Labradorinnoutajan pentu

Anonyymi

Hei!
Vinkkejä uudelle koiranomistajalle?

Meillä siis ei oo ikinä ollut omaa koiraa, on ollut hoidossa pientä ja isoa muutamakin viikko, mutta pennusta ei juurikaan ole kokemusta. Nyt sitten about viikko sitten meille muutti uros labbiksenpentu, oikein reipas ja kiltti mutta osaa myös olla aikamoinen riiviö.

Pahimpana ongelmana tällä hetkellä on varpaiden pureskelu ja ulos meneminen.
Joudun itsekin tässä sisällä ollessani pitämään saappaita välillä jalassa, sillä ilman niitä pentu on kiinni joko varpaissa tai sukissa, ei millään päästä irti vaikka kuinka sanoo ja ollaan monesti jouduttu niskavilloista (niinku emotkin tekee) ottamaan kiinni että päästää irti.
Ulos menemisessä on se ongelma, että pentu ei millään liiku itse eteenpäin, hän istuu maahan:"minäpä istun tässä, en liiku" tyylillä. Vinkuu ja vetää aina kotiinpäin. Jos kannan pitemmälle sillon se käyttäytyy, mutta alkumatkaa ei kulje ollenkaan itse. Olen itse kokeillut nameilla houkuttamista, mutta herra ei liiku ellei itse sitä halua. Sitten, jos jollain keinolla päästään pois pihasta niin se on sitten metrinvälein pysähtelyä.
Vinkkejä?

-Pentualoittelija

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan kauheesti tekstiä.

      Tiivistystä kiitos...??

    • Anonyymi

      Tyo lenkille lähtiessä stoppailu täysin normaalia. Minä käytin huskyn pennulla leikkiä (joku horsma käteen ja lähdet vetämään sitä pennun edessä niin eiköhän lähde) ja nameja (annat haistaa ja kun lähtee liikkeelle, viet namia vielä vähän matkaa pennun edessä ja sitten kehut ja annat herkun). Mikä tahansa mikä saa pennun unohtamaan jännityksen on ok.

      Paras tapa - sekä jännittämiseen että villeyteen - on ulkoiluttaa pentua niin paljon kuin mahdollista. Minä pidän meidän huskya liikkeellä 5h päivässä. Käydään koirapuistossa, juostaan metsässä, treenataan käytöstapoja, hihnakävelyä, leikitään, tutustutaan uusiin asioihin ja ympäristöihin. Rokotus kuntoon ennen koirapuistoon menemistä! Muun ajan meidän pentu nukkuu tai viihdyttää itseään lelujen kamssa. Meillä siis pentu 3kk ja asutaan kerrostalossa.

      Palkitkaa hyvästä käytöksestä. Kehukaa pienistäkin positiivisista jutuista. Älkää antako liikaa huomiota huonolle käytökselle. Keskittykää positiivisiin juttuihin niin hyvä tulee!

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että huolehtikaa päivärytmistä. Pentu oppii pian milloin ulkoillaan, milloin syödään, milloin levätään. Äärimmäisen tärkeää.


    • Anonyymi

      Menkää kursseille oppia ottamaan. Koira ansaitsee sen.

      • Anonyymi

        Pentu ei ole saanut rokotuksia, ei ole vielä sen ikäinen, että saisi rokotuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe