Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mistä apua syömiseen

Anonyymi

Heippa! Oon tosiaan lukiolainen tyttö, jolla on nyt ollut hieman vaikeeta. Syytä en oikein tiiä. Oon jo useamman vuoden tapellu oman pään kanssa, eikä ennen oo näin pahaan kuntoon päässyt. Pahin oireilu alkoi jossain joulun jälkeen, nyt kun aattelen tarkemmin nii en oo ees varma millon. Pelkästään tän vuoden puolella oon saanut useamman paniikkikohtauksen, myös syöminen oireilee. Pahasti. Siis tajuan kyllä, että syön ihan liian vähän, ja yrheilen liikaa siihen nähen. En vaan osaa enää syödä normaalisti, eikä kroppakaan enää kestä sitä. Kun syön normaalikokoisen annoksen ruokaa, mulle tulee hirvee tarve oksentaa ja ihan fyysisesti paha olo. Nälkä on koko ajan, mutta en vaan saa syötyä. Saatan tuijottaa lautasta 20min jonka jälkeen itken ja totean, että nyt se on jo kylmää, enkä syö. Urheilu on ainut henkireikä jota saan itsestäni, mutta se ei taas auta painonlaskuun😅

Vielä toistaseks oon normaalipainon keskivaiheilla (bmi 20), mutta nyt kuukauden sisään kiloja on lähtenyt. Kylkiluutkin erottuu ihan selvästi. Harrastan tosiaan lenkkeilyä, sekä ratsastusta. Etenkin ratsastuksessa kiloista ollaan usein tarkkoja, mikä on toki hyvä, jotta hevoset pysyvät terveinä. Mutta kun ratsastan pienillä islanninhevosilla oon aika painorajan yläreunoilla, jos ajattelee jatkuvaa käyttöä.

En oikeastaan tiedä mitä mun pitäis tehdä, kelle pitäis kertoa, haluanko kertoa kenellekkään? Kaikki vaan kehuu, kun vatsalihakset näkyy, eikä oo ylimäärästä missään. Parhaalle kaverille oon asiasta kertonu ja hän parhaansa mukaan tukee, mutten tahdo liikaa hänelle tätä vuodattaa. Pelkään että aiheutan rakkaalle ystävällenikin ongelmia omilla ongelmillani.

Mistä voin lähteä hakemaan apua? Onko mun ees mahdollista saada apua vielä, kun tilanne ei oo vakava?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tottakai voi hakee apuu.. Jos on huoltajaa tai terkkaria tai jotain kuuntelemaan niin kyllä sitä apua saa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe