Anonyymi abortti

Anonyymi

Moikka! Harrastettiin poikaystävän kanssa seksiä ja puhkesi. Hän ei kuitenkaan koskaan tullut sisälle mutta kyllähän siitä niin sanottuja ”touhutippoja erittyy” otin jälkiehkäisypillerin ajallaan mutta silti stressaa kun ovulaatio sattui kohdalle joten mahdollisuus raskauteen kasvaa. Joten tässä mietin että jos sattuu tilanne menemään niin että jälkiehkäisy pettää onko Suomessa mahdollista tehdä anonyymi aborttia? Oon siis 14v joten abortinhan ei pitäisi maksaa mitään. Mutta silti en haluaisi sinne omalla nimellä mennä puhelemaan tästä asiasta ja vanhempien en todellakaan tahdo tietävän! Jos jollakin on tietoa niin apu olisi tarpeen!!

21

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa olla taas trolli vauhdissa, mutta ei 14v pissiksen kuulu levitellä haarojaan aikuisten leikeissä. Varsinkaan kun ei ole valmis kantamaan vastuutaan mahdollisista seurauksista.
      Anonyymisti voit murhata lapsesi vain tukemalla sisuksiisi sukkapuikkoa, ei tämän maan terveydenhuolto toimi nimetömänä. Lisäksi koska kyse on alle 15-vuotiaasta, lähtee automaattinen lastensuojeluilmoitus, josta menee tätä kautta tieto vanhemmillekin, ja laskun lystistä maksaa teinihoron epäkiitolliset vanhemmat.
      Luuletko että lapsen tappaminen on ihan ilmaista, eikä yhteiskunta viime kädessä maksa kovaa hintaa kaltaistesi kakaroiden holtittomista hurvitteluista? Rankimman hinnan maksaa tietenkin viaton sivullinen, surmattava lapsi, joka menettää jonkun itsekkäiden mukavuudenhalujen tähden koko ihmiselämänsä.. Mietippä tätä kun seuraavan kerran tekee mieli saada patukkaa pikku pimperoosi.

      • Anonyymi

        Kuule nyt, tämä nuori nainen on huolissaan ja kysyy neuvoja. Hän on 14! Jos on ollut suhteessa monta kuukautta totta kai seksiä tapahtuu. Ei siinä on mitään väärää.
        Mutta se mitä on sairasta että tuommoinen sadisti kuin sinä hyökkää heti kimppuun ja haukkuu vaikka hän ei edes tiedä jos hän on raskaana.
        Miten ihminen voi olla noi typerä ja ilkeä.
        Shame on you!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule nyt, tämä nuori nainen on huolissaan ja kysyy neuvoja. Hän on 14! Jos on ollut suhteessa monta kuukautta totta kai seksiä tapahtuu. Ei siinä on mitään väärää.
        Mutta se mitä on sairasta että tuommoinen sadisti kuin sinä hyökkää heti kimppuun ja haukkuu vaikka hän ei edes tiedä jos hän on raskaana.
        Miten ihminen voi olla noi typerä ja ilkeä.
        Shame on you!!!!!

        Joo siis kyseisen henkilön kanssa on tullut jo ensikuussa vuosi seurusteltua ja tottakai ehkäisystä on aina huolehdittu mutta tällä kerralla kumi pääsi puhkeamaan. Tää on itselle aivan uusi ja vieras tilanne ja stressaa tosi paljon joten päätin täältä kysäistä onko kellään tietämystä asiasta


      • Anonyymi

        Kysyjä ei varmaankaan tullut minkään nettirähisijän moraalisaarnan saadakseen. Auttaako tuo kommenttisi mitään? Tuliko itselle hyvä mieli??


      • Anonyymi

        ” Kannattaako seksisuhteisiin ryhtyä tuolla ikää ja varsinkaan kun ei sitten halutakaan kantaa aikuismaista vastuuta teoistaan?! Kannatatko sinä laajemminkin sekantumista suojaikärajan alittaviin nuoriin?

        Itse olin 13. Nyt kun näen 13 vuotiaita on vaikea uskoa että menetin neitsyyden tuon ikäisenä.
        Mutta silloin olin valmis. Seurustellu 6 kk poikaystävän kanssa. Tavattiin joka päivä. Pussailtiin jne. Kyllä se tuli ihan luonnostaan. Ja oli aika monta jotka harrasti seksiä silloin koulussa. Pahempi tietenkin jos se tapahtuu kännipäissään random tyypin kanssa jossain bileissä. Se ei ole turvallista millään tavalla.

        Kerran kondomi meni rikki. Menin heti kertomaan äidille ja sain ehkäisypillerin (onko sekin tappamista ?)

        Se on aika hirveätä että sun pitää heti rupea alistamaan tätä ihmistä vaikka se ei ole edes tehnyt abortin.
        Se on selkeästi huolissaan, pelkää, ei tiedä kenen kanssa voi puhua. Se pyysi apua.
        Se ei varmaan ollut tietoinen kuinka sairaita ihmisiä täällä pyörii. Mutta hienoa että näytit esimerkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Kannattaako seksisuhteisiin ryhtyä tuolla ikää ja varsinkaan kun ei sitten halutakaan kantaa aikuismaista vastuuta teoistaan?! Kannatatko sinä laajemminkin sekantumista suojaikärajan alittaviin nuoriin?

        Itse olin 13. Nyt kun näen 13 vuotiaita on vaikea uskoa että menetin neitsyyden tuon ikäisenä.
        Mutta silloin olin valmis. Seurustellu 6 kk poikaystävän kanssa. Tavattiin joka päivä. Pussailtiin jne. Kyllä se tuli ihan luonnostaan. Ja oli aika monta jotka harrasti seksiä silloin koulussa. Pahempi tietenkin jos se tapahtuu kännipäissään random tyypin kanssa jossain bileissä. Se ei ole turvallista millään tavalla.

        Kerran kondomi meni rikki. Menin heti kertomaan äidille ja sain ehkäisypillerin (onko sekin tappamista ?)

        Se on aika hirveätä että sun pitää heti rupea alistamaan tätä ihmistä vaikka se ei ole edes tehnyt abortin.
        Se on selkeästi huolissaan, pelkää, ei tiedä kenen kanssa voi puhua. Se pyysi apua.
        Se ei varmaan ollut tietoinen kuinka sairaita ihmisiä täällä pyörii. Mutta hienoa että näytit esimerkkiä.

        "sain ehkäisypillerin (onko sekin tappamista ?)"

        Jälkiehkäisy on mahdollinen heitteillejättö, ei murha, ei kenenkään varmaa tappamista kuten abortti on.

        "pitää heti rupea alistamaan tätä ihmistä vaikka se ei ole edes tehnyt abortin."

        Alistamaan? Ja sun mielestä siis murhan hautomminen ja uhriksi alistaminenkin on ihan pikku juttu.. Olet siis itse tappanut lapsesi abortilla mutta paatostelet lapsia suojeleville "sairaudesta".. huhhuh, olet ainakin oiva varoittava esimerkki miksi itsekkääseen murhaan ei kannata ryhtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sain ehkäisypillerin (onko sekin tappamista ?)"

        Jälkiehkäisy on mahdollinen heitteillejättö, ei murha, ei kenenkään varmaa tappamista kuten abortti on.

        "pitää heti rupea alistamaan tätä ihmistä vaikka se ei ole edes tehnyt abortin."

        Alistamaan? Ja sun mielestä siis murhan hautomminen ja uhriksi alistaminenkin on ihan pikku juttu.. Olet siis itse tappanut lapsesi abortilla mutta paatostelet lapsia suojeleville "sairaudesta".. huhhuh, olet ainakin oiva varoittava esimerkki miksi itsekkääseen murhaan ei kannata ryhtyä.

        Tämä henkilö ei ole tehnyt aborttia. Se pyytää apua. Olet tosi agressiivinen ja ilkeä sitä kohtaan vaikka se ei ole tehnyt sulle yhtään mitään.

        Vaikka olet sitä mieltä että abortti on murha ei tarvii olla ilkeä. Sen takia se on vähän sairasta. Yleensä ihmiset on ilkeitä silloin kun joku on tehnyt heille pahaa. Mutta sä haluat vaan haukkua ja aiheuttaa huono olo lapselle joka pyytää apua ja on huolissaan.
        Miksi ei voi olla vähän ystävällisempi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä henkilö ei ole tehnyt aborttia. Se pyytää apua. Olet tosi agressiivinen ja ilkeä sitä kohtaan vaikka se ei ole tehnyt sulle yhtään mitään.

        Vaikka olet sitä mieltä että abortti on murha ei tarvii olla ilkeä. Sen takia se on vähän sairasta. Yleensä ihmiset on ilkeitä silloin kun joku on tehnyt heille pahaa. Mutta sä haluat vaan haukkua ja aiheuttaa huono olo lapselle joka pyytää apua ja on huolissaan.
        Miksi ei voi olla vähän ystävällisempi ?

        Onhan se todella "ilkeää" puolustaa mahdollista suojatonta lasta jolle haudotaan mitä karmeinta kohtaloa..! Miten muuten lapsenmurhan aikojia pitäisi kohdella, paapoa että silisili, kylläpä teet niin oikein että..?? Pitäisikö vastuuttoman teinin oppia tästä jotakin, vaiko se että mennään aina siitä mistä aita näyttää matalimmalta? Ja kenties ottaa huomioon joskus jonkun toisenkin (elintärkeä!) etu ennen omaa napaansa? Kannattaako omaakaan elämäänsä pilata syyllisyytraumoilla jo 14-vuotiaana, varsinkin kun tuon ikäistä epävarmaa hätiköijää voi kaltaisesi ohjailla hienovaraisesti "oikeaan" suuntaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sain ehkäisypillerin (onko sekin tappamista ?)"

        Jälkiehkäisy on mahdollinen heitteillejättö, ei murha, ei kenenkään varmaa tappamista kuten abortti on.

        "pitää heti rupea alistamaan tätä ihmistä vaikka se ei ole edes tehnyt abortin."

        Alistamaan? Ja sun mielestä siis murhan hautomminen ja uhriksi alistaminenkin on ihan pikku juttu.. Olet siis itse tappanut lapsesi abortilla mutta paatostelet lapsia suojeleville "sairaudesta".. huhhuh, olet ainakin oiva varoittava esimerkki miksi itsekkääseen murhaan ei kannata ryhtyä.

        "Jälkiehkäisy on mahdollinen heitteillejättö, ei murha, ei kenenkään varmaa tappamista kuten abortti on."

        Aika omituinen päätelmä, ehkäisy heitteillejättöä? . Sitten vielä kerrot olevasi "lasten suojelija" joka siis on lapsia heitteille jättäessään sellainen. Mielipiteensä ja omituiset semmoset on näemmä kaikilla. Miettii vain että miten tommosen omat lapset?? Selittää poliisille jne viranomaisille lapsensa heitteille jätettyään että on lasten suojelija.... Kaikkia sairaita on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se todella "ilkeää" puolustaa mahdollista suojatonta lasta jolle haudotaan mitä karmeinta kohtaloa..! Miten muuten lapsenmurhan aikojia pitäisi kohdella, paapoa että silisili, kylläpä teet niin oikein että..?? Pitäisikö vastuuttoman teinin oppia tästä jotakin, vaiko se että mennään aina siitä mistä aita näyttää matalimmalta? Ja kenties ottaa huomioon joskus jonkun toisenkin (elintärkeä!) etu ennen omaa napaansa? Kannattaako omaakaan elämäänsä pilata syyllisyytraumoilla jo 14-vuotiaana, varsinkin kun tuon ikäistä epävarmaa hätiköijää voi kaltaisesi ohjailla hienovaraisesti "oikeaan" suuntaan?

        Jos haluaa saada ihminen ajattelemaan on muita tapoja. Se että rähiset ja haukut ei hirveästi auta. Vaikea kunnioittaa sun mielipiteet kun et osa puhua asiallisesti. Oletko aikuinen?
        Jos olet olisi ihan hyvää hillitä omat raivo kohtaukset jos nyt kerran haluat saada jotain aikaiseksi.
        Siinä on semmoinen sanonta ”say what you mean, mean what you say, but don’t say it in a mean way”.

        Ei ole väliä mitä sun mielipide on, mutta jos oikeasti haluat saada ihmiset ajattelemaan kannattaa harkita miten käyttäydyt muita kohtaan.
        Ja toinen asia, opi kuuntelemaan ja kunnioittamaan muita vaikka ne on eri mieltä kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jälkiehkäisy on mahdollinen heitteillejättö, ei murha, ei kenenkään varmaa tappamista kuten abortti on."

        Aika omituinen päätelmä, ehkäisy heitteillejättöä? . Sitten vielä kerrot olevasi "lasten suojelija" joka siis on lapsia heitteille jättäessään sellainen. Mielipiteensä ja omituiset semmoset on näemmä kaikilla. Miettii vain että miten tommosen omat lapset?? Selittää poliisille jne viranomaisille lapsensa heitteille jätettyään että on lasten suojelija.... Kaikkia sairaita on.

        "joka siis on lapsia heitteille jättäessään sellainen."

        Mitä taas sekoilet, missä minä olen sanonut kannattavani lasten heitteille jättöä?? Sairasta tosiaan. Mutta vielä sairaampaa on niiden aktiivinen murhaaminen, kuten aborteilla tehdään.

        "Se että rähiset ja haukut ei hirveästi auta."

        Sinähän se kaiken tiedät, ja "rähinä" on pelkkää mutuasi kun tosiasiat ei vain miellytä.
        Kyllä se raivo on jossain ihan muualla kuin totuuden kertojilla. Faktat ymmärrettävästi harmittaa kun niille ei vain voi mitään. :)

        " opi kuuntelemaan ja kunnioittamaan muita vaikka ne on eri mieltä kuin sinä."

        Sellaista sitten vaaditaan kun ensin haukutaan hihhuleiksi, naisten alistajiksi ja -vihaajiksi, alkionpalvojiksi, synnytysemakoiksi jne.! Erittäin kunnioittavaa. XD Milloin alat paatostella samoja omalle sakillesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "joka siis on lapsia heitteille jättäessään sellainen."

        Mitä taas sekoilet, missä minä olen sanonut kannattavani lasten heitteille jättöä?? Sairasta tosiaan. Mutta vielä sairaampaa on niiden aktiivinen murhaaminen, kuten aborteilla tehdään.

        "Se että rähiset ja haukut ei hirveästi auta."

        Sinähän se kaiken tiedät, ja "rähinä" on pelkkää mutuasi kun tosiasiat ei vain miellytä.
        Kyllä se raivo on jossain ihan muualla kuin totuuden kertojilla. Faktat ymmärrettävästi harmittaa kun niille ei vain voi mitään. :)

        " opi kuuntelemaan ja kunnioittamaan muita vaikka ne on eri mieltä kuin sinä."

        Sellaista sitten vaaditaan kun ensin haukutaan hihhuleiksi, naisten alistajiksi ja -vihaajiksi, alkionpalvojiksi, synnytysemakoiksi jne.! Erittäin kunnioittavaa. XD Milloin alat paatostella samoja omalle sakillesi?

        ”Sinähän se kaiken tiedät, ja "rähinä" on pelkkää mutuasi kun tosiasiat ei vain miellytä.
        Kyllä se raivo on jossain ihan muualla kuin totuuden kertojilla. Faktat ymmärrettävästi harmittaa kun niille ei vain voi mitään. :)”

        Tämä ei liity mitenkään mitä faktat tai tosiasiat on. Ollaan varmaan eri mieltä ja se on ihan ok. Hyväksyn että olet eri mieltä. Koita tehdä samaa.
        Ei se haittaa jos mulle rähiset. Olen selkeästi provosoinut sinua. Mutta 14 vuotias lapsi joku pyytää apua ja on huolissaan.... come on....
        se on niin läpinäkyvää. Se ei edes liity sun mielipiteeseen. Haluat vaan tehdä pahaa koska sinulla on selkeästi vaikea olla tai jotain vastaava.
        Teet varmaan sama juttu muissa keskusteluissa ja muutenkin elämässä. Tai ehkä et uskalla alistaa muita oikeassa elämässä ja pitää täällä purkaa ?


        " opi kuuntelemaan ja kunnioittamaan muita vaikka ne on eri mieltä kuin sinä."

        Tässä nimenomaan tarkoitan sitä että ilman että joku on syyttänyt sua tai sanonut sinulle, henkilökohtaisesti pahaa (niin kun olen itse tehnyt), niin en ymmärrä miksi sun pitää heti hyökätä kimppuun.
        Taas viittaan siihen 14 vuotiaan joka pyysi apua.
        Se oli vaan turha veto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Sinähän se kaiken tiedät, ja "rähinä" on pelkkää mutuasi kun tosiasiat ei vain miellytä.
        Kyllä se raivo on jossain ihan muualla kuin totuuden kertojilla. Faktat ymmärrettävästi harmittaa kun niille ei vain voi mitään. :)”

        Tämä ei liity mitenkään mitä faktat tai tosiasiat on. Ollaan varmaan eri mieltä ja se on ihan ok. Hyväksyn että olet eri mieltä. Koita tehdä samaa.
        Ei se haittaa jos mulle rähiset. Olen selkeästi provosoinut sinua. Mutta 14 vuotias lapsi joku pyytää apua ja on huolissaan.... come on....
        se on niin läpinäkyvää. Se ei edes liity sun mielipiteeseen. Haluat vaan tehdä pahaa koska sinulla on selkeästi vaikea olla tai jotain vastaava.
        Teet varmaan sama juttu muissa keskusteluissa ja muutenkin elämässä. Tai ehkä et uskalla alistaa muita oikeassa elämässä ja pitää täällä purkaa ?


        " opi kuuntelemaan ja kunnioittamaan muita vaikka ne on eri mieltä kuin sinä."

        Tässä nimenomaan tarkoitan sitä että ilman että joku on syyttänyt sua tai sanonut sinulle, henkilökohtaisesti pahaa (niin kun olen itse tehnyt), niin en ymmärrä miksi sun pitää heti hyökätä kimppuun.
        Taas viittaan siihen 14 vuotiaan joka pyysi apua.
        Se oli vaan turha veto.

        Tottakai saat olla eri mieltä, niitä on vaan turha väittää faktoiksi tai yrittää niillä häivyttää faktoja. Ei ole muiden ongelma jos sinusta kiusalliset tosiasiat kuulostaa rähinältä. Sinun olisi aika oppia erottamaan faktat mielipiteistä.
        Niin, siis 14-vuotias (jollei ole pelkkä trolli) kyselee neuvoja lapsen tappamiseen ja on huolissaan saako sitä ja vieläpä nimettömänä "salaa"!
        On syytä tajuta jo sillä ikää mitä tuollaisista helposti ajatellaan, ja pahantekijöille on ihan oikein saada mahdollisimman paljon paskaa niskoilleen, miksi ei olisi. 14-vuotiaan pitäisi jo ymmärtää mikä on oikein, mikä väärin.
        Oikeassa elämässä moni tosiaan voi esittää kaikille kilttiä ja ystävällistä, jopa lasten murhaajille, vaikka ajatukset on aivan muuta. Arvatenkin tämä on kannaltasi huolestuttavaa.
        Kun joku tulee tänne julistamaan ehkä itse "oikeana" pitämäänsä tekoa niin siitäkö ei sitten saisi olla sitä mieltä joka ei tätä miellytä? Kyseessä on kuitenkin ihan anonyymien välinen keskustelu, eikä siihen päde mm. juridiset vastuut kunninaloukkauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai saat olla eri mieltä, niitä on vaan turha väittää faktoiksi tai yrittää niillä häivyttää faktoja. Ei ole muiden ongelma jos sinusta kiusalliset tosiasiat kuulostaa rähinältä. Sinun olisi aika oppia erottamaan faktat mielipiteistä.
        Niin, siis 14-vuotias (jollei ole pelkkä trolli) kyselee neuvoja lapsen tappamiseen ja on huolissaan saako sitä ja vieläpä nimettömänä "salaa"!
        On syytä tajuta jo sillä ikää mitä tuollaisista helposti ajatellaan, ja pahantekijöille on ihan oikein saada mahdollisimman paljon paskaa niskoilleen, miksi ei olisi. 14-vuotiaan pitäisi jo ymmärtää mikä on oikein, mikä väärin.
        Oikeassa elämässä moni tosiaan voi esittää kaikille kilttiä ja ystävällistä, jopa lasten murhaajille, vaikka ajatukset on aivan muuta. Arvatenkin tämä on kannaltasi huolestuttavaa.
        Kun joku tulee tänne julistamaan ehkä itse "oikeana" pitämäänsä tekoa niin siitäkö ei sitten saisi olla sitä mieltä joka ei tätä miellytä? Kyseessä on kuitenkin ihan anonyymien välinen keskustelu, eikä siihen päde mm. juridiset vastuut kunninaloukkauksesta.

        Ihan hyvä vastaus. Mistä faktoista puhut? Että abortti on murha jne??? Eikä mielipidekysymys?

        ” pahantekijöille on ihan oikein saada mahdollisimman paljon paskaa niskoilleen”

        Jees, eli sanoit sen itse. Tämä on se rähinä mistä puhuin. Hyvä että myönnät itse.

        Eli asia menee sun tunteisiin ja sitten rähiset. Ei sen kummempaa. Se on aika inhimillinen reaktio.
        Se on vaan taas mielipide kysymys, että mikä on paha ja mikä ei.
        Yleensä kun haukkuu ihmisiä ne menee lukkoon tai tulee vihaiseksi. Jos oikeasti haluaa tehdä muutos on parempi tulla vastaan lempeällä tavalla, kunnioittaa vaikka on itse eri mieltä, ja kysyä kysymyksiä mitää vaatii enemmän kuin ”jo” tai ”ei”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä vastaus. Mistä faktoista puhut? Että abortti on murha jne??? Eikä mielipidekysymys?

        ” pahantekijöille on ihan oikein saada mahdollisimman paljon paskaa niskoilleen”

        Jees, eli sanoit sen itse. Tämä on se rähinä mistä puhuin. Hyvä että myönnät itse.

        Eli asia menee sun tunteisiin ja sitten rähiset. Ei sen kummempaa. Se on aika inhimillinen reaktio.
        Se on vaan taas mielipide kysymys, että mikä on paha ja mikä ei.
        Yleensä kun haukkuu ihmisiä ne menee lukkoon tai tulee vihaiseksi. Jos oikeasti haluaa tehdä muutos on parempi tulla vastaan lempeällä tavalla, kunnioittaa vaikka on itse eri mieltä, ja kysyä kysymyksiä mitää vaatii enemmän kuin ”jo” tai ”ei”.

        Siitä että aborteissa tapetaan jo olemassaolevia, eläviä ihmisyksilöitä. Ja tämä tekee siitä kyllä sanakirjan 1. määrityksellä myös murhan.

        "Tämä on se rähinä mistä puhuin. "

        Mitä rähinää oli aivan rauhallisessa, neutraalissa toteamuksessa, onko kaikki aina rähinää mikä ei miellytä sinua?

        "Se on vaan taas mielipide kysymys, että mikä on paha ja mikä ei. "

        Se onkin mielipidekysymys, jota ei muuksi ole väitettykään, ja syytä pitää erillään faktoista. Jos on sitä mieltä ettei pienten ihmisten kohtuun tappamisessa millään syyllä ole mitään pahaa, niin asia selvä. Turha kuitenkaan lähteä vääristelemään tosiasioita taustalla, kuten ettei kyseessä olisi ihmisiä eikä abortti minkään tappamista, ikäänkuin hävettäisiin omaa mielipidettä kun se kuulostaa totuudenmukaisena liian raa'alta ja siksi yritetäänkin saada valheilla vaikuttamaan vähemmän julkealta. Sen sijaan rehellisyyteen perustuvia mielipiteitä on helppo kunnioittaa, vaikka ne olisi omista täysin päinvastaisiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä että aborteissa tapetaan jo olemassaolevia, eläviä ihmisyksilöitä. Ja tämä tekee siitä kyllä sanakirjan 1. määrityksellä myös murhan.

        "Tämä on se rähinä mistä puhuin. "

        Mitä rähinää oli aivan rauhallisessa, neutraalissa toteamuksessa, onko kaikki aina rähinää mikä ei miellytä sinua?

        "Se on vaan taas mielipide kysymys, että mikä on paha ja mikä ei. "

        Se onkin mielipidekysymys, jota ei muuksi ole väitettykään, ja syytä pitää erillään faktoista. Jos on sitä mieltä ettei pienten ihmisten kohtuun tappamisessa millään syyllä ole mitään pahaa, niin asia selvä. Turha kuitenkaan lähteä vääristelemään tosiasioita taustalla, kuten ettei kyseessä olisi ihmisiä eikä abortti minkään tappamista, ikäänkuin hävettäisiin omaa mielipidettä kun se kuulostaa totuudenmukaisena liian raa'alta ja siksi yritetäänkin saada valheilla vaikuttamaan vähemmän julkealta. Sen sijaan rehellisyyteen perustuvia mielipiteitä on helppo kunnioittaa, vaikka ne olisi omista täysin päinvastaisiakin.

        Kaikki tietää että kun abortti tehdään, se on alkio, kyllä, ja siitä olisi tullut ihminen. Abortti on alkion poistaminen tai tappaminen jos niin haluaa sanoo.
        Mielipiteet eroavat varmaan siinä kohdassa että missä vaiheessa sitä voi kutsua ihmiseksi tai lapseksi. Missä vaiheessa abortti on hyväksytty ja milloin ei. Joiden mielestä ei ikinä. Toisen mielestä ennen 12 viikkoa on ok. Mielipiteet on kuin persreikä. Kaikilla on oma.

        Miks sanoin että rähiset, ei liity siihen mitä mua miellyttää ja mitä ei. Se liittyy sun tekstien sävyyn. Minkälaisia sanoja käytät, onko siinä haukkumis sanoja, sarkasmia jne.

        Mutta kerro jos pystyt, mistä tämä vahva abortti vastustus tulee? Onko se ollut sinulla aina? Vai onko jotain tapahtunut sun elämässä että tämä aihe herättää niin paljon tunteita? En tuomitse vaan kysyn koska kiinnostaa.
        Mun oma mielipide liittyy uskontoon, ja miten olen kasvatettu. Abortti ei ole mikään leikinasia mun mielestä, eikä kannatta ajatella sitä jälkiehkäisynä. Mutta en ole sitä mieltä että se on väärää jos on hyvä syy ja se tapahtuu ihan alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietää että kun abortti tehdään, se on alkio, kyllä, ja siitä olisi tullut ihminen. Abortti on alkion poistaminen tai tappaminen jos niin haluaa sanoo.
        Mielipiteet eroavat varmaan siinä kohdassa että missä vaiheessa sitä voi kutsua ihmiseksi tai lapseksi. Missä vaiheessa abortti on hyväksytty ja milloin ei. Joiden mielestä ei ikinä. Toisen mielestä ennen 12 viikkoa on ok. Mielipiteet on kuin persreikä. Kaikilla on oma.

        Miks sanoin että rähiset, ei liity siihen mitä mua miellyttää ja mitä ei. Se liittyy sun tekstien sävyyn. Minkälaisia sanoja käytät, onko siinä haukkumis sanoja, sarkasmia jne.

        Mutta kerro jos pystyt, mistä tämä vahva abortti vastustus tulee? Onko se ollut sinulla aina? Vai onko jotain tapahtunut sun elämässä että tämä aihe herättää niin paljon tunteita? En tuomitse vaan kysyn koska kiinnostaa.
        Mun oma mielipide liittyy uskontoon, ja miten olen kasvatettu. Abortti ei ole mikään leikinasia mun mielestä, eikä kannatta ajatella sitä jälkiehkäisynä. Mutta en ole sitä mieltä että se on väärää jos on hyvä syy ja se tapahtuu ihan alussa.

        "siitä olisi tullut ihminen"

        Lipsut valheeseen taas tässä kohtaa. Alkio joko ON ihminen, tai sitten se on jotain muuta lajia. Ei voi 'tulla' sellaiseksi mikä jo on.
        Alkion tiedetään kuolevan sillä kun se revitään väkivalloin irti elämänlähteestään, eli kyse on selkeästä tappamisesta, ja kylmän suunitellusta sellaisesta.

        "Se liittyy sun tekstien sävyyn. "

        Kai ymmärrät että tämä kaikki on pelkkää mutuasi. Sinulla tietenkin on oikeus mielipiteeseesi. Ei ole kuitenkaan kertojan vika jos tietyt tosiasiat ei joitain miellytä. "Ei voi kulkea totuuden soihdun kanssa läpi väkijoukon kärventämättä kenenkään partaa", vai miten se Sokrateksen toteamus meni..

        Olen ollut samanmielinen jo hyvin nuoresta, ja kanta on ajan ja omien kokemusten myötä pikemminkin muuttunut vielä tiukempaan suuntaan, jos johonkin. Esim. nuoruuden epävarmuuden ja aborttipainostuksen myötä oli helppo päättää etten suostu koskaan enää edes harkitsemaan moista. Onneksi älysin ajoissa valita oikein ja välttää kohtalokkaaan virheen joka olisi taatusti pilannut koko loppuelämän. Kun tänä päivänä katson upeaa aikuista miestä, aivan puistattaa kun mietin mitä olin vähällä tehdä ja kuinka vakavasti vaakalaudalla hänen elämänsä jatko aikoinaan oli.


    • Anonyymi

      Aloittajan kysymykseen: ei ole mahdollista saada anonyymiä aborttia. 14_v saa turvallisen abortin lääkärin valvonnassa. Koska sen ikäinen on kovin nuori, aborttipillerit otetaan sairaalassa ja henkilökunnan auttaessa. Mutta ennen sitä 14-v on mentävä nopsaan lääkäriin tai terveydenhoitajalle ja he laittaa asian eteenpäin. He kysyvät poikaystävän ikää mutta eivät kerro vanhemmille. Voisi ottaa poikaystävän tai jonkun kaverin tueksi mukaan lääkäriin jos ei halua kertoa kellekään.

      Näin vastaisin jos aloitus olisi a) oikeasti 14-v eikä esim b) 40-v setämiehen joka on käyttänyt alaikäistä hyväkseen ja luulee että voi järkätä lapselle salaa abortin ettei hyväksikäyttö tule ilmi.

      Tai jollekin joka teeskentelee joko a:ta tai b:tä. Nuori olisi osannut kyllä etsiä tiedon jo oikeista lähteistä.

      • Anonyymi

        "He kysyvät poikaystävän ikää mutta eivät kerro vanhemmille."

        Miksi kuvittelet että viranomaiset tekisi poikkeuksen tässä tapauksessa?
        Eikö silloinkaan kerro mihinkään vaikka "poikaystävä" olisi se 40v setämies?


    • Anonyymi

      Sinulle ei "14-vuotiaana" ole tullut mieleen kysyä asiaa esimerkiksi kouluterveydenhoitajalta? Kouluhan alkaa ihan juuri nyt?

      Mr X

    • Anonyymi

      Ajattelimpa vaan kysäistä täällä että miten asia toimii kun monta tuntia olen nettiä selaillut ja yrittänyt tietoa etsiä mutta mitään en ole tietoon saanut. Kunhan teen testin ja jos se näyttää positiivista menen varmasti puhumaan terveyden hoitajalle koska varmasti ammatissa oleva tuttu aikuinen osaa auttaa ja on turvallinen ja ihminen jolle uskallan puhua.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe