Hyvää tiistaita tänne!

😊🌪️☕Vilpoinen 12 asteinen, pilvinen ja tuulinen sää. Joko se kesä ehti mennä? Tänään täytyy kerätä loput marjat pensaista ennenkuin ne tipahtavat sateesta ja tuulesta maahan. Onpahan hyötyliikuntaa, mihin hukuttaa ikävänsä 😍 Unikin maistuu senjälkeen hyvin, niinkuin eilisen oksasouvin jälkeenkin 😴. Uudet oksasakset on hyvin sisäänajettu nyt (ja vielä ehjät).

20

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelle..............
      <3

      • Peilistäkö näit 😂? Kivaa tiistaita sinullekin 🥳


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Peilistäkö näit 😂? Kivaa tiistaita sinullekin 🥳

        Lounas.ajatus..............😏
        Kaiken olen kuullut/lukenut...
        Miten olis oma etunimi.....
        <3
        ?

        Älä kerro.....


      • Risto_ kirjoitti:

        Lounas.ajatus..............😏
        Kaiken olen kuullut/lukenut...
        Miten olis oma etunimi.....
        <3
        ?

        Älä kerro.....

        Jaahas! Jos olet kuullut jotakin muuta, kuin tällä tunnuksella kirjoittamaani, niin se ei ole totta. Nämä tunnustelijat/luulijat keksii milloin mitäkin. Yleensä en lue täällä mitään ylimääräistä, mutta miten osuikin äskettäin silmiini, että olisin kehitysvammainen laitoksessa tuilla elävä mies. Mikään noista ei tietenkään pidä paikkaansa. Kirjoittaessa on nähty turhaa vaivaa, kun ikävöin täällä miestä, joka tuntee minut.

        Pääosa palstan teksteistä on sellaisia, joita ei ole kiva lukea. Kohteliaisuussyistä käytän tätä nimimerkkiä, että jos hän piipahtaa täällä niin mun kirjoitukset erottuu muusta.

        En ole mies, eimia, multinikki ja mitä näitä nimityksiä nyt onkaan.


    • Anonyymi

      Mun pitäis myös kerätä vähän viinimarjoja pakkaseen heti kun keli kuivahtaa ja lämpenee. Itse katsellut taas pihan pensaita, ett ensi keväänä pitäisi niitä hieman pienentää oksia leikkelemällä.

      • Mä olen laittanut marjat pakkaseen keittämättä niistä mitään. Talvella saa ihania smoothieita rahkan/jukurtin kanssa.

        Tontin yksi nurkka tien vieressä oli täynnä haavan taimia vieri vieressä . Osa piti ihan sahan kanssa kaataa. Tien toiselle puolelle on tehty avohakkuu, joka villiinnytti haavan. Niitä yrittää tunkea keskelle tietäkin. Nyt on vähän aikaa mun puolella tyhjää ja oksasilppuri alkaa jauhaa haketta pensaiden juurille 😊


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Mä olen laittanut marjat pakkaseen keittämättä niistä mitään. Talvella saa ihania smoothieita rahkan/jukurtin kanssa.

        Tontin yksi nurkka tien vieressä oli täynnä haavan taimia vieri vieressä . Osa piti ihan sahan kanssa kaataa. Tien toiselle puolelle on tehty avohakkuu, joka villiinnytti haavan. Niitä yrittää tunkea keskelle tietäkin. Nyt on vähän aikaa mun puolella tyhjää ja oksasilppuri alkaa jauhaa haketta pensaiden juurille 😊

        En mäkään ole mitään mehuja keitellyt niistä marjoista vaan ihan marjoina pakastanut ja silloin tällöin tehnyt niistä marjapuuroa, tullut ihan hyvää, vaihtelua puolukan sijasta. Mun pihalla ruusupensaat tuppaa tekemään uusia versoja viereensä, niitä leikannut pois oksasaksilla, mistä lie nyt niin innostuneet versoja pukkaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mäkään ole mitään mehuja keitellyt niistä marjoista vaan ihan marjoina pakastanut ja silloin tällöin tehnyt niistä marjapuuroa, tullut ihan hyvää, vaihtelua puolukan sijasta. Mun pihalla ruusupensaat tuppaa tekemään uusia versoja viereensä, niitä leikannut pois oksasaksilla, mistä lie nyt niin innostuneet versoja pukkaamaan.

        Mitä lajiketta ruusut ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä lajiketta ruusut ovat?

        Ihan tavallisia puutarharuusuja, ei sen kummempaa tietoa. Ei kuitenkaan sitä lajiketta mitä pitäisi muutenkin hävittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mäkään ole mitään mehuja keitellyt niistä marjoista vaan ihan marjoina pakastanut ja silloin tällöin tehnyt niistä marjapuuroa, tullut ihan hyvää, vaihtelua puolukan sijasta. Mun pihalla ruusupensaat tuppaa tekemään uusia versoja viereensä, niitä leikannut pois oksasaksilla, mistä lie nyt niin innostuneet versoja pukkaamaan.

        Mulla on kanssa yksi ruusupensas, joka on kova leviämään. Se etsii nyt vettä kun on kuivas ollut. Vesojs tulee räystään alle ja siihen missä olen käynyt kastelemassa 😀
        https://www.suomalainentaimi.fi/content/fi/52/389/208/Blandaruusu.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mäkään ole mitään mehuja keitellyt niistä marjoista vaan ihan marjoina pakastanut ja silloin tällöin tehnyt niistä marjapuuroa, tullut ihan hyvää, vaihtelua puolukan sijasta. Mun pihalla ruusupensaat tuppaa tekemään uusia versoja viereensä, niitä leikannut pois oksasaksilla, mistä lie nyt niin innostuneet versoja pukkaamaan.

        Niin siis tämä multa.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Niin siis tämä multa.

        Tämä meni väärään paikkaan. Kauhea sähläys kun toinen jalka on jo kauppasn lähdössä ja juomavesikin on loppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kanssa yksi ruusupensas, joka on kova leviämään. Se etsii nyt vettä kun on kuivas ollut. Vesojs tulee räystään alle ja siihen missä olen käynyt kastelemassa 😀
        https://www.suomalainentaimi.fi/content/fi/52/389/208/Blandaruusu.html

        Tämä oli se mun kirjoittama, vaikka ei sillä niin väliä ole kuka tän kirjoitti.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ka kypsiä ovat osa raakoja

      • Öjeby mustaherukat on kypsiä ja karviaisista raa'at kypsyy pimeässä kellarissa äkkiä.


    • Anonyymi

      Niinpä, loppukesän merkkejä jo ilmassa ja ne pitkät hellejaksot enää muisto vain. Toivottavasti kuitenki vielä aurinkoakin saadaan, vihreät tomaatit ja metsän puolukatkin sitä ainakin kaipailee. Kesäkurpitsa on kyllä jo ihan sopivan kokoista, siitä pitäisi jotain paistosta tehdä, raakana kun se aika mautonta on. Ja voi noita metsämyyriä kun vilistävät taas joka paikassa, söivätköhän noita herneitä tuosta yhdestä penkistä. Se on ihan söpö, mutta levittää kaikenmaailman tauteja. Niin ja omenia, huh! Kohta tulee taas korvistakin, kun yrittää niitä joka päivä sen viitisen kappaletta syödä. Joskus hillottu pakastimeen ja puristettu mehuksi. Nyt kellari kuitenkin hiirifobian vuoksi no-place, joten syötävä niitä nyt paljaalteen. Tai paistoksena kauraryynien kanssa, jäätelön kera.

      • Mun tän kesän herkku kesäkurpitsasta on raastaa se ja laittaa kiehumaan kaupan juustomakaronin sekaan. Se kun on aika vetistä ja mautonta tosiaan. Valmiiksi maustettuja broilersuikaleita en muuten käytä, mutta niidenkin sekaan kun pannulle lykkää pilkotun kesäkurpitsan niin saa hyvän makuista ruokaa. Sitten jos n, sentin paksuisia viipaleita pyörittää vehnäjauhossa ja senjälkeen haarukalla sotketussa kanamunassa ja lopuksi korppujauhossa. Sitten paistaa ne pihvit pannulla pari minsaa molemmin puolin. Jauhoissa tai kanamunassa voi olla suolaa ja pippuria.

        Hiiret ja myyrät on kyllä ikäviä seuralaisia. Vesimyyrä ei sentään tule sisälle, mutta se syö kaikki juuret ja mukulat. Tavallinen myyrä vaan kaivelee maata ja se taitaa olla lihansyöjä. Mulla onneksi naapurin kissat pitää nyt huolen lähitienoosta, että täällä ei pikkujyrsijät mellasta.


    • Anonyymi

      Hienoa. Voithan jättää muutaman marjan myös linnuille.

      • Linnut ei mustaherukoista ja karviaisista välitä. Jonkun teorian mukaan ne eivät näe mustia marjoja , mutta söiväthän ne mustat marja-aroniat kun pihlajanmarjoja ei ollut. Marjat hävisivät paivässä. Niitä ei ollut enää kun menin poimimaan. Kettu syö karviaisia, mutta sillä ollut nyt muuta syömistä kun jättämäni punaiset karviaiset on vielä pensaassa!

        Naapurilla on monta kissaa, jotka pyöriskelee irrallaan tässä munkin pihalla. Harva se päivä löytyy linnun sulkia pihalta. En halua tähän houkutella lintuja kissojen evääksi. Vaikka ihania ovat kissat, niin ovat petoeläimiä irrallaan ollessaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe