Viron Talous- ja viestintäministeriö suunnittelee ostavansa 106 miljoonalla eurolla neljä lautta mantereen ja saarten välille. Tällä hetkellä väleillä operoi Tallinan sataman tytäryhtiö TS Laevad.
"Ehdotukseni hallitukselle on, että nykyiset lautat kuuluvat tulevaisuudessa valtiolle. Laskelmien mukaan tämä ratkaisu on taloudellisesti edullisin tapa järjestää lauttaliikenne pitkällä aikavälillä. Säästöt saavutetaan pääomakustannuksissa ", kertoi talous- ja viestintäministeri Taavi Aas Postimees-lehdelle.
Ministeriön mukaan valtio, joka maksaa tällä hetkellä hieman yli 20 miljoonaa euroa saarien välisen lauttaliikenteen tukemiseen, säästäisi 3,1 miljoonaa vuodessa lauttojen hankinnan jälkeen.
Viro aikoo sosialisoida saarten lauttaliikenteen
66
80
Vastaukset
- Anonyymi
Tietenkin jokainen matkaaja tarkistaa aina ennen lossille tai lautalle menoaan lautan omistuspohjan. Sehän on tärkein asia.
Mitähän tekemistä tälläkin on laivamatkailun ja Risteilyjen kanssa?- Anonyymi
Saaresta toiseen, laivamatkailua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saaresta toiseen, laivamatkailua.
Onkos se sun Karman lakisi mukaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saaresta toiseen, laivamatkailua.
Ihan kuten on laivamatkailua Suomenlinnaankin. Tai Luodolle, Sirpalesaareen, Harakkaan, jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kuten on laivamatkailua Suomenlinnaankin. Tai Luodolle, Sirpalesaareen, Harakkaan, jne.
Kyllä, laiva- tai lauttamatkailua, hieman pienemmässä mittakaavassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, laiva- tai lauttamatkailua, hieman pienemmässä mittakaavassa.
Lauttamatkailu ei kuulu tälle palstalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauttamatkailu ei kuulu tälle palstalle.
Maalaisjuntille kaikki jollaa ja ruuhka isommat ovat hulppeita laivoja.
- Anonyymi
Autolautalla on pituutta noin 200 metriä, lautalla eli lossilla tavallisesti alle 50 metriä ja ruuhella kolmisen metriä.
Eivät oikein asetu samalle tasolle.
Juntille tietenkin yhtä isoja ja mahtavia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolautalla on pituutta noin 200 metriä, lautalla eli lossilla tavallisesti alle 50 metriä ja ruuhella kolmisen metriä.
Eivät oikein asetu samalle tasolle.
Juntille tietenkin yhtä isoja ja mahtavia.''Eivät oikein asetu samalle tasolle.''
Kyllä ne meressä ollessa ovat samalla tasolla, toinen ui hieman syvemmällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Eivät oikein asetu samalle tasolle.''
Kyllä ne meressä ollessa ovat samalla tasolla, toinen ui hieman syvemmällä.Kuin rotta, minkä kissa on ahdistanut nurkkaan.
- Anonyymi
Suomen suurimmassa sisävesilossissa on elektroninen vaijeri.
- Anonyymi
Hei! Oma stream. Sisäänkäynti kaikille, jotka haluavat pitää hauskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, laiva- tai lauttamatkailua, hieman pienemmässä mittakaavassa.
Hei! Oma stream. Sisäänkäynti kaikille, jotka haluavat pitää hauskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
..
- Anonyymi
Sosialisointi ei ole järin suuri, koska Viron valtio omistaa Tallinnan satamasta 67,03 % ja TS Laevad on vain yksi osa satamayhtiön liiketoimintaa.
- Anonyymi
Hei! Oma stream. Sisäänkäynti kaikille, jotka haluavat pitää hauskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
...
- Anonyymi
Viron nykyinen porvarihallitus tekee järkeviä päätöksiä.
- Anonyymi
Onko tämä oikea foorumi käsittelemään maan poliittisia asioita?
- Anonyymi
Suomessakin kannattaisi ottaa lossiliikenne valtion haltuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessakin kannattaisi ottaa lossiliikenne valtion haltuun.
Kannattaisi lukea sanomalehdistä muutakin kuin sarjakuvat;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessakin kannattaisi ottaa lossiliikenne valtion haltuun.
Minkäs tahon luulet nykyisin lossiliikennettä hallinnoivan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkäs tahon luulet nykyisin lossiliikennettä hallinnoivan?
Virtuaalivaijerilla varustettua Nestoria operoi Finferries.
- Anonyymi
Suomen nykyhallitus ei tee juurikaan mitään ja senkin, mitä tekevät, ei ole järkevää kenenkään kannalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virtuaalivaijerilla varustettua Nestoria operoi Finferries.
Niin, ja kukahan sen firman omistaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja kukahan sen firman omistaa?
Nimestä päätellen joku ulkomaalainen firma. Omistajat lienee Cayman-saarilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimestä päätellen joku ulkomaalainen firma. Omistajat lienee Cayman-saarilla.
Joo, ja Valtiokonttori, Liikenne- ja viestintäministeriö, jne
Jossain ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen nykyhallitus ei tee juurikaan mitään ja senkin, mitä tekevät, ei ole järkevää kenenkään kannalta.
Miehemme uuninpankolla osaa pysyä aiheessa:))))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ja Valtiokonttori, Liikenne- ja viestintäministeriö, jne
Jossain ovat.Muistelet TVH:n aikoja, kun lossit olivat vielä keltaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistelet TVH:n aikoja, kun lossit olivat vielä keltaisia.
Ja tielaitos antaa yksityisen hoidella osan liikenneväylistään.
Tuo on EU:n säännöksiä. Siksi HKL joutui perustamaan HSL:n. Se on "yksityinen". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tielaitos antaa yksityisen hoidella osan liikenneväylistään.
Tuo on EU:n säännöksiä. Siksi HKL joutui perustamaan HSL:n. Se on "yksityinen".Skanskalla on jotain maanrakennustoimintaa, asvaltointia jne. Saattaisihan niillä ehkä olla lauttojakin. Puutavara kulkee yleensä jonkun uittoyhdistyksen kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistelet TVH:n aikoja, kun lossit olivat vielä keltaisia.
Väritys on edelleen keltainen, firman nimi vaihtuu ajoittain. Edelleen valtion putiikki.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Lauttaliikenne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väritys on edelleen keltainen, firman nimi vaihtuu ajoittain. Edelleen valtion putiikki.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_LauttaliikenneUnohtui...
https://www.finferries.fi/etusivu.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tielaitos antaa yksityisen hoidella osan liikenneväylistään.
Tuo on EU:n säännöksiä. Siksi HKL joutui perustamaan HSL:n. Se on "yksityinen".''HSL:n perustivat vuonna 2010 Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten ja Keravan kaupungit sekä Kirkkonummen kunta.Ne solmivat perussopimuksen, jossa määritellään kuntayhtiön tehtävät ja hallinto. Sipoon kunta liittyi HSL:ään vuoden 2012 alussa.Tuusulan kunta sekä Helsingin seudun ulkopuolinen Siuntion kunta liittyivät HSL:ään vuoden 2018 alussa.''
EU:lla ei ollut mitään tekemistä..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väritys on edelleen keltainen, firman nimi vaihtuu ajoittain. Edelleen valtion putiikki.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_LauttaliikenneNestorissa ei juuri keltaista näy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nestorissa ei juuri keltaista näy.
Nestori onkin vanha harmaatukka, kuten lajinsa viimeinen hyljekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nestorissa ei juuri keltaista näy.
FinFerries firmalla ei ole Nestor nimistä lauttaa tai alusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
FinFerries firmalla ei ole Nestor nimistä lauttaa tai alusta.
Pitäisikö olla? Vessel (MMSI:230052840) is currently located at NCCIS - North Coast CIS at position 62° 23' 27.06" N, 29° 34' 1.992" E
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö olla? Vessel (MMSI:230052840) is currently located at NCCIS - North Coast CIS at position 62° 23' 27.06" N, 29° 34' 1.992" E
Lauttaa ei ole ja tuossa on sen sijainti.
Huippuloogista!
Olisit saman tien ilmoittanut paikan kiinalaisilla merkeillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauttaa ei ole ja tuossa on sen sijainti.
Huippuloogista!
Olisit saman tien ilmoittanut paikan kiinalaisilla merkeillä.Minkä paikan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä paikan?
Aluksen sijainnin. Ettei kävisi kuin aiemmin. Hienot koordinaattisi osoittivat Pohjois-Italiaan, mutta alus oli Marokossa. Selvin sanoin sanottuna olisit voinut jopa itsekin havaita virheesi, mutta koordinaatit ovat vain lukuja.
Kaiken lisäksi Nestor romutettiin Stenan väreissä vuosia sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aluksen sijainnin. Ettei kävisi kuin aiemmin. Hienot koordinaattisi osoittivat Pohjois-Italiaan, mutta alus oli Marokossa. Selvin sanoin sanottuna olisit voinut jopa itsekin havaita virheesi, mutta koordinaatit ovat vain lukuja.
Kaiken lisäksi Nestor romutettiin Stenan väreissä vuosia sitten.Ei sinun ainakaan suunnistajaksi kannata ryhtyä isona. Lukutaidossakin on vielä parantamisen varaa.
Tällä hetkellä Nestorilla on vauhtia 1,3 solmua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virtuaalivaijerilla varustettua Nestoria operoi Finferries.
Sitä operoi Kymen Saaristoliikenteen ja Suomen lauttaliikenteen työyhteenliittymä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun ainakaan suunnistajaksi kannata ryhtyä isona. Lukutaidossakin on vielä parantamisen varaa.
Tällä hetkellä Nestorilla on vauhtia 1,3 solmua.IMO. 7909621 on pistetty päreiksi.
Mitä epäselvää?
Voi olla, että uusiokäyttömetallina seilaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IMO. 7909621 on pistetty päreiksi.
Mitä epäselvää?
Voi olla, että uusiokäyttömetallina seilaa.Sulla on epäselvää paljonkin. Sumua horisontin edessä? Horiset jostain imoista, kun säikeessä on keskusteltu Nestorista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IMO. 7909621 on pistetty päreiksi.
Mitä epäselvää?
Voi olla, että uusiokäyttömetallina seilaa.Arvinsalmen lossi ''Nestor''
https://ksloy.fi/lauttaliikenne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvinsalmen lossi ''Nestor''
https://ksloy.fi/lauttaliikenneSuomessa ei ole tuon nimistä lossia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvinsalmen lossi ''Nestor''
https://ksloy.fi/lauttaliikenneEi vaan ole IMO. 7909621 , mistä puhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä paikan?
Nestorin viimeisin AIS-tieto: 10.08.2021 10:53:52, koordinaateissa (62.3937, 29.5706), suuntana 208° ja nopeutena 2 kn, määränpäänä "NaN", TILA: "rajoittunut ohjattavuus".
Kutsu: OH2936 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nestorin viimeisin AIS-tieto: 10.08.2021 10:53:52, koordinaateissa (62.3937, 29.5706), suuntana 208° ja nopeutena 2 kn, määränpäänä "NaN", TILA: "rajoittunut ohjattavuus".
Kutsu: OH2936Miksi Nestorin IMO-tunnus on salainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väritys on edelleen keltainen, firman nimi vaihtuu ajoittain. Edelleen valtion putiikki.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_LauttaliikenneHei! Oma stream. Sisäänkäynti kaikille, jotka haluavat pitää hauskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aluksen sijainnin. Ettei kävisi kuin aiemmin. Hienot koordinaattisi osoittivat Pohjois-Italiaan, mutta alus oli Marokossa. Selvin sanoin sanottuna olisit voinut jopa itsekin havaita virheesi, mutta koordinaatit ovat vain lukuja.
Kaiken lisäksi Nestor romutettiin Stenan väreissä vuosia sitten.Hei! Oma stream. Sisäänkäynti kaikille, jotka haluavat pitää hauskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
....... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nestorin viimeisin AIS-tieto: 10.08.2021 10:53:52, koordinaateissa (62.3937, 29.5706), suuntana 208° ja nopeutena 2 kn, määränpäänä "NaN", TILA: "rajoittunut ohjattavuus".
Kutsu: OH2936Hei! Oma stream. Sisäänkäynti kaikille, jotka haluavat pitää hauskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
......... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan ole IMO. 7909621 , mistä puhe.
Ei ole IMO tunnusta...
''IMO-tunnus jaetaan merellä käytettäville aluksille, poikkeuksena jotkin suosituksessa määritellyt tapaukset. Aluksen bruttovetoisuuden tulee olla vähintään 100 tonnia. Tunnus voidaan jakaa olemassa olevien alusten lisäksi vielä rakenteilla oleville.'' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Nestorin IMO-tunnus on salainen?
IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).
Ehkä näin...
https://fi.wikipedia.org/wiki/AIS-järjestelmä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).
Lisää tietoa..
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_merenkulkujärjestö#IMO-tunnus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).
Ok, asia selvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, asia selvä.
Hei! Kutsumme sinut käymään uudessa chatissa! Meitä on yli miljoona! 👉 http://4124555.com/H/6vDm 👈
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää tietoa..
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_merenkulkujärjestö#IMO-tunnusHei! Kutsumme sinut käymään uudessa chatissa! Meitä on yli miljoona! 👉 http://4124555.com/H/6vDm 👈
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).
Hei! Kutsumme sinut käymään uudessa chatissa! Meitä on yli miljoona! 👉 http://4124555.com/H/6vDm 👈
.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).
Hullun hauskaa nippelitietoa liittyen laivamatkoihin ja risteilyihin miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hullun hauskaa nippelitietoa liittyen laivamatkoihin ja risteilyihin miten?
Yhtä oleellisesti kuin aloituskin.
- Anonyymi
Yksityinen yhtiö tulee aina kalliiksi ja säästyy veromarkkoja, kun sosiaalisoidaan hiukan!💓💓
- Anonyymi
Firmahan on jo pääosin valtion omistuksessa, eli ei tuossa kovin isoa muutosta olisi.
- Anonyymi
Oletatko että aloittaja ymmärtää jotain ekonomiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletatko että aloittaja ymmärtää jotain ekonomiasta?
Niino, tuskinpa...
- Anonyymi
Jos hankitaan neljä lautta mantereen ja saarten välille, niin missä ne laivamatkailu ja risteilyt ovat? Vai katsooko juntti, että matka Helsingistä Keravalle on kaukomatkailua?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822