Lukio tai Amis

Anonyymi

Haluaisin tietää pari juttua kummastakin
1)
Kummalla on pidempi päivä
2)
Kumpi on parempi tulevaisuudelle ja kummasta saa lopulla enemmän rahaa
3)
Kumpi on kivempi ja helpompi tai hauskempi

3

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse, kun olin ammattikoulussa niin lähes joka päivä oli sen 8 tuntia. Jossain jaksossa saattoi olla hyvällä tuurilla 5-6 tunnin päivä. Tästä on tosin aikaa jo useita vuosia, nykytilanteesta en osaa sanoa. Tietyt alat ammattikoulussa ovat rahakkaita, esim. LVI- ja sähköala. Tosin nämä eivät ole siistejä sisätöitä, voivat olla töitä rakennuksilla, remonttikohteissa, ulkotiloissa tai melkein missä vaan. Ammattikoulun pääsee läpi oikeastaan osaamatta mitään, tosin hyöty tästä on täysi nolla. Ei paljon vaadita, että kokeesta saa arvosanaksi 5:n, mikä on maksimi. Arvostelutaulukko on 1-5 ja 0 on hylätty. Itsellä on ammattikoulupohjalta palkkaus sellaiset 3400€/kk, tosin taustalla on useamman vuoden työkokemus. Rahan eteen tosin joutuu olemaan töissä viikonloppuisin ja öisin.

• Anonyymi

Riippuu ihan mihin pyrit. Kaikissa kouluissa on eroja. Lukio on yleensä vain jatko-opintoja varten, harvoin pääsee pelkästään sillä nykypäivänä minnekään alalle töihin.
      Amikset on ihan erilaisia riippuen alasta ja paikkakunnasta, joten vaikea sanoa mitään ellei sinulla ole jokin tietty ala/koulu mielessä.

• Anonyymi

1)
      Ainakin meidän lukiossa päivät ovat aina 6-tuntisia
      2)
      Riippuu omasta motivaatiosta paljon. Kyllä amislainenkin pääsee korkeakouluihin (esim lääkiksen), jos pääsee pääsykokeista läpi. Tämä asiaan huomioon ottaen, jos motivaatio on korkea niin kannattaa mennä amikseen, koska saa oikeita töitä tutkinnon avulla ja sitten vielä voi päästä yhtä hyvin korkeakouluihin
      3)
      Tämäkin riippunee paljolti miten aikoo suorittaa opinnot. Lukio on täyttä tuskaa, jos pyrit hankkimaan jokaisesta aineesta täydet (paljon, paljon, paljon lukemista). Lukion voi suorittaa joissakin kouluissa 2-vuodessa, mutta en tiedä onko se nykyään mahdollista uuden opetussuunnitelman takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      97
      3704
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      33
      3214
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3189
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      62
      2973
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      65
      2832
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      65
      2775
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2504
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2311
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2158
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2152
    Aihe