Praha vai Budapest

kumpi

Budapest vai Praha,matka elokuussa?Kumpi on parempi? kertoisiko joku joka on käynyt molemmissa.Kesän onnistuminen melkein tästä kiinni.

6

1798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kammio

      Olen lähdössä Budapestiin kesäkuussa. Kertokaa minkälainen paikka. Mitä extraa sieltä löytää. Olen keski-ikäinen nainen. Onko kokemuksia samanikäisillä?

      • Tiny

        Budapestissa on mitä vaan, kerrot vaan mitä haluat. Mitä tarkoitat ekstralla?
        Budapestista on jo aiemmissa viesteissä kerrottu monia asioita.
        Olen itse ollut siellä muutaman kerran ja suosittelen muillekin siellä käyntiä. Olen keski-ikäinen nainen, jos se mihinkään vaikuttaa oleellisesti. Puolivakavissani vielä suunnittelin Budapestin rock-festareille lähtöä.

        Budapestissa olen pitänyt vanhasta Budasta; kuninkaanlinnasta, puistoista, kahviloista pikkukujista; kauppahallin tunnelmasta Pestissa; puistosta Sankarten aukion luona; erilaisista museoista; ajeluista raitsikoilla ja metrolla; hyvästä ruuasta jne.
        En shoppaile, joten vältän Vaci Utcaa, joka on kävelyostoskatu (merkkituotteet vieri vieressä).

        Alkuperäiselle kysyjälle tiedän kertoa vain sen, että elokuussa Budapestissa on hyvin kuuma.
        En ole käynyt Prahassa, joten en pysty vertailemaan paikkoja.


      • kammio
        Tiny kirjoitti:

        Budapestissa on mitä vaan, kerrot vaan mitä haluat. Mitä tarkoitat ekstralla?
        Budapestista on jo aiemmissa viesteissä kerrottu monia asioita.
        Olen itse ollut siellä muutaman kerran ja suosittelen muillekin siellä käyntiä. Olen keski-ikäinen nainen, jos se mihinkään vaikuttaa oleellisesti. Puolivakavissani vielä suunnittelin Budapestin rock-festareille lähtöä.

        Budapestissa olen pitänyt vanhasta Budasta; kuninkaanlinnasta, puistoista, kahviloista pikkukujista; kauppahallin tunnelmasta Pestissa; puistosta Sankarten aukion luona; erilaisista museoista; ajeluista raitsikoilla ja metrolla; hyvästä ruuasta jne.
        En shoppaile, joten vältän Vaci Utcaa, joka on kävelyostoskatu (merkkituotteet vieri vieressä).

        Alkuperäiselle kysyjälle tiedän kertoa vain sen, että elokuussa Budapestissa on hyvin kuuma.
        En ole käynyt Prahassa, joten en pysty vertailemaan paikkoja.

        Kiitos Tiny. Tuo auttoi jo paljon. En etsi mitään erikoista sen enempää, mutta oli vaan kiva tietää. Ikäänkuin saa mielen nousemaan, kun kuulee siitä paikasta. Tuntuu mielenkiintoiselta. Ajattelin ehkä extralla jotain konsertteja tai sellaista. Tuo rock-festivaali kuulostaa mieelnkiintoiselta. Mutta esim. tuo kuninkaanlinna ja raitsikat ym. kiinnostavat ja tietty kahvilat ovat mielenkiintoisia paikkoja seurata ihmisiä. Lähden kesäkuussa, joten ehkä vielä kuumuuden suhteen pärjää. Kiitos neuvoista. Odotan kovasti matkaa. Olen myös keski-ikäinen nainen ja jotenkin kaupunkilomat ovat alkaneet kiinnostaa.


      • matkustelija
        Tiny kirjoitti:

        Budapestissa on mitä vaan, kerrot vaan mitä haluat. Mitä tarkoitat ekstralla?
        Budapestista on jo aiemmissa viesteissä kerrottu monia asioita.
        Olen itse ollut siellä muutaman kerran ja suosittelen muillekin siellä käyntiä. Olen keski-ikäinen nainen, jos se mihinkään vaikuttaa oleellisesti. Puolivakavissani vielä suunnittelin Budapestin rock-festareille lähtöä.

        Budapestissa olen pitänyt vanhasta Budasta; kuninkaanlinnasta, puistoista, kahviloista pikkukujista; kauppahallin tunnelmasta Pestissa; puistosta Sankarten aukion luona; erilaisista museoista; ajeluista raitsikoilla ja metrolla; hyvästä ruuasta jne.
        En shoppaile, joten vältän Vaci Utcaa, joka on kävelyostoskatu (merkkituotteet vieri vieressä).

        Alkuperäiselle kysyjälle tiedän kertoa vain sen, että elokuussa Budapestissa on hyvin kuuma.
        En ole käynyt Prahassa, joten en pysty vertailemaan paikkoja.

        kylpylöissä kannattaa myös käydä, joten uikkarit mukaan. niiden vesi tulee maan alta kuumista lähteistä. ja on kuulemma terveellistä.


    • vaikeaa valita

      olen käynyt kummassakin ja vaikea sanoa toiselle kumpaan kannattaa mennä, sillä kummatkin on tutustumisenarvoisia paikkoja! Budapestissä on paljon nähtävää ja ne useat kylpylät ovat tietysti plussaa. Prahassa riittää yhtä lailla nähtävää - Kaarlen silta, Kuninkaanlinna, juutalaiskaupunginosa jne. Praha on vienyt minun sydämeni ja on ehdottomasti lempikaupunkini kaikista Euroopan kaupungeista. Prahassa on se tietynlainen henki, jota ei osaa sanoin kuvata...

      • Silzena

        Kumpikin ihania, muta jos valita täytyy niin Prahan. Ehdottomasti. Kaunis, romanttinen, tunnelmallinen, ei liian iso "hallittavaksi", paljon nähtävää, ostettavaa, koettavaa. Joku puhuu vielä, että Krakovassa kannattaisi käydä, sekin olisi kuulemma näkemisen/kokemisen arvoinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe