Vanha Porvoo

Kävin lomareissulla Vanhassa Porvoossa. Että oli idyllinen paikka jossa olisi mennyt katsellessa useampikin päivä. Harmi vaan et vettä satoi lähes koko päivän mutta kivaa oli. Vaikka kahvitella tai ruokaila ei vointu ulkona vaan idyllisissä pikku kuppiloissa ja ruokalaoissa. Oisko Pitsi-Rauma seuraava?

34

675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos meni sateiseksi, tee uusintakierros.
      Porvoo on joulunaikaan tosi viehättävä. On myyjäisiä jne.
      Joskus kaduilla on ollut myyntikojuja.
      Beng
      Laitoin tämän muistilapuksi, koska joskus on taas talvi ja joulu. Hui!😎

• Kiitti vinkistä. Jos joulun aikoihin seuraava visiitti.

• Anonyymi

Sehän se just on, kun aikoinaan ihan uuvuksiin asti Suomea kierteli, niin ei kyllä vaan enää jaksa.

Kaik on niin nähty!

• Minulla on vielä paljon nähtävää Suomessakin.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Minulla on vielä paljon nähtävää Suomessakin.

Sano nähtävä, minkä haluat nähdä? Vinkiks vain!

• Anonyymi kirjoitti:

Sano nähtävä, minkä haluat nähdä? Vinkiks vain!

Ei ole yksittäistä nähtävää. Ja paras nähtävä on se mitä ei osaa edes osoittaa

• siilivain kirjoitti:

Eiku odottaa😃

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Niin, että ei mitään nähtävää, mitä ei jo olisi nähnyt!

• Anonyymi

Porvoo ja Rauma on käymisen arvoiset.
      Rauman pitsiviikot menivät jo ja koronaluvut nousivat.
      Lääkäri Raumalla kehotti: "Maskit naamalle ja äkkiä !"
      Rauman telakan vierastyövoiman ja kiekkojuhlien aikaansaamat tartuntojen
      nousut oli saatu kuriin.
      Ei tarvittu kuin vähän Suomi-turisteja kaupunkiin, niin tilanne huononi taas.

• Anonyymi

Monessa paikassa on ihan äskettäin festareita ja muita kesätapahtumia,
      tartunnat ovat kasvussa, mutta kahden rokotuksen saaneita ei ole joutunut teholle.

• Anonyymi

Tällä hetkellä vuodeosastoilla on paljon alle nelikymppisiä, valtaosa rokottamattomia.
        Kahden rokotteen saaneita on sairastunut koronaan seitsemän kuukauden aikana 0,04 %
        260000:sta rokotetusta
        ja yhden rokotteen saaneista on sairastunut 0,02% 1,1 miljoonasta.

Mutta aloitus oli matkailusta, Porvoosta, joka on todella idyllinen paikka.
        Tein ensimmäisen reissun sinne "meriretkenä" Helsingistä Runeberg-laivalla menosuunnassa,
        jätin paluun käyttämättä ja palasin bussilla kotiin, sain enemmän aikaa
        kierrellä.

Markka-aikaan Finnairilla oli kesäisin satasen-parin lentoja eri puolelle Suomea.
        Kävin monessa paikassa päivän reissulla viikonloppuna,
        Maarianhaminasta Rovaniemelle. En ollut Suomessa paljokaan lomaillut,
        että olisin päässyt näkemään minkälaista on eri puolilla Suomea.
        Kyllä ne reissut kotiolot voitti !

Nyt on korona leviämisvaiheessa, Minne menisi Suomessa ?
        Minä en ota mitään riskiä nyt. Olen vasta ensimmäisen rokotuksenkin saanut,
        mutta toivotan sinulle mukavia reissuja, jos jonnekin suunnistat.

• Anonyymi kirjoitti:

Tällä hetkellä vuodeosastoilla on paljon alle nelikymppisiä, valtaosa rokottamattomia.
        Kahden rokotteen saaneita on sairastunut koronaan seitsemän kuukauden aikana 0,04 %
        260000:sta rokotetusta
        ja yhden rokotteen saaneista on sairastunut 0,02% 1,1 miljoonasta.

Mutta aloitus oli matkailusta, Porvoosta, joka on todella idyllinen paikka.
        Tein ensimmäisen reissun sinne "meriretkenä" Helsingistä Runeberg-laivalla menosuunnassa,
        jätin paluun käyttämättä ja palasin bussilla kotiin, sain enemmän aikaa
        kierrellä.

Markka-aikaan Finnairilla oli kesäisin satasen-parin lentoja eri puolelle Suomea.
        Kävin monessa paikassa päivän reissulla viikonloppuna,
        Maarianhaminasta Rovaniemelle. En ollut Suomessa paljokaan lomaillut,
        että olisin päässyt näkemään minkälaista on eri puolilla Suomea.
        Kyllä ne reissut kotiolot voitti !

Nyt on korona leviämisvaiheessa, Minne menisi Suomessa ?
        Minä en ota mitään riskiä nyt. Olen vasta ensimmäisen rokotuksenkin saanut,
        mutta toivotan sinulle mukavia reissuja, jos jonnekin suunnistat.

Minä otin riskin ja ja lähdin täältä periferiasta kohti koronakeskusta. Junassa yksin kahden hengen hytissä mennen tullen. Mukavaa ja turvallisempaa. Ehkä tämän kesän reissut oli tässä.

• Anonyymi

Kansallispuistot on kivoja jos jaksaa vähän kävellä luontopolkuja. Siellä ei ole niin liki muita. Olen menossa parin viikonpäästä, en vaan muista minne, jonnekin Turkua lähellä se oli.

• Anonyymi

Kurjenrahka?
        Beng
        Porvoon Paroni voisi Runebergin lailla runoilla Porvoosta tai Haikon kallioilta avautuvasta Edelfeltin maalaamasta merinäkymästä.

• 😁 Mukavaa reissua.

• Anonyymi kirjoitti:

Kurjenrahka?
        Beng
        Porvoon Paroni voisi Runebergin lailla runoilla Porvoosta tai Haikon kallioilta avautuvasta Edelfeltin maalaamasta merinäkymästä.

Minä kävin Runeb3rgin tal8n pihalla ja puutarhassa. Lelumuseo oli myös näkemisen arvoinen.

• Anonyymi

Porvooseen elo tai syyskuussa , johan siitä on vuosi kun viimeksi Näsinmäellä vanhempien haudalla .- Että sellaista tuo Gorona saa aikasekseen :(

Skånepåg

• Anonyymi

Porvoo on kammottavan ruma kaupunki, tuo vanhempi alue vielä menettelee mutta katsokaa vaikka sitä erään ison kaupan edustan luolamaista rumuutta...

• Suomessa on paljon hienoa nähtävvää.
      Aikoinaan toisen mieheni kanssa kiersimmen asuntovaunulla Suomea kesäisin 5 vuotta.
      Vanha povoo oli hieno kohde.
      Raumalla katselin, kun iäkäs mies nypläsi pitisä. Upeaa.
      Suomi on täynnä hienoja lomakohteita.
      Hyödyntäkää!

• Anonyymi

Entä uudempi Porvoo, sellaista kaupunkia kuin vanha porvoo kun ei ole olemassakaan mutta sen se turisti vaan aina näkee?

• Anonyymi kirjoitti:

Entä uudempi Porvoo, sellaista kaupunkia kuin vanha porvoo kun ei ole olemassakaan mutta sen se turisti vaan aina näkee?

Kyllä siellä oli ihan vanha Porvoo kyltti😄. Ja on se olemassa,l osa Porvoota.
        Itse en muualla Porvoossa käynyt kun aattelin et se ei poikenne kauheasti muista kaupungeista.

• Vanha Porvoo on hieno, kuten myös esimerkiksi vanha Naantali, Uusikaupunki, Tammisaari. Ja saaristossa Röölä , Aasla, Merimasku ja Korppoo ovat maisemallisesti kivoja.

• Anonyymi

Porvoo on kaupunki, vanha Porvoo on siitä pieni osa, turistirysä.

• Anonyymi kirjoitti:

Porvoo on kaupunki, vanha Porvoo on siitä pieni osa, turistirysä.

Minun kokemukseni mukaan ei vaikuttanut rysältä. Kaunis idyllinen paikka jossa ei turisteja ainakaan sinä päivänä liiaksi asti. Idyllisyys säilynyt hyvin.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan ei vaikuttanut rysältä. Kaunis idyllinen paikka jossa ei turisteja ainakaan sinä päivänä liiaksi asti. Idyllisyys säilynyt hyvin.

Eli väität edelleen käyneesi Vanha Porvoo- nimisessä kaupungissa?

• Anonyymi kirjoitti:

Eli väität edelleen käyneesi Vanha Porvoo- nimisessä kaupungissa?

Lueppa uuvelleen. Kävin Porvoossa jonka osa on vanha kaupunki. Älyäkkö?

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Lueppa uuvelleen. Kävin Porvoossa jonka osa on vanha kaupunki. Älyäkkö?

Siis Porvoon vanha kaupunki on ihana. Nyt muutama vuosi siitä, kun kävin. Oli joulun aikaa silloin.

Rauma on myös ihana, suosittelen. Minulla on mieltymys puutaloihin, kaupungin osiin joissa vanhoja puutaloja. Niissä ihan omanlaisensa tunnelma. Kyllä Suomessa on kauniita paikkoja, muutakin kuin luontomaisemat, niitäkään vähättelemättä.

Eiku matkaan vaan ;)

• Anonyymi kirjoitti:

Siis Porvoon vanha kaupunki on ihana. Nyt muutama vuosi siitä, kun kävin. Oli joulun aikaa silloin.

Rauma on myös ihana, suosittelen. Minulla on mieltymys puutaloihin, kaupungin osiin joissa vanhoja puutaloja. Niissä ihan omanlaisensa tunnelma. Kyllä Suomessa on kauniita paikkoja, muutakin kuin luontomaisemat, niitäkään vähättelemättä.

Eiku matkaan vaan ;)

Raumalla olen joskus kauan kauan sitten piipahtanut. Voisi mennä uudelleen. Suomessa on paljon näkemättömiä paikkoja.

• Anonyymi

En oo käyny, Olavinlinna oli remontissa...

• Myös Västanfjärd on tunnelmallinen, ja melko harva on siellä käynyt.

• Ok. Häytyypipä panna korvan taa jotta jospa joskus.

• Anonyymi

Kävin toissapäivänä turistimatkalla Kotikontulassa. Siellä sitä on paljon nähtävää ja paljon kaikenlaisia pikkupuoteja pistäytymiseen ja tavaroiden hypistelemiseen.

• Anonyymi

Ensi viikolla till Borgå , Insh Allah !

Per-kel

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1379
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1066
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      765
    6. 64
      734
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      717
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      698
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe