Viro aikoo sosialisoida saarten lauttaliikenteen

Anonyymi

Viron Talous- ja viestintäministeriö suunnittelee ostavansa 106 miljoonalla eurolla neljä lautta mantereen ja saarten välille. Tällä hetkellä väleillä operoi Tallinan sataman tytäryhtiö TS Laevad.

"Ehdotukseni hallitukselle on, että nykyiset lautat kuuluvat tulevaisuudessa valtiolle. Laskelmien mukaan tämä ratkaisu on taloudellisesti edullisin tapa järjestää lauttaliikenne pitkällä aikavälillä. Säästöt saavutetaan pääomakustannuksissa ", kertoi talous- ja viestintäministeri Taavi Aas Postimees-lehdelle.

Ministeriön mukaan valtio, joka maksaa tällä hetkellä hieman yli 20 miljoonaa euroa saarien välisen lauttaliikenteen tukemiseen, säästäisi 3,1 miljoonaa vuodessa lauttojen hankinnan jälkeen.

66

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietenkin jokainen matkaaja tarkistaa aina ennen lossille tai lautalle menoaan lautan omistuspohjan. Sehän on tärkein asia.

      Mitähän tekemistä tälläkin on laivamatkailun ja Risteilyjen kanssa?

      • Anonyymi

        Saaresta toiseen, laivamatkailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saaresta toiseen, laivamatkailua.

        Onkos se sun Karman lakisi mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saaresta toiseen, laivamatkailua.

        Ihan kuten on laivamatkailua Suomenlinnaankin. Tai Luodolle, Sirpalesaareen, Harakkaan, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kuten on laivamatkailua Suomenlinnaankin. Tai Luodolle, Sirpalesaareen, Harakkaan, jne.

        Kyllä, laiva- tai lauttamatkailua, hieman pienemmässä mittakaavassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, laiva- tai lauttamatkailua, hieman pienemmässä mittakaavassa.

        Lauttamatkailu ei kuulu tälle palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauttamatkailu ei kuulu tälle palstalle.

        Maalaisjuntille kaikki jollaa ja ruuhka isommat ovat hulppeita laivoja.


      • Anonyymi

        Autolautalla on pituutta noin 200 metriä, lautalla eli lossilla tavallisesti alle 50 metriä ja ruuhella kolmisen metriä.

        Eivät oikein asetu samalle tasolle.

        Juntille tietenkin yhtä isoja ja mahtavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolautalla on pituutta noin 200 metriä, lautalla eli lossilla tavallisesti alle 50 metriä ja ruuhella kolmisen metriä.

        Eivät oikein asetu samalle tasolle.

        Juntille tietenkin yhtä isoja ja mahtavia.

        ''Eivät oikein asetu samalle tasolle.''

        Kyllä ne meressä ollessa ovat samalla tasolla, toinen ui hieman syvemmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Eivät oikein asetu samalle tasolle.''

        Kyllä ne meressä ollessa ovat samalla tasolla, toinen ui hieman syvemmällä.

        Kuin rotta, minkä kissa on ahdistanut nurkkaan.


      • Anonyymi

        Suomen suurimmassa sisävesilossissa on elektroninen vaijeri.


      • Anonyymi

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, laiva- tai lauttamatkailua, hieman pienemmässä mittakaavassa.

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        ..


    • Anonyymi

      Sosialisointi ei ole järin suuri, koska Viron valtio omistaa Tallinnan satamasta 67,03 % ja TS Laevad on vain yksi osa satamayhtiön liiketoimintaa.

      • Anonyymi

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        ...


    • Anonyymi

      Viron nykyinen porvarihallitus tekee järkeviä päätöksiä.

      • Anonyymi

        Onko tämä oikea foorumi käsittelemään maan poliittisia asioita?


      • Anonyymi

        Suomessakin kannattaisi ottaa lossiliikenne valtion haltuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin kannattaisi ottaa lossiliikenne valtion haltuun.

        Kannattaisi lukea sanomalehdistä muutakin kuin sarjakuvat;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin kannattaisi ottaa lossiliikenne valtion haltuun.

        Minkäs tahon luulet nykyisin lossiliikennettä hallinnoivan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs tahon luulet nykyisin lossiliikennettä hallinnoivan?

        Virtuaalivaijerilla varustettua Nestoria operoi Finferries.


      • Anonyymi

        Suomen nykyhallitus ei tee juurikaan mitään ja senkin, mitä tekevät, ei ole järkevää kenenkään kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtuaalivaijerilla varustettua Nestoria operoi Finferries.

        Niin, ja kukahan sen firman omistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja kukahan sen firman omistaa?

        Nimestä päätellen joku ulkomaalainen firma. Omistajat lienee Cayman-saarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimestä päätellen joku ulkomaalainen firma. Omistajat lienee Cayman-saarilla.

        Joo, ja Valtiokonttori, Liikenne- ja viestintäministeriö, jne

        Jossain ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen nykyhallitus ei tee juurikaan mitään ja senkin, mitä tekevät, ei ole järkevää kenenkään kannalta.

        Miehemme uuninpankolla osaa pysyä aiheessa:))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja Valtiokonttori, Liikenne- ja viestintäministeriö, jne

        Jossain ovat.

        Muistelet TVH:n aikoja, kun lossit olivat vielä keltaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelet TVH:n aikoja, kun lossit olivat vielä keltaisia.

        Ja tielaitos antaa yksityisen hoidella osan liikenneväylistään.

        Tuo on EU:n säännöksiä. Siksi HKL joutui perustamaan HSL:n. Se on "yksityinen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tielaitos antaa yksityisen hoidella osan liikenneväylistään.

        Tuo on EU:n säännöksiä. Siksi HKL joutui perustamaan HSL:n. Se on "yksityinen".

        Skanskalla on jotain maanrakennustoimintaa, asvaltointia jne. Saattaisihan niillä ehkä olla lauttojakin. Puutavara kulkee yleensä jonkun uittoyhdistyksen kautta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tielaitos antaa yksityisen hoidella osan liikenneväylistään.

        Tuo on EU:n säännöksiä. Siksi HKL joutui perustamaan HSL:n. Se on "yksityinen".

        ''HSL:n perustivat vuonna 2010 Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten ja Keravan kaupungit sekä Kirkkonummen kunta.Ne solmivat perussopimuksen, jossa määritellään kuntayhtiön tehtävät ja hallinto. Sipoon kunta liittyi HSL:ään vuoden 2012 alussa.Tuusulan kunta sekä Helsingin seudun ulkopuolinen Siuntion kunta liittyivät HSL:ään vuoden 2018 alussa.''
        EU:lla ei ollut mitään tekemistä.....


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestorissa ei juuri keltaista näy.

        Nestori onkin vanha harmaatukka, kuten lajinsa viimeinen hyljekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestorissa ei juuri keltaista näy.

        FinFerries firmalla ei ole Nestor nimistä lauttaa tai alusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        FinFerries firmalla ei ole Nestor nimistä lauttaa tai alusta.

        Pitäisikö olla? Vessel (MMSI:230052840) is currently located at NCCIS - North Coast CIS at position 62° 23' 27.06" N, 29° 34' 1.992" E


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö olla? Vessel (MMSI:230052840) is currently located at NCCIS - North Coast CIS at position 62° 23' 27.06" N, 29° 34' 1.992" E

        Lauttaa ei ole ja tuossa on sen sijainti.

        Huippuloogista!

        Olisit saman tien ilmoittanut paikan kiinalaisilla merkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauttaa ei ole ja tuossa on sen sijainti.

        Huippuloogista!

        Olisit saman tien ilmoittanut paikan kiinalaisilla merkeillä.

        Minkä paikan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä paikan?

        Aluksen sijainnin. Ettei kävisi kuin aiemmin. Hienot koordinaattisi osoittivat Pohjois-Italiaan, mutta alus oli Marokossa. Selvin sanoin sanottuna olisit voinut jopa itsekin havaita virheesi, mutta koordinaatit ovat vain lukuja.

        Kaiken lisäksi Nestor romutettiin Stenan väreissä vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aluksen sijainnin. Ettei kävisi kuin aiemmin. Hienot koordinaattisi osoittivat Pohjois-Italiaan, mutta alus oli Marokossa. Selvin sanoin sanottuna olisit voinut jopa itsekin havaita virheesi, mutta koordinaatit ovat vain lukuja.

        Kaiken lisäksi Nestor romutettiin Stenan väreissä vuosia sitten.

        Ei sinun ainakaan suunnistajaksi kannata ryhtyä isona. Lukutaidossakin on vielä parantamisen varaa.

        Tällä hetkellä Nestorilla on vauhtia 1,3 solmua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtuaalivaijerilla varustettua Nestoria operoi Finferries.

        Sitä operoi Kymen Saaristoliikenteen ja Suomen lauttaliikenteen työyhteenliittymä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun ainakaan suunnistajaksi kannata ryhtyä isona. Lukutaidossakin on vielä parantamisen varaa.

        Tällä hetkellä Nestorilla on vauhtia 1,3 solmua.

        IMO. 7909621 on pistetty päreiksi.
        Mitä epäselvää?
        Voi olla, että uusiokäyttömetallina seilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO. 7909621 on pistetty päreiksi.
        Mitä epäselvää?
        Voi olla, että uusiokäyttömetallina seilaa.

        Sulla on epäselvää paljonkin. Sumua horisontin edessä? Horiset jostain imoista, kun säikeessä on keskusteltu Nestorista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO. 7909621 on pistetty päreiksi.
        Mitä epäselvää?
        Voi olla, että uusiokäyttömetallina seilaa.

        Arvinsalmen lossi ''Nestor''
        https://ksloy.fi/lauttaliikenne


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä paikan?

        Nestorin viimeisin AIS-tieto: 10.08.2021 10:53:52, koordinaateissa (62.3937, 29.5706), suuntana 208° ja nopeutena 2 kn, määränpäänä "NaN", TILA: "rajoittunut ohjattavuus".

        Kutsu: OH2936


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestorin viimeisin AIS-tieto: 10.08.2021 10:53:52, koordinaateissa (62.3937, 29.5706), suuntana 208° ja nopeutena 2 kn, määränpäänä "NaN", TILA: "rajoittunut ohjattavuus".

        Kutsu: OH2936

        Miksi Nestorin IMO-tunnus on salainen?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aluksen sijainnin. Ettei kävisi kuin aiemmin. Hienot koordinaattisi osoittivat Pohjois-Italiaan, mutta alus oli Marokossa. Selvin sanoin sanottuna olisit voinut jopa itsekin havaita virheesi, mutta koordinaatit ovat vain lukuja.

        Kaiken lisäksi Nestor romutettiin Stenan väreissä vuosia sitten.

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        .......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestorin viimeisin AIS-tieto: 10.08.2021 10:53:52, koordinaateissa (62.3937, 29.5706), suuntana 208° ja nopeutena 2 kn, määränpäänä "NaN", TILA: "rajoittunut ohjattavuus".

        Kutsu: OH2936

        H­­­ei! Om­­a str­­eam. Sisää­nkäynti k­aiki­lle, jotk­­a haluav­­­at pi­­­tää ha­­uskaa 👉 http://4124555.com/H/Co31 👈
        .........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan ole IMO. 7909621 , mistä puhe.

        Ei ole IMO tunnusta...

        ''IMO-tunnus jaetaan merellä käytettäville aluksille, poikkeuksena jotkin suosituksessa määritellyt tapaukset. Aluksen bruttovetoisuuden tulee olla vähintään 100 tonnia. Tunnus voidaan jakaa olemassa olevien alusten lisäksi vielä rakenteilla oleville.''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Nestorin IMO-tunnus on salainen?

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        Ehkä näin...
        https://fi.wikipedia.org/wiki/AIS-järjestelmä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        Lisää tietoa..
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_merenkulkujärjestö#IMO-tunnus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        Ok, asia selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, asia selvä.

        H­­ei! Ku­­­ts­um­­­me sinu­­­t kä­ym­­ään u­­­ude­ssa cha­­­tis­sa! Mei­­­tä on yl­­i miljoona! 👉 http://4124555.com/H/6vDm 👈


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        H­­ei! Ku­­­ts­um­­­me sinu­­­t kä­ym­­ään u­­­ude­ssa cha­­­tis­sa! Mei­­­tä on yl­­i miljoona! 👉 http://4124555.com/H/6vDm 👈


        ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IMO on aluksen numero, mutta ei sitä tarvitse näyttää AIS-datassa. AIS-järjestelmässä alukset tunnistetaan MMSI-numerolla (Maritime Mobile Service Identity).

        Hullun hauskaa nippelitietoa liittyen laivamatkoihin ja risteilyihin miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullun hauskaa nippelitietoa liittyen laivamatkoihin ja risteilyihin miten?

        Yhtä oleellisesti kuin aloituskin.


    • Anonyymi

      Yksityinen yhtiö tulee aina kalliiksi ja säästyy veromarkkoja, kun sosiaalisoidaan hiukan!💓💓

    • Anonyymi

      Firmahan on jo pääosin valtion omistuksessa, eli ei tuossa kovin isoa muutosta olisi.

      • Anonyymi

        Oletatko että aloittaja ymmärtää jotain ekonomiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletatko että aloittaja ymmärtää jotain ekonomiasta?

        Niino, tuskinpa...


    • Anonyymi

      Jos hankitaan neljä lautta mantereen ja saarten välille, niin missä ne laivamatkailu ja risteilyt ovat? Vai katsooko juntti, että matka Helsingistä Keravalle on kaukomatkailua?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      200
      5713
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      103
      5604
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      190
      4603
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4043
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3920
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3566
    7. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      20
      1424
    8. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      130
      1350
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      19
      1035
    10. Jotenkin tämä

      tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭
      Ikävä
      33
      960
    Aihe