Mistä apua syömiseen

Anonyymi

Heippa! Oon tosiaan lukiolainen tyttö, jolla on nyt ollut hieman vaikeeta. Syytä en oikein tiiä. Oon jo useamman vuoden tapellu oman pään kanssa, eikä ennen oo näin pahaan kuntoon päässyt. Pahin oireilu alkoi jossain joulun jälkeen, nyt kun aattelen tarkemmin nii en oo ees varma millon. Pelkästään tän vuoden puolella oon saanut useamman paniikkikohtauksen, myös syöminen oireilee. Pahasti. Siis tajuan kyllä, että syön ihan liian vähän, ja yrheilen liikaa siihen nähen. En vaan osaa enää syödä normaalisti, eikä kroppakaan enää kestä sitä. Kun syön normaalikokoisen annoksen ruokaa, mulle tulee hirvee tarve oksentaa ja ihan fyysisesti paha olo. Nälkä on koko ajan, mutta en vaan saa syötyä. Saatan tuijottaa lautasta 20min jonka jälkeen itken ja totean, että nyt se on jo kylmää, enkä syö. Urheilu on ainut henkireikä jota saan itsestäni, mutta se ei taas auta painonlaskuun😅

Vielä toistaseks oon normaalipainon keskivaiheilla (bmi 20), mutta nyt kuukauden sisään kiloja on lähtenyt. Kylkiluutkin erottuu ihan selvästi. Harrastan tosiaan lenkkeilyä, sekä ratsastusta. Etenkin ratsastuksessa kiloista ollaan usein tarkkoja, mikä on toki hyvä, jotta hevoset pysyvät terveinä. Mutta kun ratsastan pienillä islanninhevosilla oon aika painorajan yläreunoilla, jos ajattelee jatkuvaa käyttöä.

En oikeastaan tiedä mitä mun pitäis tehdä, kelle pitäis kertoa, haluanko kertoa kenellekkään? Kaikki vaan kehuu, kun vatsalihakset näkyy, eikä oo ylimäärästä missään. Parhaalle kaverille oon asiasta kertonu ja hän parhaansa mukaan tukee, mutten tahdo liikaa hänelle tätä vuodattaa. Pelkään että aiheutan rakkaalle ystävällenikin ongelmia omilla ongelmillani.

Mistä voin lähteä hakemaan apua? Onko mun ees mahdollista saada apua vielä, kun tilanne ei oo vakava?

1

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tottakai voi hakee apuu.. Jos on huoltajaa tai terkkaria tai jotain kuuntelemaan niin kyllä sitä apua saa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1062
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe