Rasvaongelma keittiössä

Astiapesukonetta odotellessa

Ongelma on se, että kun alan siirtämään tiskin jäljiltä kuivuneita astioita, huomaan, että ne ovat rasvaisia.

Tuntuu käsittämättömältä, koska ennen tiskaamista pesen aina tiskialtaan ja esihuuhtelen astiat. Tiskatessa vaihdan veden useasti.

Tyhjän työn tekeminen turhauttaa.

Osaisiko kukaan antaa vinkkejä, jotta ongelma poistuisi.

Pesuaine on nimeltään Daily. Voisiko johtua siitä? Onko muilla kokemuksia ko. merkistä?

13

1111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

toi dailyhan on joku halpispaska merkki, eli vaihda fairyyn tai ajaxiin, niin kyllä puhdistuu.

• Anonyymi

Olemme ihmetelleet miksi Fairyn jäljiltä astiat ovat rasvaisia, pesuainetta täytyy laittaa "puolet" veden määrästä ennenkuin puhdistaa. Onko ympäristö syyt, ettei saa käyttää myrkkyjä?

• tiskijukka

Kuuma vesihän tunnetusti liuottaa rasvaa, kannattaa lisätä tiskiveden lämpötilaa. Myös juuri tämä tiheä vedenvaihtoväli on hyvä.

Daily on "halpispaskaa" kuten edellinen vastaajakin viisasti kommentoi. Hyviksi olen havainnut Fairyn ja Pilvi-merkkisen tiskiaineen (jossa oikein lukee että on erikoistunut rasvan irroittamiseen ja se kyllä myös toimii).

Käytätkö tiskiharjaa vai rättiä vai jotain muuta? Kannattaa kokeilla vaihtaa pesuväline tuoreempaan (ehjempään?) jos pesuaineen vaihdosta ei ole apua.

• Merkillä on väliä

Itse jouduin tiskaamaan käsin ennenkuin hankin pienen pöytätiskarin.Ja sitä kaikist eniten inhoan et astiat rasvasia pesun jälkeen.Konehan pesee AINA tosi puhtaaksi.Siispä kokeile tosiaan jotain toista "merkkiä"ja etikka huuhteluvedessä on toimiva juttu.Siis loraus etikkaa huuhteluveteen irrottaa loput rasvat.

• Auringonvalo

Kerran Dailya kokeilleena tiedän ettei halpa hyvä.Suosittelen tiskiaineen vaihtoa.

• Tiina

Koneastianpesuaine on tehokas myös käsitiskissä,etenkin kattiloissa, vuoissa yms. joissa on tiukka rasvainen tai jopa palanut lika. Vähän aikaa kun antaa liota, niin jo irtoaa ja tulee puhdasta, mutta hanskat käteen ja hyvä huuhtelu.

• myy

Suosittelen samaa kuin muutkin kirjoittajat. Vaihda astianpesuainemerkkiä!! Itse olen joitain halpistuotteita kokeillut ja ne eivät vain toimi. En tiedä mikä on toimimattomuuden syynä, mutta nykyisin käytän vain joko Fairyä tai Ajaxia...

Tähän pätenee vanha suomalainen sananlasku "se mitä markalla saa, on paskaa."

• Anonyymi

Ehdottoman paras astianpesuaine käsinpestävään tiskiin on Fairy. Itse en ole huolinut kahden aikuisen talouteen astianpesukonetta,joten olen aina hoitanut suurenkin tiskin näin ensin ensin järjestän tiskin ja laitan tarvittaessa osan likoamaan esim.vispilät ruokailuvälineet ym.sen jälkeen esipesen juoksevan jeden alla muut pestävät astiat jotka myös jäävät likoamaan kunnes harjapesen ne sienellä jonka karhealle puolelle olen laittanut runsaasti raakaa fairya huom.sienen täytyy olla puristettu vedestä tyhjäksi jottei pesunesteen rasvanym.poistokyky heikkene vähääkään, sen jälkeen huolellinen huuhtelu juoksevan veden alla.Järjestys on tässä se oleellinen tekijä joka auttaa mm.tehokkuuteen ja näinollen se vedenkulutuskin pysyy kohtuullisena.Fairy Max Pover on todella huipputuote sillä puhdistuu esim se paistinpannun pohja.

• Anonyymi

Miul on ain jauhot pussein ulkopuolel 😂🤣😅

• Anonyymi

Oot varmaan useinkin joutunut toteamaan et oot porukoissa se joka on useinmiten ulkopuolella.

• Anonyymi

Astiat täytyy pestä sisältä ja ulkopuolelta myös. Jos astia on oikein rasvainen niin laitan siihen suoraan tiskiainetta ja hinkaan sen hyvin.
      Ei se fairy ole sen kummemempi kuin muut astianpesuainetta.

• Anonyymi

Fairy on ehdoton ykkönen kun haluaa käsin tiskattavat astiat säihkyvän puhtaaksi.

• Anonyymi

Mulla on W5 ja sama juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3810
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2017
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      544
      1617
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1288
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1087
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe