Thaimaan korona ja rokotetilanne.

Anonyymi

Nyt kannattaa pysyä poissa Thaimaasta koronatilanne on pahentunut olennaisesti, samoin rokottaminen on pahasti maailmaa jäljessä, palattaan asiaan vuonna 2026.

Tartuntoja on vrk 27.000, kuolemat lisääntyneet rajusti, iso osa thaimaasta on lockdownissa, ainakin puolelle kuuta, todennäköisesti kuunkauden loppuun.

By NumBall HHN 60v.

28

962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Thaimaan koronavirustilanne: Pahin on vielä edessä
      Published: 2 elokuu 2021
      Written by A. Juhana Keronen
      No comments
      Categories: Yleinen
      Thaimaan koronavirustilanne: Pahin on vielä edessä

Thaimaan viralliseksi pessimistiksikin nimitelty DDC:n (Department of Disease Control) pomomies tohtori Opas Kankawinpong (pikkukuva) lupaa Thaimaalle ja thaimaalaisille pelkästään huonompaa, mitä maan koronavirustilanteeseen tulee.

DDC:n perjantaina 30.7. julkisuuteen annettu ennuste perustuu matemaattiseen SEIR -mallinnukseen, jota tavataan käyttää juuri tartuntatautien leviämistä arvioitaessa. Tarkempia tietoja SEIRistä saat Wikipediasta.

Huolimatta tummanpunaisten provinssien eristämisestä edessä on tohtorin mukaan pelkästään huonoja vaihtoehtoja. Hän lohduttaa kansalaisia sanomalla, että ilman nykyisiä koronavirusrajoituksia tartuntojen määrä voisi hyvinkin olla jopa 40.000 kpl päivittäin. Kuolemantapauksia olisi siinä tilanteessa noin 500 päivässä. Thaimaan koronaviruspiikki osuu tohtorin mukaan syyskuun 14. päivälle.

Rokotusten vaikutuksista tohtori Opas kertoi, että mikäli raskaana olevat naiset, vanhukset, yleisen terveydentilansa puolesta riskiryhmiin kuuluvat sekä kaikkiaan 20 – 25 % kansalaisista saadaan seuraavan kahden kuukauden aikana kahteen kertaan rokotetuiksi, voidaan kuolemantapausten määrää alentaa merkittävästi. Hänen ennusteensa tässä tapauksessa on 100 kuolemantapausta päivittäin.
      Sairaanhoitaja kotikäynnillä yksin asuvan vanhuksen luona Kalasinissa.

Hän korosti, etteivät nyt voimassa olevat tiukennetut koronavirusmääräykset tuo mukanaan mitään heti alkavaa helpotusta, vaan koronavirustartuntojen nousu jatkuu vielä hetken.

Aivan lopuksi tohtori Opas kertoi tiedon, joka pääministeri Prayut Chan-o-challa ilmeisesti jo oli hänen sanoessaan “seuraavan kahden viikon ratkaisevan paljon”. DDC:n pomomies nimittäin sanoi viimeksi voimaan astuneiden koronavirusrajoitusten alkavan purra 2 – 4 viikon kuluessa niiden alkamisesta.

• Anonyymi

Aika hyvin nuo numballin ennustukset ovat toteutumassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika hyvin nuo numballin ennustukset ovat toteutumassa.

"Numballin ennustukset"?? Googlestahan se noita lukee ja vääntelee. Rokotustahti on takapakkien jälkeen ihan ok pääministeri sanoi että 4-6 viikkoa tuo muutoksen kun rajoitukset ja rokotukset puree. "Numballi" on vanha ja mielisairas jäkättåvä mummu jonkun hoivapirtin nurkassa mälli huulessa pyörätuolissaan. Ei mitään muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Numballin ennustukset"?? Googlestahan se noita lukee ja vääntelee. Rokotustahti on takapakkien jälkeen ihan ok pääministeri sanoi että 4-6 viikkoa tuo muutoksen kun rajoitukset ja rokotukset puree. "Numballi" on vanha ja mielisairas jäkättåvä mummu jonkun hoivapirtin nurkassa mälli huulessa pyörätuolissaan. Ei mitään muuta.

Vaihda jo reppana teemaa... Tämä on nimenomaan palsta jossa myös negatiiviset uutiset ovat tärkeitä, kaikki eivät voi tai osaa googlata, Thaimaan asioita, Thaimaan korona tilanne on erittäin hankala, jatka taisteluja tuulimyllyjä vastaan Kuopiosta käsin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä numball kirjoittelee tuonne toiselle thaimaa keskustelupalstalle nimimerkillä eagle, samanlaisia satuja.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaihda jo reppana teemaa... Tämä on nimenomaan palsta jossa myös negatiiviset uutiset ovat tärkeitä, kaikki eivät voi tai osaa googlata, Thaimaan asioita, Thaimaan korona tilanne on erittäin hankala, jatka taisteluja tuulimyllyjä vastaan Kuopiosta käsin.

Resupetteri voin vakuuttaa että olen lahnakas ennustaja eukko thaimaassa. Vaimo ja ministeri kertoo minulle tilanteen ja näänhän mä sen ikkunastakin, koska olen jo täällä itse paikan päällä. Jouduin paikkaamaan sohvaan sen kohdan vanhalla tyyny liinalla, jossa istun guuglaamassa 24 tuntia vuorokaudessa piereskellen. Se on aitoa buu villaa ja sen paikan päällä on kiva istua vaikka paljaallakin pypyllä. Talkkia menee vähemmän nyt kuin tuossa helteillä mutta nuudelin kulutus on karkaamassa excel taulukon pudjetin kriisi rajoille.

Karmii ihan vitukseen että thaimaa aukeaa. Multa kun lähti akka ja mistä mä sen tiedän menikö se pattajalle etsimään seuraavaa suomi karpaasia jolla on puutunkin kokoinen lihanuija lahkeessaan?

By NumBaII, 60 vuotta pettymyksestä toiseen

• Anonyymi
        SenssuChlangMai kirjoitti:

Resupetteri voin vakuuttaa että olen lahnakas ennustaja eukko thaimaassa. Vaimo ja ministeri kertoo minulle tilanteen ja näänhän mä sen ikkunastakin, koska olen jo täällä itse paikan päällä. Jouduin paikkaamaan sohvaan sen kohdan vanhalla tyyny liinalla, jossa istun guuglaamassa 24 tuntia vuorokaudessa piereskellen. Se on aitoa buu villaa ja sen paikan päällä on kiva istua vaikka paljaallakin pypyllä. Talkkia menee vähemmän nyt kuin tuossa helteillä mutta nuudelin kulutus on karkaamassa excel taulukon pudjetin kriisi rajoille.

Karmii ihan vitukseen että thaimaa aukeaa. Multa kun lähti akka ja mistä mä sen tiedän menikö se pattajalle etsimään seuraavaa suomi karpaasia jolla on puutunkin kokoinen lihanuija lahkeessaan?

By NumBaII, 60 vuotta pettymyksestä toiseen

Aimo kun lähti niin se sanoi mua kans lahnaksi.. ole siinä sitten eroosioinen kun on tuhannen kiljuissaan kellohame korvissa tuvan lattialla..

S

• Kerran oli sellainen tilanne että meinasin tulla hulluksi. Lääkäri vakuutti että olen ollut jo kauan. Vakuutus yhtiön kaveri sanoi etteivät korvaa kiljun aiheuttamia aivo vaurioita.
        Pakko paita hiersi ja teki mieli raapia kutittavaa nenää mutta raavi siinä sitten kun siinä perperissä on niin tiukat hihat ettei nenää voi raapia. Ei sitä ole sen jälkeen raapinut kukaan muukaan kun purin Reettaa naamaan sen tullessa likille. Siitäs sai! tosisensei ei lannistu elämäm vastoin käymälässä eikä myötä mäessä.

• Anonyymi
        SenssuChlangMai kirjoitti:

Kerran oli sellainen tilanne että meinasin tulla hulluksi. Lääkäri vakuutti että olen ollut jo kauan. Vakuutus yhtiön kaveri sanoi etteivät korvaa kiljun aiheuttamia aivo vaurioita.
        Pakko paita hiersi ja teki mieli raapia kutittavaa nenää mutta raavi siinä sitten kun siinä perperissä on niin tiukat hihat ettei nenää voi raapia. Ei sitä ole sen jälkeen raapinut kukaan muukaan kun purin Reettaa naamaan sen tullessa likille. Siitäs sai! tosisensei ei lannistu elämäm vastoin käymälässä eikä myötä mäessä.

Joku ei niin terve voisi ottaa kirjoituksesi huumorilla, mutta perkele vuodesta toiseen samaa paskaa, on sinulla vaikea elämä, etkö keksi jotain muuta tekemistä,

• Anonyymi kirjoitti:

Joku ei niin terve voisi ottaa kirjoituksesi huumorilla, mutta perkele vuodesta toiseen samaa paskaa, on sinulla vaikea elämä, etkö keksi jotain muuta tekemistä,

Poju olepas hiljaa kun sinua huomattavasti vanhempi arvostettu sensei puhuu matka-asiaa, eikä ainaisia rokote uutisia kurlaten. Istuin kerran sikaroimassa milöjoona jahdin kannella kuksassa hiivaista. Ylä osattomat orvot sukellus valmentajat olivat siinä opetuksessani ja minä nauraa hohotin siinä sikari savu pilvessä hohhoh hoh hoh hoh hohhooh heh.
        Kuuntelin yleis radiosta ulalla ulapalla taiskaa ja tauskia, oli romanssinen olo tila. Sitten kumi veneellä tuli lauma sopulipiraatteja jotka yritti vallata aluksen.
        Otin leveän haara pääsky asennon ja päästin kimeän khiain. Säikähtivät nii että lähtivät pakoon mutta vein niiltä perä moottorin rangais tuksexi. Siinähän melaavat rantaan jonne ei ollut kuin 6000 eri penin kulmaa julmaa, sillä siellä seudulla vaanii tiikeri hait ja saimaan norpat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö sinä keksi muuta tekemistä kun päivystää suomi24 palstaa vuorokaudet ympäriinsä vuodesta toiseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö sinä keksi muuta tekemistä kun päivystää suomi24 palstaa vuorokaudet ympäriinsä vuodesta toiseen?

Näinpä ja kun edes yhden kerran olisi jotakin mukavaa matkailullista asiaa, kertomuksia kivoista kokemuksista, hassuista sattumuksista, siitä millaista elämä Thaimaassa on, millaisia kokemuksia eri paikoista, ihmisistä ja niin edespäin jotakin positiivista.

Mutta tältä "numbalta" ei tule ikinä mitään muuta kuin äärimmäisen katkeraa valittamista, manausta, vahingoniloista paatosta, negatiivista hevosenpaskaa, valheita, herjaa, itkupotkuraivareita, ihmisvihaa, matkailun vastustamista ja sairaalloisen sairasta pelkoa siitä että suomipoika matkustaa Thaimaahan ja kenties jopa tapaa siellä naisia.

Numba pelkää sitä enemmän kuin kuolemaa ja rukoilee joka päivä että Pattaya sortuisi mereen, Finnair menisi konkurssiin ja pandemia kestäisi ikuisesti ja tulisi vielä kamalia muunnosviruksia joiden vuoksi Pattayan pojilta putoaa munat ja naama ja sitten tulee heinäsirkat jotka syö ne ennen tsunamia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä ja kun edes yhden kerran olisi jotakin mukavaa matkailullista asiaa, kertomuksia kivoista kokemuksista, hassuista sattumuksista, siitä millaista elämä Thaimaassa on, millaisia kokemuksia eri paikoista, ihmisistä ja niin edespäin jotakin positiivista.

Mutta tältä "numbalta" ei tule ikinä mitään muuta kuin äärimmäisen katkeraa valittamista, manausta, vahingoniloista paatosta, negatiivista hevosenpaskaa, valheita, herjaa, itkupotkuraivareita, ihmisvihaa, matkailun vastustamista ja sairaalloisen sairasta pelkoa siitä että suomipoika matkustaa Thaimaahan ja kenties jopa tapaa siellä naisia.

Numba pelkää sitä enemmän kuin kuolemaa ja rukoilee joka päivä että Pattaya sortuisi mereen, Finnair menisi konkurssiin ja pandemia kestäisi ikuisesti ja tulisi vielä kamalia muunnosviruksia joiden vuoksi Pattayan pojilta putoaa munat ja naama ja sitten tulee heinäsirkat jotka syö ne ennen tsunamia.

Resukka sinä voit korjata tekemäni virheen ja laitaaa kuten toteat, jotakin mukavaa matkailullista asiaa, etkä aina itksisi kuin akat, minun kirjoituksia, jos sinulle ei ole tietoa thaimaasta, voi aina googlata, päivä tärkeimmät uutiset, olet sinä aikamoinen pelle, sinä et ole koskaan palstalle kirjoittanut muutakuin tuubaa... ja jo useita vuosia, sitä paitsi minä olen kirjoittanut lopburin apinoista sekin on 100% enemmän kuin sinulta koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Resukka sinä voit korjata tekemäni virheen ja laitaaa kuten toteat, jotakin mukavaa matkailullista asiaa, etkä aina itksisi kuin akat, minun kirjoituksia, jos sinulle ei ole tietoa thaimaasta, voi aina googlata, päivä tärkeimmät uutiset, olet sinä aikamoinen pelle, sinä et ole koskaan palstalle kirjoittanut muutakuin tuubaa... ja jo useita vuosia, sitä paitsi minä olen kirjoittanut lopburin apinoista sekin on 100% enemmän kuin sinulta koskaan.

itkusta päätellen pattayaan rakastuneen paratiisi on menetetty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

itkusta päätellen pattayaan rakastuneen paratiisi on menetetty.

Kukaan muu ei itke ja valita kuin yksikkökaksikko.
        Ylihuomenna kotiin. Mahtava loma ja I love Thailand! Kaikki mennyt nappiin. Laadin pienen yhteenvedon sitten Suomesta käsin. Tuli varsinkin retkikokemusta valtavasti. Noin 15 päivää vesillä.

TT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan muu ei itke ja valita kuin yksikkökaksikko.
        Ylihuomenna kotiin. Mahtava loma ja I love Thailand! Kaikki mennyt nappiin. Laadin pienen yhteenvedon sitten Suomesta käsin. Tuli varsinkin retkikokemusta valtavasti. Noin 15 päivää vesillä.

TT

Voin vakuuttaa että asun Thaimaassa, sinä olet vain käymässä, minulla on hieman laajempi näkemys asioista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin vakuuttaa että asun Thaimaassa, sinä olet vain käymässä, minulla on hieman laajempi näkemys asioista.

Se näkemys siis velvoittaa sinut itkemään ja valittamaan? Eikö kannattaisi lähteä Suomeen kotiin tuollaisen näkemyksen kanssa jossa ei näe Thaimaassa koskaan mitään hyvää missään?
        Sitäpaitsi nuo sinun näkemyksesi ovat googlettamiseen perustuvia negatiivisia ja pessimistisiä ajatuksia jotka kumpuaa yksinäisyydestäsi ja omista pettymyksistäsi.
        Näkemyksesi ei kuvasta kenenkään muun ajatuksia kuin sinun omiasi ja niistä ei kukaan halua kuulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainahan voit aijata thai ID:n ja talonkirjan niin ei tarvitse vakuutella. Tuskinpa kukaan vakuuttelujasi uskoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se näkemys siis velvoittaa sinut itkemään ja valittamaan? Eikö kannattaisi lähteä Suomeen kotiin tuollaisen näkemyksen kanssa jossa ei näe Thaimaassa koskaan mitään hyvää missään?
        Sitäpaitsi nuo sinun näkemyksesi ovat googlettamiseen perustuvia negatiivisia ja pessimistisiä ajatuksia jotka kumpuaa yksinäisyydestäsi ja omista pettymyksistäsi.
        Näkemyksesi ei kuvasta kenenkään muun ajatuksia kuin sinun omiasi ja niistä ei kukaan halua kuulla.

Pull shit, en ole tänne juurikaan omia mielipiteitä edes laittanut vaan kertonut muiden kirjoittamia uutisia lähinnä minua kiinnostavista uutisista, en ole lainkaan negatiivinen vaan hyvin positiivinen, sinun päätelmät menee aina 100% metsään.

Pattayaan rakastunut on vain naisen puutteessa elävä pikkupoika aikuisen miehen kehossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pull shit, en ole tänne juurikaan omia mielipiteitä edes laittanut vaan kertonut muiden kirjoittamia uutisia lähinnä minua kiinnostavista uutisista, en ole lainkaan negatiivinen vaan hyvin positiivinen, sinun päätelmät menee aina 100% metsään.

Pattayaan rakastunut on vain naisen puutteessa elävä pikkupoika aikuisen miehen kehossa.

Hei tautimies! Vakuuttavaa on myös englanninkielen taitosi. Pull shit, vedä paskaa? Äijä ei puhu thaita ja englantikin on tuolla tasolla niin ei ihme jos kommunikaatio ei pelaa.
        Hyvin positiivistahan se on kauhistella ja kertoa matkailupalstalla pelkästään koronapandemian tilanteista ja liitoitella sitä aina ikävään suuntaan. Jos sinua kiinnostaa vain tautiuutiset, niin sanoisin ettet ole kamalan valoisa persoona. Tulee mieleen sellainen vittumainen perusäreä leskirouva, jota on muutama auervaara kusettanut kunnes on päättänyt elää yksin hamaan loppuun saakka. Se mitä sinä kutsut näkemykseksi, lääketiede kutsuu masennukseksi ja masennus on sairaus jossa ihmisen kemiallinen tasapaino on häiriintynyt ja hormoonituotannot sekaisin. Kannattaa jutella rauhassa ja pitkään lääkäreiden kanssa ja miettiä tarkkaan millä lääkkeellä lähdette liikkeelle ja tee niinkuin lääkärit suosittelee äläkä ylimielisesti leiki jotakin jeesusta kun rahkeesi ei siihen riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainahan voit aijata thai ID:n ja talonkirjan niin ei tarvitse vakuutella. Tuskinpa kukaan vakuuttelujasi uskoo.

Ei pysty kun ei ole moisia, huuhaa ukko. Palstan paskanpuhuja.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Malttia nyt. Tilanne on ihan toinen syys-lokakuussa. Yksittäisen koronan elinkaari on kaksi viikkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Malttia nyt. Tilanne on ihan toinen syys-lokakuussa. Yksittäisen koronan elinkaari on kaksi viikkoa.

Voi voi pojat kun ei ole ymmärrystä lainkaan kun ainoana ajatuksena on Pattaya rientoineen joita eiole tarjolla.

Jos tahtoo ymmärtää todellisuutta niin tietoa löytyy ilman mielipiteitä.

Virus vahvenee, tarttuu myös eläinkuntaan jota ihmiset syö.

Maailmanlaajuisesti rokotukset vasta aluillaan ja monessa maassa kansalaiset eivät edes tiedä koska rokotukset ylipäätään alkaa.
        Esim. Ghanassa rokotettu kokonaista 1,5 % kansasta.

Niin, eiväthän Ghanalaiset matkaile Pattayalla, mutta eivät Intialaisetkaan, mutta virus leviää ja vahvistuu.

Rokotteet ei estä rokotetun kantamasta ja tartuttamasta viirusta.

Nämä viirusjutut on ihan höpöä mitä tälle palstalle viisaat kirjoittelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi pojat kun ei ole ymmärrystä lainkaan kun ainoana ajatuksena on Pattaya rientoineen joita eiole tarjolla.

Jos tahtoo ymmärtää todellisuutta niin tietoa löytyy ilman mielipiteitä.

Virus vahvenee, tarttuu myös eläinkuntaan jota ihmiset syö.

Maailmanlaajuisesti rokotukset vasta aluillaan ja monessa maassa kansalaiset eivät edes tiedä koska rokotukset ylipäätään alkaa.
        Esim. Ghanassa rokotettu kokonaista 1,5 % kansasta.

Niin, eiväthän Ghanalaiset matkaile Pattayalla, mutta eivät Intialaisetkaan, mutta virus leviää ja vahvistuu.

Rokotteet ei estä rokotetun kantamasta ja tartuttamasta viirusta.

Nämä viirusjutut on ihan höpöä mitä tälle palstalle viisaat kirjoittelee.

pattayaan rakastuneet viisaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oho onpa ollut pitkä kaksi viikkoa, eiks tää alkanut puolitoista vuotta sitten,. Kuopio rulez

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oho onpa ollut pitkä kaksi viikkoa, eiks tää alkanut puolitoista vuotta sitten,. Kuopio rulez

Lerpalla viiraa taas kun viinakaupat aukesi ja elokuun eläkettä on taas kivasti jäljellä. Enää ei puutu kuin että pattaya sortuu mereen ja koko maailma menee ikuisesti kiinni.
        Into loppuu taas viikossa kun rahat on tenuttu naamariin.

• Anonyymi

Thaimaan koronatilanne menee tasaisesti mutta varmasti huonompaan suuntaan, kohta on 20.000 tartuntaa vrk, eikä rokotukset näytä purevan.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      635
      2798
    2. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2237
    3. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      430
      2179
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2006
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1819
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      67
      1590
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1372
    8. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1300
    9. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      27
      1231
    10. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      66
      1164
    Aihe