automekaanikon palkka

jeppe

Eli paljon suunnilleen automekaanikko tienaa kuukaudessa merkkiliikkeessä?pistäkää kokemuksianne kiitos

47

45613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • made

      tienaa suunnilleen bruttona n. 1350 euroa.

      • rasvanäppi

        1802.50 euroo brutto kuorma-auto puolella.


    • mekaanikko

      Itse sain vakipaikan henkilöauto puolelta.
      Työkokemus parivuotta.
      Huoltoja lähinnä tullut tehtyä.
      Kakkos ryhmään kuulun työnvaativuudes.
      1408e/kk Eteläsuomi,ei helsinki kuitenkaan.
      Riippu tosiaan vain siitä että kuinka vaativia töitä teet.
      Käytössä muistaakseni 6 portainen työnvaativuus ryhmittely.

      • työhullu

        no ei autoja rassaamallakaan paljoa tienaa.
        Milläköhän perustella asiakkaalta laskutetaan 50e\h ja korjaaja saa siitä murusia.


      • halvalla
        työhullu kirjoitti:

        no ei autoja rassaamallakaan paljoa tienaa.
        Milläköhän perustella asiakkaalta laskutetaan 50e\h ja korjaaja saa siitä murusia.

        Tunti veloitus meillä vajaa 70e/H
        Korjaamon laitehankinnat,työkalut,rakennuksen ylläpito, työnjohtajien palkat täytyy jonkun tienata,verot täytyy maksaa,puhelin laskut ,vesilaskut ,sähkölaskut,mekaanikon palkka,mekaanikon vakuutukset.
        Jatketaanko listaa.
        Ja sitten ihmiset tinkii ja ihmettelee miksi maksaa liikaa.
        Mikä on liikaa?
        Käsillään työtään tekevä ei tingi palkastaan.
        Ja jos tinkii niin laatu tippuu, ei palkka.


      • huomio?????

        Kerrotko olitko merkkiliikkees töis? Epäilen.
        Huoltoasemalla?
        Ihme on ettei maksaneet enempää?
        Mulla nyt jo se 1400e /kk ikä 25v


      • konkurssiin menevä yrittäjä
        työhullu kirjoitti:

        no ei autoja rassaamallakaan paljoa tienaa.
        Milläköhän perustella asiakkaalta laskutetaan 50e\h ja korjaaja saa siitä murusia.

        No ajattelepa vähän mitä kuluja yrittäjälle tulee kun hän yleensä pyörittää korjaamoa ja korjaa jotain romua. Ensiksikin sähkö, kämpän vuokra, työkalut(joita on tosi paljon pakko olla), verot, alv:t, vkauutukset(joita myös tosi paljon esim. YEL, työtekijöiden, vastuuvakuutukset), puhelinkulut, mainokset ym.ym.ym.Rupee yrittäjäksi niin ite näät tään ihana rahasampon! Että nää kaikki kulut pitäs pystyä maksaan sillä tuntitaksalla, josta on vähennetty se työtekijän palkka.Itse joudumme tekemään konkurssin tämän syksyn sisällä. Kun sais vaan jostain ensin työpaikan....


    • nimetön

      autosähkömiehen palkka 16,65 euroa tunnilta. ei rikastu ei vaikka työ todella vaativaa.

      • kuulolle

        Kerros sähkäri miten kauan olet töitä tehnyt tuon palkan eteen?
        Ja onko ollut millaisen huudon takana korotukset??


    • korjausmies

      Pks merkkiliike parhaat yleismekaanikot n.3400Eur/kk.
      Ei huono palkka amispohjalla, tosin töitä saa tehdä kovasti...

    • jeppe

      niin onko se n.1400e se käteen jäävä osa?

      • Jeppe moi

        Brutto tietysti.
        Se on mun alkupalkka kun aloitan uudes firmas.
        Kokemusta noin 3vuotta.
        Pohjapalkka jos ei muita etuja /lisiä niin 1230e/kk about.


      • Siivoja
        Jeppe moi kirjoitti:

        Brutto tietysti.
        Se on mun alkupalkka kun aloitan uudes firmas.
        Kokemusta noin 3vuotta.
        Pohjapalkka jos ei muita etuja /lisiä niin 1230e/kk about.

        Eiköhän kannattaisi vaihtaa alaa.Itse olen siivoja ja saan 1470 euroa kuukaudessa.Siistiä konttori siivousta.Tiedättekö mitä ne laskuttaa töistäsi.Joo ,kun sitä kysyy alkaa työnantajalla tulla pitkä lista kuluista.Ne on ihan poskettomat ne jutut niistä kuluista.Aivan sama juttu kun mnee kahvilan pitäjältä kysymään kahvikupin kovasta hinnasta.Ajatelkaapa sitä ?


      • tuo yrittäjänä rahan tekeminen
        Siivoja kirjoitti:

        Eiköhän kannattaisi vaihtaa alaa.Itse olen siivoja ja saan 1470 euroa kuukaudessa.Siistiä konttori siivousta.Tiedättekö mitä ne laskuttaa töistäsi.Joo ,kun sitä kysyy alkaa työnantajalla tulla pitkä lista kuluista.Ne on ihan poskettomat ne jutut niistä kuluista.Aivan sama juttu kun mnee kahvilan pitäjältä kysymään kahvikupin kovasta hinnasta.Ajatelkaapa sitä ?

        miksi sinä et perusta yritystä, jos sillä tavalla saa tehtyä helposti rahaa? Ihan vain huomautuksena, että sinä et taida tietää miten helvetisti tuo ta:si maksaa pelkästään kaikenlaisia sivukuluja sinusta palkkasi päälle.


      • Yrittäjäksi
        tuo yrittäjänä rahan tekeminen kirjoitti:

        miksi sinä et perusta yritystä, jos sillä tavalla saa tehtyä helposti rahaa? Ihan vain huomautuksena, että sinä et taida tietää miten helvetisti tuo ta:si maksaa pelkästään kaikenlaisia sivukuluja sinusta palkkasi päälle.

        Kuule ei ne niin paljon ole ne sivukulut.Jos työntekijä tienaa 8 euroa niin sen päälle sivukulut on 3 euroa.Siinä kaikki.ja kun viet autosi korjaukseen niin ..mitä maksaa...50-70 euroa ...eli kyllä ne koneet ja maksut tulee maksettua moneen kertaan.Se riippuu siitä kuinka paljon töitä on ja kuinka kovin saat duunarin tekemään sulle mania.Ei mitään sen kummempaa.
        ja aina kun ostat koneita ym..voit tehdä kunnon poistot veroista..tiedossa on.Itsellä Atk alan yritys...tai teen yksin kun ei riitä muille hommia.Voin hyvin.Eli aina kannattaa tehdä itselle.....Välillä se vähän hävettää se laskun antaa kun summa on niin iso mutta kun on niitä kuluja....Kaverilla on oma kaluste firma ja ollaan usein sitä ihmetelty miksi tehdä toiselle töitä jos voi itse sitä hankkia itselleen.Ei mulla olisi mökkiä, kunnon autoa ja omakotitaloa jos olisin toisella töissä.Niin se vain on.Ja veroja maksan vain vähän koska otan niin paljon osinkoja itselleni enkä paljon palkka tuloja.
        Näinhän se toimii...kun sen voi tehdä.


      • äskeinen asentaja
        Siivoja kirjoitti:

        Eiköhän kannattaisi vaihtaa alaa.Itse olen siivoja ja saan 1470 euroa kuukaudessa.Siistiä konttori siivousta.Tiedättekö mitä ne laskuttaa töistäsi.Joo ,kun sitä kysyy alkaa työnantajalla tulla pitkä lista kuluista.Ne on ihan poskettomat ne jutut niistä kuluista.Aivan sama juttu kun mnee kahvilan pitäjältä kysymään kahvikupin kovasta hinnasta.Ajatelkaapa sitä ?

        Eli mekaanikon pohjapalkka 1230e/(kk) about suunnilleen.
        Itse saan siis sen karvan yli 1400e/kk.
        Ylitöitä aina ja provikat päälle.


      • duunari
        Yrittäjäksi kirjoitti:

        Kuule ei ne niin paljon ole ne sivukulut.Jos työntekijä tienaa 8 euroa niin sen päälle sivukulut on 3 euroa.Siinä kaikki.ja kun viet autosi korjaukseen niin ..mitä maksaa...50-70 euroa ...eli kyllä ne koneet ja maksut tulee maksettua moneen kertaan.Se riippuu siitä kuinka paljon töitä on ja kuinka kovin saat duunarin tekemään sulle mania.Ei mitään sen kummempaa.
        ja aina kun ostat koneita ym..voit tehdä kunnon poistot veroista..tiedossa on.Itsellä Atk alan yritys...tai teen yksin kun ei riitä muille hommia.Voin hyvin.Eli aina kannattaa tehdä itselle.....Välillä se vähän hävettää se laskun antaa kun summa on niin iso mutta kun on niitä kuluja....Kaverilla on oma kaluste firma ja ollaan usein sitä ihmetelty miksi tehdä toiselle töitä jos voi itse sitä hankkia itselleen.Ei mulla olisi mökkiä, kunnon autoa ja omakotitaloa jos olisin toisella töissä.Niin se vain on.Ja veroja maksan vain vähän koska otan niin paljon osinkoja itselleni enkä paljon palkka tuloja.
        Näinhän se toimii...kun sen voi tehdä.

        No miksi sitten tirisette, jos malmia tulee?


      • Yrittäjä myös
        Yrittäjäksi kirjoitti:

        Kuule ei ne niin paljon ole ne sivukulut.Jos työntekijä tienaa 8 euroa niin sen päälle sivukulut on 3 euroa.Siinä kaikki.ja kun viet autosi korjaukseen niin ..mitä maksaa...50-70 euroa ...eli kyllä ne koneet ja maksut tulee maksettua moneen kertaan.Se riippuu siitä kuinka paljon töitä on ja kuinka kovin saat duunarin tekemään sulle mania.Ei mitään sen kummempaa.
        ja aina kun ostat koneita ym..voit tehdä kunnon poistot veroista..tiedossa on.Itsellä Atk alan yritys...tai teen yksin kun ei riitä muille hommia.Voin hyvin.Eli aina kannattaa tehdä itselle.....Välillä se vähän hävettää se laskun antaa kun summa on niin iso mutta kun on niitä kuluja....Kaverilla on oma kaluste firma ja ollaan usein sitä ihmetelty miksi tehdä toiselle töitä jos voi itse sitä hankkia itselleen.Ei mulla olisi mökkiä, kunnon autoa ja omakotitaloa jos olisin toisella töissä.Niin se vain on.Ja veroja maksan vain vähän koska otan niin paljon osinkoja itselleni enkä paljon palkka tuloja.
        Näinhän se toimii...kun sen voi tehdä.

        Sinä oikeasti yrittäjä?? "Kuule ei ne niin paljon ole ne sivukulut.Jos työntekijä tienaa 8 euroa niin sen päälle sivukulut on 3 euroa.Siinä kaikki."

        Et voi oikeasti väittää olevasi yrittäjä, jos et ymmärrä liiketalouden PERUSjuttuja!! Jos HSK on karkeasti laskettuna 1,8, ei siitä kirveelläkään saa kolmea euroa. Toiseksi HSK on helvetin pieni osa yrityksen liikevaihdosta... oletkos laskenut mukut & kikut soppaan mukaan?

        Ai niin, teetkin töitä yksin. No toiminimi on vähän eri, kuin esim.50hlö työllistävä osakeyhtiö.


      • Anonyymi
        Yrittäjä myös kirjoitti:

        Sinä oikeasti yrittäjä?? "Kuule ei ne niin paljon ole ne sivukulut.Jos työntekijä tienaa 8 euroa niin sen päälle sivukulut on 3 euroa.Siinä kaikki."

        Et voi oikeasti väittää olevasi yrittäjä, jos et ymmärrä liiketalouden PERUSjuttuja!! Jos HSK on karkeasti laskettuna 1,8, ei siitä kirveelläkään saa kolmea euroa. Toiseksi HSK on helvetin pieni osa yrityksen liikevaihdosta... oletkos laskenut mukut & kikut soppaan mukaan?

        Ai niin, teetkin töitä yksin. No toiminimi on vähän eri, kuin esim.50hlö työllistävä osakeyhtiö.

        Sivukulut yrittäjälle ovat huomattavan suuret jo yhdestä työntekijästä.


    • jeppe

      niin että kantsiiko mun lähtee autohommiin varastotöistä jossa tienaan brutto 1570e/kk?? koulutukseltani olen kuitenkin automekaanikko.tienaisinko enemmän autoalalta

      • MAN

        Sain pari kuukautta sitten tän paikan,.Kituuttelin 7e halvemmalla vuodesta -89.En lähde mihinkään!!


    • asd

      tota joo.. palkka noin 2300 euroa kk... ilman ylitöitä... huolloissa ei tienaa... kaiken ratkaisee työmyynti

      • sähkäri

        Automekaanikot ei todellakaan tienaa noin paljoa eivätkä autosähkömekaanikot.

        Maalareilla ja peltisepillä voi olla tollanen palkka. mut ei autosähkömekaanikoilla


      • khg
        sähkäri kirjoitti:

        Automekaanikot ei todellakaan tienaa noin paljoa eivätkä autosähkömekaanikot.

        Maalareilla ja peltisepillä voi olla tollanen palkka. mut ei autosähkömekaanikoilla

        Itse tj merkkikorjaamossa,06 karvan alle 35te brutto,parhailla asentajilla pari tonnia vähenpi,yli 30 kuitenki,Ei peltiseppiä eikä sähkäreitä vaan miehiä jotka tekee töitä ja kilisyttää kassaa.


      • opiskelija ...
        khg kirjoitti:

        Itse tj merkkikorjaamossa,06 karvan alle 35te brutto,parhailla asentajilla pari tonnia vähenpi,yli 30 kuitenki,Ei peltiseppiä eikä sähkäreitä vaan miehiä jotka tekee töitä ja kilisyttää kassaa.

        itse olin ammattikoulun 2- luokalla merkkiliikkeessä kesätöissä ja sain silloin 9€/h. miten miehet voi pokkana väittää saavansa 20-vuotta samansuuruista palkkaa. no nyt olen ammattikorkeessa ja työnjohtajana palkka n. 2300€/kk, vaikka olen osa-aikainen opiskelujeni ohella.


      • Hurjaa
        opiskelija ... kirjoitti:

        itse olin ammattikoulun 2- luokalla merkkiliikkeessä kesätöissä ja sain silloin 9€/h. miten miehet voi pokkana väittää saavansa 20-vuotta samansuuruista palkkaa. no nyt olen ammattikorkeessa ja työnjohtajana palkka n. 2300€/kk, vaikka olen osa-aikainen opiskelujeni ohella.

        Mullahan menee sitten ihan hyvin, kun olen 2 vuotta ollut luokkahitsarina ja saan yli 2000e/kk bruttona, ilman ylitöitä ja 40h/viikko. :)


      • russiangirl_90
        opiskelija ... kirjoitti:

        itse olin ammattikoulun 2- luokalla merkkiliikkeessä kesätöissä ja sain silloin 9€/h. miten miehet voi pokkana väittää saavansa 20-vuotta samansuuruista palkkaa. no nyt olen ammattikorkeessa ja työnjohtajana palkka n. 2300€/kk, vaikka olen osa-aikainen opiskelujeni ohella.

        toi mun kysymys ei varmaan liity aiheeseen mutta kysyn kaikilta: oisko se outoa jos tyttö menee autoalalle?..itse harkitsen Omnian IT-alan lopettamista (täs en oo viel varma) ja ehkä voisin vaihtaa Omnian autoalalle....(täs on viel ongelma et mulla on kaksoistutkinto...eli lukiokin kesken..) en vaan enää kestä niitä tietokonejuttuja....siis kyl mua kiinnostaa tietokoneet ihan harrastukselta....ja autotki on kiinnostanut mua aina...(olisin tietty aikasemmin ehkä yrittänyt hakee autoalalle mutta mulla oli pelko et kaikki rupee nauraa mun kiinnostuksen kohteesta) täytyy myöntaa et poikamainen oon...
        jos joku viittisi ehdottaa jtn...=)


      • nykyään huoltomyyjä
        russiangirl_90 kirjoitti:

        toi mun kysymys ei varmaan liity aiheeseen mutta kysyn kaikilta: oisko se outoa jos tyttö menee autoalalle?..itse harkitsen Omnian IT-alan lopettamista (täs en oo viel varma) ja ehkä voisin vaihtaa Omnian autoalalle....(täs on viel ongelma et mulla on kaksoistutkinto...eli lukiokin kesken..) en vaan enää kestä niitä tietokonejuttuja....siis kyl mua kiinnostaa tietokoneet ihan harrastukselta....ja autotki on kiinnostanut mua aina...(olisin tietty aikasemmin ehkä yrittänyt hakee autoalalle mutta mulla oli pelko et kaikki rupee nauraa mun kiinnostuksen kohteesta) täytyy myöntaa et poikamainen oon...
        jos joku viittisi ehdottaa jtn...=)

        olin mekaanikkona 11 vuotta ja paras kuukausi ansio noin 4000€ ilman veroja ja muita maksuja. hikipäässä sai painaa..


      • palkka
        nykyään huoltomyyjä kirjoitti:

        olin mekaanikkona 11 vuotta ja paras kuukausi ansio noin 4000€ ilman veroja ja muita maksuja. hikipäässä sai painaa..

        Metalliliitonlehti Ahjo kertoo, että autokorjaamoissa keskituntiansio on 16,08€/h. Katsokaakin vähän, että ette tee sen pienemmällä palkalla automekaanikon työtä!


        Itse töissä merkkikorjaamossa, pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Palkka provisioineen 3200€/kk näin laman aikana. Että kyllä tällä pärjää. Työkavereilla palkat yhtähyviä. Onhan työveloituksetkin miniminä 80€/h... urakoituna n. 300€/h saakka, joten palkka on pieni kuluosa tässä. Pääkaupunkiseudulla on sitten näitä 45-55k€:n/v mekaanikoita ja raskaallakalustolla vielä luultavasti enemmänkin.. Paljonko raskaalla saa palkkaa????


      • hommaa
        palkka kirjoitti:

        Metalliliitonlehti Ahjo kertoo, että autokorjaamoissa keskituntiansio on 16,08€/h. Katsokaakin vähän, että ette tee sen pienemmällä palkalla automekaanikon työtä!


        Itse töissä merkkikorjaamossa, pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Palkka provisioineen 3200€/kk näin laman aikana. Että kyllä tällä pärjää. Työkavereilla palkat yhtähyviä. Onhan työveloituksetkin miniminä 80€/h... urakoituna n. 300€/h saakka, joten palkka on pieni kuluosa tässä. Pääkaupunkiseudulla on sitten näitä 45-55k€:n/v mekaanikoita ja raskaallakalustolla vielä luultavasti enemmänkin.. Paljonko raskaalla saa palkkaa????

        Itse tienasin henkilöautomekaanikkona viime vuonna 28 000€. Ilman ylitöitä. 20 vuotta ollut alalla. Kaikki paskahommat joutuu tekemään kiireellä. Urakkatyötä tuntipalkalla. Kokoajan joku kyselee, että onko pian kunnossa. Ajanvaraus lupaa hommat valmiiksi liian nopeasti. Puolentoista tunnin työlle varataan tunti jos sitäkään. Keskity siinä sitten huolelliseen työskentelyyn. Kädet kokoajan mustana kyynerpäitä myöten. Haavoja käsissä, vanhat haavat ei ehdi parantua ennen kuin tulee jo uusia. Normaalin mekaanikontyön lisäksi on tullut jos jonkinlaista lisäohjelmaa. Saat etsiä itse varaosia, soitella asiakkaalle ym. Mistä kaikkeen tuohon voi revetä. hermo menee ja paikkoja särkee. Sitten vielä asiakkaat tulee viereen kyttäämään, ettei sille omalle silmäterälle vain tehdä mitään pahaa. Miksi? Kuitenkaan eivät ko. tapahtumasta välttämättä mitään ymmärrä. Eihän silloinkaan pääse viereen katsomaan, jos viet esim. kännykän tai pesukoneen huoltoon / korjaukseen. Ja lisäksi maahantuojat ja alan lehdistö järjestää huoltotestejä, joissa seurataan huoltojen toimintaa. Sinällään hyvä asia kääntyy kuitenkin mekaanikkoa vastaan. Tiedän, että varapyörän ilmanpaineen tarkastuksen laiminlyönnistä on saanut lähteä kilometritehtaalle. Vielä päälle että ammattitaidon pitää olla hyvä. Itseäsi pitää kouluttaa kokoajan. Kaikki muuttuu ja kehittyy niin autot kuin niitä ns.mittaavat laitteet. Siitä vaan nuoret tervetuloa alalle. Etsikää ihmiset ihmeessä joku muu ala, jos suinkin mahdollista.


      • mekaanikko
        hommaa kirjoitti:

        Itse tienasin henkilöautomekaanikkona viime vuonna 28 000€. Ilman ylitöitä. 20 vuotta ollut alalla. Kaikki paskahommat joutuu tekemään kiireellä. Urakkatyötä tuntipalkalla. Kokoajan joku kyselee, että onko pian kunnossa. Ajanvaraus lupaa hommat valmiiksi liian nopeasti. Puolentoista tunnin työlle varataan tunti jos sitäkään. Keskity siinä sitten huolelliseen työskentelyyn. Kädet kokoajan mustana kyynerpäitä myöten. Haavoja käsissä, vanhat haavat ei ehdi parantua ennen kuin tulee jo uusia. Normaalin mekaanikontyön lisäksi on tullut jos jonkinlaista lisäohjelmaa. Saat etsiä itse varaosia, soitella asiakkaalle ym. Mistä kaikkeen tuohon voi revetä. hermo menee ja paikkoja särkee. Sitten vielä asiakkaat tulee viereen kyttäämään, ettei sille omalle silmäterälle vain tehdä mitään pahaa. Miksi? Kuitenkaan eivät ko. tapahtumasta välttämättä mitään ymmärrä. Eihän silloinkaan pääse viereen katsomaan, jos viet esim. kännykän tai pesukoneen huoltoon / korjaukseen. Ja lisäksi maahantuojat ja alan lehdistö järjestää huoltotestejä, joissa seurataan huoltojen toimintaa. Sinällään hyvä asia kääntyy kuitenkin mekaanikkoa vastaan. Tiedän, että varapyörän ilmanpaineen tarkastuksen laiminlyönnistä on saanut lähteä kilometritehtaalle. Vielä päälle että ammattitaidon pitää olla hyvä. Itseäsi pitää kouluttaa kokoajan. Kaikki muuttuu ja kehittyy niin autot kuin niitä ns.mittaavat laitteet. Siitä vaan nuoret tervetuloa alalle. Etsikää ihmiset ihmeessä joku muu ala, jos suinkin mahdollista.

        Työkokemusta 7v. merkkiliikkeen palveluksessa, mekaanikon ammattitutkinto suoritettu.
        kta. 15.5.€-18 €. hikipäässä saa kyllä painaa jos mielii nuihin tuloihin päästä.
        haastava työ mutta tykkään. kaikki hommat pitää jotenkin hallita. testerit yms. vianhaut/korjaukset.


      • Masentajakorppu
        mekaanikko kirjoitti:

        Työkokemusta 7v. merkkiliikkeen palveluksessa, mekaanikon ammattitutkinto suoritettu.
        kta. 15.5.€-18 €. hikipäässä saa kyllä painaa jos mielii nuihin tuloihin päästä.
        haastava työ mutta tykkään. kaikki hommat pitää jotenkin hallita. testerit yms. vianhaut/korjaukset.

        Itselläni juuri intti käytynä ja vakisoppari merkkiliikkeessä ja 11,5e/h kiinteä tuntipalkka. elikkä noin 1800e kk keski brutto mutta työsopimuksen ehdoissa lukee että että palkkaus muutetaan tulospohjaiseksi syksyllä joten kyllä asentaja siivoojan palkat taitaa kuitenkin viedä. koulusta tuli valmistuttua vuosi takaperin


      • rasvaa tonkien
        Masentajakorppu kirjoitti:

        Itselläni juuri intti käytynä ja vakisoppari merkkiliikkeessä ja 11,5e/h kiinteä tuntipalkka. elikkä noin 1800e kk keski brutto mutta työsopimuksen ehdoissa lukee että että palkkaus muutetaan tulospohjaiseksi syksyllä joten kyllä asentaja siivoojan palkat taitaa kuitenkin viedä. koulusta tuli valmistuttua vuosi takaperin

        kuokkia ja kuormaajia korjaillein viimevuonna brutto 43t€ ja pidin 1,5 kk palkatonta vapaata tosin ylityöt meni yli rajojen silti ja pisin päivä 21h palkaa.. josta maksettiin myös ylityöt.


      • Teitämätön
        rasvaa tonkien kirjoitti:

        kuokkia ja kuormaajia korjaillein viimevuonna brutto 43t€ ja pidin 1,5 kk palkatonta vapaata tosin ylityöt meni yli rajojen silti ja pisin päivä 21h palkaa.. josta maksettiin myös ylityöt.

        Joensuussa on volvo-korjaamolla asentajan paikkoja auki parikin kappaletta. Kokemuksia tai tietoja kyseisestä työnantajasta sekä palkasta jota kolmen vuoden ajoneuvoasentajan työkokemuksella voisi kysellä. Firman nimi on raskaspari.


      • Sivusta huutaja
        Teitämätön kirjoitti:

        Joensuussa on volvo-korjaamolla asentajan paikkoja auki parikin kappaletta. Kokemuksia tai tietoja kyseisestä työnantajasta sekä palkasta jota kolmen vuoden ajoneuvoasentajan työkokemuksella voisi kysellä. Firman nimi on raskaspari.

        Vaihtuvuus viime aikoina suurta, kertonee työilmapiiristä jotain. Työ on kaksivuorotyötä vuoroviikoin aamu- ja iltavuoroa johon kuuluu myös lauantaitöitä tasaisin väliajoin sekä päivystystä.

        Henkilöstö "sitoutetaan" työpaikkaan mm. työnantajan järjestämien koulutusten takaisinmaksupykälällä. Eli jos työnantaja maksaa työssä tarvittavaa, ammattitaitoa lisäävän koulutuksen, työntekijän irtisanoutuessa on työntekijä velvollinen maksamaan koulutuksen hinnan takaisin työnantajalle. Myös palkkatason "jäädytyksiä" on tehty, varsinkin uusia työsopimuksia tehtäessä. Eli lähtöpalkka sidotaan seuraavaksi vuodeksi tai pariksi lähtötasolle, eli palkankorotukset voi unohtaa, jopa tes-korotukset.

        Reilu meininki.


      • Ramixxxx
        Sivusta huutaja kirjoitti:

        Vaihtuvuus viime aikoina suurta, kertonee työilmapiiristä jotain. Työ on kaksivuorotyötä vuoroviikoin aamu- ja iltavuoroa johon kuuluu myös lauantaitöitä tasaisin väliajoin sekä päivystystä.

        Henkilöstö "sitoutetaan" työpaikkaan mm. työnantajan järjestämien koulutusten takaisinmaksupykälällä. Eli jos työnantaja maksaa työssä tarvittavaa, ammattitaitoa lisäävän koulutuksen, työntekijän irtisanoutuessa on työntekijä velvollinen maksamaan koulutuksen hinnan takaisin työnantajalle. Myös palkkatason "jäädytyksiä" on tehty, varsinkin uusia työsopimuksia tehtäessä. Eli lähtöpalkka sidotaan seuraavaksi vuodeksi tai pariksi lähtötasolle, eli palkankorotukset voi unohtaa, jopa tes-korotukset.

        Reilu meininki.

        kta 22,78e/h Alalla 10v ja provision osuus palkasta 7e/h eteläsuomi Työ: huoltoja henkilöautoihin, älkää nyt helvetissä alle 15e keskipalkan tehkö missään..


      • Sorsapilli on kinggi
        Sivusta huutaja kirjoitti:

        Vaihtuvuus viime aikoina suurta, kertonee työilmapiiristä jotain. Työ on kaksivuorotyötä vuoroviikoin aamu- ja iltavuoroa johon kuuluu myös lauantaitöitä tasaisin väliajoin sekä päivystystä.

        Henkilöstö "sitoutetaan" työpaikkaan mm. työnantajan järjestämien koulutusten takaisinmaksupykälällä. Eli jos työnantaja maksaa työssä tarvittavaa, ammattitaitoa lisäävän koulutuksen, työntekijän irtisanoutuessa on työntekijä velvollinen maksamaan koulutuksen hinnan takaisin työnantajalle. Myös palkkatason "jäädytyksiä" on tehty, varsinkin uusia työsopimuksia tehtäessä. Eli lähtöpalkka sidotaan seuraavaksi vuodeksi tai pariksi lähtötasolle, eli palkankorotukset voi unohtaa, jopa tes-korotukset.

        Reilu meininki.

        Aivan hullu paikka taitaa olla kerta tollasta tekeevät!!!


    • jAMMU JA LELLU

      Vesalan koulussa, ns. mustalaisia yläasteella ollessani, Taisto opetti liikuntaa ja tanssia, kerran Byggalla.... Hakaniemessä tanssimassa...Amalia halusi nuorisotalon diskossa pukeutuneenani Nipaksi, Dingomania, varastaa vaaleanpunaisen huivini ja Kontulan nuorisotalon wc: ssä pyysi minaua pihalle tappelemaan ja veripelkoni...Vesalan koulun wc:ssä samalla luokalla "mustalaistyttö", juttelin...KOTONANI, KUN VANHEMMAT POISSA, ERÄS "MUSTALAISTYTTÖ" KÄVI PYYTÄMÄSSÄ wESSAAN, VASTASIN EI SOVI, KYSYI:" oNKO WC KORTILLA"?

      • ittesä herra

        jaa.a... tossa omassa pihassa verstas ja sellasen 60-70 tonnia teköö vuodessa kun viittii keskimäärin 9 tuntia/arkipäivä tehdä.. ei koulutusta,mutta kokemusta :) itestäni ei vaan rengiksi ollut..


    • Toimeen tulee

      Alalla 3 v työskennelty. Merkkiliikkeessä Tampereella kuukausipalkka 2700€/kk.. Normaalit Korjaustyöt/huollot

    • pöölijät

      No ei saatana, määhä perustan autokorjaamon ja palkkaan yhen työntekijän sinne tolla alle 9euron tuntipalkalla. En tee ite muutaku vähä markkinoin ja pyöritän numeroita. Ja tienaan iha hyvät osingot. Ja kerrytän yhtiön arvoa.. Ja kuka kehtas sanoa että toiminimellä kannattas. Oy tieteki. Ootte te bensahaistelijat kylä tyhymiä ku noi pienellä palkalla teette töitä.

      Ja ne kulut mitä työantajalla menee, nii juuriki se työnteijän palkka on se issoin, ku muut voi hyödyntää verotuksessa ja yrityksen arvon kautta osinkojen nostossa. Ei perkele. Ja tinkaan kyllä tästälähin puolet halvemmaksi auton korjaukset. Teitä vejätetää ja kunnolla, huhu.. Ku osistaki tupataa pyytämää enemmä ku jos ite ostat alvin kanssa halvimmasta paikasta..

      Huhu, ja aattelin että levyseppähitsarille maksetaa liia vähä..

    • gtyhdg

      Itse tienaan pk-seudulla tällähetkellä 12,5e tunti, eli brutto noin 2200e kuussa. Netto n. 1700e. Lukemani perusteella minua nussitaan perseeseen ja aika pahasti.

      • Anonyymi

        Ei kannata öljyä anustaan joka aamu :oP


    • hymyilevä mekaanikko

      palkkaa n-40000e monena vuonna jo..merkkiliikkeessä:)

    • mukava ammatti

      monta vuotta jo menee n.40 tonnii rikki...merkkiliikkeessä...työtä ja palkkaa työmyynnin mukaan ladusta kärsimättä:)

      • näin on köyhät

        Serkkupoika Ruåttis asentaa Saabeja tienaa 100 000eur vuosi!


      • vai muka Ruåttis
        näin on köyhät kirjoitti:

        Serkkupoika Ruåttis asentaa Saabeja tienaa 100 000eur vuosi!

        Meikäläisen kaveri ajelee Saabilla,vartijan hommissa Hesassa ja tienaa 65000 vuodessa.Lisäksi sen muija tienaa vielä pikkasen enemmän tarjoilijana.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe