Rasvaongelma keittiössä

Astiapesukonetta odotellessa

Ongelma on se, että kun alan siirtämään tiskin jäljiltä kuivuneita astioita, huomaan, että ne ovat rasvaisia.

Tuntuu käsittämättömältä, koska ennen tiskaamista pesen aina tiskialtaan ja esihuuhtelen astiat. Tiskatessa vaihdan veden useasti.

Tyhjän työn tekeminen turhauttaa.

Osaisiko kukaan antaa vinkkejä, jotta ongelma poistuisi.

Pesuaine on nimeltään Daily. Voisiko johtua siitä? Onko muilla kokemuksia ko. merkistä?

13

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      toi dailyhan on joku halpispaska merkki, eli vaihda fairyyn tai ajaxiin, niin kyllä puhdistuu.

      • Anonyymi

        Olemme ihmetelleet miksi Fairyn jäljiltä astiat ovat rasvaisia, pesuainetta täytyy laittaa "puolet" veden määrästä ennenkuin puhdistaa. Onko ympäristö syyt, ettei saa käyttää myrkkyjä?


    • tiskijukka

      Kuuma vesihän tunnetusti liuottaa rasvaa, kannattaa lisätä tiskiveden lämpötilaa. Myös juuri tämä tiheä vedenvaihtoväli on hyvä.

      Daily on "halpispaskaa" kuten edellinen vastaajakin viisasti kommentoi. Hyviksi olen havainnut Fairyn ja Pilvi-merkkisen tiskiaineen (jossa oikein lukee että on erikoistunut rasvan irroittamiseen ja se kyllä myös toimii).

      Käytätkö tiskiharjaa vai rättiä vai jotain muuta? Kannattaa kokeilla vaihtaa pesuväline tuoreempaan (ehjempään?) jos pesuaineen vaihdosta ei ole apua.

      • Merkillä on väliä

        Itse jouduin tiskaamaan käsin ennenkuin hankin pienen pöytätiskarin.Ja sitä kaikist eniten inhoan et astiat rasvasia pesun jälkeen.Konehan pesee AINA tosi puhtaaksi.Siispä kokeile tosiaan jotain toista "merkkiä"ja etikka huuhteluvedessä on toimiva juttu.Siis loraus etikkaa huuhteluveteen irrottaa loput rasvat.


    • Auringonvalo

      Kerran Dailya kokeilleena tiedän ettei halpa hyvä.Suosittelen tiskiaineen vaihtoa.

    • Tiina

      Koneastianpesuaine on tehokas myös käsitiskissä,etenkin kattiloissa, vuoissa yms. joissa on tiukka rasvainen tai jopa palanut lika. Vähän aikaa kun antaa liota, niin jo irtoaa ja tulee puhdasta, mutta hanskat käteen ja hyvä huuhtelu.

    • myy

      Suosittelen samaa kuin muutkin kirjoittajat. Vaihda astianpesuainemerkkiä!! Itse olen joitain halpistuotteita kokeillut ja ne eivät vain toimi. En tiedä mikä on toimimattomuuden syynä, mutta nykyisin käytän vain joko Fairyä tai Ajaxia...

      Tähän pätenee vanha suomalainen sananlasku "se mitä markalla saa, on paskaa."

    • Anonyymi

      Ehdottoman paras astianpesuaine käsinpestävään tiskiin on Fairy. Itse en ole huolinut kahden aikuisen talouteen astianpesukonetta,joten olen aina hoitanut suurenkin tiskin näin ensin ensin järjestän tiskin ja laitan tarvittaessa osan likoamaan esim.vispilät ruokailuvälineet ym.sen jälkeen esipesen juoksevan jeden alla muut pestävät astiat jotka myös jäävät likoamaan kunnes harjapesen ne sienellä jonka karhealle puolelle olen laittanut runsaasti raakaa fairya huom.sienen täytyy olla puristettu vedestä tyhjäksi jottei pesunesteen rasvanym.poistokyky heikkene vähääkään, sen jälkeen huolellinen huuhtelu juoksevan veden alla.Järjestys on tässä se oleellinen tekijä joka auttaa mm.tehokkuuteen ja näinollen se vedenkulutuskin pysyy kohtuullisena.Fairy Max Pover on todella huipputuote sillä puhdistuu esim se paistinpannun pohja.

    • Anonyymi

      Miul on ain jauhot pussein ulkopuolel 😂🤣😅

      • Anonyymi

        Oot varmaan useinkin joutunut toteamaan et oot porukoissa se joka on useinmiten ulkopuolella.


    • Anonyymi

      Astiat täytyy pestä sisältä ja ulkopuolelta myös. Jos astia on oikein rasvainen niin laitan siihen suoraan tiskiainetta ja hinkaan sen hyvin.
      Ei se fairy ole sen kummemempi kuin muut astianpesuainetta.

      • Anonyymi

        Fairy on ehdoton ykkönen kun haluaa käsin tiskattavat astiat säihkyvän puhtaaksi.


    • Anonyymi

      Mulla on W5 ja sama juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe