Teen tässä listaa, mutä kannattaidi tehdä ennen itsemurhan tekoa. Ajattelin ainakin tavarat pakata valmiiksi ja tehdä loppusiivoukset, niin ei vuokranantajalle jää niin kova työ.
Mutta mitä muuta pitää ottaa huomioon?
Läheisiä ei ole, eikä perhettä, joten kukaan ei jää kaipaamaan, eikä mitään kirjeitä tarvi kirjoittaa. Ehkä poliiseille joku viesti, ettei tarvi tutkintaa sen kummemmin aloittaa?
Olen päättänyt tehdä itsemurhan
90
3264
Vastaukset
- Anonyymi
No kuolinilmoitus lehtee ja mieleinen arkku ja mukava hautapaikka. Itse haluaisin arkkuun stereot ja repettinä soimaan tämän biisin
Niin kaunis on maa
Kari Rydman
Aurinko nousee,
On kastetta maassa.
Aika on herätä,
Nousta ja lähteä,
Kohdata ystävä kallehin.
Niin kaunis on maa,
Niin korkea taivas.
Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
Ja varjoisat veet,
Niin varjoisat veet.
Päivä on kirkas,
Vain metsässä tuulee.
Aika on leikin
Ja naurun ja riemun.
Mukana ystävä kallehin.
Niin kaunis on maa,
Niin korkea taivas.
Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
Ja varjoisat veet,
Niin varjoisat veet.
Aurinko laskee,
Jo pitenee varjot.
Aika on eron ja jäähyväisten.
Poissa on ystävä kallehin. - Anonyymi
musta laitta puhtaat sukat .hikiseto ihan kauheet tajuutko .
- Anonyymi
Ja puhtaat alusvaatteet.
- Anonyymi
Jos irtisanot asunnon ja saat vuokravakuuden takasin niin sä voit lahjottaa sen hyväntekeväisyyteen koska kuolleena et voi sitä rahaa enää käyttää.Sulle jää hyvä mieli kun teet jonkun toisen iloiseksi lahjoituksella.Joten hieno teko sulta.
- Anonyymi
no nyt sä et taas tajua .vuokra vakuus palautetaa ko on palauttanu avaimeet että mites sitte pääsee takas sinne asuntoo ko eipä ole avainta ? heh heh juu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no nyt sä et taas tajua .vuokra vakuus palautetaa ko on palauttanu avaimeet että mites sitte pääsee takas sinne asuntoo ko eipä ole avainta ? heh heh juu
Voisko sen itsemurhan tehdä muualla kuin omassa asunnossa niin olis paljon helpomaa kaikille.Miksi se itsemurha just kotona pitää tehdä?ulkona on paljon paikkoja jossa tehdä itsemurha.Onko kotona turvallisempi tappaa itsenänsä kun sut kuitenkin löydetään sieltä kun alat mädäntyä ja haju tulee rappuun.Oletko ajatellut ettei naapurit ole mielissään siitä hajusta ,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko sen itsemurhan tehdä muualla kuin omassa asunnossa niin olis paljon helpomaa kaikille.Miksi se itsemurha just kotona pitää tehdä?ulkona on paljon paikkoja jossa tehdä itsemurha.Onko kotona turvallisempi tappaa itsenänsä kun sut kuitenkin löydetään sieltä kun alat mädäntyä ja haju tulee rappuun.Oletko ajatellut ettei naapurit ole mielissään siitä hajusta ,
no mihinkäs sä ne sun tavarat tunket ? sä pakkasit ne valmiiksi etkö enää muista mitä sepittelit alussa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Junan alle kannattaa mennä. Se on tehokas keino lähteä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ehkä jos piiloutuis nii ei tarviis haudata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ehkä jos piiloutuis nii ei tarviis haudata.
Ei sellaista piiloa ole, josta ei kuollutta löydettäisi.
- Anonyymi
Aloittaja, olet kirjoittanut viestisi masennus-palstalle. Se siis kertoo siitä että sinulla on masennusta. Masennus vaikuttaa ajatuksiin ja oloon. Masennusta hoidetaan elämäntapamuutoksilla, terapialla ja lääkkeillä. Siten masennusta hoidetaan. Hanki sinä apua masennukseesi ja noihin ajatuksiisi. Miksi pitäisi totella ajatuksia? Nehän ovat yhtä irrallisia ja erillisiä ja jostain tyhjästä itsestään ilmaantuvia, kuin jos kelaisi nopeasti TV-kanavia. Sinä näet molemmat ja samaistut niihin ja uskot niitä, joten kärsit niistä. Hanki apua itsetuhoisiin ajatuksiisi!
Kukaan ei tiedä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Sekin jos joku "haluaa" kuolla, on että kuvittelee että "se olisi sellaista" -kun on kuollut. Mutta pitäisi huomata että se on vain oman mielen kuvittelua! Mitä jos syntyykin uudestaan vaikka eläimeksi? Eläimet taistelevat koko ajan ja kärsivät suunnattomasti ilmassa, maalla, maan alla ja vedessä. En usko että tämä on ainoa elämä, koska miksi olisi jotenkin outoa, huimaa tai kummallista syntyä toisenkin kerran, kun on yhdenkin kerran jo syntynyt? Miten olisi oudompaa että se tapahtuisi toisenkin kerran, tai lukemattomia kertoja, kunnes opimme läksymme?- Anonyymi
Mitä jos Raamattu onkin totta ja joutuu ikuiseen kauhuun ja tuleen ilman Jeesusta.
Siinä ehkä toivoo että olisi sittenkin miljoona kertaa parempi olla vaan masentunut maanpinnalla ja nähdä aurinkoa ja kyetä hengittämään.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos Raamattu onkin totta ja joutuu ikuiseen kauhuun ja tuleen ilman Jeesusta.
Siinä ehkä toivoo että olisi sittenkin miljoona kertaa parempi olla vaan masentunut maanpinnalla ja nähdä aurinkoa ja kyetä hengittämään....Mminusta on aika naurettava ajatus, että Jumalalla olisi joku tarkistuslista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mminusta on aika naurettava ajatus, että Jumalalla olisi joku tarkistuslista.
Tai et hän ylipäätään heiluttaa taikasauvaa pilvissä, haha
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ehkä toivoo että olisi sittenkin miljoona kertaa parempi olla vaan masentunut maanpinnalla ja nähdä aurinkoa ja kyetä hengittämään....Sori vaan hörhö, mutta ei se ole. Mutta usko toki siihen jos haluat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ehkä toivoo että olisi sittenkin miljoona kertaa parempi olla vaan masentunut maanpinnalla ja nähdä aurinkoa ja kyetä hengittämään....Totta tuokin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta tuokin.
Elämä on paljon muutakin kuin jossittelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta tuokin.
Apostoli Johannes kirjoittaa: ”joka vihaa veljeään, se on murhaaja, ja te tiedätte,
ettei yhdessäkään murhaajassa ole elämää, joka pysyisi iankaikkisesti”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori vaan hörhö, mutta ei se ole. Mutta usko toki siihen jos haluat.
Sori vaan hörhö, muttei sulla ole koko asiasta mutu-huhuilua syvempää tietämystä.
- Anonyymi
Jos sä teet kotona itsemurhan niin ensisijainen vastuuviranomainen on lääkäri. Vain silloin, kun kuolema on tapahtunut ulkona tai julkisissa tiloissa, ensisijainen vastuuviranomainen on poliisi.
Eli valitse joko koti tai ulkotilat sen mukaan haluat lääkärin vai poliisin paikalle.
Kuolemansyy on selvitettävä kaikissa kuolemantapauksissa. Ensisijaisen vastuuviranomaisen on aloitettava kuolemansyyn selvitys. Lääkärin, jonka hoidossa kuollut henkilö viimeisen sairautensa aikana oli, tai kuolinpaikan terveyskeskuslääkärin on saatuaan ilmoituksen kuolemasta viivytyksettä suoritettava ulkonainen ruumiintarkastus kuoleman toteamiseksi ja sen syiden sekä muiden olosuhteiden selvittämiseksi.
Eli vaikka sä kirjoittaisit lääkärille kirjeen niin sulle tehdään ruumiinavaus.Eli sä et säästy siltä.
Kuolemaasi liittyy kuitenkin kuoleman syyn selvittäminen ja tämä aiheuttaa poliisille lisätyötä ja poliisi on pois muista työtehtävistä.
Eli vaikka sä siivoisit sun asunnon ennen itsemurhaa niin sun kuolema aiheuttaa paljon lisätyötä ja tehtäviä.Eli mieti kannattaako se kämppä siivota kun sä aiheutat paljon työtä kuolemasi jälkeen. - Anonyymi
Jos tekisit listaa, että mitä haluaisit eläissäsi tehdä?
Masennus on tila, jossa ei kykene näkemään sen tilan ulkopuolelta ja kaikki näyttää synkältä. Ihminen ei tavallaan ole täysissä järjissään masentuneena.
Jospa ottaisit yhteyttä johonkin mielenterveyshoitoon tai terveydenhuoltoon ja kertoisit tuntemuksistasi, niin varmaan auttavat jatkoon.
Joku on sanonut, että itsemurha on pysyvä ratkaisu tilapäiseen ongelmaan.
~~~~~~
Oon itsekin ollut muutamia kertoja elämässäni masentunut. Rankkojen elämäntilanteiden myötä. Aikaisemmin olin lääkevastainen. Toivuin pikkuhiljaa ensimmäisestä masennuksesta, kun olosuhteet paranivat ja muuttuivat. Ajattelin ja kävin läpi aktiivisesti kokemuksiani ja tunteita yms.
Myöhemmin olin myös masentunut. Silloin minulla oli jo puhjennut skitsofrenia ja oireilin, mutta en tiennyt olevani sairas. Elämäntilanteessa oli myös vaikeuksia. Koin elämän toivottomaksi ja uhkasinkin itsemurhalla. Mutta ei sitä oikeasti halua kuolla, haluaa vaan että ongelmat ja vaikeudet loppuisivat.
No päädyin psykiatriselle osastolle, jossa aloitettiin psyykenlääkitys ja masennuslääkitys. Ja muutenkin osasto auttoi. Sai levätä, hyvää ruokaa, sai ajateltua, positiivisempi meininki, korostettiin terveiden elämäntapojen merkitystä. Siitä lähti asioiden paraneminen.
Skitsofrenian oireet hävisivät ja tajusin olleeni sairas. Sain toimintakykyni takaisin ja tehtyä asioita. Ihan onnellinen sen jälkeen. Kai nuo masennuslääkkeetkin pitävät mielialaa yllä ja on hilpeämpi mieli.
En osaa sanoa kumpi on parempi, lääkkeet vai terapia, vai tarviiko molempia. Mutta itse olen kokenut psykiatrisen hoidon tosi hyväksi omalla kohdallani. Asun Espoossa.
Mutta kun asiat on hyvin, niin sitä nauttii ihan tavallisista arkipäiväisistä asioista. Hae apua.
Vaikkei sinulla ole läheisiä, niin voit silti olla tärkeä muille ihmisille. Ja kun saat elämäsi kuntoon, niin se voi olla vaikka kuinka hyvää.- Anonyymi
Jos sä oot niin hyvässä vedossa, että jaksat tavaroitasi järjestellä, ei itsemurha oo ajankohtainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sä oot niin hyvässä vedossa, että jaksat tavaroitasi järjestellä, ei itsemurha oo ajankohtainen
Tää on kyllä ihan totta
- Anonyymi
Minä olen normaali.
Uskotteko te, että olen normaali. Olen minä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah, ei todellakaan pidä paikkaansa. Itsekin mietin samaa, jotta jälkeeni jääneillä olisi mahdollisimman näppärä saada asiat kuntoon. En halua aiheuttaa vaivaa. Kun kylmä päätös on tehty, alkaa asioiden valmistelu lähtökuntoon. Ei kaikki itsemurhat suinkaan ole mitään hetken mielijohteita.
- Anonyymi
Älä tee itsemurhaa! Vaikka elämä tuntuisi juuri nyt sietämättömältä, niin vakuutan, että siitä tunteesta pääsee yli. Kehotan sinua hakemaan lääketieteellistä apua masennukseen. Itsemurha ei ole koskaan hyvä vaihtoehto.
- Anonyymi
Mitä se sulle kuuluu, jos joku haluaa tappaa itsensä?
- Anonyymi
Miksei? Millä perusteella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu, jos joku haluaa tappaa itsensä?
Mitä se sulle kuuluu mikä mulle kuuluu?
- Anonyymi
Älä ihmeessä tee - mene hakemaan apua ja selvittämään oma tilanteesi - itse kamppailen nuoren samojen asioiden kanssa - liikaa tapahtuu näitä, ilman, että asioita selvitetään ja hätähuutosi on näin jo kuultu!
Rakkaudella
Jane - Anonyymi
Omalle listalleni tulisi:
-Haaskaa rahat, juhli vaikka ja heitä kannat kattoon viimeisenä päivänäsi! Syö juo ja rellestä mielesi mukaan, mistään et joudu vastuuseen enää.
Jos et tykkää juhlia keksi jotain muuta tosi repäisevää ja sellaista mitä et ole uskaltanut tehdä, pääasia että nautit siitä täysillä.
-Jos sinulla on varaa, osta ruumisarkku. Niitä saa sellaisia halpojakin tai voit kyhätä itse laatikon. Sen voit maalata ja koristella sitten mielesi mukaan.
-Käy pitkässä perusteellisessa suihkussa. Haisemaan alat kyllä melkein heti kun henki on lähtenyt, mätäneminen alkaa välittömästi, mutta onhan se kohteliasta olla mahdollisimman siisti kun tulevat korjaamaan jäljet.
-Pukeudu mieleisiisi vaatteisiin tai jos haluat oikein repäistä riisu itsesi alasti!
-Asetu arkkuun, suorita itsemurha valitsemallasi tavalla - tämä kyllä rajoittaa suoritustapoja mutta valinnan varaa silti jää vielä.
Tai keksi itse jotain mikä omasta mielestäsi on kivaa. Tämä oli vain yksi ehdotus.
Pidä hauskaa!- Anonyymi
Ihana kommentti 👍
- Anonyymi
Eihän ton juhlinnan jälkeen jaksa enää miettiä itsensä tappamista,kun on piristyny???
- Anonyymi
Kuinka sairaita ihimiset obälkäö nyt hyvänä aika tukeko itse tuhosta itsemurhasta puhukaa järkeä vain
- Anonyymi
Masennus (no jaa se on vaan masentunut
kyllä se siitä)? ja Depressio ovat kaksi eri asiaa:
Masennuksesta voi toipua Depressiosta EI.
Itselläni todettiin Depressio ja se on kestänyt
noin 10v.
Aikoinaan puhuttiin vain ylivilkkaista
nykyään kun sille annettiin vaihtoehto ADHD.
Aikoinaan puhuttiin että jollakin on :ailahteleva mieli
Nykyään se on kaksi suuntainen mielen-ala häiriö?
jos haluat niin pääset Depressio kuntoutukseen
ja saat sieltä vertaistukea. Se auttaa!
Jos elät vielä niin kirjoita oveen lappu: Tämän oven saa avata vain
poliisi. Ennen kuolemaasi testamenttaa ruumiisi lääketieteelle.
Siitä ei tule kellekkään mitään kuollut. - Anonyymi
Makaa selin ja jännitä silmiä kuin katsoisit alaspäin. Päästä silmät rennoiksi. Tämä harjoite helpottaa oloa
- Anonyymi
Raamattu on totta. Ota Jeesus uskossa vastaan Herraksesi ja Vapahtajaksesi ja jatka elämää kunnes Jumala päättää, että päiväsi ovat luetut. Kuolet onnellisena Vapahtajan syliin. Sitten sinut lasketaan arkussa maan poveen kauniin menoin. Mutta sielusi, se on jo autuudessa, ikuisuudessa.
- Anonyymi
Raamattuun uskovat vain trollit jahuumehörhät.
- Anonyymi
Varmaan siivous ja tarpeettoman omaisuuden hävittäminen kannattaa tehdä.
Voit lahjoittaa arvokkaamman omaisuuden hyväntekeväisyyteen.
Hautauskulut kannattaa hoitaa etukäteen ja varailla paikat ym. ettet sitten kuormita muita ihmisiä kuolemallasi.
Mitään kauheaa sotkua ei kannata jättää myöskään vaan tee itsemurha jotenkin siististi. Sotkujen siivoaminen on masentavaa puuhaa muille ihmisille.
Jos tapat itsesi kotona, niin laita oveen lappu että poliisit saavat tulla.
Siinäpä se. - Anonyymi
Lähetä joulukortit
- Anonyymi
Kaksipuolista mielialasairautta potevan ikämiehen täytyy edes provoilla voivansa uskaltaa ajatella itsemurhaa. On lapsellista hekumoida sillä nettipalstoilla kun kantti vaan riitä itsemurhan tekemiseen.
- Anonyymi
No voihan sitä ihmisellä unelmia ja suunniitelmia elämälke olla. Vaikkakin sitten aivaan helvetin huonoja.
Annan vaihtoehtoisen paskan unelman. Myy kaikki pois. Muuta pattayalle ja paa haisee. Jos satut elää siihe asti kun rahat on loppu niin voit jatkaa tätä alkuperästä suunnitelmaa jos vielä haluat. - Anonyymi
Isäs oli ku sua teki.
Minä taasen olen normaali.
- Anonyymi
Murhaa ennen kuolemaasi muutama toimittaja. Minä ainakin aion tehdä niin.
- Anonyymi
Maailma on muuttumassa ihan toisenlaiseksi ja ihmiset sen myota, nama on ikimuistoisia aikoja. Ei kannattaisi jattaa nakematta. Voisit vaikka ryhtya ihmiskunnan uudelleenrakentajien joukkoon ja tehda ihmeita. Ekaks kannattaa alkaa meditoimaan tai ainakin tanssimaan kiirtania . Sen avulla voi nousta nopeasti suosta ja alkaa tekemaan ihmeita. Voisit ryhtya vaikka acariaksi lopulta ja alkaa nostaa muita ihmisia suosta. Nain mina tein monien itsemurhaisten vuosien jalkeen. Sorry ei loydy kaikkia kirjaimia. Oodissa tavataan kuudelta!
- Anonyymi
Kuoleman jälkeen ei ole mitään! Ainaki loppuu jatkuva kärsimys. Se on varma se! Mene hihhuli vaikka muualle!
Masentunut Mies - Anonyymi
Kuolemasta sanotaan: "fyysisen kehon jättäminen".
Yksi Vedojen perusperiaatteista on ahimsa (väkivallattomuus). Itsemurha on väkivaltaa itseään kohtaan. Monet ihmiset ajattelevat tietämättömyyttään, että se on tie ulos kriisitilanteesta. Tosiasiassa se ei ole ulospääsy vaan pääsy vielä kauheampaan tilanteeseen, jossa aineelliset halut ovat yhä olemassa, mutta kehoa niiden täyttämiseksi ei enää ole. Se on yhtä tuskallista kuin kokea nälkää, mutta ei pystyä tyydyttämään sitä.
Ihmiset, jotka tekevät itsemurhan, jäävät ... eivätkä voi saada uutta fyysistä kehoa ennen kuin heille varattu elinikä päättyy.
Vedat sallivat vapaaehtoisen kuoleman vain kahdessa tapauksessa: kun henkilö kuolee vapaaehtoisesti taistelussa puolustaakseen kunniaansa tai kun iäkkäät joogit paastoavat kuolemaan, kun he ovat täysin vapaita kaikista aineellisista haluista.
Tätä ruumiin vapaaehtoisen jättämisen tapaa kutsutaan Prayopavesaksi, ja sille mainitaan kaksi ehtoa: korkea ikä ja täydellinen vapaus aineellisista haluista.
- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä.
Toivottavasti onnistut 👍🌞🐇 - Anonyymi
Minä suosittelen junan alle hyppäämisyä.
- Anonyymi
Just järjestelen asioita. Tavarat talteen tai roskiin. Perinnöt kuntoon. Puhelin pois matkasta. Sitten kauas pois.
- Anonyymi
Tapahtuu Kuolema asunnossa tai ulkona poliisi käy aina kohteessa paitsi ei sairaalassa ellei siinä asiassa ole epäselvää,
- Anonyymi
Sellainen pyyntö että ota mukaasi mahdollisimman monta politikkoa Kokoomuksesta. Kiitos
- Anonyymi
- Anonyymi
Asunnossa ei kannata im tehdä,tulee vaan taloyhtiölle työtä,kun pitää rempata. Ruumiinnesteet ym valuu. Kallista otsonointi jne. Ehkä jossain metsässä,mutta jättää läheisille kirjeen, että tietävät mitä tapahtunut.
- Anonyymi
Kokeile maistaa vielä jotain tosi hyviä makuja ennen kun lähdet. Jos on hyvää, niin älä tee sitä.
-Dove suklaa
-Dacapo ja Omar yhtä aikaa
-Dacapo ja Suffeli yhtä aikaa...
Kokeile nuo vielä ennen loppua, ja peru päätös. Käy katsomassa Häjyt2 -leffa. - Anonyymi
Mä olen ajautunut niin vakaviin talousongelmiin etten näistä enää selviä edes töitä tekemällä. Minulla on oma velaton asunto jonka yhtiövastikkeita en pysty enää maksamaan ja taloyhtiö ottaa kämpän hallintaansa tämän kevään aikana. Virhe oli ostaa oma asunto. Olisi pitänyt vain piilottaa rahat ja olla yhteiskunnan ruokittavana. Nyt on kuitenkin tilanne näin ja seinä vastassa. Asunnon arvo kattaa reilusti kaikki velat ja siitä jää vielä perikunnalle hyvä pesämuna tulevaisuuteen.
Olen ajatellut lavastaa kuolemani tapaturmaksi, jotta kenellekään ei jäisi paha mieli. Perikunta hoitaa asunnon myynnin ja ulosottoasiat. Vakuutukset toimivat koska kysessä on tapaturma. Tapaturma sattuu joko kotona sähköiskulla tms. tai liikenteessä ulosajona kallioleikkaukseen. Muita ihmisiä en halua vahingoittaa. Olen ottanut elvytyskiellon ja keskiviikkona otan siitä tatuoinnin rintaan.
Olen jo lopettanut turhat tilit ja siivonnut asunnosta ylimääräiset tavarat pois. Tietokone on melkeinpä pakko rikkoa tai ainakin kiintolevy on tuhottava. Ikään kuin se olisi ollut rikki jo pitempään. Ehkä olisi varmin hävittää kone kokonaan aikaisemmin. Kaikki muistoesineet, henk. koht. tavarat ja jäljellä olevat harrastustavarat olen jo heittänyt roskiin. Syy tavaroiden poisheittoon on "muutto". Siivoan vielä kaikki paikat ennen poistumista niin ei jää perikunnalle isoa savottaa. Jos olisi rahaa, jättäsin perheelle nipun seteleitä niin että niistä ei tulisi mitään merkintää perunkirjaan. Tärkeintä on nyt että esitän iloista ja hyvin toimeentulevaa lähtöön saakka. Näin aikeeni eivät paljastu.
Ongelma ovat kissa ja koira. Mitähän minä niille tekisin? En halua tappaa niitä vaan toivoisin että saavat jotenkin hyvän kodin. Eli siis pitäisi jättää reilusti ruokaa ja vettä tarjolle. Eiköhän se haukku sitten päivien päästä herätä naapureiden huomiota siinä määrin että eläimet pääsevät turvaan.- Anonyymi
Eikö ole mahdollista laittaa asuntoa myyntiin ?
Jos kerran sen hinnalla saisi velat maksettua. Ja mainitsit vielä pesämunastakin, se jäisi silloin itsellesi.
Vuokralla asuminenkaan ei ole maailman huonoin juttu, joskus jopa helpompaa ja huolettomampaa kuin omistusasunnossa.
Olisihan se hyvä yrittää kaikki keinot, mieluummin, kuin suunnitella jotain pahaa itselleen. - Anonyymi
vie ne koirat ja kissat johonkin eläinten hoitokotiin tai luovutuspaikkaan... Tai lemmikkihotelliin. Ne nääntyy kuoliaaksi. Laihtuu niin, että luut näkyy. Kokee hitaan ja tuskallisen lopun. Ei se haukkuminen ketään kiinnosta. Suomessa on kidnapattu ihminen kerrostalohuoneeseen, eikä kukaan naapureista huomannut mitään
- Anonyymi
Jos lähdet oman käden kautta,niin "rajan takana" ne ongelmat vasta alkaakin... Ne on sitten sata kertaa pahempia, kuin nämä maalliset murheet.
- Anonyymi
ootko mies tai nainen? mistä harrastuksista sulle on kertynyt harrastemuistoesineitä?
- Anonyymi
Raha on vain paperilappuja, joissa on numero... Ei ole syytä sen takia lähteä. Kuten joku sanoin, että myy se asunto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran sen hinnalla saisi velat maksettua. Ja mainitsit vielä pesämunastakin, se jäisi silloin itsellesi.
Vuokralla asuminenkaan ei ole maailman huonoin juttu, joskus jopa helpompaa ja huolettomampaa kuin omistusasunnossa.
Olisihan se hyvä yrittää kaikki keinot, mieluummin, kuin suunnitella jotain pahaa itselleen.Olen ostanut tämän asunnon loppuelämäni kodiksi ja muuttanut jo riittävän monta kertaa. Seuraava osoite on hauta. Asunnon myyminen on vuoden tai kahden prosessi, johon ei ole nyt aikaa enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vie ne koirat ja kissat johonkin eläinten hoitokotiin tai luovutuspaikkaan... Tai lemmikkihotelliin. Ne nääntyy kuoliaaksi. Laihtuu niin, että luut näkyy. Kokee hitaan ja tuskallisen lopun. Ei se haukkuminen ketään kiinnosta. Suomessa on kidnapattu ihminen kerrostalohuoneeseen, eikä kukaan naapureista huomannut mitään
Ei niitä oteta vastaan noin vain. Pitää olla joku asiallinen syy ja jos sanon että kuolen tunnin päästä niin soittavat poliisit. Ei se ole ihan niin yksinkertaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ostanut tämän asunnon loppuelämäni kodiksi ja muuttanut jo riittävän monta kertaa. Seuraava osoite on hauta. Asunnon myyminen on vuoden tai kahden prosessi, johon ei ole nyt aikaa enää.
Niin mihin ei ole aikaa ?
Vuosi tai kaksi on loppujen lopuksi lyhyt aika. Ja kun velat olisi pois, elämäkin tuntuisi taas elämisen arvoiselta.
Loppuelämäänsä voi suunnitella, miettiä mitä tekee loppuelämänsä ajan/ajaksi, mutta siihenkin voi tulla muutoksia, tai voi joutua tekemään muutoksia.
Saanko kysyä, et taida vielä kovin iäkäs olla ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mihin ei ole aikaa ?
Vuosi tai kaksi on loppujen lopuksi lyhyt aika. Ja kun velat olisi pois, elämäkin tuntuisi taas elämisen arvoiselta.
Loppuelämäänsä voi suunnitella, miettiä mitä tekee loppuelämänsä ajan/ajaksi, mutta siihenkin voi tulla muutoksia, tai voi joutua tekemään muutoksia.
Saanko kysyä, et taida vielä kovin iäkäs olla ?Saa kysyä. En ole vasta kuin vähän yli viidenkymmenen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä oteta vastaan noin vain. Pitää olla joku asiallinen syy ja jos sanon että kuolen tunnin päästä niin soittavat poliisit. Ei se ole ihan niin yksinkertaista.
Ei mikään ole niin yksinkertaista.
Jonkinlainen hätähuuto sinunkin kirjoituksesi on, et halua oikeasti kuolla. Et vain näe tällä hetkellä muuta vaihtoehtoa. Niitä on kuitenkin olemassa, ei kannata luovuttaa.
On aika paljon ihmisiä, joilla on asiat solmussa, on velkaa, sairautta, asunnottomuutta, jos vaikka mitä, mutta suurin osa pysyy silti hengissä, vaikka helppoa ei olekaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään ole niin yksinkertaista.
Jonkinlainen hätähuuto sinunkin kirjoituksesi on, et halua oikeasti kuolla. Et vain näe tällä hetkellä muuta vaihtoehtoa. Niitä on kuitenkin olemassa, ei kannata luovuttaa.
On aika paljon ihmisiä, joilla on asiat solmussa, on velkaa, sairautta, asunnottomuutta, jos vaikka mitä, mutta suurin osa pysyy silti hengissä, vaikka helppoa ei olekaan.Ei mulla varsinaista hätää tässä ole. Vastasin vain aloittajan kysymykseen, mitä pitäisi huomioida. Aika monta asiaa on otettava huomioon ja järjestettävä ennen lähtö ja täällä on hyvä niitä yhdessä suunnitella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mulla varsinaista hätää tässä ole. Vastasin vain aloittajan kysymykseen, mitä pitäisi huomioida. Aika monta asiaa on otettava huomioon ja järjestettävä ennen lähtö ja täällä on hyvä niitä yhdessä suunnitella.
Niin, mutta oletko sinä tuo, joka kertoi olevansa pahasti veloissa ?
Koska huomaa, että hänellä on hätä.
Miksi siis suunnitella lähtöä, jos ei kerran ole hätää ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa kysyä. En ole vasta kuin vähän yli viidenkymmenen.
Juu, samaa ikäluokkaa tässä itsekin.
Jos ajatellaan ikää, niin onhan elämää vielä paljon edessä, kunhan vaan pysyy suurin piirtein terveenä.
Oletko ollut jotenkin muuten masentunut ? Kenties juuri sen taloudellisen tilanteen takia, tai jostain muustakin syystä ?
Sinulla on sentään mahdollisuus sen asuntosi kanssa, oikeasti laittaa se myyntiin. Joillain on vielä pahempi tilanne, on asuntoja lähtenyt ihmisiltä alta.
Jos asunto meinataan ottaa taloyhtiön hallintaan, niin aina voi yrittää neuvotella jonkun tahon kanssa, kuinka saisi asian hoidettua.
Pakko sanoa, vaikka se voi tuntua hölmöltä ja ehkä mahdottomaltakin, mutta sitten kun saa asiansa järjestykseen, tulee itselle sellainen voittaja fiilis, että tästäkin sitten selvittiin.
Me ihmiset ollaan tehty kestämään aika rankkojakin juttuja, usein sen huomaa vasta jälkeen päin, kun jotain on jo tapahtunut.
Sinullekin varmasti on jokin vaihtoehto löydettävissä, niin ei tarvitse elämää päättää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisihan se hyvä yrittää kaikki keinot, mieluummin, kuin suunnitella jotain pahaa itselleen.Tiedoksi Sinullekin, että velkaantuneen ja ulosotossa olevan ihmisen omaisuus on käytännössä ulosottolaitoksen omaisuutta joka myy sen huutokaupalla siihen hintaan mitä nyt sattuu siitä saamaan. Koska esittelyjä ei juuri ole ja ulosotto haluaa asiasta eroon nopeasti, omaisuudesta saatava rahamäärä vastaa asuntokaupoissa korkeintaan puolta käyvästä arvosta. Asunto-osakkeen antaminen ulosoton myytäväksi on se huonoin vaihtoehto eikä ulosotto ole millään tavalla vastuussa tekemisistään tai tekemistään kaupoista. Velallinen voi toki valittaa kaupoista, mutta se ei yleensä johda mihinkään. On todella harvinaista että ulosoton saama myyntihinta katsotaan oikeudessa liian pieneksi.
Kuolleen velkaantuneen asunto-osake tulee perikunnan hallintaan ja perikunta voi sen myydä oikeaan hintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi Sinullekin, että velkaantuneen ja ulosotossa olevan ihmisen omaisuus on käytännössä ulosottolaitoksen omaisuutta joka myy sen huutokaupalla siihen hintaan mitä nyt sattuu siitä saamaan. Koska esittelyjä ei juuri ole ja ulosotto haluaa asiasta eroon nopeasti, omaisuudesta saatava rahamäärä vastaa asuntokaupoissa korkeintaan puolta käyvästä arvosta. Asunto-osakkeen antaminen ulosoton myytäväksi on se huonoin vaihtoehto eikä ulosotto ole millään tavalla vastuussa tekemisistään tai tekemistään kaupoista. Velallinen voi toki valittaa kaupoista, mutta se ei yleensä johda mihinkään. On todella harvinaista että ulosoton saama myyntihinta katsotaan oikeudessa liian pieneksi.
Kuolleen velkaantuneen asunto-osake tulee perikunnan hallintaan ja perikunta voi sen myydä oikeaan hintaan.Raha on vain paperilappuja, joissa on numero. Kersana leikitiin leikkirahalla, ja jopa Afrikan Tähti -pelissä käytetään seteleitä. Ei sen takia tarvitse sentään itse tappaa. Haudassa ehtii vielä maata tarpeeksi, kukin vuorollaan.
Itsemurha on evoluution ja universumin lakien vastainen tapa lähteä. Itsemurhassa vain keho tuhoutuu, mutta sieluparka jää kitumaan, ja on vielä aivan alussa oppimatkallaan. Ongelmat alkavat vasta "rajan takana". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raha on vain paperilappuja, joissa on numero. Kersana leikitiin leikkirahalla, ja jopa Afrikan Tähti -pelissä käytetään seteleitä. Ei sen takia tarvitse sentään itse tappaa. Haudassa ehtii vielä maata tarpeeksi, kukin vuorollaan.
Itsemurha on evoluution ja universumin lakien vastainen tapa lähteä. Itsemurhassa vain keho tuhoutuu, mutta sieluparka jää kitumaan, ja on vielä aivan alussa oppimatkallaan. Ongelmat alkavat vasta "rajan takana".Taidat olla ihan oikea idiootti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi Sinullekin, että velkaantuneen ja ulosotossa olevan ihmisen omaisuus on käytännössä ulosottolaitoksen omaisuutta joka myy sen huutokaupalla siihen hintaan mitä nyt sattuu siitä saamaan. Koska esittelyjä ei juuri ole ja ulosotto haluaa asiasta eroon nopeasti, omaisuudesta saatava rahamäärä vastaa asuntokaupoissa korkeintaan puolta käyvästä arvosta. Asunto-osakkeen antaminen ulosoton myytäväksi on se huonoin vaihtoehto eikä ulosotto ole millään tavalla vastuussa tekemisistään tai tekemistään kaupoista. Velallinen voi toki valittaa kaupoista, mutta se ei yleensä johda mihinkään. On todella harvinaista että ulosoton saama myyntihinta katsotaan oikeudessa liian pieneksi.
Kuolleen velkaantuneen asunto-osake tulee perikunnan hallintaan ja perikunta voi sen myydä oikeaan hintaan.Jos taloyhtiö pakkolunastaa asunto-osakkeen, onko se ihan sama kuin ulosotto ?
En tiedä asiasta, mutta ajattelisin, että olisiko tuo hieman erilainen asia. Ehkä ihan uteliaisuudesta pitää vähän lukea tästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raha on vain paperilappuja, joissa on numero. Kersana leikitiin leikkirahalla, ja jopa Afrikan Tähti -pelissä käytetään seteleitä. Ei sen takia tarvitse sentään itse tappaa. Haudassa ehtii vielä maata tarpeeksi, kukin vuorollaan.
Itsemurha on evoluution ja universumin lakien vastainen tapa lähteä. Itsemurhassa vain keho tuhoutuu, mutta sieluparka jää kitumaan, ja on vielä aivan alussa oppimatkallaan. Ongelmat alkavat vasta "rajan takana".Eivät kaikki usko johonkin rajan takana-juttuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät kaikki usko johonkin rajan takana-juttuihin.
Ei ole pakko uskoa, kyllä maailmankaikkeuden ja universumin lait järjestää asiat. Välittämättä siitä, mihin itse haluat uskoa.
Jos teet itsemurhan, vain keho tuhoutuu. Sielu jää elämänsä pahimpaan kidutukseen ja maksaisi mitä tahansa, että pääsisi takaisin elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pakko uskoa, kyllä maailmankaikkeuden ja universumin lait järjestää asiat. Välittämättä siitä, mihin itse haluat uskoa.
Jos teet itsemurhan, vain keho tuhoutuu. Sielu jää elämänsä pahimpaan kidutukseen ja maksaisi mitä tahansa, että pääsisi takaisin elämään.Mistä tuota voisi tietää, kukaan ei ole palannut kertomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuota voisi tietää, kukaan ei ole palannut kertomaan.
Vuosi miljardeja toimineessa universumissa ja maailmankaikkedessa on aika paljon lakeja, joita yksittäinen ihminen ei voi tietää. Eikä muuttaa muuksi, uskomalla toisin.
Järki sanoo sen, että ihmisen evoluutioteoriaan ei kuulu lähteminen oman käden kautta. "Rajan takana" alkaa todella paha koulu. Jos et tiedä varmasti, niin et pysty tietoa kumoamaan. Kannattaako kokeilla? Ei. Riskit on liian suuret. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos taloyhtiö pakkolunastaa asunto-osakkeen, onko se ihan sama kuin ulosotto ?
En tiedä asiasta, mutta ajattelisin, että olisiko tuo hieman erilainen asia. Ehkä ihan uteliaisuudesta pitää vähän lukea tästä.Taloyhtiö voi ottaa osakkeen hallintaansa, eli heittää omistajan ulos ja ottaa tilalle maksavan vuokralaisen, jonka vuokratuloilla kuitataan maksamattomat vastikkeet tai muut velat. Taloyhtiöllä ei ole oikeutta pakkolunastaa asunto-osaketta. Jos osakkeenomistajalla on velkoja ulosotossa, voi ulosottoviranomainen heittää velallisen kadulle ja myydä asunto-osakkeen millä tahansa pikkusummalla vaikka kaverilleen jotta velat saadaan kuitattua edes osittai.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloyhtiö voi ottaa osakkeen hallintaansa, eli heittää omistajan ulos ja ottaa tilalle maksavan vuokralaisen, jonka vuokratuloilla kuitataan maksamattomat vastikkeet tai muut velat. Taloyhtiöllä ei ole oikeutta pakkolunastaa asunto-osaketta. Jos osakkeenomistajalla on velkoja ulosotossa, voi ulosottoviranomainen heittää velallisen kadulle ja myydä asunto-osakkeen millä tahansa pikkusummalla vaikka kaverilleen jotta velat saadaan kuitattua edes osittai.
Mikähän tässä on ulosoton ja perikunnan suhde asunto-osakkeeseen jos velallinen kuolee? Kuoleeko velka samalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosi miljardeja toimineessa universumissa ja maailmankaikkedessa on aika paljon lakeja, joita yksittäinen ihminen ei voi tietää. Eikä muuttaa muuksi, uskomalla toisin.
Järki sanoo sen, että ihmisen evoluutioteoriaan ei kuulu lähteminen oman käden kautta. "Rajan takana" alkaa todella paha koulu. Jos et tiedä varmasti, niin et pysty tietoa kumoamaan. Kannattaako kokeilla? Ei. Riskit on liian suuret.Ethän sinäkään voi tietää varmasti, alkaisiko jokin " paha koulu ", tai mitä ikinä olisikaan.
Kai se vaan riippuu siitä, mihin ihminen itse uskoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinäkään voi tietää varmasti, alkaisiko jokin " paha koulu ", tai mitä ikinä olisikaan.
Kai se vaan riippuu siitä, mihin ihminen itse uskoo.Varmaa on, että itsemurha ei kuulu ihmisen evoluutioon, eikä ole sallittua maailman kaikkeuden säännöissä. Seuraukset on rajut "seuraavassa elämässä". Vaikka varmuutta ei ole, niin kannattaako kokeilla niin suurta riskiä?
Olethan sinäkin syntynyt tähän maailmaan. Uskoitpa siihen tai et... Et myöskään voinut estää sitä mitenkään. Et voi myöskään uskomisellasi vaikuttaa, mitä "seuraavassa elämässä" tapahtuu itsemurhan jälkeen.
- Anonyymi
Sun vanhemmat jne. löytää tämän keskusteluketjun kyllä. Paljastuu, että teko oli tahallinen... unohda koko homma.
- Anonyymi
Autolla kallioleikkaukseen ajaminen tai sähköisku aiheuttaa vain vammautumisen. Jäät henkiin, mutta halvaannut tms.
- Anonyymi
Itse olen aikonut jättää omaisille mahdollisimman paljon velkaa ja kalliit hautauskulut vaikka jokin kuljetus kaukaisesta maasta. Sitä saa mitä tilaa.
- Anonyymi
Itse en luottaisi, jos kuolisin ulkomailla/kaukomailla, että kukaan kuljettaisi ruumistani sieltä yhtään mihinkään.
Toisaalta, olisiko sillä niin väliäkään, kun en tietenkään itse tietäisi siitä yhtään mitään.
Mutta tarkkaan kun ajattelen, niin en ole vielä edes kuolemassa, ainakaan toivottavasti.
Kauan sitten yritin itsemurhaa useampia kertoja, siinä koskaan onnistumatta. Hain apua, sain sitä, ja sain asiani kuntoon. Tutustuin jopa itseeni sen verran, että aloin pärjäämään itseni kanssa, kun hyväksyin sen, että olen tällainen kuin olen, se ei muuksi muutu.
Sen jälkeen valitsin elämän, vaikka ei tämä aina kurjuutta kummempaa ole, mutta onneksi edes silloin tällöin.
Ja miettiessäni asioita, tulin tulokseen, jos olisin kuollut jo 20 vuotta sitten, olisi kaikki ne kokemukset, ihmissuhteet, ym. jotka on vuosien varrella tullut koettua, ne olisivat jääneet kokematta, eli paljosta olisin jäänyt paitsi.
- Anonyymi
Käy katsomassa pari jaksoa Ylen Trauma -sarjasta. Sen jälkeen tajuat, että sun murheet on aika pieniä.
https://areena.yle.fi/1-50933090
https://areena.yle.fi/1-50933092 - Anonyymi
Jäkäti jää.
- Anonyymi
Elvytyskielto kannattaa hankkia ennen kuin pistää toimeksi. Jos homma ei menekään ihan putkeen niin kitumaan jääminen on näin epätodennäköisempää.
- Anonyymi
Entäs jos kokeilisi ennen kuolemaansa esim LSD:tä tai jotain vastaavaa ainetta. Jotkut sanovat, että se muuttaa asenteen elämään. Ehkä sitten ei haluaisikaan enää kuolla?
En halua yllyttää käyttämään laittomia aineita. Mietin vain noin teoreettisesti, voisiko siitä olla apua. Ja ovat kai jotkut tuon tyyppiset aineet laillisia, jos ei Suomessa niin ehkä jossain muualla.- AnonyymiUUSI
Kuinkakohan moni narkkari on muka tyytyväinen elämäänsä ?
Taitaa suurin osa heistä ajatella ajoittain kuolemaa enemmän kuin elämää.
En lähtisi mielen ongelmia hoitamaan huumeilla, se ei mitään asennetta ainakaan paremmaksi tai helpommaksi tee.
Noin niin kuin teoreettisesti kun mietin.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä442319Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2432132- 1121564
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441301- 1151237
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1411140Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://271127- 741019
- 66987
- 70960