Kanna vastuusi koronan pysäyttämiseksi!

Anonyymi

Ministerin mukaan Suomi olisi hyvin erilainen paikka, jos esi-isämme olisivat ottaneet rokotekielteisen linjan.

Tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen (kesk.) kysyy, pitääkö lainsäädännössä ”aina mennä sen hölmöimmän mukaan, jos joku ei kanna vastuutaan”.

Hän kommentoi Kauppalehden Aamiainen Jari Korkin kanssa –videohaastattelussa koronapassin valmistelua.

– On itse asiassa aika itsekästä pyöriä tuolla muiden mukana, jos ei halua kantaa vastuuta – vaikka koronapassin avulla, Kurvinen sanoo Kauppalehden julkaisemassa haastattelussa.

Ministeriltä kysytään, eikö koronapassissa ”loppuenlopuksi kyse ole kärjistetysti siitä, saako teatterissa käydä joku, vai saako kukaan”.

– Niin, kyllä esimerkiksi Tanska ja Saksa ovat ottaneet sen tien, että on paljon edullisia testejä ja koronapassi. Niillä saadaan yhteiskunta pidettyä enemmän auki kuin silloin, kun emme tiedä, kenellä on korona ja mikä tilanne on. Sillon pidetään yllä jonkinasteista ”lockdownia”. Mielestäni tässä on kyse vähän siitä, pitääkö yhteiskunnassa kaikki säätää hölmöimmän mukaan, jos joku ei kanna vastuutaan ja toimi fiksusti. Ei nämä koronavaatimukset ole liikaa vaadittu.

– Niin ei pitäisi olla. Että hölmöimmän mukaan kaikki säädetään. Tällä tavalla voitaisiin yhteiskuntaakin pitää avoimempana.

Kurvinen huomauttaa, ettei koronapassi ole sama asia kuin rokotepassi. Näin ollen rokotusta ei edelleenkään ole pakko ottaa, eikä koronapassia voitaisi vaatia esimerkiksi ruokakaupassa käymiseen.

– Lähinnä se tulee kyseeseen viihdepuolella, vaikka teatterissa tai urheilukilpailuissa.

Kurvisen mukaan rokottamisen osalta vastuu on nyt etenkin nuorilla.

– Jos meidän esi-isämme olisivat ottaneet rokotekielteisen linjan, meillä olisi aika paljon jo voitettuja kulkutauteja ja vammautuneita.

– Otetaan ne rokotteet. Pois sellainen ajattelu, että ”ei koske mua, ei ole mulle vaarallinen”. Nyt ei voi olla itsekäs, nyt pitää kantaa vastuuta. Nuorilla on nyt vastuu hoitaa homma rokotusten osalta.

ELISA HYVÄRINEN | 07.08.2021 | 11:44

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tutkitu rokotteet ovat ihan eri asia, kun nämä pikaisesti kyhätyt pikakoronapiikit, joilla on vain hätäkäyttölupa, Kurvinen taitaa olla rokote/koronabisneksessä mukana, kun noin tyhmiä huutelee... koronapikapiikit ovat aiheuttaneet kamalia haittavaikiuksia ympäri maailman ,joten Kurvinen, nyt suu suppuun....

      • Anonyymi

        Nämä rokotukset ei ole kyhäilty nollasta tai pikaisesti, vaan niiden pohjana on käytetty olemassa olevia sars-rokotteita.


    • Anonyymi

      Yhteiskunta kiinni kuukaudeksi. Silloin olisi jo paljon helpompi hengittää. Työssä saa käydä, kaupassa ja apteekissa saa käydä. Muutoin kotona neljän seinän sisällä. Näin kun olisi neljä kuukautta, niin tautia ei enää olisi.

      Ongelma on se, että virus tulee sitten hetkessä ulkomailta koska siellä sitä on. Kun ihmiset reissaavat, niin virus reissaa mukana. Näin yksinkertaista se on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe