Synnytys trauma

Anonyymi

Pari viikkoa synnytyksestä ja edelleen ahdistaa. Yön kätilö oli ihana ja auttoi ja piti huolen siitä että voin mahdollisimman hyvin. Aamun kätilö ei . Vetäisi kaikki kivunlievityksen pois. Eikä edes uskonut että synnytys on jo niin pitkällä . Yhtääkkiä Aloin vuotamaan hirveästi verta kesken synnytyksen ja kivut olivat valtavat. Luulin kuolevani että kohtu tai jotain muuta repesi. Joka supisten mukana tuli vain verta En saanut kipu lääkitystä kun meinasin joutua hätäsektioon. Siinä vaiheessa jouduin odottamaan lääkäriä tutkimaan ja se vei ihan liian kauan. Kun lopulta sain lääkityksen se ehtinyt vaikuttaa koska synnytys eteni silloin jo niin nopeasti ja ponnistus vaihde kesti vain 4 minuuttia. Kukaan ei käynyt synnytystä kansani jälkeen päin läpi tai kertonut miksi aloin vuotaa verta . Näen painajaisia asiasta ei neuvolaa tai muitakaan tahoja kiinnosta . Vaikka jopa mieheni joka ei yleensä näistä puhu antoi aika suoraa palautetta aamun kätilön toiminnasta. Yrittänyt ajatella että tämä on meidän viimeinen lapsi enkä joudu sitä enää koskaan kokemaan. Miten olette selvinneet ajatusten kanssa helpottaako kun aika kuluu. Edellinenkin synnytys oli tramautinen siksi tämä tuntuu vielä raskaamalta. Toivoin raskausa aikana sektiota mutta en sitä saanut.

1

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei. Minulla on hieman saman tyylinen kokemus toukokuulta. Missä sairaalassa synnytit? Itse laadin nyt jälkeen päin sairaalaan kirjallisen palautteen ja sitä kautta olen saanut apua. Suosittelen sinuakin laatimaan palautteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe