Hei!
Työpaikalla oli eilen koulutuspäivä, jossa käsiteltiin erilaisia uhkatilanteita työyhteisössä. Koulutuksen sisältö oli minusta muuten hyvä, mutta ranneotteista irrottautuminen epärealistista. En minä pienikokoinen nainen saanut edes kouluttajan enkä työkaverin otetta irti koulutustilanteessa, jossa sentään tehtiin 20 toistoa paikaltaan. Miten sitten saan itsesi irti, jos agressiivinen asiakas ottaa ranteesta kiinni? En mitenkään, ainakaan pelkästään tuollaisilla tavoilla, miten meille opetettiin. Ja niitä vielä sanottiin meille yksinkertaisiksi. Muista otteista sain toimimaan edes jotenkuten, esim. kuristusotteesta. Paljon helpommalta tuntui, kuin ranneotteista. Aloin miettimään koulutuksen jälkeen eri lajien vaihtoehtoja, että mikä olisi kuntoilun ohella myös ns. asiakasystävällinen, jos tilanteeseen joutuu. Minulle kaveri suositteli Judoa. Onko Judossa miten realistisia irrottautumistekniikoita?
N25
Ranneotteista irrottautuminen
7
752
Vastaukset
- Anonyymi
Lantion kääntö mukaan ja ote irtoaa,ota toisella kädellä ote toisen kätesi ranteesta ja vartalo mukaan
Hokuto ryu jujutsu opettaa parhaiten näihin myös krav maga ja defendo,judo on kilpalaji ja siinä ei näitä opi.- Anonyymi
Asiakaspalvelussa?.!, ei ollut kyse katutapellusta!
- Anonyymi
Mikään noista irrottautumisista saatika muistakaan ei toimi sellaisenaan oikeasti päälle hyökkäävää vastaan.
- Anonyymi
jos ylä vartalossa on voimaa niin helvetillinen lyönti naamariin toimiin paremmin.
Jos on pakko hifistellä niin niihin pitää saada vartalon voima mukaan. - Anonyymi
Yksi laji: Jujutsu
- Anonyymi
Ja tarkennus vielä, aito suomalainen Hokutory Jujutsu, se toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tarkennus vielä, aito suomalainen Hokutory Jujutsu, se toimii.
Iron Fist voittaa kaikki ja on ainoa oikea vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1069616
- 494711
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421961- 241660
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131401Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,401329Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54937Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30913Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31912