Fjordling ht17 250hv

Anonyymi

Youtubessa on 200-250 hv jokusia katsottavissa. Sattuuko joku tietämään mikä on se kannattavin iso kone jokaon siis ylisuuri kuitenkin jolla kulku on hyvinkin maksimia?
Eli suomeksi riittäkö esim 175hv samaan vauhtiin jota on mahdollista ajaa järjen rajoissa kuin että on 250hv ja saa vain muutaman solmun lisää mutta vaarat ja ajamisen vaikeus nousee niissä viimeisissä solmuissa turhaan. Perämoottori mallia tuumin. Kysymykseni on sitten vain tuosta veneestä ja kysymyksestä voi päätellä etten ole kiinnostunut mistään järkevästä joku 60hv tehoisista tarinoista. Fjordling ja yli 100kmh että silleen. Kiitos kovasti jos jaksat olla asiallinen sillä venettä marin mustang tai tuo hieman jämerämpi ja kovempaan tuuleen mielumminFjordling.

6

5839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos nyt ensin ihan perusasiat, Fjordlingillä voi toki ajaa lujaa, mutta sitä ei ole varsinaisesti suunniteltu siihen, vaan miellyttävään kulkuun 25 solmussa kelissä kuin kelissä. Itse suosinkin sisäperäversiota sen miellyttävämmän käyttäytymisen vuoksi.

      Ensimmäisenä veneen tulee olla peruskorjattu, eli vaahdot poistettuna, lisäjäykisteet tehtynä ja peräpeili peruskorjattuna ja vahvistettuna.

      Silloin pääsee jo 115 heppaisella reippaasti yli 40 solmua. Yli 150 hevosvoimaista en laittaisi, sillä pitäisi kyllä jo päästä yli 50 solmua. Ajettavuuden kannalta kannattaa unohtaa braketit ja hissit, ne siirtävät painopistettä ylemmäs ja taemmas, jolloin ajo-ominaisuudet kärsivät. Kannattaa lisiksi muistaa, että ei Fjordlinkaan mitä tahansa kestä, ruotsissa reippaasti ylitehoinen Fjordling katkesi kahtia osuessaan aaltoon, eikä aikaa siitä ole kuin runsas kuukausi.

      Itse veikkaan, että tuolle virittelylle käy kuten aikoinaan Marino Swingeille Sipoossa. Pienessä kännissä ylitehoisella Swingillä Bergarholmenin pohjoiskärjessä fiskarin kylkeen ja Swingin kippari muuttamaksi kuukaudeksi sairaalaan, toki teho-osaston kautta kun ratti oli rikkonut kaikki sisäelimet. Kummasti alkoi sen jälkeen näkymään kohtuutehoisia Swingejä hormonihirviöiden sijasta, tuosta ajasta muistuttamassa on toki ainakin yksi Gumbostradissa oleva 70 CES:illä (jonka on siis uutena pitänyt F4 veneisiin suunniteltuna moottorina antaa yli 90 hv) varustettu yksilö. Swing Cupistakaan ei vauhtia tai mielenkiintoisia tilanteita puutu, ja sitä ajetaan 25 heppaisilla koneilla.

      Ja ei, en ole mikään nopeista veneistä itkijä, Fjordlingejäkin on minulla ollut kolme elämäni aikana, mutta ei ole järkevää väkisin tehdä veneestä jotakin sellaista jota varten sitä ei ole tehty. Mikäli nopeus on ainoa ratkaiseva tekijä, niin voi ostaa käytetyn F4 veneen, tai miksi ei maailmalta käytetyn F1:sen, sillä pääsee jo yli 100 solmua ja se on rakennettu sitä varten. Mikäli taas haluaa nopean käyttöveneen, niin se 40 solmua riittää kyllä varsin pitkälle.

      • Anonyymi

        Väittävät ruotsalaiset että Fjordling on 35-40 solmun paikkeilla epävakaa ajettava mutta muuttuu taas paremmaksi kun mennän siitä yli. Eli pitäisi jättää reilusti alle 40 solmun tai mennä reilusti yli, eli 60-80 heppainen tai 150( ) heppainen.


      • Anonyymi

        Aloitin ketjun. Kiitos asiallisesta tekstistä.


    • Anonyymi

      Jos haluaa ajaa kovaa niin kannattaa hankkia vene joka on suunniteltu siihen. Sitten kannattaa miettiä tarkkaan missä aikoo ajaa kovaa. Veikkaan ettei em. venettä saa rekisteröityä kovin suurella koneella.

    • Anonyymi

      Trafi rekisterin soisi olevan julkinen tai ainakin pikkurahalla katseltavissa, minkälaisia ennakkotapauksia on saatu rekisteriin.

      • Anonyymi

        Maistraattien jäljiltä yksi pelkkä sekasotku koko rekisteri. Ei siitä ota Erkkikään selvää. Ja ketä niinku oikeasti edes kiinnostaa...?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      133
      3806
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      324
      2705
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2200
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      44
      2018
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      12
      1770
    6. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      11
      1455
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      136
      1272
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      93
      1212
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      88
      1024
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      52
      982
    Aihe