https://www.is.fi/terveys/art-2000008189166.html
"Seulonnan ja sen perusteella tapahtuvan hoidon ei ole osoitettu vaikuttavan seulottujen eliniän pituuteen.
Hoitojen haitat voivat olla jopa suurempia kuin syövän aiheuttamat. "
Tämän perusteella jos miehellä on eturauhas syöpä, niin hän ei elä pidempään, jos hoidot alotetaan, kuin ettei aloiteta ollenkaan, niin lopputulos on sama.
Eturauhas syöpä ei ole vakava
2
92
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu täysin siitä, mitä laatua syöpä on. Niitä kun on asteikolla 1-5 ja kahta ominaisuutta. 5/5 on kait ärhäkin ja levinnein. Joku 2/2 hoituu pelkällä seurannalla. Usein vamhemmilla miehillä yli 70v lievät päätyvät pelkkään seurantaa ja se on tietysti hyvä. Tuttu mies jäi eläkkeelle ja kuoli eturauhassyöpään 3kk päästä. Toinen ampui itsensä, kun näki tilanteen niin huonoksi. Kyllä tuo seulonta olisi todennäköisesti pelastanut molemmat miehet. Mutta hallitus ja eläkeyhtiöt kiittävät, kun jäi kahdet eläkkeet maksamatta.
Itse valitsin sädehoidon 12 vuotta sitten ja hyvin on pärjätty. Ei pysyviä haittavaikutuksia. - Anonyymi
Kyllähän seulontaan pääsee muutamalla kympillä, ei se satoja euroja maksa.
Itse käyn joka vuosi terveystarkastuksessa ja siinä otetaan myös eturauhasen seulonta.
Mutta erikseen (ilman terveystarkastusta), pelkkä PSA ei paljoa maksa ja useimmat yksityiset labrat tekevät tuon ilman lääkärin lähetettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205044
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22322Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361270- 971211
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 931074
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17873viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61753Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."
Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii25719