Mitä ajattelet näistä?

Raha on tärkeää vain niin kauan kuin sitä ei ole.

Jos me vain lakkaisimme yrittämästä olla onnellisia, meillä voisi olla aika mukavaa.

Viisas tutkailee itseään, tyhmä muita.

Älä milloinkaan puhu pahaa ihmisestä, ellet sitä varmuudella tiedä,
ja jos tiedät, niin kysy itseltäsi: miksi sitä kertoisin?

Joskus on hyvä muistaa vanhan punamuurahaisen
käytännöllinen viisaus:
työskentele kuin eläisit ikuisesti, rakasta kuin
kuolisit tänään.

12

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yx köyhä

Tuli vielä mieleen kuuluisa hokema : Raha ei tee onnelliseksi. Perään voisi lisätä: Eikä köyhyyskään. Olishan se mukavaa, jos meillä olisi kaikkea kohtuudella...

• ..oiskin kiva, että joku aina jatkaisi jollakin sanonnalla. Mulla tässä vielä "pari":

Vaatimattomuus kaunistaa vain, jos se on aitoa.

Se, joka haluaa olla kaikkien mieliksi, ei ole lopulta kenenkään mieliksi.

Kaikki kiireet ovat tyhjänpäiväisiä, elämä loppuu aina kesken.

Keskinkertaisuudet pöyhkeilevät, nerot eivät edes tajua olevansa neroja.

• JaskaJ40

"Älä milloinkaan puhu pahaa ihmisestä, ellet sitä varmuudella tiedä, ja jos tiedät, niin kysy itseltäsi: miksi sitä kertoisin?"

Tuo on hyvä, nimittäin minusta tuntuu, että kun jotain haukutaan selän takana, se ei kovin usein pidä paikkansa (tai aika vahvasti väritetty). Aika usein se on tarkoituksellista mustamaalausta. Pikku vitsailu ei haittaa, mutta manipulointi onkin jo toinen juttu.

• mietelmiä, lainattujahan nuo on kaikki; hyvä myös tuo minkä sanoit..

• Rutjacce

Tuol viisii olen elellyt jo vuosia suosittelen
      sullekkin kireen pipon tilalle.

• Sibone

Rutjake!
        Kyllä vissiin se "pipo" aina joskus on kireälläkin.
        Mutta jos rehellinen olet, niin varmaan sullakin? ;)

• tosi-jorma

Mutta jos pitää, niin et käyttänyt pipoa sitten moneen talveen...

• tosi-jorma

kevyt ajatus... Kamulle... ;))

Raha- pitää napakasti paikkansa, ainakin omalla kohdallani, kun pitää jatkuvasti töitä paiskia... "Hitsi vieköön"...

Onnellisuus- tulee mielestäni ympäristöstä, eri tilanteiden mukana, johon itsekkin voi vaikuttaa olemassa olollaan... "Hyvä niin"...

Viisas/Tyhmä- aihe pitännee paikkansa...
      "Vaikuttavana tekijänä siihen ehkä, kateellisuus"...

Pahaa- Pitää täysin paikkansa, johon ei ole lisäämistä... "Turhien ikävyyksien välttämiseksi"...

Punamuurahainen- Viisas ajatus...
      "Joka unohtuu liian herkästi,tässä kiireisessä elämän menossa liian helposti...

Mukavaa illan-jatkoa Kamulle... ;))

• Olet viitsinyt ajatuksiin perehtyä, vaikka lauantai ja ilmeisesti vapaailta sulla? Menot mielessä? ;)
        Olen joskus noita keräillyt, ja nyt aikani kuluksi/lämpimikseni muutaman laitoin tuohon.
        Samoin sulle, rattoisaa illan jatkoa ;))

• tosi-jorma
        Sibone kirjoitti:

Olet viitsinyt ajatuksiin perehtyä, vaikka lauantai ja ilmeisesti vapaailta sulla? Menot mielessä? ;)
        Olen joskus noita keräillyt, ja nyt aikani kuluksi/lämpimikseni muutaman laitoin tuohon.
        Samoin sulle, rattoisaa illan jatkoa ;))

No, pikkasen ajattelin juu... ;))
        Ei ole vapaata, ja mielessä onkin vaan töihin lähtö, vaikka onkin lauantai ehtoo... ;))

Hyviä ajatuksia tosiaan, kun syventyy niihin tarkemmin... ;))

Kiitos samoin... Kamu... ;))

• tosi-jorma kirjoitti:

No, pikkasen ajattelin juu... ;))
        Ei ole vapaata, ja mielessä onkin vaan töihin lähtö, vaikka onkin lauantai ehtoo... ;))

Hyviä ajatuksia tosiaan, kun syventyy niihin tarkemmin... ;))

Kiitos samoin... Kamu... ;))

vielä, vaikka luopunen Sibone nimestä?
        Eli jos saan esitellä, Sani, jota ei saanut rekattua. Niin siitä tuli Sanin..
        On ollut suht' rauhallista, ja olen ihan 'jumittunut' tähän koneelle :))

• tosi-jorma
        Sanin kirjoitti:

vielä, vaikka luopunen Sibone nimestä?
        Eli jos saan esitellä, Sani, jota ei saanut rekattua. Niin siitä tuli Sanin..
        On ollut suht' rauhallista, ja olen ihan 'jumittunut' tähän koneelle :))

Ja, on tosi-kiva juttu, että kerroit nikin vaihdostasi Kamulle... ;))) Mut mites postisi, onko se entinen vielä...?
        Ai jaa, vai rauhallista sielläkin niinku täälläkin... Sittenhän voit yllä pitää tätä, ja vilkastuttaa tämän toimintaa... ;)))

Kun, mä joudun nyt poistumaan sinne töihin taasen...... Vai, Sanin... ;)) Hmmmm... Tuo pitääkin nyt yrittää muistaa... ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      165
      6212
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      92
      2793
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      92
      1781
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      38
      1472
    5. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1226
    6. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      49
      1015
    7. Mitä tarkoitat

”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”
      Ikävä
      23
      928
    8. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      912
    9. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      903
    10. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      903
    Aihe