Ei ole lähelläkään iltalukioita joten nettilukio on ainoa mahdollisuus.
Eikä varmaan aikakaan riittäisi iltalukioon.
Mahtaako riittää kaksi tuntia päivässä opiskelua? Enempää ei aikaa ja jaksamista riitä.
Lukion suorittaminen nettilukiossa
7
350
Vastaukset 7
- Anonyymi
Kaksi tuntia lukio-opiskelua päivässä riittää tietysti johonkin asti. Paljon riippuu oppimiskyvystäsi, mihin asti. Arvaisin jotain sellaista, että vuosia menee.
- Anonyymi
Olisiko siitä apua jos viikonloppuisin lukisi enemmän? Eilen lauantaina luin fysiikkaa noin kuusi tuntia. En yhteen menoon vaan pidin taukoja jolloin tein töitä puutarhassani.
Tänään sunnuntaina olen lukenut pari tuntia. Ihan oma-aloitteisesti siis. Se on aika mielenkiintoinen aihe.
Ja nyt ilmeisesti työtaakkani kevenee todella paljon töissä. Ilmeisesti aikaa ja jaksamista alkaa jäämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko siitä apua jos viikonloppuisin lukisi enemmän? Eilen lauantaina luin fysiikkaa noin kuusi tuntia. En yhteen menoon vaan pidin taukoja jolloin tein töitä puutarhassani.
Tänään sunnuntaina olen lukenut pari tuntia. Ihan oma-aloitteisesti siis. Se on aika mielenkiintoinen aihe.
Ja nyt ilmeisesti työtaakkani kevenee todella paljon töissä. Ilmeisesti aikaa ja jaksamista alkaa jäämään.on hyvä ettei luekaan yhteen pötköön pänttäämällä vaan pitää niitä taukoja välissä. Aivot on siitä kumma kapistus että aivot itse rakentaa taukojen aikana luetusta muistoa, ymmärrystä ja kudelmaansa. Aivot tekee sen taustahommana ihan itse. Toivottavasti ymmärrät ja hiffaat lukemasi. Puutarhahommat on hyvä breikki lukemiselle. Viikonloppunakin on hyvä lukea pikkasen juttuja. Aina joku 1/2 tunnin väli löytyy pieninä annoksina. Lukemisessa ja opiskelussa on idea että lukemisesta tulee itselle pieni oma pahe. Sitä koukkuuntuu itsensä kehittämiseen. Edistyminen tapahtuu loikkina. Välillä tuntuu ettei edisty ja sitten hups tulee se loikka. Se loikka tapahtuu tauon jälkeen. Joku aivokemiallinen juttu kaiketi. https://www.youtube.com/c/Thomasfrank/videos
- Anonyymi
Yksi opintopiste vaati 19 tuntia työtä. Opintopisteitä tarvitaan 88.
Minimissään 2 tuntia joka päivä on 14 tuntia viikossa. Luulisin että tuo on aika normaali kun ottaa huomioon että nettilukiossa opiskelee pienten lasten yksinhuoltajia ja vuorotyötä tekeviä. Muu elämä siihen päälle vielä.
Jos kirittää hieman ja opiskeleekin 3 tuntia päivässä niin se on viikossa jo 21 tuntia. Eli yksi opintopiste viikossa. Hieman reilu puolitoista vuotta. Ei se tietenkään noin mene. Todellinen aika "normaalilla" ihmisellä on melko varmasti 3 vuotta. Hikipinko vetää vuodessa.
Laskinkohan oikein näin amiksen pohjalta? - Anonyymi
Pärjääkö tuolla jos opiskeluista on jo vuosia, 15 vuotta äkkiä laskettua? Keskiarvo on huono kun en panostanut yhtään kouluun kun ei kotona ollut mallia eikä siihen painostettu tai kannustettu yhtään. Nyt aikuisena ja karvan verran viisaampana harmittaa.
- Anonyymi
Joku pärjää, joku toinen ei. Mehän olemme erilaisia. Yksi opiskelee lukion kokopäivätyön ja perheestään huolehtimisen rinnalla parissa vuodessa, toisen opinnot eivät edisty, vaikka muuta tekemistä ei ole.
Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta nettilukiosta, mutta sellaista huhutietoa on, että se olisi kaikkein vaativin opiskelumuoto. Siinä onnistuneita kuitenkin on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku pärjää, joku toinen ei. Mehän olemme erilaisia. Yksi opiskelee lukion kokopäivätyön ja perheestään huolehtimisen rinnalla parissa vuodessa, toisen opinnot eivät edisty, vaikka muuta tekemistä ei ole.
Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta nettilukiosta, mutta sellaista huhutietoa on, että se olisi kaikkein vaativin opiskelumuoto. Siinä onnistuneita kuitenkin on.Voi olla että en pärjää. 95 prosenttia nettilukio aloittaneista keskeyttää. Lähes 50% heistä ei suorita yhtään kurssia. Yhden kurssin ja kaikki kurssit suorittaneissa ei juurikaan eroa. Ihmiset luulevat että se on helppo tie valkolakkiin mutta karu totuus iskee hetkessä päin näköä. Näillä tiedoilla en tule pärjäämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66809- 160808
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa22787Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.101767Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27728Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660- 22602
- 61582
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks36558VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78490- 39465
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 57455
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9439Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
- 54428
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu109416