Ihastuminen varattuun

Anonyymi

Onneton olen ihastunut varattuun naiseen ja myös hän on ihastunut minuun. Omaa moraaliani kohtaan on väärin lähestyä häntä koska on parisuhteessa. Odottelenko nyt vain ja haaveilen vai mitä kummaa?

84

7430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Solmi muna ja ole mies. Älä hiiri.

      • Anonyymi

        Miten solmussa oleva muna auttaa? Ajattelen että varsinkin solmussa olevan munan kanssa naisen lähestyminen on turhaa


    • Anonyymi

      Jos tunteet on kovin vahvat niin taitaa olla helpoin mutta kivuliain pitää mahdollisimman paljon etäisyyttä. Molempien moraalin ollessa vahva voi olla tekemisissä kunhan säännöt on selvät, välillenne ei voi tulla mitään, olette varattuja molemmat. Joskus on parempi, että tutustuu, niin toisen huonot puolet tulee vähitellen esiin. Tähän ei ole oikeaa vastausta, toimintamallia, rukousta, taikaa.. mutta tilanne on haastava. Sen tiedän. Onko tuore ihastus?

      • Anonyymi

        Eihän aloittaja sanonut olevansa itse varattu, ;) nyt nyt.


      • Anonyymi

        Unohtui mainita että itse en kyllä ole varattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän aloittaja sanonut olevansa itse varattu, ;) nyt nyt.

        Tosiaan en ole itse varattu ja siksi onkin vaikeaa piilotella ihastusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan en ole itse varattu ja siksi onkin vaikeaa piilotella ihastusta

        Tosiaan tosiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui mainita että itse en kyllä ole varattu

        Samat säännöt pätee silti. Hänen pitää myös suhtautua sinuun kuin olisit varattu. Jotain on tapahtunut kun tiedät hänenkin olevan ihastunut sinuun.

        Vaikka eroaisi niin en hyppäisi kuitenkaan suoraan suhteeseen hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat säännöt pätee silti. Hänen pitää myös suhtautua sinuun kuin olisit varattu. Jotain on tapahtunut kun tiedät hänenkin olevan ihastunut sinuun.

        Vaikka eroaisi niin en hyppäisi kuitenkaan suoraan suhteeseen hänen kanssaan.

        Samat säännöt pätee silti.... No ei päde senkin huuhailija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat säännöt pätee silti.... No ei päde senkin huuhailija.

        Joko ovat ihmisiksi tai erillään. Kaksi vaihtoehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko ovat ihmisiksi tai erillään. Kaksi vaihtoehtoa.

        Ihmisiksi ei olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiksi ei olla.

        Erillään siis, kolmas ei ole vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Loukkaat häntä mahdollisimman pahasti niin ette ole enää missään tekemisis tai ainakin saat aikaa miettiä. Sama tarina käänteisesti.

    • Anonyymi

      Ihastuksia nyt tulee ja menee, ei aikaakaan kun jo huvittuneena mietit mitä tuossakaan nyt oli niin ihmeellistä ja huokaiset helpotuksesta. Aikuinen ihminen ei juokse hetkellisten mielijohteidensa perässä.

      • Aijaa, tulee ja menee? Ihastun harvoin ja kun ihastun, ei ne perkele meinaa mennä ollenkaan ohi. :D

        Jos 7-11 vuoden välein kerran ihastuu.


    • Anonyymi

      Aina sitä voi lähestyä entä jos toinen elää huonossa suhteessa?

      • Anonyymi

        Laastariksi sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laastariksi sitten?

        Ei voi tietää. Ehkä ihan kunnonkin suhteeseen? En tiedä sinun tapaustasi.


      • Anonyymi

        Toiveajattelua 😂

        Jos olis huonossa suhteessa niin olis ns eronnut eikä naimisissa status.


      • Anonyymi

        Totta tuokin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiveajattelua 😂

        Jos olis huonossa suhteessa niin olis ns eronnut eikä naimisissa status.

        Ei kyllä valitettavasti pidä paikkansa. Ihan kokemuksen hyvinkin vankalla rintaäänellä kerrottuna. Ei ole niin mustavalkosta 🙏🏼 jos yhtään on tietonen sairaalloisesti myrkyllisten suhteiden aiheuttamista traumoista sekä henkisistä haasteista, puhumattakaan diagnooseista mitä saa useimmissa tapauksissa liudan jälkijunaan, mistä osa kehittynyt jo suhteessa huomaamatta. Ei tosiaan ole, vaikka asiat saattaisi päällepäin näyttäytyä ’normaalilta’. Suosittelen kaikille muistaa pitää mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiveajattelua 😂

        Jos olis huonossa suhteessa niin olis ns eronnut eikä naimisissa status.

        En ole naimisissa.


    • Anonyymi

      Jaa jaa hmmm, just just. No en ole varattu.

    • Anonyymi

      Tietyt varatut naiset tapaavat ihastua aina uuteen ja miehet vain vaihtuu, vaikka välissä häitäkin vietettäisiin.

      • Anonyymi

        Kuvittelet vaan.


      • Anonyymi

        Minkäslainen vaihtoväli on sallittu? Jos oot vuosikymmenien suhteessa niin enempi vaihtajia on ne vuosittain eroavat.


    • Anonyymi

      Samat sanat tietyistä varatuista miehistä.

    • Anonyymi

      Eikö tämä kerro että olet jo lähestynyt?

    • Anonyymi

      Itse odottaisin sen verran, että näet onko kyse ohimenevästä pikkuihastuksesta vai pysyvästä rakastumisesta. Tutustua voi sillä aikaa normaalisti ihminen ihmiselle. Tunne joko haalistuu tai vahvistuu, niin että toisen lähelle haluaa enemmän kuin mitään muuta.

      Itse olin rakkaudettomassa kulississa 3-4v lasten takia. Erosin ja olen jo vuoden asunut omillaan. Oma rakkauteni tunnusti tunteita olleen joskus, mutta jätti asian sikseen silloin, koska olin varattu. Itse olin rakastunut, mutta kamppailin moraalin kanssa (vaikka suhteessa ei ollut mitään pelastettavaa. Jos olisimme puhuneet avoimesti, ehkä kummallakin olisi elämässään rakkaus? Ei sitä voi tietää toki, mutta näin jälkikäteen ajatellen avoimuus olisi kannattanut. Pitäisi miettiä vähennän ja elää enemmän!

      Toisen puolesta ei kannata päättää tai olettaa. Tunteensa voi kertoa sanoen, että ymmärtää vastapuolen olevan varattu ja kunniottaa tätä, mutta siitä huolimatta haluaa kertoa mitä itse tuntee. Samalla voi sanoa, että ei halua vaatia mitään mihin toinen ei itse ole valmis ja kunnioittaa vastausta sellaisenaan oli se mikä vaan. Silti kysymättä ei tiedä mikä toisen tilanne oikeasti on.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, jos vielä kolmenkin vuoden jälkeen kaipaat häntä, on syytä kertoa hänelle tunteistaan.


    • Anonyymi

      Oli sama ongelma nuoruuden peruja mutta niin vaan työllä eroon pääsin ajatuksesta.
      Nyt tyytyväinen

    • Anonyymi

      Fantastista

    • Anonyymi

      Onneksi olkoon.

    • Anonyymi

      Hän lähestyy sinua? Vai ihan sattumalta ihastuitte ensisilmäyksellä ja myönsitte samalla tunteenne.

    • Anonyymi

      Lähesty vain rohkeasti häntä. T: Mn

      • Anonyymi

        Lähesty takaapäin


      • Anonyymi

        Nekin, jotka jättivät sinut, koska et muuta halunnut kuin seksiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nekin, jotka jättivät sinut, koska et muuta halunnut kuin seksiä?

        Taisit osua naulan kantaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähesty takaapäin

        Vastoin toisia tietoja, Mn ei ole kevytkenkä. Miehen tulee tehdä kunnolla töitä päästäkseen edes lähelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastoin toisia tietoja, Mn ei ole kevytkenkä. Miehen tulee tehdä kunnolla töitä päästäkseen edes lähelle.

        Hartiavoimin pitää miehen töitä tekemän, että pääsisi edes sanalle! Kyl näi o.
        - eräs M


    • Anonyymi

      Yes

    • Anonyymi

      Lähesty alhaalta käsin myös

    • Anonyymi

      Kontaten paras lähestymistapa.

    • Anonyymi

      Itse varattuna tunnustin sinkkumiehelle vastikään tunteeni. Hyvinkin nolosti vielä, ihastuneena aivot menevät kyllä pahasti solmuun... Hän torjui minut ystävällisesti. En 100% varmaksi tiedä onko hänellä tunteita vai ei mutta kavereina sovittiin jatkavamme. Arvostan hänen tapaansa toimia, ja olen onnellinen että saan pitää hänet ystävänä, mutta silti en voi olla pohtimatta että menetämmekö tässä nyt jonkin ainutlaatuisen tilaisuuden. Siis tietty olettaen että hän minua kohtaan muitakin kuin kaverillisia tunteita sattuisi tuntemaan... Haluaisin tietää, että jos en olisi varattu olisiko hän torjunut minut.

    • Anonyymi

      Jos toimit oman moraalin vastaisesti se tulee kummittelemaan ja syömään sinut henkisesti palasiksi ajan kanssa. Pienet ihastumiset tulee ja menee ja pidempi ihastus on sitten vaikeampi, siinä on jotain muuta.Mitä haluat häneltä? Mitä odotat tapahtuvaksi?

      Jos on paljon tunteita niin helpoin pelata vaan kylmää ja etäistä mutta sekin kostautuu jos hän eroaa ja sinäkin sillä hetkellä sinkkuna. Varsinkin jos olet ollut ystävällinen ja lämmin ja muutut yhtäkkiä muuksi ilman selityksiä. Nainen voi antaa anteeksi muttei unohda. Sitten voit olla vain "hyvänpäivän tuttu" ja tervehtiä ja jutella aina kun näkee ja yrittää olla kohtelias mutta etäinen. Jospa aika korjaisi tilanteen.

      Sitten voi myös pelata riskillä ja olla samoissa paikoissa hänen kanssaan, viettää aikaa yhdessä ja ihmisjoukossa ja tutustua häneen ihmisenä. Siinä on vaan tärkein tiedostaa se että hän on suhteessa ja arvostaa sitä. Lähestytte toisianne ilman oletuksia ja ystäväpohjalta. Voit tietenkin heittää moraalisi kaivoon lähestyä agressiivisesti ja aloittaa salasuhteen hänen kanssaan mutta siitä ei vaan seuraa mitään hyvää. Voin luvata sen. Jollekin prosentille se saattaa toimia mutta sinunkin kohdallasi se moraalisi söisi sinut elävältä.

      Kuuntele sydäntäsi, tiedät miten toimia.

    • Anonyymi

      Mistä tiedät, että nainen on sinuun ihastunut? Sinuna odottelisin, että ihastus menee ohitse.

    • Anonyymi

      Tämä lienee aika normaalia. Näitä tulee ja menee. Joskus tiet voi osua yksiin, joskus parempi pitää välit kylmänä.

      • Anonyymi

        Kukin itse päättää. Ei palsta.


    • Anonyymi

      Parempi unohtaa koko nainen, löydät kyllä vapaitakin naisia.

    • Anonyymi

      Vastaukset ketjussa on yhtä ristiriidassa kuin koronasta tapellessa. 😂 Eiköhän aloittaja päätä itse.

      • Anonyymi

        Aloittaja meni niin sekaisin vastauksista että menetti kirjoituskykynsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja meni niin sekaisin vastauksista että menetti kirjoituskykynsä.

        Ehkä 🤷‍♂️🤷‍♀️


      • Anonyymi

        Onko aloittaja vielä ihastunut siihen naiseen?


    • Anonyymi

      Hän on parisuhteessa. Mikä on epäselvää? Olisit kakkonen,hyväksikäytettävä pano. Onko sinulla kaikki muumit laaksossa?

      • Anonyymi

        Niin monesti nämä ns.ihastujat luulevat kokemattomuuttaan itsestään liikoja. Ei auta nuoruus,hyvä perse tai ulkonäkö. Pelissä kun on paljon enemmän. Mutta mulkkumiehet hyväksikäyttää tyrkky pimuja. Ja jos mulkkumies tyrkyn perheeseensä vaihtaisikin,kyllästyisi samallalailla häneenkin. Näitä esimerkkejä on riittämiin. Esim tauski plus muijat.


    • Anonyymi

      Olen varattu nainen, jonka sydän lyö toiselle miehelle. Miehelle jonka kanssa vaan on niin helppo jutella, jonka silmiin on ihana katsella, huumori käy yksiin ja paökon muuta. Toivon että hän ottaisi yhteyttä tai antaisi vinkin. Minun moraalini ei estäisi mitään, koska parisuhteeni vetää viimeisiään. Tiedän että hän on hyvin moraalinen ihminen, mutta siitäkin huolimatta toivon. Meillä olisi niin paljon annettavaa toisillemme kaikessa mielessä.

      • Anonyymi

        Eroa ensin ja kaipaile vasta sitten. Jätä muussatapauksessa mielestäsi eli ota vastuu !


      • Anonyymi

        Varatut naiset on töissä😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroa ensin ja kaipaile vasta sitten. Jätä muussatapauksessa mielestäsi eli ota vastuu !

        Ei ne asiat aina osu peräkkäin. Joskus asiat etenee limittäin. Elämä ei ole Duplopalikoiden kokoamista👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroa ensin ja kaipaile vasta sitten. Jätä muussatapauksessa mielestäsi eli ota vastuu !

        Jos et kuitenkaan eroa tahdotkin vain vaihtelua. Tai varmistusta että jos toi ei nii parempi sitten nykyinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et kuitenkaan eroa tahdotkin vain vaihtelua. Tai varmistusta että jos toi ei nii parempi sitten nykyinen

        Se ei kerro mistään oikeasta rakkaudesta. Jos oikeasti niin tunnet niin eroat saamatta edes vastausta kohteeltasi.kaikki muu on valehtelua itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei kerro mistään oikeasta rakkaudesta. Jos oikeasti niin tunnet niin eroat saamatta edes vastausta kohteeltasi.kaikki muu on valehtelua itsellesi.

        Kerronpa salaisuuden. Oikeaa miehen ja naisen välistä rakkautta ei ole. On ainoastaan oikeaa moraalia. Sitä me opiskelemme. Sitä opiskelee hän ja sitä opiskelet sinä. Sitä tänne oppiskeleen tulitte. Toivottavasti oppiläksynne läpäisette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerronpa salaisuuden. Oikeaa miehen ja naisen välistä rakkautta ei ole. On ainoastaan oikeaa moraalia. Sitä me opiskelemme. Sitä opiskelee hän ja sitä opiskelet sinä. Sitä tänne oppiskeleen tulitte. Toivottavasti oppiläksynne läpäisette.

        Haha tuskin menee perille kuule lässytys täällä palstalla 🧐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroa ensin ja kaipaile vasta sitten. Jätä muussatapauksessa mielestäsi eli ota vastuu !

        Mustis, tuitui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha tuskin menee perille kuule lässytys täällä palstalla 🧐

        Totuus ei tulessa pala eikä lässytykseksi muutu oli vaikka millä palstalla että ,oliko oikeaa kysyttävää??!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ei tulessa pala eikä lässytykseksi muutu oli vaikka millä palstalla että ,oliko oikeaa kysyttävää??!

        Pupupöksyllä meni vaipat kurkkuun.voivoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerronpa salaisuuden. Oikeaa miehen ja naisen välistä rakkautta ei ole. On ainoastaan oikeaa moraalia. Sitä me opiskelemme. Sitä opiskelee hän ja sitä opiskelet sinä. Sitä tänne oppiskeleen tulitte. Toivottavasti oppiläksynne läpäisette.

        Kultaseni, kaiken läpäisevä viimekätinen oppi on tässä maailmassa vain rakkaus, kaiken kattava rakkaus. Ei moraali, ei tiukat uskonnolliset sääntönne, ei tiukat sukupuolinorminne tai seksuaalisuutta vääntävät dikotomiset uskomuksenne. Rakkaus itseen, rakkaus toisiin, rakkaus olemassaolon ihmeeseen, joka ylittää maalliset ja ruumiilliset rajat, se on se oppi, jota tänne on tultu omaksumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultaseni, kaiken läpäisevä viimekätinen oppi on tässä maailmassa vain rakkaus, kaiken kattava rakkaus. Ei moraali, ei tiukat uskonnolliset sääntönne, ei tiukat sukupuolinorminne tai seksuaalisuutta vääntävät dikotomiset uskomuksenne. Rakkaus itseen, rakkaus toisiin, rakkaus olemassaolon ihmeeseen, joka ylittää maalliset ja ruumiilliset rajat, se on se oppi, jota tänne on tultu omaksumaan.

        Amen tälle👍


    • Anonyymi

      Akka tuossa että kun kaikki niin natsaa.tjoo.natsaa miehen ja naisensa ka paljon enemmän.niin paljon enemmän että naimisiin meni ja lapset teki. Ihme horo.etsi omasi. Jotenkin vihaan tyhmiä horoja. Vajakkiaivoja. On yks tuttava. Tao järkeä päähän mutta horo levittää haaroja.öööyyyyäääkk

    • Anonyymi

      Unohda turha moraali ja varovaisuus! Ei halukkaan ja himokkaan naisen rakastajana olo huono vaihtoehto olisi, jos asiaa oikein järkeilee. Ota rohkeasti yhteyttä naiseen ja anna asioiden johtaa toiseen, jos tilaisuus siihen tulee.

      • Anonyymi

        Helvetin enkelinä neuvoja jakelet.pervo.


    • Anonyymi

      Lopeta.

    • Anonyymi

      Olen useamman vuoden rakastanut toista miestä. Tunteeni kerroin. En tiedä tapahtuisiko mitään, jos en olisi naimisissa. Jotenkin saanut sellaisen kuvan... vaikka olen naimisissa, en olisi rakastunut toiseen, jos liitto olisi kunnossa. Olen sen verran "vanhanaikainen", että en katsele toisia miehiä. Siksi toivoisin, että vaikka ihastumisesi kohde onkin naimisissa, niin kerro hänelle tunteesi. Varattu päättää kyllä, mitä tekee.
      Kurjaa, jos ihana rakkaustarina jää elämättä. Valitettavasti jotkut tarvitsevat vain hieman auttamista erotakseen

    • Anonyymi

      Kummaa on.

    • Anonyymi

      Pääsitkö ap johonkin johtopäätökseen?

    • Anonyymi

      kultaseni unohda varattu nainen. Maailmasta löytyy vapaitakin ja yhtä miksi ei enemmänkin haluttavia, ethän sotke itseäsi liemeen ethän, uppoot muuten

      • Anonyymi

        Eiköhän se kultaseni räpiköi sieitä ennen pitkää kuiville ja kaltaistesi hunajakennojen loukkuun.


    • Anonyymi

      Ihan sydän läikähti💞💗- voisiko tämä olla hänestä ja minusta? Mutta ei, hän ei ole ihastunut minuun tai ainakaan tunnusta😔💔. Haikaillen -varattu Nainen-

      • Anonyymi

        Voi lässyn lässyn. Erotkaa niistä liitoistanne, jos toista haikailette.
        Epäreilua puolisoa kohtaan jos häntä pidetään vaan hollilla ja odotellaan toista.


    • Anonyymi

      Minä myös

      • Anonyymi

        Minä myös


    • Anonyymi

      Varattuun naiseen ja mieheen ihastuminen on luonnollista ja sitä tapahtuu. Oletko kertonut tunteesi hänelle? Sitä suosittelisin. Saisit häneltä vastauksen, kun kysyt suoraan, että " Mitä teemme asialle, vai jätämmekö tämän tähän?" Pääset helpommin etenemään seuraavaan ja tiedät, missä mennään. Vaikka nainen on sinuun ihastunut ja kertonutkin, niin voi olla, että hän ei sen eteen tee mitään. Ota asia puheeksi. Tai sitten vain annat olla ja unohdat.

      • Anonyymi

        Noinhan se menee teoreettisen hienosti, valitettavasti ihmiset ei kaikki kykene tuollaiseen kommunikointiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se menee teoreettisen hienosti, valitettavasti ihmiset ei kaikki kykene tuollaiseen kommunikointiin.

        Sitten ei kannata yrittää, jos ei puhua osaa. Tulevassa suhteessakin pitää pystyä puhumaan. Eli, jos nainen ei puhu asiasta, ei hän ole valmis tekemään suhteen eteen mitään. Tästä tiedät myös, että ei kiinnosta tarpeeksi. Eri asia on, että onko mies tuonut tunteensa esille, eikä jättänyt arvailun varaan. Harva nainen on kykenemätön puhumaan. Kannattaa yrittää, ettei tarvitse katua. Helpompi elää asian kanssa, vaikka tunteita olisikin. Pikku hiljaa ne laaantuvat ja loppuvat, kun tietää totuuden.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe