Helsingin majakka.

Leinikka82

Moikka,
Kävin sunnuntaina kiertämässä helsingin majakan. Kiva ja sopiva päivälenkki aloittelijallekkin esim. helsingin satamista. Onko muiden suosikki?
Ps. Kuvasin reissusta myös kauden ensimmäisen videon kanavalleni jos jotain kiinnostaa katselle miltä meno näytti.

https://youtu.be/hWjUd86MNIo

13

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos videosta! Tuli hyvät fiilikset ja omat yksinpurjehdukset mieleen.
      Kiva, että joku viitsii laittaa näitä tuubiin!

      • Kiitos! Kiva kuulla että tuli hyvät fiilikset. Jaksaa sit jatkossakin ottaa kameraa mukaan ja laittaa videoita jakoon :)


    • Anonyymi

      Hyvä video, kiitos! Sitä jäin miettimään, miksi kaikki kuvaavat aina omaa naamaansa, kun puhuvat. Se on turhan staattista. Eikö jollain bluetoothilla voisi saada äänen mikrofonista ja voisi enemmän kuvata venettä. Välillä voisi näyttää, millaista vauhtia mennään ja plotterista, missä mennään.

    • Kiitos paljon! Hyvä ajatus tuosta oman naaman kuvaamisesta. Ehdottomasti seuraavalla videolla voisi kuvailla enemmän muutakin samalla kun höpöttelee. :)

    • Anonyymi

      Hyvä video oli, pitäis itsekin ottaa noita yksinpurjehduksia haltuun! Jatka ihmeessä!

      Noin yleisesti ottaen videoiden tekoon, sekin minun mielestä sopisi mainiosti purjehdusvideoihin, että kuvaisi paljon eri tilanteista ja suosista ikäänkuin selostaisi myöhemmin puheen, vähä pohtivasti ja omaa toimintaansa kommentoiden ja kertoen mitä missäkin tilanteessa tapahtuu. Joskus jopa sellasia nähnyt joissa kuvaushetkistä puhetta ja sitten lisätty vähän hauskaankin tyyliin myöhemmin itse itselleen kuittauksia :D hyvin sulla tossa olikin itse toiminnasta, just tolleen että kamera oli kiinni ja et ottanu painetta että samalla pitäis puhua. Harmittavan vähän on asiasisältöisiä purjehdusvideoita edes kansainvälisesti, sitä lifestyle somehömppää ihan kyllästymiseen asti

    • Kiitos! Kannattaa ehdottomasti ottaa yksinpurjehdus haltuun. Siinä on kyllä ihan omat ilot ja haasteet mistä ainakin itse kovasti nautin.

      Kiitos myös antamistasi neuvoista itse videoiden tekoon. Voisin yrittää seuraaviin videoihin lisätä itse purjehduksen asiasisältöä. Ainakin siltäosin mitä purjehduksesta mitään ymmärrän ;)

    • Olisko Isosaaren kohdalla paluumatkalla avannut spinnutuuleksikin?

      • Jep, olisi. Varmaan koko paluumatka olisi mennyt spinnulla eikä olisi vaatinut kun pari jiippiä.
        Mutta mutta, spinnu lepää kotona tukevasti varastossa kun sen käytöstä ei ole pienintäkään hajua. En ole vielä uskaltanut kokeilla ja opetella tätä upeaa purjetta.


      • Leinikka82 kirjoitti:

        Jep, olisi. Varmaan koko paluumatka olisi mennyt spinnulla eikä olisi vaatinut kun pari jiippiä.
        Mutta mutta, spinnu lepää kotona tukevasti varastossa kun sen käytöstä ei ole pienintäkään hajua. En ole vielä uskaltanut kokeilla ja opetella tätä upeaa purjetta.

        OK, hyvä harjoitella ensin sopivalla porukalla. Kun manööverit alkaa hahmottua, voi kokeilla kevyellä tuulella yksinkin. Silloin autopilottiin pitää voida luottaa, koska muuten kädet loppuu kesken. Spinnu nostaa purjehdusnautinnon potenssiin 2.


    • Näinhän se on. Täytyy varmasti paneutua asiaan ja opiskella spinnulla ajoa. Ehkäpä siitä sais hauskan videonkin aikaseksi :)

    • Anonyymi

      Kiva lenkki, aikanaan 70-luvulla purjehdusta aloitellessa vastarannan Slobojen valvontatornit näkyivät , kuten myös ne korkeakeulaiset sotalaivat. Ei tullut mieleen mennä yhtään kauemmaksi.
      Viimeksi kasuunin kierroksen jälkeen Isosaaren kohdalla RV tuli kyselemään mikä mies, mistä tulet, omistatko veneen. Sanoin että Lauttasaaresta, omistan. Niitä ei naurattanut.

      • Anonyymi

        Huvittavaa kyllä, kuukausi pari äsitten tullin vene tuli kyselemään, kiersittemekö äsken Kasuunin. Hieman ihmetytti: ei kai Kasuunin kiertäminen ole kiellettyä eikä suoranaisesti kuulu tullille. Jatkokysymys, mistä tulemme ja paljonko on porukkaa kyydissä oli ehkä sitten enemmän toimivallan rajoissa.

        Ehkä oli joku TET-harjoittelu menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa kyllä, kuukausi pari äsitten tullin vene tuli kyselemään, kiersittemekö äsken Kasuunin. Hieman ihmetytti: ei kai Kasuunin kiertäminen ole kiellettyä eikä suoranaisesti kuulu tullille. Jatkokysymys, mistä tulemme ja paljonko on porukkaa kyydissä oli ehkä sitten enemmän toimivallan rajoissa.

        Ehkä oli joku TET-harjoittelu menossa.

        No älä muuta sano, minulta kysyivät vielä olenko minä se ja se, eli tsekkasivat myös rekisterin samalla. Oli sen verran vauhtia ja seilit päällä etteivät sentään ryhtyneet pysäyttämään.
        Mikähän siinä on että Kasuunin kierto ikään kuin triggeröi jotain jossain tutka/kamerakuvassa? Kuitenkin ollaan aluevesirajan sisäpuolella.

        Voiskos Rajan edustaja vastata? Kumminkin täällä surffailette.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe