Mulla alko vähä aikaa sitten opiskelut uudessa asuntolassa ja nyt ahdistaa. Oon koko elämäni ajan asunut kotona perheeni kanssa ja nyt täällä asuminen tuntemattomien kanssa tuntuu ahdistavalta ja masentavalta. Asun niin kauakan että kahden tunnin ajomatka bussila kouluun tuntuu vielä raskaammalta.
Ahdistusta Opiskelija asunnossa
19
844
Vastaukset
- Anonyymi
Voi kulta pieni kun sun täytyy oppia itsenäistymään. Mitä sitten tapahtuu kun sun vanhemmat kuolee. Miten sä sitten pärjäät. Tollanen huolestutta jos on noin kiinni vanhemmissa ettei halua aikuistua. Et sä koko elämääsi voi mennä valmiseen ruokapöytään ja pyytää äiti pyyhkimään sun pyllyä.
- Anonyymi
Viisainta on varmaan ottaa asia suoraan puheeksi esimerkiksi asuntolanhoitajan kanssa ja tilanteesta riippuen on muitakin mahdollisuuksia. Kelvollisessa laitoksessa pitäisi olla koulukuraattori tai jotain vastaavaa jonka kanssa tällaisia ongelmia voi ottaa esille.
- Anonyymi
Ymmärrän että muutos on raju kun lähtee pois kotoa. Ajan oloon varmaan sopeudut ja elämä alkaa rullaamaan kivasti, saat toivottavasti ystäviä.
Voimia ja siunausta. - Anonyymi
Palaa kotiin ja aloita kirjekurssi!!😩😩
- Anonyymi
Kyllä se siitä kaikkeen tottuu. Lue vaikka raamattua ajan kulux
- Anonyymi
Miksi aloittaja on ylipäänsä aloittanut opinnot jos ei voi asua kotona vanhempien luona ja saada kaiken valmiina eteensä.Aloittaja ei tule oppimaan mitä elämä on jos kaikki pitää valmiina antaa.Hienoa että on hyvät välit vanhempiin ja haluavat pitää sinut kotona pois pahasta maailmasta. Ihan kauheeta on oppia selviytymään itse yhteiskunnassa.Miten aloittaja pärjää kun joutuu aloittamaan työelämän.Pyytääkö äidin mukaanssa koska työnteosta ei tule mitään kun ei ole äiti vieressä turvana.
- Anonyymi
No jos on semmonen soluasunto ja vielä vaikka kahen hengen huonekin niin en ihmettele jos ahdistaa. Mulla oli semmonen ekassa opuskelupaikas ja nukuin siellä tasan yhden yön sen kämppiksen ollessa paikalla. Huonekaveri näki painajaisia ja huusi unissaan joten omat unet jäi vähiin.
- Anonyymi
Eikö aloittaja tiennyt millaseen asuntolaan on muuttamassa tai ottanut etukäteen selvää.Ainii kun äiti ja isä tekee kaiken hänen puolestaan ja omatoimisuus on kielletty.Ainahan opiskelut voi lopettaa ja palata äidin ja isän luo turvaan. Miksi ei muuttanut vuokra.asuntoon yksin asumaan jos muut ihmiset ahdistaa noin paljon?Vai oliko asuntola ainoa vaihtoehto? Aloittaja ei voi muuttaa ikin ä kerrostaloon asumaan koska herranen aika talossa asuu muita ja naapurista voi kuulua ääniä.Ihan hirveetä. Mutta aina voi äidille ja isälle soittaa jos naapurin äänet ahdistaa ja pelottaa.
- Anonyymi
Eikö ihmiset osaa enää puhua ja avata suutansa jos jotain tollasta tapahtuu.Oliko ihan liian vaikeeta sanoa että toinen huutaa unissaan.Onko se puhuminen oikeesti noin vaikeaa ettei voi mainita asiasta. Luulitko että kämppis on sarjamurhaaja joka tappaa sut jos satut mainitsee että hän huutaa unissaan.Miten ihmiset pärjää elämässään jos ei tollasesta voi mainita.
- Anonyymi
No hyväbettä tiiätte miten se asia tsrkemmin meni. Minä kun enää tuon tarkemmin muista lähes 40v vanhoja juttuja. Hah haa
- Anonyymi
Voi Pyhä Sylvi, kaikkea sitä saakin lukea!
- Anonyymi
Miksi niin monet täällä kirjoittaa rpäystävällisesti nuorelle ihmiselle joka ikävöi kotiaan ja sitä turvaa mitä dai vanhemmilta. Minä tunnen myötätuntoa kun itselläni on lapsia jotka ovat jo lähteneet ja joita minä ikävöin.
- Anonyymi
Oisko vaan klassista kateutta ja katkeruutta kun ei ole koskaan ollutkaan mitä kaivata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko vaan klassista kateutta ja katkeruutta kun ei ole koskaan ollutkaan mitä kaivata.
Äitini asuu tuossa 10 minuutin päässä ja sisko asuu 5 minuutin päässä.Isä on kuollut.Näen äitiäni viikottain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äitini asuu tuossa 10 minuutin päässä ja sisko asuu 5 minuutin päässä.Isä on kuollut.Näen äitiäni viikottain.
Toivottavasti sinä et kritisoinut aloittajaa kun läheiset on lähellä.😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti sinä et kritisoinut aloittajaa kun läheiset on lähellä.😊
Kyllä kritisoin koska en ymmärrä miksi aloittaja ei muuttanut vuokra-asuntoon vai eikö tiennyt ettei asuntolassa ollut yhden hengen huoneita ja asuntolan tiedoista ei osannut sitä tietoa hakea.
En muuttanut tähän läheisten lähellä asumisen takia vaan edullisen ja remontoidun yksiön takia.
- Anonyymi
Ahdistuksesta yms. kirjoittaminen tänne tai vaikka päiväkirjaan on yllättävän tehokas apuväline sen hoitamiseen. Jos pää on aivan sekaisin niin kun kirjoittaa kaiken ylös omasta elämäntilanteesta ja tunteista ja ajatuksista: mitä tuntee, mitä ajattelee, niin niitäkin on vain rajallinen määrä. Toinen hyvä harjoitus on tehdä lista, että "Huomisesta tulee hyvä päivä jos:" ja kirjoittaa asiat mitkä haluaisi saada tehdyksi, tai asiat minkä tekemisestä tulisi hyvä mieli. On myös yllättävän helppoa tehdä kaikki nuo asiat seuraavana päivänä! :)
- Anonyymi
Ymmärrän tosi hyvin, itekki lähteny kotoota pois 16 vuotiaana opiskeleen kauas ja nimenomaan siksi että en tapaa kiusaajiani. Alkuinnostuksen jälkeen iski kyllä koti ikävä mut kyl sekin lieveni ajan kanssa kun tutustuu muihin ihmisiin. Kyllä sä selviät tsemppiä:) ja arvostelijoille jotka täällä kommentoi tylysti, miettikää omaa ekaa muuttoanne ootte tekin joskus ollu nuoria ja epävarmoja.
- Anonyymi
Mä muutin 20 vuotiaana opiskelijana omaan vuokra-asuntoon.
Jos ikävä iskee niin 2021 vuona on puhelin keksitty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456