Budapest vai Praha,matka elokuussa?Kumpi on parempi? kertoisiko joku joka on käynyt molemmissa.Kesän onnistuminen melkein tästä kiinni.
Praha vai Budapest
6
1890
Vastaukset
- kammio
Olen lähdössä Budapestiin kesäkuussa. Kertokaa minkälainen paikka. Mitä extraa sieltä löytää. Olen keski-ikäinen nainen. Onko kokemuksia samanikäisillä?
- Tiny
Budapestissa on mitä vaan, kerrot vaan mitä haluat. Mitä tarkoitat ekstralla?
Budapestista on jo aiemmissa viesteissä kerrottu monia asioita.
Olen itse ollut siellä muutaman kerran ja suosittelen muillekin siellä käyntiä. Olen keski-ikäinen nainen, jos se mihinkään vaikuttaa oleellisesti. Puolivakavissani vielä suunnittelin Budapestin rock-festareille lähtöä.
Budapestissa olen pitänyt vanhasta Budasta; kuninkaanlinnasta, puistoista, kahviloista pikkukujista; kauppahallin tunnelmasta Pestissa; puistosta Sankarten aukion luona; erilaisista museoista; ajeluista raitsikoilla ja metrolla; hyvästä ruuasta jne.
En shoppaile, joten vältän Vaci Utcaa, joka on kävelyostoskatu (merkkituotteet vieri vieressä).
Alkuperäiselle kysyjälle tiedän kertoa vain sen, että elokuussa Budapestissa on hyvin kuuma.
En ole käynyt Prahassa, joten en pysty vertailemaan paikkoja. - kammio
Tiny kirjoitti:
Olen itse ollut siellä muutaman kerran ja suosittelen muillekin siellä käyntiä. Olen keski-ikäinen nainen, jos se mihinkään vaikuttaa oleellisesti. Puolivakavissani vielä suunnittelin Budapestin rock-festareille lähtöä.
Budapestissa olen pitänyt vanhasta Budasta; kuninkaanlinnasta, puistoista, kahviloista pikkukujista; kauppahallin tunnelmasta Pestissa; puistosta Sankarten aukion luona; erilaisista museoista; ajeluista raitsikoilla ja metrolla; hyvästä ruuasta jne.
En shoppaile, joten vältän Vaci Utcaa, joka on kävelyostoskatu (merkkituotteet vieri vieressä).
Alkuperäiselle kysyjälle tiedän kertoa vain sen, että elokuussa Budapestissa on hyvin kuuma.
En ole käynyt Prahassa, joten en pysty vertailemaan paikkoja.Kiitos Tiny. Tuo auttoi jo paljon. En etsi mitään erikoista sen enempää, mutta oli vaan kiva tietää. Ikäänkuin saa mielen nousemaan, kun kuulee siitä paikasta. Tuntuu mielenkiintoiselta. Ajattelin ehkä extralla jotain konsertteja tai sellaista. Tuo rock-festivaali kuulostaa mieelnkiintoiselta. Mutta esim. tuo kuninkaanlinna ja raitsikat ym. kiinnostavat ja tietty kahvilat ovat mielenkiintoisia paikkoja seurata ihmisiä. Lähden kesäkuussa, joten ehkä vielä kuumuuden suhteen pärjää. Kiitos neuvoista. Odotan kovasti matkaa. Olen myös keski-ikäinen nainen ja jotenkin kaupunkilomat ovat alkaneet kiinnostaa.
- matkustelija
Tiny kirjoitti:
En ole käynyt Prahassa, joten en pysty vertailemaan paikkoja.kylpylöissä kannattaa myös käydä, joten uikkarit mukaan. niiden vesi tulee maan alta kuumista lähteistä. ja on kuulemma terveellistä.
- vaikeaa valita
olen käynyt kummassakin ja vaikea sanoa toiselle kumpaan kannattaa mennä, sillä kummatkin on tutustumisenarvoisia paikkoja! Budapestissä on paljon nähtävää ja ne useat kylpylät ovat tietysti plussaa. Prahassa riittää yhtä lailla nähtävää - Kaarlen silta, Kuninkaanlinna, juutalaiskaupunginosa jne. Praha on vienyt minun sydämeni ja on ehdottomasti lempikaupunkini kaikista Euroopan kaupungeista. Prahassa on se tietynlainen henki, jota ei osaa sanoin kuvata...
- Silzena
Kumpikin ihania, muta jos valita täytyy niin Prahan. Ehdottomasti. Kaunis, romanttinen, tunnelmallinen, ei liian iso "hallittavaksi", paljon nähtävää, ostettavaa, koettavaa. Joku puhuu vielä, että Krakovassa kannattaisi käydä, sekin olisi kuulemma näkemisen/kokemisen arvoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar932408Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5711818- 91573
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3978Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64977