalle asti, uusi sovitinpala maksoi ehkä 7 euroa glykolit.
Tästä huolimatta toimiva ja luotettava moottori.
Jarruletku, jarrurumpu, koiraluu ja pari puslaa vaihdettu.
Luultavasti paalissa 5-10vuoden päästä, ruoste tulossa. katsastusmies kehui alustan kuntoa ja kun näytin hänelle mistä olin itse nähnyt ruostetta hän totesi että menee vielä 5 vuotta ennen kuin siitä tulee hylkäys.- Anonyymi
Ennen 2000 lukua Toyota teki autonsa paremmin. Viimeisen 10 vuoden tuotokset ovat sitten pelkkää kuraa ja ongelmaa ruosteen ja vikojen kanssa.
- Anonyymi
No mihin olet pääätynyt
- Anonyymi
Viimeisten tutkimusten mukaan Vikavaakenikonsernin kotteroitten myynti laskee kui lehmän häntä kun Toyotalla taas on noussut pilviin. Senkö takia panikoit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisten tutkimusten mukaan Vikavaakenikonsernin kotteroitten myynti laskee kui lehmän häntä kun Toyotalla taas on noussut pilviin. Senkö takia panikoit?
Komponenttipula syö VW:n myyntiä, mutta kyllä se kohta muuttuu. Laatumerkki ei huoli halpoja ja heikkoja osia autoihinsa kuten Toyotalle kelpaa.
Tiedä nyt noista pilvistä, hieman omapoika keulii tuttuun tyyliinsä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427105
- 323978
- 503428
- 412978
- 172756
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112