Miksi se silloin savuaa?
Jos ruohonleikkurissa on liikaa öljyä
28
601
Vastaukset
- Anonyymi
Se yrittää polttaa sen ylimääräisen öljyn
- Anonyymi
Mutta hajoaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hajoaa?
Näissä moottoreeissa on roiskevoitelu, eli öljytilassa oleva ratas, roiskii öljyä ympärrinsä, edellyttäen, että osa rattaasta on öljynpinnan yläpuolella, jos taas koko ratas on upotellu öljyyn, se vain muljaa ölyä, muttei pysty sitä viskaamaan, kierotokangelle jne.. joten siitä kone voi todellakin mennä voitelun puutteesta rikki..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hajoaa?
No ei se hajoa, mutta ikävästi käryää, kunnes on polttanut ylimääräisen öljyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näissä moottoreeissa on roiskevoitelu, eli öljytilassa oleva ratas, roiskii öljyä ympärrinsä, edellyttäen, että osa rattaasta on öljynpinnan yläpuolella, jos taas koko ratas on upotellu öljyyn, se vain muljaa ölyä, muttei pysty sitä viskaamaan, kierotokangelle jne.. joten siitä kone voi todellakin mennä voitelun puutteesta rikki..
Hyvä vastaus. Kokemusta on, kun ajettavaan vaihdettiin öljy. Ensikerran ajoin ja rajalla olevaan luiskaan niin voi helekutti mikä savupilvi. Moottori oli tukehtumassa.
Tarkistin öljyn joka oli reilusti yli merkin, o,4 litraa imaisin pois.
Moniasteöljy. Ohjekirjan mukaisesti.
Voisko myös työnnettävässä oli moniasteöljy, sama moottori. Tulee ilmain jäähtyessä tosi raskaasti vedettäväksi eli käynnistyy sakeasti.
- Anonyymi
Öljyn pinta korkeammalla kuin bensan pinta ;)
- Anonyymi
Ainakin aktivoinnit saa pintaan.
- Anonyymi
Sinulla on selkeästi joku fetissi? Kaikki keskustelu on olevinaan aktivointia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se ole vain tavallinen tyhmä jässikkä, joka on jostain kuullut omasta mielestään hienon sanan "aktivointi". Sitä nyt toistelee joka paikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se ole vain tavallinen tyhmä jässikkä, joka on jostain kuullut omasta mielestään hienon sanan "aktivointi". Sitä nyt toistelee joka paikassa.
Kuten kaikki huomaa aktivointia tulee kivasti myös itsestään. Pääasia että aktivoidutaan ja viestiä tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä olet oikeassa. Ikää vähän alle 30 ja asuu jossain vanhempiensa paritalon nurkkahuoneessa ja kun ei ole kompetenssia keskustella, niin toistelee kuulemaansa mukahauskaa ilmaisua.
Joskus saattaa keittiöstä sitten kuulua "Tuuukkaaaaa! Syömään!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä olet oikeassa. Ikää vähän alle 30 ja asuu jossain vanhempiensa paritalon nurkkahuoneessa ja kun ei ole kompetenssia keskustella, niin toistelee kuulemaansa mukahauskaa ilmaisua.
Joskus saattaa keittiöstä sitten kuulua "Tuuukkaaaaa! Syömään!"Onhan peräkamaripojallakin oltava elämässään jotain sisältöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä aktivointipelle, on Suoli 24 palkkalistoilla, tavoitteenaan aktivoida keskusteluja, koska palkka riippuu siitä, hänet huomioimalla, hän saavuttaa sen mihin pyrkii, mutta jos kukaan ei reagoi mitenkään, hän luultavasti saa tinat ennen pitkää..
- Anonyymi
Liika öljy päätyy kampikammiosta sylintereihin ja palaa siellä. Siitä savu.
- Anonyymi
Mahtavaa, kysyjä vastaa itse itselleen. Jos ruohonleikkurissa on liikaa öljyä se savuaa.
- Anonyymi
Ruohonleikkuri ei savua vaikka olisi liikaa öljyä. Se savuaa vasta jos öljy palaa.
- Anonyymi
Koko tämä Rattoreiden voitelujärjestelmä on nelitahtikoneeseen aivan uskomaton. Sen ei oikeastaan pitäisi ollenkaan toimia mutta niin se vain minunkin leikkurissa on 25 vuotta mitään tekemättä toiminut. Käyttötunteja näille onneksi kertyy vuodessa melko maltillisesti
Öljyn viskositeetti pitää olla oikea (SAE30) ja koneen pitää mielellään rallattaa melko kovilla kierrolsilla jotta tuo siipiratas jaksaa öljyä lennättää männälle riittävästi.- Anonyymi
Viskositeetilla ei ole kovin suurta merkitystä. Rattonit on niin karkeatekoisia että paksu öljy pysyy kauemmin sisällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viskositeetilla ei ole kovin suurta merkitystä. Rattonit on niin karkeatekoisia että paksu öljy pysyy kauemmin sisällä.
rikks rattonien tekniikka on toista maailmansotaa edeltävältä ajalta ja niiden öljytkin pitää olla sitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rikks rattonien tekniikka on toista maailmansotaa edeltävältä ajalta ja niiden öljytkin pitää olla sitä
Öljyn laadulla ei ole suurta merkitystä kunhan on ja vaihtaa joskus. Kalliit modernitkin käy vaikka toimii huonommillakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljyn laadulla ei ole suurta merkitystä kunhan on ja vaihtaa joskus. Kalliit modernitkin käy vaikka toimii huonommillakin.
Niitä rikks rattoneita ei saa ajaa pitkäaikaisesti liian vinossa voitelujärjestelmä ei ole suunniteltu siihen
- Anonyymi
Kuten yltä voimme päätellä myös huonoilla öljyillä keskustelut aktivoituvat varsin liukkaasti.
- Anonyymi
ehkä venttiilin varren kumi kulunut.
- Anonyymi
Ei ole ohjurikumeja mutta saahan siitäkin joustavasti aktivointiviestin.
- Anonyymi
Öljy menee palotilaan.
- Anonyymi
Aktivoituuko se siellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktivoituuko se siellä?
Appunto. Savuaminen johtui juuri siitä kun palotilaan joutunut öljy aktivoituu. Esimerkiksi leikkurin vinouma voi aiheuttaa aktivointia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktivoituuko se siellä?
Voisi myös kysyä, aktivoituuko ”se” ”siellä” ja miten paljon aiheuttaa lisää aktiivisuutta?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391