Mitä ajattelet näistä?

Sibone

Raha on tärkeää vain niin kauan kuin sitä ei ole.

Jos me vain lakkaisimme yrittämästä olla onnellisia, meillä voisi olla aika mukavaa.

Viisas tutkailee itseään, tyhmä muita.

Älä milloinkaan puhu pahaa ihmisestä, ellet sitä varmuudella tiedä,
ja jos tiedät, niin kysy itseltäsi: miksi sitä kertoisin?

Joskus on hyvä muistaa vanhan punamuurahaisen
käytännöllinen viisaus:
työskentele kuin eläisit ikuisesti, rakasta kuin
kuolisit tänään.

12

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yx köyhä

      Tuli vielä mieleen kuuluisa hokema : Raha ei tee onnelliseksi. Perään voisi lisätä: Eikä köyhyyskään. Olishan se mukavaa, jos meillä olisi kaikkea kohtuudella...

      • ..oiskin kiva, että joku aina jatkaisi jollakin sanonnalla. Mulla tässä vielä "pari":

        Vaatimattomuus kaunistaa vain, jos se on aitoa.

        Se, joka haluaa olla kaikkien mieliksi, ei ole lopulta kenenkään mieliksi.

        Kaikki kiireet ovat tyhjänpäiväisiä, elämä loppuu aina kesken.

        Keskinkertaisuudet pöyhkeilevät, nerot eivät edes tajua olevansa neroja.


    • JaskaJ40

      "Älä milloinkaan puhu pahaa ihmisestä, ellet sitä varmuudella tiedä, ja jos tiedät, niin kysy itseltäsi: miksi sitä kertoisin?"

      Tuo on hyvä, nimittäin minusta tuntuu, että kun jotain haukutaan selän takana, se ei kovin usein pidä paikkansa (tai aika vahvasti väritetty). Aika usein se on tarkoituksellista mustamaalausta. Pikku vitsailu ei haittaa, mutta manipulointi onkin jo toinen juttu.

      • mietelmiä, lainattujahan nuo on kaikki; hyvä myös tuo minkä sanoit..


    • Rutjacce

      Tuol viisii olen elellyt jo vuosia suosittelen
      sullekkin kireen pipon tilalle.

      • Rutjake!
        Kyllä vissiin se "pipo" aina joskus on kireälläkin.
        Mutta jos rehellinen olet, niin varmaan sullakin? ;)


      • tosi-jorma

        Mutta jos pitää, niin et käyttänyt pipoa sitten moneen talveen...


    • tosi-jorma

      kevyt ajatus... Kamulle... ;))

      Raha- pitää napakasti paikkansa, ainakin omalla kohdallani, kun pitää jatkuvasti töitä paiskia... "Hitsi vieköön"...

      Onnellisuus- tulee mielestäni ympäristöstä, eri tilanteiden mukana, johon itsekkin voi vaikuttaa olemassa olollaan... "Hyvä niin"...

      Viisas/Tyhmä- aihe pitännee paikkansa...
      "Vaikuttavana tekijänä siihen ehkä, kateellisuus"...

      Pahaa- Pitää täysin paikkansa, johon ei ole lisäämistä... "Turhien ikävyyksien välttämiseksi"...

      Punamuurahainen- Viisas ajatus...
      "Joka unohtuu liian herkästi,tässä kiireisessä elämän menossa liian helposti...

      Mukavaa illan-jatkoa Kamulle... ;))

      • Olet viitsinyt ajatuksiin perehtyä, vaikka lauantai ja ilmeisesti vapaailta sulla? Menot mielessä? ;)
        Olen joskus noita keräillyt, ja nyt aikani kuluksi/lämpimikseni muutaman laitoin tuohon.
        Samoin sulle, rattoisaa illan jatkoa ;))


      • tosi-jorma
        Sibone kirjoitti:

        Olet viitsinyt ajatuksiin perehtyä, vaikka lauantai ja ilmeisesti vapaailta sulla? Menot mielessä? ;)
        Olen joskus noita keräillyt, ja nyt aikani kuluksi/lämpimikseni muutaman laitoin tuohon.
        Samoin sulle, rattoisaa illan jatkoa ;))

        No, pikkasen ajattelin juu... ;))
        Ei ole vapaata, ja mielessä onkin vaan töihin lähtö, vaikka onkin lauantai ehtoo... ;))

        Hyviä ajatuksia tosiaan, kun syventyy niihin tarkemmin... ;))

        Kiitos samoin... Kamu... ;))


      • tosi-jorma kirjoitti:

        No, pikkasen ajattelin juu... ;))
        Ei ole vapaata, ja mielessä onkin vaan töihin lähtö, vaikka onkin lauantai ehtoo... ;))

        Hyviä ajatuksia tosiaan, kun syventyy niihin tarkemmin... ;))

        Kiitos samoin... Kamu... ;))

        vielä, vaikka luopunen Sibone nimestä?
        Eli jos saan esitellä, Sani, jota ei saanut rekattua. Niin siitä tuli Sanin..
        On ollut suht' rauhallista, ja olen ihan 'jumittunut' tähän koneelle :))


      • tosi-jorma
        Sanin kirjoitti:

        vielä, vaikka luopunen Sibone nimestä?
        Eli jos saan esitellä, Sani, jota ei saanut rekattua. Niin siitä tuli Sanin..
        On ollut suht' rauhallista, ja olen ihan 'jumittunut' tähän koneelle :))

        Ja, on tosi-kiva juttu, että kerroit nikin vaihdostasi Kamulle... ;))) Mut mites postisi, onko se entinen vielä...?
        Ai jaa, vai rauhallista sielläkin niinku täälläkin... Sittenhän voit yllä pitää tätä, ja vilkastuttaa tämän toimintaa... ;)))

        Kun, mä joudun nyt poistumaan sinne töihin taasen...... Vai, Sanin... ;)) Hmmmm... Tuo pitääkin nyt yrittää muistaa... ;))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe