Parvekkeen siivouksesta kysyn

Anonyymi

Miten parvekevesiputki puhtaaksi? Parvekkeen vesiputki on väriltään vaalea, mutta siihen on vuosien saatossa pinttynyt tummaa likaa. Millähän tuon saisi puhtaaksi?

Parvekkeen seinät/kaiteet ovat hiukan läpikuultavaa paksua lasia. Onko tarkoitus myös ulkopuolelta niitä puhdistaa? Kiitos jos tiedät ja vastaat.

5

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Putkea kannattaa yleispuhdistusaineeb ja vaikka huonomman tiskiharjan kanssa yrittää pestä likaa irti, ja paperia Kääriä päälle, ja ainetta alle voit yrittää liottaa jonkun aikaa. Parvekelasit jos aukeaa sisään päin, silloin on etenkin hyvä pestä ulkopintakin. Jos ei ole jatkovartta, ei kannata alkaa turvallisuuden takia roikkumaan koska pesin voi tippua myös.

    • Anonyymi

      Lisäys aamun kirjoitukseen kun unisena luin väärin, eli lasiseinää voi samalla tavalla pestä kuin ikkunaa, muistaa vaan kuivata hyvin. Kaluste/tasomoppi käy myös hyvin.

      Putkea voi myös pestä ihan ihme sienen avulla. Jos ei lähde, se on sitten pinttynyt etenkin jos on muovi jo kovin tummunut.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksista. Pitääpä kokeilla joku päivä näillä konsteilla.


    • Anonyymi

      Parvekkeen vesiputki tuskin kestää vahvoja emäksiä. Muoviahan se varmaan on. Ihan tuskiainetta ja joku pehmeä harja. Lämmin tai kuuma vesi,katulikaa se on.
      Ja ellei tämä auta,ota viinaa ja pese sillä harjaten,se tehoaa ikkuboissakin katulikaan.
      Parvekkeen kaidelasit ei ole kotikeinoin pestäviä yleensä,luulisi sateen ne hoitavan.
      Itse pesen parvekelasitukset,kahdesti v sisäpuolelta. Ulkopuolelta vain otan ne linnunkakat mitä sade ei huuhdo,syksymyöhällä.
      Mikä ajastaan muutenkin kärsii esim auringosta helteillä sitä ei turhan usein pitäisi kuurata.
      Se putken muovi haurastuu,ja sittenhän sen joutuu korjaamaan kun rikkoutuu.

      • Anonyymi

        Kiitos tästäkin vinkistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe