Liian pienet turvavälit liikenteessä - laitonta

Anonyymi

Entinen tieliikennelaki 10§ ja nykyinen momentti 20§ ajoneuvojen välisestä etäisyydestä lienee tuntematon turhan monelle.

Turhan moni siis ei pelkää, että nykyauton takakamera kuvaisi perässäroikkujaa ja video lähtisi poliisille rekisterinumeroineen tutkittavaksi? Moni ei taida myöskään tietää, ettei liikenteessä olla koskaan näkymättömiä. Rekisterinumerolla löytyy kotiosoite ja törttöilijän nimi.

Joskus muuten käy ohraisesti, jos pahanmielen osoittaminen liikenteessä muuttuu jollekin arkipäiväiseksi. Päihdekuskeilla on ajotyyli aivan samanlainen, että jokatapauksessa kannattaa ilmoittaa ilman turvaväliä ajavista suoraan poliisille. Se on yksinkertaisesti laitonta.

Hitaammin ajavasta pääsee kyllä edellekin ja mitään miniminopeutta ei varsinaisesti ole olemassa.

Kannattaa ottaa ohjeeksi katuvalojen väli taajamassa ja taas maantiellä 2-3 valopylvästä, niin ajaminen on paljon mukavampaa.

15

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vuan tiällä pöljän siilissä olemme pitäneet sopivana turvavälinä kauhan mittaa.

    • Anonyymi

      Ja tiellä matelijalle tiedoksi, että alinopeutta ei ole mutta jos joko tarkoituksella tai tietämättään matelee etanan vauhtia tiellä ja siten aiheuttaa vaaratilanteen tukkimalla liikennettä syyllistyy itse liikennerikkomukseen. Kamerat ne on muillakin ja kyllä sen etanankin matelu saadaan kuvattua ja rekisterinumerot talteen. Luulisi etanankin tajuavan jossain vaiheessa, että kaasuakin saa painaa jos vetää kilometrin mittaisita letkaa takanaan.

      • Anonyymi

        Siitä huolimatta ei saa ajaa takapuskuriin kiinni. Turvaväli on pidettävä aina edelläajavaan riippumatta siitä millaista nopeutta tuo ajoneuvo ajaa.

        Takapuskurissa roikkuva syyllistyy ensisijaisesti itse liikennerikkomukseen. Huomaat myös itsekin, jos joku hidastaa tämä johtuu siitä, että ajat itse takapuskuriin kiinni ja hän ikäänkuin kehoittaa sinua ohittamaan. Kuinka vaikeaa ohittaminen voi olla. Tietenkin ymmärrän, että päihteiden käyttäminen voi vaikuttaa siihen, ettei osata ensinkään pitää turvaväliä, eikä myöskään ohittaa.

        Kannattaa ensiksi itse ymmärtää, että on aina 100% vastuussa toiminnastaan liikenteessä. Hitaampi ajoneuvo tuskin koskaan aiheuttaa vaaratilannetta, koska jokainen on itse suoraan vastuussa ajamisestaan. Toki esimerkiksi traktorit ja mopoautot yms. käsittääkseni ovat velvollisia ajamaan levikkeelle, joka kerta kun takana on jonoutumista. Käsitykseni voi toki olla väärä.

        Hyvä keino perässäroikkujan karistamiseen on alkaa tekemään seuraavaan risteykseen hyvissäajoin pitkää moottorijarrutusta ja vilkku päällä. Alkaa siinä sitten etsimään tienviittaa - höh eikö tämä olekaa se tie. No eipä ole, jatketaan. Aivan normaalia toimintaa tuntemattomissa paikoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä huolimatta ei saa ajaa takapuskuriin kiinni. Turvaväli on pidettävä aina edelläajavaan riippumatta siitä millaista nopeutta tuo ajoneuvo ajaa.

        Takapuskurissa roikkuva syyllistyy ensisijaisesti itse liikennerikkomukseen. Huomaat myös itsekin, jos joku hidastaa tämä johtuu siitä, että ajat itse takapuskuriin kiinni ja hän ikäänkuin kehoittaa sinua ohittamaan. Kuinka vaikeaa ohittaminen voi olla. Tietenkin ymmärrän, että päihteiden käyttäminen voi vaikuttaa siihen, ettei osata ensinkään pitää turvaväliä, eikä myöskään ohittaa.

        Kannattaa ensiksi itse ymmärtää, että on aina 100% vastuussa toiminnastaan liikenteessä. Hitaampi ajoneuvo tuskin koskaan aiheuttaa vaaratilannetta, koska jokainen on itse suoraan vastuussa ajamisestaan. Toki esimerkiksi traktorit ja mopoautot yms. käsittääkseni ovat velvollisia ajamaan levikkeelle, joka kerta kun takana on jonoutumista. Käsitykseni voi toki olla väärä.

        Hyvä keino perässäroikkujan karistamiseen on alkaa tekemään seuraavaan risteykseen hyvissäajoin pitkää moottorijarrutusta ja vilkku päällä. Alkaa siinä sitten etsimään tienviittaa - höh eikö tämä olekaa se tie. No eipä ole, jatketaan. Aivan normaalia toimintaa tuntemattomissa paikoissa.

        Ei kai ne traktorit ja mopoautot muuta joutas tekemäänkään kun seisomaan levikkeellä, hetkessähän niiden taakse muodostuu jono. Niistä jonossa kärsimättömistä stressi-erkeistä se suurin vaara muodostuu kun lähtevät vastaantulijoista piittaamatta ohi, kuten tässä muutama päivä sitten Varkaus - Kuopio välillä, kun mopoauto oli kerännyt taakseen pitkät jonot. Vastaantulijana jouduin jarruttamaan voimakkaasti ja väistämään niin pientareelle kuin ilman ojaanajoa voin, että eräs katumaasturi-erkki pääsi mopoautosta ohi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä huolimatta ei saa ajaa takapuskuriin kiinni. Turvaväli on pidettävä aina edelläajavaan riippumatta siitä millaista nopeutta tuo ajoneuvo ajaa.

        Takapuskurissa roikkuva syyllistyy ensisijaisesti itse liikennerikkomukseen. Huomaat myös itsekin, jos joku hidastaa tämä johtuu siitä, että ajat itse takapuskuriin kiinni ja hän ikäänkuin kehoittaa sinua ohittamaan. Kuinka vaikeaa ohittaminen voi olla. Tietenkin ymmärrän, että päihteiden käyttäminen voi vaikuttaa siihen, ettei osata ensinkään pitää turvaväliä, eikä myöskään ohittaa.

        Kannattaa ensiksi itse ymmärtää, että on aina 100% vastuussa toiminnastaan liikenteessä. Hitaampi ajoneuvo tuskin koskaan aiheuttaa vaaratilannetta, koska jokainen on itse suoraan vastuussa ajamisestaan. Toki esimerkiksi traktorit ja mopoautot yms. käsittääkseni ovat velvollisia ajamaan levikkeelle, joka kerta kun takana on jonoutumista. Käsitykseni voi toki olla väärä.

        Hyvä keino perässäroikkujan karistamiseen on alkaa tekemään seuraavaan risteykseen hyvissäajoin pitkää moottorijarrutusta ja vilkku päällä. Alkaa siinä sitten etsimään tienviittaa - höh eikö tämä olekaa se tie. No eipä ole, jatketaan. Aivan normaalia toimintaa tuntemattomissa paikoissa.

        Tarkistappa tietosi! Alinopeudesta voidaan antaa liikennevirhemaksu ja se on aivan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne traktorit ja mopoautot muuta joutas tekemäänkään kun seisomaan levikkeellä, hetkessähän niiden taakse muodostuu jono. Niistä jonossa kärsimättömistä stressi-erkeistä se suurin vaara muodostuu kun lähtevät vastaantulijoista piittaamatta ohi, kuten tässä muutama päivä sitten Varkaus - Kuopio välillä, kun mopoauto oli kerännyt taakseen pitkät jonot. Vastaantulijana jouduin jarruttamaan voimakkaasti ja väistämään niin pientareelle kuin ilman ojaanajoa voin, että eräs katumaasturi-erkki pääsi mopoautosta ohi...

        Pidäppä suusi kiinni paskankyntäjä. Käännä vaan sitä Hankkijan lippistäsi ja vie se traktorin romusi suosiolla bussipysäkille ja vaihda samalla ne pari viikkoa pellolla muhineet verkkarisi uusiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidäppä suusi kiinni paskankyntäjä. Käännä vaan sitä Hankkijan lippistäsi ja vie se traktorin romusi suosiolla bussipysäkille ja vaihda samalla ne pari viikkoa pellolla muhineet verkkarisi uusiin.

        otahhan verenpainelääkettä stressi-erkki ettei verisuoni katkea päästäsi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistappa tietosi! Alinopeudesta voidaan antaa liikennevirhemaksu ja se on aivan oikein.

        Alinopeudesta sakottaminen on hyvin harvinaista, kun taas ylinopeutta ajamisesta annetaan tuhottomasti sakkoja. Siinä todellisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne traktorit ja mopoautot muuta joutas tekemäänkään kun seisomaan levikkeellä, hetkessähän niiden taakse muodostuu jono. Niistä jonossa kärsimättömistä stressi-erkeistä se suurin vaara muodostuu kun lähtevät vastaantulijoista piittaamatta ohi, kuten tässä muutama päivä sitten Varkaus - Kuopio välillä, kun mopoauto oli kerännyt taakseen pitkät jonot. Vastaantulijana jouduin jarruttamaan voimakkaasti ja väistämään niin pientareelle kuin ilman ojaanajoa voin, että eräs katumaasturi-erkki pääsi mopoautosta ohi...

        On kyllä harmillista, että vaarallisia ohituksia tapahtuu jatkuvasti. Kyllä traktoreiden yms. hitaampien ajoneuvojen kuuluisi käydä levikkeellä vaikka jatkuvasti. Onneksi, eivät kuitenkaan yleensä aja pitkiä matkoja.

        Yleisesti jos ei osaa pitää turvaväliä, eikä ohittaa, eikä kestä stressiä , ei tietenkään pitäisi edes olla liikenteessä. Useimmat onnettomuudet johtuvat silkasta ihmisen tyhmyydestä. Ei noudateta liikennesääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otahhan verenpainelääkettä stressi-erkki ettei verisuoni katkea päästäsi...

        Ja muista sinä ottaa ne betasalpaajat ettei kädet tärise kun jurnutat Valmetin paskalla muitten riesana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeudesta sakottaminen on hyvin harvinaista, kun taas ylinopeutta ajamisesta annetaan tuhottomasti sakkoja. Siinä todellisuutta.

        Tietenkin kun te etanat ette jää kameratolpissa kiinni vaikka todellisuudessa motarilla 60 km/h mateleva on suurempi riski kuin 140 km/h ajava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä harmillista, että vaarallisia ohituksia tapahtuu jatkuvasti. Kyllä traktoreiden yms. hitaampien ajoneuvojen kuuluisi käydä levikkeellä vaikka jatkuvasti. Onneksi, eivät kuitenkaan yleensä aja pitkiä matkoja.

        Yleisesti jos ei osaa pitää turvaväliä, eikä ohittaa, eikä kestä stressiä , ei tietenkään pitäisi edes olla liikenteessä. Useimmat onnettomuudet johtuvat silkasta ihmisen tyhmyydestä. Ei noudateta liikennesääntöjä.

        Koeta nyt päättää pitääkö traktoreiden mennä levikkeelle vai ei. Hupaisaa, että yksi ääliö provosoi muita kirjoittajia kirjoittamalla vastakkaisia mielipiteitä. Et ole ajatellut poliitikon uraa? Siellä menestyy parhaitten juuri nämä joiden mielipide on vaihtunut tunnin päästä.


    • Anonyymi

      moottoritielläkin voi ohittaa siten, että menee ohituskaistalla parin autonmitan verran vähintään edelle ja sitten vasta palaa oikealle kaistalle, eikä vedä muutaman sentin päästä ohitettavan keulasta omalle kaistalle, kuten eräs mersunperkele...

    • Anonyymi

      No minkäs teet kun ohitettava alkaa itse nostaa nopeuttaan siinä vieressä niin pakko kai se on palata ihan puskurin eteen.

      • Anonyymi

        eikä nosta, mersukuski vaan on mulkku vaikka voissa paistaisi. Moottoritiellä ei ole mitään järkevää syytä kiilata sentin päästä siihen eteen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3023
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1517
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1336
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1161
    6. 37
      1031
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1012
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      967
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      887
    Aihe