https://www.is.fi/terveys/art-2000008189166.html
"Seulonnan ja sen perusteella tapahtuvan hoidon ei ole osoitettu vaikuttavan seulottujen eliniän pituuteen.
Hoitojen haitat voivat olla jopa suurempia kuin syövän aiheuttamat. "
Tämän perusteella jos miehellä on eturauhas syöpä, niin hän ei elä pidempään, jos hoidot alotetaan, kuin ettei aloiteta ollenkaan, niin lopputulos on sama.
Eturauhas syöpä ei ole vakava
2
113
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu täysin siitä, mitä laatua syöpä on. Niitä kun on asteikolla 1-5 ja kahta ominaisuutta. 5/5 on kait ärhäkin ja levinnein. Joku 2/2 hoituu pelkällä seurannalla. Usein vamhemmilla miehillä yli 70v lievät päätyvät pelkkään seurantaa ja se on tietysti hyvä. Tuttu mies jäi eläkkeelle ja kuoli eturauhassyöpään 3kk päästä. Toinen ampui itsensä, kun näki tilanteen niin huonoksi. Kyllä tuo seulonta olisi todennäköisesti pelastanut molemmat miehet. Mutta hallitus ja eläkeyhtiöt kiittävät, kun jäi kahdet eläkkeet maksamatta.
Itse valitsin sädehoidon 12 vuotta sitten ja hyvin on pärjätty. Ei pysyviä haittavaikutuksia. - Anonyymi
Kyllähän seulontaan pääsee muutamalla kympillä, ei se satoja euroja maksa.
Itse käyn joka vuosi terveystarkastuksessa ja siinä otetaan myös eturauhasen seulonta.
Mutta erikseen (ilman terveystarkastusta), pelkkä PSA ei paljoa maksa ja useimmat yksityiset labrat tekevät tuon ilman lääkärin lähetettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1772053Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561437Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2121279Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561162Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781112Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e391059- 64978
- 68976
Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.117944Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy223915