Osaako joku kertoa, miksi nykyisin joissain ulosottohuutokaupoissa myyntikohteen alin hyväksyttävä myyntihinta on mainittu selvin luvuin. Eli esimerkiksi että alin hyväksyttävä hinta on 23.500e. Ja useimmissa ilmoituksissa on vaan se normi eli 500 euroa (vähimmäiskorotustaso). Onko merkitty luku esimerkiksi velkaosuus?
Oman kiinteistöni myynnissä ei ollut mitään muuta alinta hintaa kuin tuo 500. Siksi kaikenlaiset koijarit ja kylän hupihuutajat yrittivät saada taloni hyppysiinsä muutamalla tonnilla. Vouti jopa yritti ylipuhua minua hyväksymään 80-prossaa alemman myyntihinnan kuin on paikallinen taso näissä kiinteistökaupoissa. En suostunut tietenkään. Se kauppa olisi ollut täysin hyödytön velkojille ja velalliselle. Kaikkien ahdinko olisi jatkunut hamaan tappiin ja velka pysyisi.
huutokaupat
7
66
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sellainen tapa tulisikin kaikkiin myynteihin, että uo olisi viisaasti laittanut esille jo myynti-ilmoitukseen jonkunmoisen summan toivotusta loppusummasta, se selkiinnyttäisi paljon näitä pakkomyyntejä. Seuraan niitä päivittäin ja aikamoista hakuammuntaa on useimmat. Milloin myynnin ilmoitus on sekava eikä kerro oikeastaan mitään kohteesta ja toisaalla on tarkka kuntoraportti liitteineen käytössä. Vaikka ostajaehdokas olisi käynyt paikanpäällä, ei siihen nopeaan käyntiin saa oikein tajua missä mennään. Ja koska huudot ovat lain mukaan sitovia, ei kukaan lähde korottamaan summia huvikseen.
Nämä huutokauppojen kohteet ovat jonkun koteja, ja huudot yleensä ovat ala-arvoisia, yleensä. - Anonyymi
Pakkohuutokaupoissa on melkoisen mysteerinen käytäntö. Kotinsa menettävä ei tiedä ollenkaan missä mennään, koska ketään yhteyshenkilöä ei ole jossei vouti itse tiedota toimista. Usein kiinteistön hinta-arvio saadaan voudin tilaamana välittäjältä, joka ei tiedota mitään velalliselle. Velalliselle tulee tunne, että siellä toisella puolella pöytää on kaikki muut kuin talon omistaja itse. Välittäjä ja vouti sumplivat summat keskenään ja yrittävät vedättää uutta ostajaa kaikin keinoin. Osta pois, hyvä (home)koti :)
Oikeusavun tulisi olla näissä myynneissä viranomaisena mukana. Talousneuvonta on aivan ala-arvoinen virkatekijä, mutta kunnon juristi vastaan juristi olisi jo reilumpaa menoa. Joskus toivon, että jokainen näissä asioissa oleva päättäjä joutuisi itse kerran elämässään kupattavan rooliin. Simmut avautuisivat väärinkäytöksiin.- Anonyymi
Varmaan helpointa olisi itse myydä se koti ettei voudin tarvitse hoitaa, niin saisi enemmän rahaa.
- Anonyymi
Juuri tässä mietin, että kuinkahan pitkä matka kiinteistön ulosmittauksesta on pakkohuutokauppaan... Omani läpilaho kiinteistö ulosmitattiin juuri toisen kerran (edellinen 2013) Velkojana sama, nykyisin Lowell, silloin sama puulaki, eri nimellä vain. Toisena velkojana verottaja. Ilmoitettiin ulkkarin tiedonannossa kiinteistön arvoksi 22000, joka on siitä museoviraston hellimästä kohteesta aivan utopistinen hinta, 1000 e ois ihan maksimi, mitä kukaan talosta maksaa ja sekin maksaja on hullu. Pakkohuutokauppaa ei pidetty aiemmassa ulosmittauksessa ollenkaan, kun velkoja ei lähtynyt yksin kuluvastuuseen ja um peruttiin. Minä muutin kumminkin silloin jo talostani pois, koska siellä ei homeen takia voinut asua ja se jäi kylmilleen. Nyt uuden asuinseudun ulkkari siis innostui tähän uuteen ulosmittaukseen.
Oli jättäny mulle soittopyynnön oikeus.fi viestinä, vaan nyt ei oo kuulunu mitään, kun vastasin viestiin, että minä en soita, sinä soitat. Ei oo soittanu.
Pienestä eläkkeestäni menee ulosottoon n 100 euroa/ kk, joten Lowelin velka ei siitä näköjään edes lyhene, saati loppuisi milloinkaan, kun kiinteistöni liittymistä, sekä verosta paukkuu laskua joka vuosi ulosottoon pienten tulojen vuoksi. Jos täällä palstailee joku viisas, niin kiittäisin neuvoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tässä mietin, että kuinkahan pitkä matka kiinteistön ulosmittauksesta on pakkohuutokauppaan... Omani läpilaho kiinteistö ulosmitattiin juuri toisen kerran (edellinen 2013) Velkojana sama, nykyisin Lowell, silloin sama puulaki, eri nimellä vain. Toisena velkojana verottaja. Ilmoitettiin ulkkarin tiedonannossa kiinteistön arvoksi 22000, joka on siitä museoviraston hellimästä kohteesta aivan utopistinen hinta, 1000 e ois ihan maksimi, mitä kukaan talosta maksaa ja sekin maksaja on hullu. Pakkohuutokauppaa ei pidetty aiemmassa ulosmittauksessa ollenkaan, kun velkoja ei lähtynyt yksin kuluvastuuseen ja um peruttiin. Minä muutin kumminkin silloin jo talostani pois, koska siellä ei homeen takia voinut asua ja se jäi kylmilleen. Nyt uuden asuinseudun ulkkari siis innostui tähän uuteen ulosmittaukseen.
Oli jättäny mulle soittopyynnön oikeus.fi viestinä, vaan nyt ei oo kuulunu mitään, kun vastasin viestiin, että minä en soita, sinä soitat. Ei oo soittanu.
Pienestä eläkkeestäni menee ulosottoon n 100 euroa/ kk, joten Lowelin velka ei siitä näköjään edes lyhene, saati loppuisi milloinkaan, kun kiinteistöni liittymistä, sekä verosta paukkuu laskua joka vuosi ulosottoon pienten tulojen vuoksi. Jos täällä palstailee joku viisas, niin kiittäisin neuvoista.Niin ja se tarkennus unohtui. Elikkä jos mätä kiinteistö nyt oikeesti menee myyntiin, eikä sitä kukaan osta, niin lisääntyykö velkasaldoni siitäkin? Nyt se on 7200 e
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja se tarkennus unohtui. Elikkä jos mätä kiinteistö nyt oikeesti menee myyntiin, eikä sitä kukaan osta, niin lisääntyykö velkasaldoni siitäkin? Nyt se on 7200 e
Lisääntyy, koska myynti maksaa. Ainakin näin kävi minulla. Kiinteistöä yritettiin myydä kaksi kertaa, molemmat kierrokset kestivät mekein pari kuukautta kerrallaan. Tarjouksia tuli muutama, mutta kaikki alakanttiin eli muutamia tonneja vain ja talo maineen palautettiin käyttööni.
Ulosoton kulut kasvoivat, koska se myyntiveivaus maksoi. Ilmoittelu, asiakirjat, dokumentit, näyttö... ei nämä valtion rahakirstun ammattilaiset ja ulosoton henkilöt tee yhtään mitään ilmaiseksi. Ja laskun maksaa velallinen.
Eikö kiinteistösi ole millään maalla :) Meinaan että omistatko maata? Kyllä silläkin on arvoa, eli tonnin kauppaan älä lähde. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienestä eläkkeestäni menee ulosottoon n 100 euroa/ kk, joten Lowelin velka ei siitä näköjään edes lyhene, saati loppuisi milloinkaan, kun kiinteistöni liittymistä, sekä verosta paukkuu laskua joka vuosi ulosottoon pienten tulojen vuoksi. Jos täällä palstailee joku viisas, niin kiittäisin neuvoista.Oma kokemukseni oli, että ulosmittauksesta huutokauppaan kesti pari vuotta. Vouti sanoi, ettei myy talvella. Ei syksyllä, ei keväällä. Vain kesällä. Ja koko ajan maksoin lämmitykset ja talonhoitokulut, kiinteistöveron ja jopa tyhjän roskasäiliön "tyhjennyksestä".
Kallis keissi tuli koska asuin jo muualla vuokralla koko ajan. Kahden talon kulut ja tulona vain eläke alle tonnin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725263Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432595- 1562202
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1471239Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321213Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.119913