Miten pääsisin takaisin jonkinlaiseen tasapainoon ja tilaan, jossa koen muutakin kuin täydellistä toivottomuutta? Mitä konkreettista voisin tehdä? Onko kellään omakohtaista kokemusta?
Minulla ei ole työtä tai opiskelua, mutta on kuitenkin suht säännöllinen vrk-rytmi, en käytä päihteitä, teen päivittäiset rutiinit, kuten käyn suihkussa vaikka välillä se on voimienkoetus, yritän seurata maailmanmenoa, liikun luonnossa, joskin tämäkin on välillä niin, että yhtäkkinen voimattomuus saa pelkäämään että jään keskelle metsää.
Tuntuu, että olen jumissa tilanteessani, päivät ovat harmaata massaa ja välillä koen, etten ole olemassa. Hyvin usein myös toivon, etten olisi olemassa, kun mitään valoa tunnelin päässä ei näy.
Ideoita, miten voida paremmin?
9
88
Vastaukset
- Anonyymi
päätä lopetaa jatkuva valitus ja itse sääli ja mee töihi niinko aikuiset menee . tommone omaan napaseen tuijottamine nyrjayttää jokaise viisaanki .
- Anonyymi
Villi veikkaukseni on, ettei noin kirjoittava ole oikeissa töissä ollut ikinä. Joku saattaisi väittää, ettei ole peruskouluakaan suoritettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Villi veikkaukseni on, ettei noin kirjoittava ole oikeissa töissä ollut ikinä. Joku saattaisi väittää, ettei ole peruskouluakaan suoritettu.
Jep, sinä väität niin.
Siitä puhe mistä puute.
- Anonyymi
Hyvä alku on jo. Rutiinit, luonto, uni. Terveellinen ruokavalio ja liikunta on niitä perusjuttuja, sen varmaan tiedätkin. Hyvä musiikki, kirja, käsillä tekeminen (kokkailu, maalaaminen, neulonta...). Lemmikin tai toisen ihmisen auttaminen ja hoivaaminen tuo merkityksellisyyden tunteen.
- Anonyymi
Joo, olen pakottanut itseni liikkumaan päivittäin, luen/kuuntelen äänikirjoja, kunnostan vanhoja huonekaluja jne.
Etsinkin joskus vapaaehtoistyömahdollisuuksia, mutta olin sen nyt tyystin unohtanut tässä aivosumussa. Kiitos muistutuksesta :).
Silloin harkitsin myös kodin antamista opaskoirakoulun pennulle, mutta luulen, että sellaiseen vastuuseen olen nyt liian huonossa hapessa...? Jokin sen tyylinen on itselleni merkittävää. Sitä kokemusta, että teen jotain, jolla on merkitystä (muillekin kuin itselleni), en saa tämän hetkisessä elämässäni mistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, olen pakottanut itseni liikkumaan päivittäin, luen/kuuntelen äänikirjoja, kunnostan vanhoja huonekaluja jne.
Etsinkin joskus vapaaehtoistyömahdollisuuksia, mutta olin sen nyt tyystin unohtanut tässä aivosumussa. Kiitos muistutuksesta :).
Silloin harkitsin myös kodin antamista opaskoirakoulun pennulle, mutta luulen, että sellaiseen vastuuseen olen nyt liian huonossa hapessa...? Jokin sen tyylinen on itselleni merkittävää. Sitä kokemusta, että teen jotain, jolla on merkitystä (muillekin kuin itselleni), en saa tämän hetkisessä elämässäni mistään.No jos ajattelet että haluaisit auttaa tai tehdä jotain merkityksellistä MUILLEKIN kuin itselle niin olet jo paljon lähempänä onnen löytämistä kuin monet muut. Pienet asiat ovat usein juurikin niitä suuria asioita. Ja ota yhteyttä niihin joihin haluaisit ottaa yhteyttä, kutau vaikka kahville!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin harkitsin myös kodin antamista opaskoirakoulun pennulle, mutta luulen, että sellaiseen vastuuseen olen nyt liian huonossa hapessa...? Jokin sen tyylinen on itselleni merkittävää. Sitä kokemusta, että teen jotain, jolla on merkitystä (muillekin kuin itselleni), en saa tämän hetkisessä elämässäni mistään.Mene töihin. Muuta neuvoa ei tule.
- Anonyymi
Munkkiluostari voisi sopia sinulle
- Anonyymi
Tarvitset muutoksen elämään, joka on käytännössä joko opiskelupaikka tai työpaikka. Voit tietysti sanoa, että "en mä pysty", mutta sitten saat jatkaa nykymenoa vanhuuteen asti. Ei tuota mikään muu muuta, kuin se että elämän suunta vaihtuu ja siihen ei mikään puuhakerho, valittaminen, pillerit tai muut toimi. Unohda OPO:jen typerät väitteet, että pitää löytää unelma-ammatti. Työ tekijäänsä opettaa sanotaan ja mikään työkuvaus ei vastaa todellisuutta. Etsi töitä tai lähde opiskelemaan alaa, jolla on asiallinen työtilanne. Tilanteesi muuttuu jo opiskelun alkaessa ja ollessasi joidenkin vuosien päästä töissä, et enää edes muista nykyistä tilannetta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139