Joulun alla kahvi voi maksaa paljon enemmän kuin nyt

Anonyymi

20

51

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Euroopan kahvi myydään Antwerpenin pörssissä.

• Anonyymi

Olenjo hamstrannut. Sai kympillä 4 kultakatriinaa ja kävin 4 kertaa kassajonossa. Näin teen aina kun onhyviä tarjouksia.

• Anonyymi

Kyllä sitten harmittaisi jos kahvin hinta romahtaisikin.

• Anonyymi

Neuvoni kaikille kohvi-Kaisoille, tilatkaa trukkilavallinen kotiinkuljetuksella mielikohvianne, niin säästätte aimo annoksen eläkerahojanne muihin iloihin.
      Jk. Lidlin Gold on hyvää.

• Anonyymi

Trukkilava käy kahvittelu terassista.

• Kaamea tulevaisuudenkuva! Toivottavasti meidän eläkkeemme riittävät. Tätä se ilmastonmuutos teettää.
      Greta oli oikeassa.

• Anonyymi

Ilmastonmuutos ja viljelypinta-alan väheneminen koskee luonnollisesti muutakin
        kuin kahvia. Ehkä kaikki ruokakin tulee kallistumaan nopeampaa tahtia kuin se muuten
        kallistuisi. Kokonaisia satoja voidaan menettää joko kuivuuden tai rankkasateiden takia.
        Suomessakin tulee tänä vuonna paikoin pieni viljasato, koska oli pitkä sadeton hellejakso.
        Ennen pikemminkin sateiset kesät tuhosivat sadon. Vesi saattoi lillua pelloilla.
        Että onko tämä poikkeuksellista vai ei ? Täydellistä ei ole kuitenkaan ollut koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmastonmuutos ja viljelypinta-alan väheneminen koskee luonnollisesti muutakin
        kuin kahvia. Ehkä kaikki ruokakin tulee kallistumaan nopeampaa tahtia kuin se muuten
        kallistuisi. Kokonaisia satoja voidaan menettää joko kuivuuden tai rankkasateiden takia.
        Suomessakin tulee tänä vuonna paikoin pieni viljasato, koska oli pitkä sadeton hellejakso.
        Ennen pikemminkin sateiset kesät tuhosivat sadon. Vesi saattoi lillua pelloilla.
        Että onko tämä poikkeuksellista vai ei ? Täydellistä ei ole kuitenkaan ollut koskaan.

Koska kahvi on "sisäänheittotuote", jota myydään jopa tappiolla
        ei ole varmaa paljonko kauppaketjut siirtävät hinnankorotuksesta
        ulosmyyntihintaan. Ehkä ei paljon ? Kilpailu meistä asiakkaista on kovaa.
        Ketjut tietävät, että tarjoukset vetävät asiakkaan sisään tekemään muutkin ostokset.
        En ainakaan itse ole millekään ketjulle "uskollinen" asiakas.

Toisaalta en metsästä kahvitarjouksia, koska omaa lempparikahviani ei ole koskaan tarjouksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketjut tietävät, että tarjoukset vetävät asiakkaan sisään tekemään muutkin ostokset.

Toisaalta en metsästä kahvitarjouksia, koska omaa lempparikahviani ei ole koskaan tarjouksessa.

Kahvi on halvempaa kuin 50-luvulla , muistan äitini ilon kahvin vapautuessa säännöstelystä kuponkeineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi aina pitää juoda lempparia, eikö vaihtelu virkistä?
        Pirkka kahvi on hyvää, se on vain halvempaa kuin merkkikahvit.
        Minulla kestää paketti 10 päivää, joten kahvikulut on korkeintaan 40 senttiä päivässä. Juon aamukahvin ja päiväkahvin, mukillisen kerralla. Pakkoko sit on ämpäreittäin kitata?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla kestää paketti 10 päivää, joten kahvikulut on korkeintaan 40 senttiä päivässä. Juon aamukahvin ja päiväkahvin, mukillisen kerralla. Pakkoko sit on ämpäreittäin kitata?

Olen kokeillutkin muita tummapaahtoisia kahveja, paahtoaste 4 tai kahveja.
        Ei niitäkään ole tarjouksessa enkä litkuja juo.
        Maksan mielelläni 1-2 euroa enemmän paketilta, että saan juoda oikeaa aromikasta kahvia. kahvia joka maistuu kahville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maku edellä. Hinnalla ei ole merkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kokeillutkin muita tummapaahtoisia kahveja, paahtoaste 4 tai kahveja.
        Ei niitäkään ole tarjouksessa enkä litkuja juo.
        Maksan mielelläni 1-2 euroa enemmän paketilta, että saan juoda oikeaa aromikasta kahvia. kahvia joka maistuu kahville.

mutta, miltä sen kahvin kuuluu maistua?

• Anonyymi

Kahvi ei ole välttämättömyyshyödyke, kyse on useimmilla riippuvuudesta. Kerrankin pidin kiusalla kahden kuukauden tauon, ei tuntunut missään. Miten meillä kyettiin elämään kun ei ollut kahvia?

• Anonyymi

Miksi ihmeessä kieltäytyisi juomasta kahvia, jos siitä pitää ? En näe yhtäkään syytä.
        "Itselleen porsas kiusaa tekee kun purtilonsa kaataa".

• Anonyymi

Jos ette jaksa maksaa kahvista, niin miten sitten ostatte bensiiniä melkein 2 euroa/litra. Pitää suhteuttaa nämä hinnoista valittamiset muihin tuotteisiin.

• Anonyymi

Jotkut maksaa kaljatölkistä saman kuin kahvipaketista ja valittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut maksaa kaljatölkistä saman kuin kahvipaketista ja valittaa.

Ostin juuri kaljatölkin 99 senttiä maksoi😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ostin juuri kaljatölkin 99 senttiä maksoi😂

Eikö se tölkki ole aika ohutta peltiä ja ilmeisesti kokonaisen Euron kuitenkin maksoit.

• Anonyymi

Joko olette alkanut hamstraamaan ? Kahvin aromi kärsii vanhetessaan. Ei paljon kannata hamstrata.
      Minulla oli yksi paketti unohtunut piiloon, jauhopussin taakse, kahvin värikin oli muuttunut harmaanruskeaksi ja se oli tummaa paahtoa.
      Jauhot oli myös poisheittokunnossa.
      Ei tule sooseja laitettua eikä lettuja paistettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      140
      1745
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1658
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1154
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1107
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe