Haaveena kauppakorkeakoulu

Anonyymi

Moi!

Aloitan lukion ensi viikolla ja haaveenani olisi päästä kauppakorkeaan opiskelemaan.
Olen kiinnostunut taloudesta ja yhteiskunnallisista asioista... joten päättelin, että kauppakorkea olisi se juttu.

Haluaisinkin sen vuoksi tietää, mitä aineita minun kannattaisi opiskella ja kirjoittaa lukiossa. Olen ajatellut hakevani Aaltoon, sillä olen kuullut sen olevan tosi kansainvälinen ja täynnä eri mahdollisuuksia.

En ole lahjakkain oppilas matematiikassa, mutta ymmärrän perusasiat, (päättötodistuksessa matikan numero oli 8). Olen myös jo valinnut lukioon pitkän matikan. Kielissä, historiassa sekä yhteiskuntaopissa sen sijaan olen hyvä.

Haluaisin myös tietää kauppatieteitä opiskelleilta:
-Millaista työstä teet?
-Missä opiskelit ja mitä pidit opiskelusta?
-Onko opiskelu kovinkin vaikeaa?

Syksyn jatkot vaan kaikille! :D

6

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moi,

Opiskelin yksin, ei mitään tutkintoa siis.

Aloita talouden opiskelu jo nyt, ekonomia kirja sarja on tosi hyvä!

• Anonyymi

Moi, kiitos paljon vinkistä!
        Käyn tutkimassa, onko kirjastossa kyseistä kirjaa!!

• Anonyymi

kiinnostus kannattaa muuttaa talousasioiden harrastamiseksi ja itseopiskeluksi. Verkko on täynnänsä materiaaalia ja alan kirjallisuutta on valtavasti tarjolla.

• Anonyymi

Kyllä, näin teen. Olen vanhempieni kanssa tutustunut sijoittamiseen ja aloittanut pienillä summilla. Nyt tutkiskelen kirjoja, joita voisin hankkia esim. kirjastosta. Kiitokset!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, näin teen. Olen vanhempieni kanssa tutustunut sijoittamiseen ja aloittanut pienillä summilla. Nyt tutkiskelen kirjoja, joita voisin hankkia esim. kirjastosta. Kiitokset!!

Kiva juttu. Olet löytänyt polun. Lisäksi se hyvä pointti että on mahdollisuus jelpata vähäosaisia kun itsellä menee finassihommissa hyvin. Jos on rahaton ja PA ei ole oikein antaa mitään konkreettista apua kenellekään eikä mihinkään hyvään hankkeeseen. Tietenkään raha ei ole kaikki, mutta yleisesti ottaen paras instrumentti auttamiseen. Katsopas jatkossa Jaspreedin minority mindset kanavaa. On paitsi ekstra viihdyttävää mutta samalla täyttä asiaa taloudesta että ihmisenä olemisesta. Toki eri mantereelta mutta ideat ihan sovitettavissa Suomen oloihin. https://www.youtube.com/c/MinorityMindset/videos

• Anonyymi

Ekonomia sarja löytyy kirjastosta, sijoittamiseen Seppo Saarion kirjat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2672
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      338
      2397
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2094
    4. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      47
      1766
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1675
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1559
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      43
      1429
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1409
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1355
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1146
    Aihe