Kopiointinopeus USB-tikulle???

Anonyymi

Kopiointi Windows 10 PC:llä USB-tikulle tuntuu olevan epänormaalin hidas. Nopeus 2-7 mb/s. Mitä kaikkea mahdollisuuksia tässä voi olla ongelmana?

- USB-tikku on USB 3.0 portissa (kokeiltu myö 2.0 portissa)
- uusi tikku, oikein alustettu
- ei ole virransäästöjä yms. päällä
- Ryzen 3800X prosessori
- MSI MPG X570 emo
- 1000W virtalähde
- kaikki ajurit tuoreita

Ideoita ja ehdotuksia, mistä voisi etsiä ongelmaa?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos tiedostot ovat pientä silppua, siirto hidastuu.

• Anonyymi

Mihin Sul on noin kova kiire? Kysy mummoltas kuin monta bittii siirty per sek.
      ku hän väänsi puuroo Sulle.

• Anonyymi

Kaikilla tikuille kirjoittaminen vain ei onnistu nopeasti; ne eivät ole mitään SSD -asemia, vaan käyttävät halvempia ja hitaampia muistipiirejä, siksi.

• Anonyymi

kokeile toisella käyttiksellä.

• Anonyymi

Nettinopeus on surkea.

• Anonyymi

Huono tikku, minulla on yksi maxwell yhtä hidas.

• Anonyymi

Eikun Maxell, Maxwell taitaa olla kahvi.

• Mikä tikku? Monet USB-tikut ovat tosiaan noin hitaita.

• Anonyymi

Sanon suoraan että ongelmaa voi etsiä vain oman lompakon pohjalta; Piirisarja on X570, niin siitä ei ole pullonkaulaa niin missään nimessä, eikä windows ole tähän suoraan syyllinen.

Itse olen ostanut vain Kingstonin usb-tikkuja, koska ne ovat HALPOJA, vaikka olen aivan täysin tietoinen siitä että kirjottaminen niille kestää ikuisuuden.

Minulla on myös digikameroihin tarkoitettuja mopeita (ja hintavia) SD -kortteja, joihin kopioin tietoja silloin kun on kiire, niin näiden kanssa se on vain yksi hujaus.

Yksi tapa nopeuttaa asiaa on, että jos on useita tiedostoja jotka pitää kopioida (hitaalle) usb-tikulle, niin pakkaa ne ensin yhdeksi .zip -tiedostoksi, ja sitten kopioi sen .zip -tieston (hitaalle) usb -tikulle, niin kopiointi tapahtuu nopeamin näin.

Syy edelliseen on, että jokaista kopioitavaa tiedostoa kohden pitää ensin tehdä tilavaraus muistitikulle, (tiedostojärjestelmään) jonka jälkeen vasta tiedoston voi kopioida; eli siis 1 tiedosto = 1 tilanvaraustoiminne, 100 tiedostoa = 100 tilanvaraustoiminnetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      156
      6384
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      74
      5286
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3705
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3330
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      127
      2561
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2306
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2068
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1516
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      82
      1235
    Aihe