Viro aikoo sosialisoida saarten lauttaliikenteen

Anonyymi

Viron Talous- ja viestintäministeriö suunnittelee ostavansa 106 miljoonalla eurolla neljä lautta mantereen ja saarten välille. Tällä hetkellä väleillä operoi Tallinan sataman tytäryhtiö TS Laevad.

"Ehdotukseni hallitukselle on, että nykyiset lautat kuuluvat tulevaisuudessa valtiolle. Laskelmien mukaan tämä ratkaisu on taloudellisesti edullisin tapa järjestää lauttaliikenne pitkällä aikavälillä. Säästöt saavutetaan pääomakustannuksissa ", kertoi talous- ja viestintäministeri Taavi Aas Postimees-lehdelle.

Ministeriön mukaan valtio, joka maksaa tällä hetkellä hieman yli 20 miljoonaa euroa saarien välisen lauttaliikenteen tukemiseen, säästäisi 3,1 miljoonaa vuodessa lauttojen hankinnan jälkeen.

66

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietenkin jokainen matkaaja tarkistaa aina ennen lossille tai lautalle menoaan lautan omistuspohjan. Sehän on tärkein asia.

      Mitähän tekemistä tälläkin on laivamatkailun ja Risteilyjen kanssa?

      • Anonyymi

        Saaresta toiseen, laivamatkailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saaresta toiseen, laivamatkailua.

        Onkos se sun Karman lakisi mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saaresta toiseen, laivamatkailua.

        Ihan kuten on laivamatkailua Suomenlinnaankin. Tai Luodolle, Sirpalesaareen, Harakkaan, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kuten on laivamatkailua Suomenlinnaankin. Tai Luodolle, Sirpalesaareen, Harakkaan, jne.

        Kyllä, laiva- tai lauttamatkailua, hieman pienemmässä mittakaavassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, laiva- tai lauttamatkailua, hieman pienemmässä mittakaavassa.

        Lauttamatkailu ei kuulu tälle palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauttamatkailu ei kuulu tälle palstalle.

        Maalaisjuntille kaikki jollaa ja ruuhka isommat ovat hulppeita laivoja.


      • Anonyymi

        Autolautalla on pituutta noin 200 metriä, lautalla eli lossilla tavallisesti alle 50 metriä ja ruuhella kolmisen metriä.

        Eivät oikein asetu samalle tasolle.

        Juntille tietenkin yhtä isoja ja mahtavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolautalla on pituutta noin 200 metriä, lautalla eli lossilla tavallisesti alle 50 metriä ja ruuhella kolmisen metriä.

        Eivät oikein asetu samalle tasolle.

        Juntille tietenkin yhtä isoja ja mahtavia.

        ''Eivät oikein asetu samalle tasolle.''

        Kyllä ne meressä ollessa ovat samalla tasolla, toinen ui hieman syvemmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Eivät oikein asetu samalle tasolle.''

        Kyllä ne meressä ollessa ovat samalla tasolla, toinen ui hieman syvemmällä.

        Kuin rotta, minkä kissa on ahdistanut nurkkaan.


      • Anonyymi

        Suomen suurimmassa sisävesilossissa on elektroninen vaijeri.


      • Anonyymi

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, laiva- tai lauttamatkailua, hieman pienemmässä mittakaavassa.

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        ..


    • Anonyymi

      Sosialisointi ei ole järin suuri, koska Viron valtio omistaa Tallinnan satamasta 67,03 % ja TS Laevad on vain yksi osa satamayhtiön liiketoimintaa.

      • Anonyymi

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        ...


    • Anonyymi

      Viron nykyinen porvarihallitus tekee järkeviä päätöksiä.

      • Anonyymi

        Onko tämä oikea foorumi käsittelemään maan poliittisia asioita?


      • Anonyymi

        Suomessakin kannattaisi ottaa lossiliikenne valtion haltuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin kannattaisi ottaa lossiliikenne valtion haltuun.

        Kannattaisi lukea sanomalehdistä muutakin kuin sarjakuvat;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin kannattaisi ottaa lossiliikenne valtion haltuun.

        Minkäs tahon luulet nykyisin lossiliikennettä hallinnoivan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs tahon luulet nykyisin lossiliikennettä hallinnoivan?

        Virtuaalivaijerilla varustettua Nestoria operoi Finferries.


      • Anonyymi

        Suomen nykyhallitus ei tee juurikaan mitään ja senkin, mitä tekevät, ei ole järkevää kenenkään kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtuaalivaijerilla varustettua Nestoria operoi Finferries.

        Niin, ja kukahan sen firman omistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja kukahan sen firman omistaa?

        Nimestä päätellen joku ulkomaalainen firma. Omistajat lienee Cayman-saarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimestä päätellen joku ulkomaalainen firma. Omistajat lienee Cayman-saarilla.

        Joo, ja Valtiokonttori, Liikenne- ja viestintäministeriö, jne

        Jossain ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen nykyhallitus ei tee juurikaan mitään ja senkin, mitä tekevät, ei ole järkevää kenenkään kannalta.

        Miehemme uuninpankolla osaa pysyä aiheessa:))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja Valtiokonttori, Liikenne- ja viestintäministeriö, jne

        Jossain ovat.

        Muistelet TVH:n aikoja, kun lossit olivat vielä keltaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelet TVH:n aikoja, kun lossit olivat vielä keltaisia.

        Ja tielaitos antaa yksityisen hoidella osan liikenneväylistään.

        Tuo on EU:n säännöksiä. Siksi HKL joutui perustamaan HSL:n. Se on "yksityinen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tielaitos antaa yksityisen hoidella osan liikenneväylistään.

        Tuo on EU:n säännöksiä. Siksi HKL joutui perustamaan HSL:n. Se on "yksityinen".

        Skanskalla on jotain maanrakennustoimintaa, asvaltointia jne. Saattaisihan niillä ehkä olla lauttojakin. Puutavara kulkee yleensä jonkun uittoyhdistyksen kautta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tielaitos antaa yksityisen hoidella osan liikenneväylistään.

        Tuo on EU:n säännöksiä. Siksi HKL joutui perustamaan HSL:n. Se on "yksityinen".

        ''HSL:n perustivat vuonna 2010 Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten ja Keravan kaupungit sekä Kirkkonummen kunta.Ne solmivat perussopimuksen, jossa määritellään kuntayhtiön tehtävät ja hallinto. Sipoon kunta liittyi HSL:ään vuoden 2012 alussa.Tuusulan kunta sekä Helsingin seudun ulkopuolinen Siuntion kunta liittyivät HSL:ään vuoden 2018 alussa.''
        EU:lla ei ollut mitään tekemistä.....


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestorissa ei juuri keltaista näy.

        Nestori onkin vanha harmaatukka, kuten lajinsa viimeinen hyljekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestorissa ei juuri keltaista näy.

        FinFerries firmalla ei ole Nestor nimistä lauttaa tai alusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        FinFerries firmalla ei ole Nestor nimistä lauttaa tai alusta.

        Pitäisikö olla? Vessel (MMSI:230052840) is currently located at NCCIS - North Coast CIS at position 62° 23' 27.06" N, 29° 34' 1.992" E


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö olla? Vessel (MMSI:230052840) is currently located at NCCIS - North Coast CIS at position 62° 23' 27.06" N, 29° 34' 1.992" E

        Lauttaa ei ole ja tuossa on sen sijainti.

        Huippuloogista!

        Olisit saman tien ilmoittanut paikan kiinalaisilla merkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauttaa ei ole ja tuossa on sen sijainti.

        Huippuloogista!

        Olisit saman tien ilmoittanut paikan kiinalaisilla merkeillä.

        Minkä paikan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä paikan?

        Aluksen sijainnin. Ettei kävisi kuin aiemmin. Hienot koordinaattisi osoittivat Pohjois-Italiaan, mutta alus oli Marokossa. Selvin sanoin sanottuna olisit voinut jopa itsekin havaita virheesi, mutta koordinaatit ovat vain lukuja.

        Kaiken lisäksi Nestor romutettiin Stenan väreissä vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aluksen sijainnin. Ettei kävisi kuin aiemmin. Hienot koordinaattisi osoittivat Pohjois-Italiaan, mutta alus oli Marokossa. Selvin sanoin sanottuna olisit voinut jopa itsekin havaita virheesi, mutta koordinaatit ovat vain lukuja.

        Kaiken lisäksi Nestor romutettiin Stenan väreissä vuosia sitten.

        Ei sinun ainakaan suunnistajaksi kannata ryhtyä isona. Lukutaidossakin on vielä parantamisen varaa.

        Tällä hetkellä Nestorilla on vauhtia 1,3 solmua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtuaalivaijerilla varustettua Nestoria operoi Finferries.

        Sitä operoi Kymen Saaristoliikenteen ja Suomen lauttaliikenteen työyhteenliittymä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun ainakaan suunnistajaksi kannata ryhtyä isona. Lukutaidossakin on vielä parantamisen varaa.

        Tällä hetkellä Nestorilla on vauhtia 1,3 solmua.

        IMO. 7909621 on pistetty päreiksi.
        Mitä epäselvää?
        Voi olla, että uusiokäyttömetallina seilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO. 7909621 on pistetty päreiksi.
        Mitä epäselvää?
        Voi olla, että uusiokäyttömetallina seilaa.

        Sulla on epäselvää paljonkin. Sumua horisontin edessä? Horiset jostain imoista, kun säikeessä on keskusteltu Nestorista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO. 7909621 on pistetty päreiksi.
        Mitä epäselvää?
        Voi olla, että uusiokäyttömetallina seilaa.

        Arvinsalmen lossi ''Nestor''
        https://ksloy.fi/lauttaliikenne


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä paikan?

        Nestorin viimeisin AIS-tieto: 10.08.2021 10:53:52, koordinaateissa (62.3937, 29.5706), suuntana 208° ja nopeutena 2 kn, määränpäänä "NaN", TILA: "rajoittunut ohjattavuus".

        Kutsu: OH2936


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestorin viimeisin AIS-tieto: 10.08.2021 10:53:52, koordinaateissa (62.3937, 29.5706), suuntana 208° ja nopeutena 2 kn, määränpäänä "NaN", TILA: "rajoittunut ohjattavuus".

        Kutsu: OH2936

        Miksi Nestorin IMO-tunnus on salainen?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aluksen sijainnin. Ettei kävisi kuin aiemmin. Hienot koordinaattisi osoittivat Pohjois-Italiaan, mutta alus oli Marokossa. Selvin sanoin sanottuna olisit voinut jopa itsekin havaita virheesi, mutta koordinaatit ovat vain lukuja.

        Kaiken lisäksi Nestor romutettiin Stenan väreissä vuosia sitten.

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        .......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestorin viimeisin AIS-tieto: 10.08.2021 10:53:52, koordinaateissa (62.3937, 29.5706), suuntana 208° ja nopeutena 2 kn, määränpäänä "NaN", TILA: "rajoittunut ohjattavuus".

        Kutsu: OH2936

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        .........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan ole IMO. 7909621 , mistä puhe.

        Ei ole IMO tunnusta...

        ''IMO-tunnus jaetaan merellä käytettäville aluksille, poikkeuksena jotkin suosituksessa määritellyt tapaukset. Aluksen bruttovetoisuuden tulee olla vähintään 100 tonnia. Tunnus voidaan jakaa olemassa olevien alusten lisäksi vielä rakenteilla oleville.''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Nestorin IMO-tunnus on salainen?

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        Ehkä näin...
        https://fi.wikipedia.org/wiki/AIS-järjestelmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        Lisää tietoa..
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_merenkulkujärjestö#IMO-tunnus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        Ok, asia selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, asia selvä.

        H­­ei! Ku­­­ts­um­­­me sinu­­­t kä­ym­­ään u­­­ude­ssa cha­­­tis­sa! Mei­­­tä on yl­­i miljoona! 👉 http://4124555.com/H/6vDm 👈


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        H­­ei! Ku­­­ts­um­­­me sinu­­­t kä­ym­­ään u­­­ude­ssa cha­­­tis­sa! Mei­­­tä on yl­­i miljoona! 👉 http://4124555.com/H/6vDm 👈


        ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        Hullun hauskaa nippelitietoa liittyen laivamatkoihin ja risteilyihin miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullun hauskaa nippelitietoa liittyen laivamatkoihin ja risteilyihin miten?

        Yhtä oleellisesti kuin aloituskin.


    • Anonyymi

      Yksityinen yhtiö tulee aina kalliiksi ja säästyy veromarkkoja, kun sosiaalisoidaan hiukan!💓💓

    • Anonyymi

      Firmahan on jo pääosin valtion omistuksessa, eli ei tuossa kovin isoa muutosta olisi.

      • Anonyymi

        Oletatko että aloittaja ymmärtää jotain ekonomiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletatko että aloittaja ymmärtää jotain ekonomiasta?

        Niino, tuskinpa...


    • Anonyymi

      Jos hankitaan neljä lautta mantereen ja saarten välille, niin missä ne laivamatkailu ja risteilyt ovat? Vai katsooko juntti, että matka Helsingistä Keravalle on kaukomatkailua?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe