Kyseessä on nissan primera p12 1.6L hatchback 2005vm.
Abs valo alkoi palaa muutama kuukausi sitten ja tällä hetkellä mennään jo katsastuksen lisäajalla joten apuja kaivataan kipeästi 😃 Abs valo palaa koko ajan.
Vikakoodi näyttää että oikean etu renkaan abs anturi olisi rikki, autoon vaihdettiin uusi anturi (tarvike) sekä sen johto. Abs valo paloi edelleen, tietokoneen ollessa kiinni liikkuvassa autossa huomattiin että kyseisestä anturista ei tule mitään lukemia, kaikki johdot mitattiin yksikön päästä ja ne olivat ehjät joten epäiltiin abs yksikön olevan rikki. Noh uusi (käytetty ja toimiva) abs yksikkö asennettiin samalla sarjanumerolla vanhan tilalle ja edelleen palaa abs valo eikä yhdistä anturiin. (Sulakkeet, hammasratas sekä anturin etäisees on katsottu.)
Aikaisemmin on vaihdettu tarvike anturi rikkinäisen tilalle ja on toiminut.
ABS valo palaa.
7
1058
Vastaukset
- Anonyymi
"Vikakoodi näyttää että oikean etu renkaan abs anturi olisi rikki,"
Ainoa mahdollisuus on se, että koodi on tulkittu väärin ja viallinen anturi onkin joku muu auton neljästä ABS anturista.- Anonyymi
Saattaa olla mahdollista, minä en itse käyttänyt koodeja vaan korjaamon ukko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis lukenut 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisiko käydä motonetissä luetuttamassa koodit uudelleen. Maksaa 9 euroa.
- Anonyymi
Vikakoodi pittää myös kuitata, fiksauksen jälkeen ottamalla miinusnavan kaapellin irti?
- Anonyymi
Olen irroittanut miinus navan yöksi mutta ei vaikutusta.
- Anonyymi
Ei sitä tarvitse kuitata. Valo sammuu kun vika on poistunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239039Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3781835Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3351706- 941558
- 4021528
- 61335
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331110Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241076Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521032- 36988