Kuinka kantaa tavaroita?

Anonyymi

Minulla on iso kohde paljon pieniä rappuja ja sokkeloisia käytäviä,ei vaunuja jotenkin pitäisi saada mukana raahattua:

panther imuri
kuivain varsinee
50cm levykehys moppi varsineen
6 moppia ja lattialiinaa
ikkunanpyyhintä liina ja aine
yleispesuainepullo.
Rikkalapio ja harja

Miten tuon kuorman saisi kivuttomimmin kannettua?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tarvitsetko kuitenkaan ihan noin montaa moppia?? 6 moppia on aika paljon. Periaatteessa pölynimurissa on kantokahva. Muita varusteita varusteita varten sinun pitää tuunata tai hankkia itsellesi kantoreppu. Voit jakaa kantamisen useampaan vaiheeseen. Ei kerralla kaikkea. Oletko hyväkuntoinen ja raamikas. Silloin kantaminen onnistuu paremmin. Jos olet osa siivoustiimiä kysele kokeneempien neuvoja. Jos siivouskohde on entuudestansa jollekin tuttu niin hänellä on varmasti omat käytännön niksit https://surmet.fi/siivous/tarvikelaukut.html

      .

      • Anonyymi

        Olen pieni ja pulska :D 160cm/65kg kuntokin niin ja näin...
        Moppeja tarvii noinkin monta kun eräänlaisia rappukäytäviä 12kpl...
        Se imuri painaa h*tosti hyvä kun jaksan nostaa ne vähät raput.
        Unohtui mainita että minun firmani vastustaa säätövarsia muuten olisinkin laittanut johonkin reppuun,rinkat liian isoja minulle.
        Edellinen sanoi vain ''koita pärjätä tää on kyllä p*rseestä'' kun kohteessa siis 1 siivooja,edellinen ei minusta hyvää jälkeä tehnyt ilm.tavaroiden kanto ei innostanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pieni ja pulska :D 160cm/65kg kuntokin niin ja näin...
        Moppeja tarvii noinkin monta kun eräänlaisia rappukäytäviä 12kpl...
        Se imuri painaa h*tosti hyvä kun jaksan nostaa ne vähät raput.
        Unohtui mainita että minun firmani vastustaa säätövarsia muuten olisinkin laittanut johonkin reppuun,rinkat liian isoja minulle.
        Edellinen sanoi vain ''koita pärjätä tää on kyllä p*rseestä'' kun kohteessa siis 1 siivooja,edellinen ei minusta hyvää jälkeä tehnyt ilm.tavaroiden kanto ei innostanut

        Kummallista, miksi työnantajasi vastustaa säätövarsia, jos säätövarsista on iso apu työsi teossa. Eikös firman ja pomosikin etu ole että työsi onnistuu helposti, nopeasti ja tehokkaasti. Tuletko pomosi kanssa toimeen mitenkään. Keskusteletteko asiapohjalta. Antaako pomo hyviä vinkkejä ja apuvälineitä työhön. Osaako esimiehesi ratkaista käytännön ongelmia. Pomoksi ei saisis koskaan valita ihmistä joka ei osaa ratkoa käytännön ongelmia. Pomottaja pomot ovat kauhistus.


    • Anonyymi

      Säätövarret eivät kuulemma kestä mitään joten hukkaostos.
      Muutenkin hassu firma ei esim.työasuja ei edes nimilappuja.
      Hankaussienet,astiaharjat sms.on samate hassu juttu pitää itse ostaa jos tahtoo.
      Pomot on kyllä muuten ihan reiluja ja jutteluun pystyviä ja halukkaitakin mutta no jääräpäitä tietyissä jutuisss :D
      Kaippa tästä jotenkin selviää 👍

      • Anonyymi

        ihan kukkua etteivät teleskooppivarret kestä siivoustyössä. Toki jos hankitaan edullisimmat halpisvarret niin silloin voi hajotakin nopeasti. Ammattilaiskäyttöön tarkoitetut teleskooppivarret kyllä kestävät. Yleensäkin työvälineet joutuessansa kovaan käyttöön hajoavat ja kuluvat pilalle jossain vaiheessa. Siivoustyövälineitä pitääkin uusia monta kertaa vuodessa. Mikään ei ole ikuista. Loppuunajetulla mopilla tuskin mitään hyvää jälkeä tulee. Samoin on ämpäreidenkin kanssa. Vaihda siis työnantajaa.


      • Anonyymi

        Työvälineiden osto ei kuulu sinulle. Tietysti eri asia mitä on sovittu työnantajasi kanssa, mutta: kyllä ne astiaharjat, tiskiaineet, jne ihan kaikki mitä on työpaikallasi käytössä, kuuluu sen talon hankkia!
        Joko niin, että joku muu tilaa antamasi listan mukaan säännölleen, tietut asiat. Tai ostat(kun olet sopinut) ja laskutat kuitin.
        Että tuokin on paitsi kivikaudelta, ihan riistoa.
        Minä tilaan puhelimellani itse, ihan irman piikkiin firmassa tarvittavia juttuja viikoittain! Niinkuin käsipyyhepaperia, pesuaineita, käsineitä vessapaperia, kahvia mukeja jne jne.
        Hyvin toimii, siivoamani talon väellä on silleen aina nestesaippuaa saatavilla, käsi löytää käsipyyhettä, ja tiskiharjojakin on, sekä mitä ikinä.
        On lievästi omituinen tuo sinun työsysteemi. Voit vaikka näyttää tämän tekstin ja sen minkä kirjoitin ylempänä(mm imureista useammasta).
        Ei siivooja ole kameli.
        Eikä trukkikaan. Eikä siivooja ole hyväntekeväisyyslaitos.


    • Anonyymi

      Aiemmin käytettiin lasikuituvarsia. Ne päästävät iholle lasikuitua, ja iho menee huonoksi. Nykyisin on vikan ja vileda parhaita. Vikan oli ennen jonmaster. Kaikki viledan välineet eivät ole yhtä hyviä.

    • Anonyymi

      osta iso tyllihame

    • Anonyymi

      Ensinnäkin ne levykehysvälineet, tms missä varsi, ja tarvittavat imurit useampi, sinne missä tarvitaan.
      Sitä pientä sälää saa kuskattua esimerkiksi kassissa tai sangossa, jossa on useampi osasto eli eri tarvikkeille osastot, kuljeta kostutettuja, älä vettä.
      Ota aina mukaan vain tarpeellinen, voit aloittaa niin, että mitä et perillä tartte, tiputtelet ne kamat matkan varrelle sopiviin kohtiin odottamaan.
      Tuo tullessa, vie mennessä.
      Jos tosiaan on ahtaita, on monta kohtaa, niin tuo jo helpottaa, kun kussakin missä on se kipein tarve millekin, on omat kamansa isommat siis, jo valmiina.
      Se on sitä nykyaikaa, ei tarvitse tehdä niinkuin kivikaudella.
      Ja kysymys, mistä kärsii koko ruumis?
      Ammattilainen pyytää välineitä tarpeen mukaan. Osaa arvioida siis aikaa ja vaivaa säästävästi.
      Pitkässä juoksussa säästää myös työn tilaajan ja työnantajan rahaa, kun on nopeampi tehdä.
      Omassa kohteessani: talon päässä ja toisessa on teräväkuivaimet/myös levykehsvarsijutut, imurit, rikkasetit, sangot jne.
      sekä yläkerrassa omansa vehkeet mitä tarvitaan. Kuljetan päästä toiseen kerran viikkoon vain puhtaita liinoja vaihtoon, ja likaiset liinat tehtyäni taas hommia, kuljetan pesuun lähtemään kun palaan 1. päähän taloa.
      Ja keskellä taloakin on yksi imuri.
      Että siirräppä homma nykyaikaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      204
      12969
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      291
      1985
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      75
      1344
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1047
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      952
    6. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      877
    7. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      34
      858
    8. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      40
      845
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      834
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      47
      801
    Aihe