Mihin ja milla jakoavaimella näistä yhtä savuketta voisi verrata?
1) Kahvikuppi
2) Suklaapatukka
3) Pulla
4) Keskaritölkki
5) Vodkaryyppy
Jos polttaa esim. 20 savuketta päivässä, miten se suhtautuu 20 kahvikupilliseen (~3 litraa) ? Tai suklaaseen ? Entä kaljan juontiin?
Entä jokin kombinaatio näistä ? Jos joku juo kavereiden kanssa kaksi tuoppia (1 litra) niin se ihan normaalia. Jos polttaa 3 tupakkaa, on kessuttelija. Kumpi pahempi ?
4 kupilista kahvia, 3 pullaa, 3 suklaapatukkaa, 3 kaljaa = 13 pistettä ....
Tupakan haittojen suhteuttaminen
8
138
Vastaukset
- Anonyymi
Jos suklaapatukka tai pulla aiheuttais keuhkosyöpää niin mulla olis jo keuhkosyöpä kehittynyt pitkälle. Karkit ei aiheuta keuhkosyöpää.
- Anonyymi
Kuinkad jos söisi 20 Tuplaa päivässä eli noin 2 kg?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkad jos söisi 20 Tuplaa päivässä eli noin 2 kg?
En usko että tulis keuhkosyöpä.Ehhä rasvamaksa voi alkaa kehittyä jos joka päivä vetää kaksi kiloa suklaata.
- Anonyymi
Voikohan tupakkaa suhteuttaa kannabikseen, jonka sallittu viihdekäyttö jatkaa voitto kulkuaan läntisellä pallonpuoliskolla hitaasti mutta varmasti.
- Anonyymi
Moni minua nuorempi on kuollut keuhkosyöpään. Sen aiheuttaja oli keuhkojen varjostuma.
He vähättelivät savukkeiden polton haitallisuutta.
Itse poltin nuorena miehenä vain 10 vuotta. Oli lopetettava hengitysvaikeuksien takia. - Anonyymi
Tupakka lisää myös sepelvaltimotaudin todennäköisyyttä. Vaihtoehtoja on siis 2: keuhkosyöpä tai sydäninfarkti alle 60-vuotiaana.
Millä asteikolla niitä mitataan? Montako savuketta täytyisi jättää polttamatta jotta välttyisi jommaltakummalta tai molemmilta? - Anonyymi
Raha ei riitä tupakkiin jotkut keräävät tumppeja kaduilta ja tuhkiksista,korona tauti ei pelota tai kerätä sätkää kääriessään jotain uutta viirusta??
- Anonyymi
on kylllä melko outo alotus. Ei pysty vertaamaan aloituksen esimekkeihin. Tupakka on huimasti vaarallisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897