Adoptoidun lapsen mielipide aborttiin

Anonyymi

Minä olen se adoptoitu lapsi, ja halusin kertoa minun tarinani, jotta jokainen abortin vastustaja saisi vähän uutta näkökulmaa asioihin.

Minun biologinen äitini tuli raskaaksi alaikäisenä, hänen vanhempansa kielsivät abortin ja näin ollen hänen ainoa vaihtoehtonsa oli antaa minut adoptioon. Olen kasvanut hyvässä perheessä, sain hyvät vanhemmat ja ihanat sisarukset.

Mutta se ei poista sitä tosi asiaa että olen koko elämäni tuntenut itseni ulkopuoliseksi. Oma äitini ei halunnut minua, oma isäni ei halunnut minua. Tiedän kuka biologinen äitini on, Suomessa kun ei ymmärtääkseni täysin suljettuja adoptioita juuri harrasteta, joten tietojen saanti on todella helppoa. Nykyään vaikka olisi suljettu adoptio on silti helppoa selvittää oikeat vanhempansa, varsinkin äiti, ja varsinkin näin pienessä maassa kuin Suomi.

Olen tavannut äitini, hän kertoi siitä ettei saanut tehdä aborttia, hän kertoi miten hänen elämänsä meni pilalle asian vuoksi. Hän oli 15, hän menetti kaikki ystävänsä eikä perhe ja suku kohdellut häntä enää koskaan samalla tavoin kuin ennen joten hän muutti toiselle paikkakunnalle ja katkaisi välit kaikkiin. Hänen puheistaan paistoi selvä viha ja katkeruus vanhempiaan kohtaan eikä jäänyt epäselväksi ettei hän jatkossa halunnut kuulla enää minustakaan.

Minun elämäni on ollut oman paikan hakemista, ihanasta perheestäni huolimatta en ikinä ole tuntenut kuuluvani mihinkään. Olen kärsinyt vuosia vakavasta masennuksesta, syömishäiriöistä, ahdistuksesta ja itsetuhoisuudesta. Alkoholia aloin käyttää 12-vuotiaana ja sitä kului runsaasti, huumeet eivät onneksi ole koskaan ollut minun juttuni. Vaikka koitinkin kotoa löytyvillä lääkkeillä itseni 14-vuotiaana tappaa. Olen viettänyt pitkiäkin laitos jaksoja lyhyen elämäni aikana. En usko kenenkään koskaan haluavan minua, en tunne olevani arvokas tai toisten rakkauden arvoinen. Silti teen jatkuvasti kaikkeni että minut nähtäisiin, että ihmiset pitäisivät minusta. En usko kun ihmiset sanovat välittävänsä tai rakastavansa, eihän omat vanhempanikaan rakastaneet.

En sano että adoptio olisi huono asia, päinvastoin, se on hieno asia silloin kun sen tekee omasta tahdostaan. Se on hienoa kun vanhempi tekee sen todellakin lapsen vuoksi, koska haluaa tarjota tälle jotain parempaa.
Mutta jos naisilta kiellettäisiin abortit, tarkoittaisi se hirveää määrää adoptioon joutuvia lapsia. Kaikille olisi lopulta mahdotonta löytää kotia, ja kuinka paljon muita minunlaisiani ihmisiä siitä syntyisi!?

Enkä sano että kaikista, samasta lähtökohdasta tulevista, tulisi kuin minä. Olen ehkä ääri esimerkki, mutta tätäkin tapahtuu ja paljon. Meillä adoptoiduilla on usein jonkun asteen identiteetti kriisi ainakin jossain kohtaa elämää.

Te abortin vastustajat näette sokeasti vain yhden ainoan asian, syntymättömän lapsen oikeuden elämään, ja abortin murhana. Mutta ette osaa nähdä tätä pidemmälle, ette ymmärrä seurauksia monen jo olemassa olevan ihmisen elämään, tai sitä mitä sen lapsen elämä pahimmillaan voi olla kun vanhempi on pakotettu vasten tahtoaan synnyttämään lapsen. Kaikki meistä eivät ole edes niin onnekkaita että pääsevät uuteen hyvään perheeseen, jotkut joutuvat elämään lopun elämänsä sen ihmisen kanssa joka ei sinua halunnut ja joka ei sinun synnyttyäsikään jaksa sinusta oikeasti välittää tai huolehtia.

39

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hohhoijjaa. Trolololollollololooo... no tässä oli sentään jo hieman yritystä. :)

      Lyhyesti ja ytimekkäästi, jos haluaisit olla mieluummin kuollut, olisit ja päätynyt siihen jo kauan sitten. Mutta olet mieluummin edelleenkin täällä märisemässä epäkiitollisuuttasi saamastasi elämästä. Siinä sulle miettimistä.

      "Mutta jos naisilta kiellettäisiin abortit, tarkoittaisi se hirveää määrää adoptioon joutuvia lapsia. Kaikille olisi lopulta mahdotonta löytää kotia,"

      Hirveää? Epäilet että muutamalle tuhannelle ei löytysi toivovia ottajia 5,5 miljoonan joukosta? Osahan ellei enemmistö noista "vahingoista" mitä ilmeisimmin pidettäisiin itsellä, ja elämä sitten vaan järjesteltäisin sen mukaan että lapsi voi tulla silloin kun on tulossa, eikä "sit vasta parin vuoden päästä".
      Ja eiköhän se ehkäisykin alkaisi kiinostaa sitä holtitonta osaa ihan uudella tavalla kun helppoa pakotietä ei enää olisikaan tarjolla, ts. niin monia "vahinko"raskausksia tuskin edes koskaan alkaisi.

      • Anonyymi

        Niin että koska mä olen kärsinyt elämässäni jne. Niin olen automaattisesti mielestäsi pelkkä trolli. Se on hienoa että sun elämäs on niin täydellistä ja olet niin täydellinen ihminen, että voit sanoa mitä kaikkien muidenkin pitäisi tuntea ja miten käyttäytyä. Jos et ikinä ole saman tilanteen eteen joutunut, et voi jonkun toisen puolesta puhua.

        "Lyhyesti ja ytimekkäästi, jos haluaisit olla mieluummin kuollut, olisit ja päätynyt siihen jo kauan sitten. Mutta olet mieluummin edelleenkin täällä märisemässä epäkiitollisuuttasi saamastasi elämästä. Siinä sulle miettimistä."

        Jos luit tekstini, niin luit myös varmaan sen että yrittänyt olen. Onneksi olen saanut paljon apua monesta suunnasta ja jaksan tänä päivänä elää, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että täysin ehjä en tule ikinä olemaan. Sinä taas olet ilmeisesti niin täydellinen ihminen, että koet että tiedät kaiken kaikkien kärsimyksestä ja ongelmista. Ymmärrät varmaan että tuollainen sinun kommentointi, voisi helposti olla syy miksi joku veisi yrityksensä loppuun asti. Joten mietippä itse vähän mitä suustasi päästelet. Tai ehkä ymmärrys on sinunkaltaisiltasi liikaa vaadittua.

        En tiedä mikä sun sivistyksessä on mennyt pieleen ja missä kiven alla elät. Mutta yritä edes ymmärtää että jos abortit kiellettäisiin, niin ei niitä epätoivottuja lapsia tulisi sellaisena kerta satsina vaan sen parituhatta, niitä tulisi koko ajan lisää tasaiseen tahtiin. Kaikki ei halua lapsia ikinä, eikä kyse ole vain siitä että ei vielä. Ehkäisykin voi pettää. Kyse voi olla hyväksikäytöstä, raiskauksesta... Voitko todellakin käsi sydämellä sanoa että ala ikäisen lapsen, pitäisi nyt vaan synnyttää se lapsi jos kerta raskaaksi tuli? Jos tämä lapsi on vaikka 14-vuotias?

        Abortin vastustajat huutaa kovaan ääneen solumöykyn oikeuksista, mutta olette kylmimpiä ja tunteettomimpia ihmisiä mitä ikinä olen joutunut kohtaamaan. No kunhan sen oman tahtonne ja mielipiteenne saatte läpi ja kuuluviin niin ei kellään tai millään muulla ole merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että koska mä olen kärsinyt elämässäni jne. Niin olen automaattisesti mielestäsi pelkkä trolli. Se on hienoa että sun elämäs on niin täydellistä ja olet niin täydellinen ihminen, että voit sanoa mitä kaikkien muidenkin pitäisi tuntea ja miten käyttäytyä. Jos et ikinä ole saman tilanteen eteen joutunut, et voi jonkun toisen puolesta puhua.

        "Lyhyesti ja ytimekkäästi, jos haluaisit olla mieluummin kuollut, olisit ja päätynyt siihen jo kauan sitten. Mutta olet mieluummin edelleenkin täällä märisemässä epäkiitollisuuttasi saamastasi elämästä. Siinä sulle miettimistä."

        Jos luit tekstini, niin luit myös varmaan sen että yrittänyt olen. Onneksi olen saanut paljon apua monesta suunnasta ja jaksan tänä päivänä elää, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että täysin ehjä en tule ikinä olemaan. Sinä taas olet ilmeisesti niin täydellinen ihminen, että koet että tiedät kaiken kaikkien kärsimyksestä ja ongelmista. Ymmärrät varmaan että tuollainen sinun kommentointi, voisi helposti olla syy miksi joku veisi yrityksensä loppuun asti. Joten mietippä itse vähän mitä suustasi päästelet. Tai ehkä ymmärrys on sinunkaltaisiltasi liikaa vaadittua.

        En tiedä mikä sun sivistyksessä on mennyt pieleen ja missä kiven alla elät. Mutta yritä edes ymmärtää että jos abortit kiellettäisiin, niin ei niitä epätoivottuja lapsia tulisi sellaisena kerta satsina vaan sen parituhatta, niitä tulisi koko ajan lisää tasaiseen tahtiin. Kaikki ei halua lapsia ikinä, eikä kyse ole vain siitä että ei vielä. Ehkäisykin voi pettää. Kyse voi olla hyväksikäytöstä, raiskauksesta... Voitko todellakin käsi sydämellä sanoa että ala ikäisen lapsen, pitäisi nyt vaan synnyttää se lapsi jos kerta raskaaksi tuli? Jos tämä lapsi on vaikka 14-vuotias?

        Abortin vastustajat huutaa kovaan ääneen solumöykyn oikeuksista, mutta olette kylmimpiä ja tunteettomimpia ihmisiä mitä ikinä olen joutunut kohtaamaan. No kunhan sen oman tahtonne ja mielipiteenne saatte läpi ja kuuluviin niin ei kellään tai millään muulla ole merkitystä.

        Se on kiva kun sulle kelpais vaan yhdenlaiset mielipiteet.
        Ei kaikkeen tarvita aina jotain omaa kokemusta tai täydellisyyksiä että voi olla jotakin mieltä.
        Palstalla on eräs trolli esittänyt jo niin monia vuosia milloin mitäkin että sen osallisuus näin vahvasti provolta haiskahtavissa on aina epäiltävissä.

        "yritä edes ymmärtää että jos abortit kiellettäisiin, niin ei niitä epätoivottuja lapsia tulisi sellaisena kerta satsina vaan sen parituhatta,"

        Tämä on pelkkää mutuasi, etkä näytä tajuavan kuinka kysyttyjä adoptiolapset on. Kaikkien epätoivomia lapsia ei ole olemassa.

        "ala ikäisen lapsen, pitäisi nyt vaan synnyttää se lapsi jos kerta raskaaksi tuli?"

        Miksi joku tietty ikä ylioikeuttaisi sen ettei vastuuta tarvi opetella? Tappaako silloin aina ja automaattisesti pitäisi?

        "olette kylmimpiä ja tunteettomimpia ihmisiä mitä ikinä olen joutunut kohtaamaan"

        Paatostelee se joka hehkuttaa suojattomien lasten kylmäävän tunteetonta murhaamista... millään muulla ei väliä kunhan lapsi
        ja tapetaan mahdollisimman paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kiva kun sulle kelpais vaan yhdenlaiset mielipiteet.
        Ei kaikkeen tarvita aina jotain omaa kokemusta tai täydellisyyksiä että voi olla jotakin mieltä.
        Palstalla on eräs trolli esittänyt jo niin monia vuosia milloin mitäkin että sen osallisuus näin vahvasti provolta haiskahtavissa on aina epäiltävissä.

        "yritä edes ymmärtää että jos abortit kiellettäisiin, niin ei niitä epätoivottuja lapsia tulisi sellaisena kerta satsina vaan sen parituhatta,"

        Tämä on pelkkää mutuasi, etkä näytä tajuavan kuinka kysyttyjä adoptiolapset on. Kaikkien epätoivomia lapsia ei ole olemassa.

        "ala ikäisen lapsen, pitäisi nyt vaan synnyttää se lapsi jos kerta raskaaksi tuli?"

        Miksi joku tietty ikä ylioikeuttaisi sen ettei vastuuta tarvi opetella? Tappaako silloin aina ja automaattisesti pitäisi?

        "olette kylmimpiä ja tunteettomimpia ihmisiä mitä ikinä olen joutunut kohtaamaan"

        Paatostelee se joka hehkuttaa suojattomien lasten kylmäävän tunteetonta murhaamista... millään muulla ei väliä kunhan lapsi
        ja tapetaan mahdollisimman paljon.

        "Se on kiva kun sulle kelpais vaan yhdenlaiset mielipiteet"

        Mullehan kelpaa kaikkien mielipiteet, jos sä et aborttia hyväksy etkä sitä halua tehdä, se on mulle täysin fine. Sitten et aborttia tee.
        Jos joku toinen aborttiin syystä tai toisesta päätyy, sekin on täysin fine.
        Kyllä se on abortin vastustajat jotka hyväksyvät ainoastaan sen yhden mielipiteen, eli omansa, että aborttia ei hyväksytä, eikä kukaan saisi sitä tehdä ja jos joku on siitä eri mieltä niin he ovat kamalia ihmisiä joka tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on kiva kun sulle kelpais vaan yhdenlaiset mielipiteet"

        Mullehan kelpaa kaikkien mielipiteet, jos sä et aborttia hyväksy etkä sitä halua tehdä, se on mulle täysin fine. Sitten et aborttia tee.
        Jos joku toinen aborttiin syystä tai toisesta päätyy, sekin on täysin fine.
        Kyllä se on abortin vastustajat jotka hyväksyvät ainoastaan sen yhden mielipiteen, eli omansa, että aborttia ei hyväksytä, eikä kukaan saisi sitä tehdä ja jos joku on siitä eri mieltä niin he ovat kamalia ihmisiä joka tasolla.

        Suosijafanaatikko ei kykene tajuamaan miksi normaaleille ihmisille ei ole ihan 'fine' että lapsia mukavuusmurhaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kiva kun sulle kelpais vaan yhdenlaiset mielipiteet.
        Ei kaikkeen tarvita aina jotain omaa kokemusta tai täydellisyyksiä että voi olla jotakin mieltä.
        Palstalla on eräs trolli esittänyt jo niin monia vuosia milloin mitäkin että sen osallisuus näin vahvasti provolta haiskahtavissa on aina epäiltävissä.

        "yritä edes ymmärtää että jos abortit kiellettäisiin, niin ei niitä epätoivottuja lapsia tulisi sellaisena kerta satsina vaan sen parituhatta,"

        Tämä on pelkkää mutuasi, etkä näytä tajuavan kuinka kysyttyjä adoptiolapset on. Kaikkien epätoivomia lapsia ei ole olemassa.

        "ala ikäisen lapsen, pitäisi nyt vaan synnyttää se lapsi jos kerta raskaaksi tuli?"

        Miksi joku tietty ikä ylioikeuttaisi sen ettei vastuuta tarvi opetella? Tappaako silloin aina ja automaattisesti pitäisi?

        "olette kylmimpiä ja tunteettomimpia ihmisiä mitä ikinä olen joutunut kohtaamaan"

        Paatostelee se joka hehkuttaa suojattomien lasten kylmäävän tunteetonta murhaamista... millään muulla ei väliä kunhan lapsi
        ja tapetaan mahdollisimman paljon.

        "Tämä on pelkkää mutuasi, etkä näytä tajuavan kuinka kysyttyjä adoptiolapset on. Kaikkien epätoivomia lapsia ei ole olemassa."

        Tuollahan noita on Suomessa laitoksissa vaikka millä mitalla, senkus käyt hakemassa. Ja jollei riitä, niin Pietarista saattaa löytyä muutama lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä on pelkkää mutuasi, etkä näytä tajuavan kuinka kysyttyjä adoptiolapset on. Kaikkien epätoivomia lapsia ei ole olemassa."

        Tuollahan noita on Suomessa laitoksissa vaikka millä mitalla, senkus käyt hakemassa. Ja jollei riitä, niin Pietarista saattaa löytyä muutama lisää.

        Et sitten vieläkään tajua eroja adoptio- ja huostaanotetuilla lapsilla, joita korkeintaan sijoitetaan??
        Kerro niille vuosia adoptiojonoissa odotelleille mistä niitä lapsia voi noin vain mennä hakemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten vieläkään tajua eroja adoptio- ja huostaanotetuilla lapsilla, joita korkeintaan sijoitetaan??
        Kerro niille vuosia adoptiojonoissa odotelleille mistä niitä lapsia voi noin vain mennä hakemaan.

        Vähänhän niitä Suomessa on tarjolla, koska täällä ei ole samanlaista pakkosynnytysjärjestelmää kuin uskonnollisissa maissa ja kehittyvissä maissa.
        Sen takia adobpiolapsia otetaan lähinnä ulkomailta. Ei ole minun vikani, että adoptiojärjestelmä on hidas ja kankea, sillä ei hylätyt lapset maailmasta ihan heti lopu.

        Ja kyllä niitä huostaanotettujakin lapsia voi adoptoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänhän niitä Suomessa on tarjolla, koska täällä ei ole samanlaista pakkosynnytysjärjestelmää kuin uskonnollisissa maissa ja kehittyvissä maissa.
        Sen takia adobpiolapsia otetaan lähinnä ulkomailta. Ei ole minun vikani, että adoptiojärjestelmä on hidas ja kankea, sillä ei hylätyt lapset maailmasta ihan heti lopu.

        Ja kyllä niitä huostaanotettujakin lapsia voi adoptoida.

        On se sinunkin vikasi silloin kun olet tappamis"oikeus" hehkutuksillasi viekottelemassa abortteihin ja vähentämässä niidenkin harvojen lasten määrää, mitä odottaisi heitä kauan kaivannut rakastava koti.
        Pakkosynnytyksiä ei juuri olisi kunnollisellakaan lailla, koska ns. eettisiä syitä (sis. raiskaukset) on 0,1-2% kaikista. Vapaaehtoisen riskin oton ja aiheutuneen seurauksen jälkeen kannetaan vastuuta (ts. vastuusynnytys) tai sitten mitä raukkamaisimmin laistetaan siitä (abortilla).
        Huostaanotetut lapset ei yleensä päädy adoptioon, vaan pyritään palauttamaan biovanhemmilleen mahdollisuuksien mukaaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se sinunkin vikasi silloin kun olet tappamis"oikeus" hehkutuksillasi viekottelemassa abortteihin ja vähentämässä niidenkin harvojen lasten määrää, mitä odottaisi heitä kauan kaivannut rakastava koti.
        Pakkosynnytyksiä ei juuri olisi kunnollisellakaan lailla, koska ns. eettisiä syitä (sis. raiskaukset) on 0,1-2% kaikista. Vapaaehtoisen riskin oton ja aiheutuneen seurauksen jälkeen kannetaan vastuuta (ts. vastuusynnytys) tai sitten mitä raukkamaisimmin laistetaan siitä (abortilla).
        Huostaanotetut lapset ei yleensä päädy adoptioon, vaan pyritään palauttamaan biovanhemmilleen mahdollisuuksien mukaaan.

        En ole ikinä houkutellut ketään tappamaan enkä hehkutellut tappamisen ihanuutta.

        "Pakkosynnytyksiä ei juuri olisi kunnollisellakaan lailla.."

        No kunnollisella lailla ei tietenkään ole pakkosynnytyksiä, koska silloin laki ei velvoita synnyttämään. Sinun haluamillasi lailla niitä tulisi (mikäli naiset noudattaisivat lakia, mikä ei kyllä olisi mitenkään sanottua että niin tekisivät).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ikinä houkutellut ketään tappamaan enkä hehkutellut tappamisen ihanuutta.

        "Pakkosynnytyksiä ei juuri olisi kunnollisellakaan lailla.."

        No kunnollisella lailla ei tietenkään ole pakkosynnytyksiä, koska silloin laki ei velvoita synnyttämään. Sinun haluamillasi lailla niitä tulisi (mikäli naiset noudattaisivat lakia, mikä ei kyllä olisi mitenkään sanottua että niin tekisivät).

        "En ole ikinä houkutellut ketään tappamaan enkä hehkutellut tappamisen ihanuutta."

        Ainiin joo, kun abortti "ei ole" tappamista, eiks je.. XD
        Mistä sinä tiedät moniko sinunkin "naisen oikeus" -vouhotusten ym. propagandan rohkaisemana on lähtenyt tappamaan lastaan?

        Niin, nimenomaan kyse on VELVOITTEESTA, ei pakosta kuten vääristellään. Raiskausperusteisia syitä on korkeintaan 0,1-2% vuosittain.

        "mikä ei kyllä olisi mitenkään sanottua että niin tekisivät)."

        Ei ole sanottua, että jotakin sekopäisintä marginaalia lukuunottamatta laittomista tulisi mitenkään yleinen ilmiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole ikinä houkutellut ketään tappamaan enkä hehkutellut tappamisen ihanuutta."

        Ainiin joo, kun abortti "ei ole" tappamista, eiks je.. XD
        Mistä sinä tiedät moniko sinunkin "naisen oikeus" -vouhotusten ym. propagandan rohkaisemana on lähtenyt tappamaan lastaan?

        Niin, nimenomaan kyse on VELVOITTEESTA, ei pakosta kuten vääristellään. Raiskausperusteisia syitä on korkeintaan 0,1-2% vuosittain.

        "mikä ei kyllä olisi mitenkään sanottua että niin tekisivät)."

        Ei ole sanottua, että jotakin sekopäisintä marginaalia lukuunottamatta laittomista tulisi mitenkään yleinen ilmiö.

        "Ainiin joo, kun abortti "ei ole" tappamista, eiks je.. XD"

        Tietenkään ei ole, mutta en myöskään ole houkutellut ketään aborttiin enkä hehkutellut abortin ihanuutta. Ikinä!

        "Niin, nimenomaan kyse on VELVOITTEESTA, ei pakosta kuten vääristellään."

        Mitä eroa on velvoitteella ja pakollà?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ainiin joo, kun abortti "ei ole" tappamista, eiks je.. XD"

        Tietenkään ei ole, mutta en myöskään ole houkutellut ketään aborttiin enkä hehkutellut abortin ihanuutta. Ikinä!

        "Niin, nimenomaan kyse on VELVOITTEESTA, ei pakosta kuten vääristellään."

        Mitä eroa on velvoitteella ja pakollà?

        "Tietenkään ei ole"

        Ihan muuten vaan joutuu anelemaan laista luvan jonkun "kuoleen" poistoon.. XD mistä lähtien "kuolleet" kehittyy, kasvaa, sydän sykkii, on soluhengitystä ja aineenvaihduntaa, verenkiertoa jne.? Elämän lopettaminen (jonka aborttikin tekee) on yhtä kuin tappaminen. Jos intät vastaan, osoitat sen perusteilla ja todisteilla. Muuten todetaan kuinka taas kykenet ainoastaan naurettavaan valhemutuiluun.

        Mutta jatkahan vain tuota säälittävää tosiasioiden kiistämistä ja tee itsestäsi vielä nolompi pelle. XD

        "en myöskään ole houkutellut ketään aborttiin enkä hehkutellut abortin ihanuutta."

        Älä selitä. Ymmärrän kyllä että hävettää.

        "Mitä eroa on velvoitteella ja pakollà?"

        Velvoite on jotakin millä kannetaan vastuuta ja seuraa omien valintojen tuloksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosijafanaatikko ei kykene tajuamaan miksi normaaleille ihmisille ei ole ihan 'fine' että lapsia mukavuusmurhaillaan.

        Normaaleille?
        Tuommoinen äärimmäisen aggressiivinen abortin vastustus ei ole kovin normaalia.... jos ois meidän laki ois varmaan erilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaaleille?
        Tuommoinen äärimmäisen aggressiivinen abortin vastustus ei ole kovin normaalia.... jos ois meidän laki ois varmaan erilainen.

        Näet taas aggressiivisuuksia siellä missä sitä ei ole, kuten täysin neutraaleissa toteamuksissa. Kansan enemmistö ei edelleenkään ole koskaan saanut päättää laista sanallakaan. Kumman arvioisit olevan normaalimpaa, lasten elämän suojelun vaiko niiden itsekkään tappamisen?


    • Täällä ei saa kirjoittaa mitään negatiivista kokemusta aiheesta adoptio, lapsen saaminen tai yksinhuoltajuus. Jos niin tekee, tulee abortinvastustajalta toistuva kehotus tappaa itsensä, kun kehtaa "märistä epäkiitollisena". Yksinhuoltajien köyhyys ja yksinäisyys on tabu. Bioäidin masennus ja adoptiolapsen huonovointisuus myös.

      Ainoat asiat, mitä saa käsitellä negatiivisessa valossa, on abortti.

      Naurattaa sekin, kun paljastui että sama ihminen, joka hehkuttaa sitä kuinka urhea ja kunnioitettava on yksinhuoltaja, lapsi tuo onnen ja leivän kun uskaltaa synnyttää lapsen kirjoittaa kuitenkin omalla facebook-sivullaan näin:

      "Naimisissa olevat ovat tutkitusti terveempiä ja onnellisempia. Ehjien perheiden lapset voivat tutkitusti myös paljon paremmin kuin yksinhuoltajien lapset sekä taloudellisesti että sosiaalisesti."

      " Yh:t ovat naismaailman epähaluttavimpia seurutelukumppaneita. Yh:t ovat kokeneet useita kaluja, koska suurin osa miehistä haluaa heiltä vain seksiä. Tuohon joukkoon mahtuu isomunaisia, koska iso muna vielä tuntuu synnyttäneessä emättimessä. Yh:n elämän ainoa lohtu on saada isoa munaa."

      Tätä mieltä miehet monesti on.

      • Anonyymi

        "Yksinhuoltajien köyhyys ja yksinäisyys on tabu. Bioäidin masennus ja adoptiolapsen huonovointisuus myös. "

        Niitähän sinä tykkäät aina tunkea korostetusti joka väliin ja "todisteeksi" tulee jotakin yksittäisten valittajien kertomuksia keskustelupalstoilta.
        Abortista ja sen "olemattomista" negatiivisista seurauksista sen sijaan ei saisi hiiskua mitään.

        "Tätä mieltä miehet monesti on."

        Ja taas kerran YHDEN (?) henkilön mistä lie repäisty mutu muuttuu vaikka kuinka "monien" mielipiteeksi. ;D


      • Anonyymi

        Tuo koko kirjoitus on kyllä ihan huuhaata. Minä en ainakaan tunnista tuosta yhtään miesten mielipidettä, enemmänkin äärifeministien trollausta ja miehiin kohdistuvaa vihaa ja panettelua.

        Tietysti, jos olet tyystin pettynyt miehiin, niin mielessään voikin rakennella vaikka minkälaisia synkkiä ajatuksia, joilla demonisoi miessukupuolta. "Ajatukset ovat vakuuttavia, joten uskomme niihin. Ajatuksiin saa etäisyyttä suhtautumalla niihin mielensisäisinä tapahtumina, ei välttämättä tosiasioina. Tällä on vaikutusta myös ajatusta seuraaviin tunteisiin ja käyttäytymiseen." Mielenterveystalo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo koko kirjoitus on kyllä ihan huuhaata. Minä en ainakaan tunnista tuosta yhtään miesten mielipidettä, enemmänkin äärifeministien trollausta ja miehiin kohdistuvaa vihaa ja panettelua.

        Tietysti, jos olet tyystin pettynyt miehiin, niin mielessään voikin rakennella vaikka minkälaisia synkkiä ajatuksia, joilla demonisoi miessukupuolta. "Ajatukset ovat vakuuttavia, joten uskomme niihin. Ajatuksiin saa etäisyyttä suhtautumalla niihin mielensisäisinä tapahtumina, ei välttämättä tosiasioina. Tällä on vaikutusta myös ajatusta seuraaviin tunteisiin ja käyttäytymiseen." Mielenterveystalo

        Minä taas en näe tuossa mitään minkäänlaista äärifeminismiä enkä miesvihaa.


    • Anonyymi

      Lyhyesti kerron, aloittajan rohkaisemana erilaisesta taustastani, jotta abortista intoilijat saisivat myös uuden, toisenlaisen näkökulman. Äitini oli adoptoitu, kuten hänen sisaruksensakin, joilla kaikilla lisäksi eri isä. Oman oikean mummoni olen nähnyt kerran ollessani n. 5-vuotias ja vain silloin sain häneltä pienen lahjan. Äidillä on tosiaan muitakin sisaruksia, joita en ole tavannut koskaan. Äitini äiti oli ns. meneväinen nainen, joka ei kauan viihtynyt saman miehen kanssa.

      Äidin adoptio, tai silloin kirjoihin merkittynä kasvatiksi ottaminen, on ollut hyvin onnistunut, hieno lapseton pari kasvatti hänet kuin oman lapsensa. Hänen kodissaan me saimme käydä usein ja vietimme päiviäkin heillä aina heidän kuolemaansa asti. Meillä, sisaruksillani on ollut hieno lapsuus ja kaikilla on ollut menestystä ihmissuhteissa, kotona ja töissä. Työtäkään ei ole tarvinnut kauan hakea, kun työtä on heti löytynyt entisen työsuhteen päätyttyä. Itsellä ei ole tähän mennessä ollut yhtään työtöntä päivää ammattiin valmistumisen jälkeen. Olen työskennellyt aina oikeastaan unelmieni töissä, ihmisten parissa. Arvostan äitini perintönä saamaani avaraa maailmankuvaa, mutta äitini perintönä myös ihmisen elämää suurena lahjana ja etuoikeutena. Olen myös kirjannut paljon äitini ja sisarustensa historiaa ja joskus sen saatan jopa julkaista jonkinlaisena kunnioituksen osoituksena taistelulle elämän puolesta silloinkin, kun ei ole hopealusikat pudonneet käteen. Äitini kohtalotovereita on paljon, mutta sitkeinä ja määrätietoisesti toimien kaikki vaikeudet on voitettavissa, vaikka maailma ei aina näytä ruusuisinta puoltaan.
      yx kirjoittaja

      • Anonyymi

        Abortista intoilijat!? Ei kai kukaan nyt asiasta intoile. Ei se että naisella on oikeus päättää omasta kehostaan ja elämästään tarkoita sitä että naiset innoissaan ryntäilevät tekemään abortteja koska se on niin kivaa. Tai että oltaisiin onnesta soikeena kun saa tietää olevansa raskaana että ihanaa nyt pääsen tekemään abortin.
        Eikä se myöskään, kuten monen abortin vastustajan mielestä, tarkoita sitä että aborttiin päätyvät naiset olisivat murhanhimoisia psykopaatteja jotka nauttisivat tilanteesta.

        Kyllä se useimmille naisille on kova paikka, se on suuri päätös eikä mikään helppo sellainen.
        Yritetään kaikki muistaa että siinä missä te abortin vastustajat saatte päättää omasta kehostanne, ja että te ette ikinä aborttia tekisi, niin tulisi myös toisilla naisilla olla se oikeus päättää omasta puolestaan. Eivät hekään ketkä eivät abortteja vastusta ole pakottamassa teitä sitä aborttia tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortista intoilijat!? Ei kai kukaan nyt asiasta intoile. Ei se että naisella on oikeus päättää omasta kehostaan ja elämästään tarkoita sitä että naiset innoissaan ryntäilevät tekemään abortteja koska se on niin kivaa. Tai että oltaisiin onnesta soikeena kun saa tietää olevansa raskaana että ihanaa nyt pääsen tekemään abortin.
        Eikä se myöskään, kuten monen abortin vastustajan mielestä, tarkoita sitä että aborttiin päätyvät naiset olisivat murhanhimoisia psykopaatteja jotka nauttisivat tilanteesta.

        Kyllä se useimmille naisille on kova paikka, se on suuri päätös eikä mikään helppo sellainen.
        Yritetään kaikki muistaa että siinä missä te abortin vastustajat saatte päättää omasta kehostanne, ja että te ette ikinä aborttia tekisi, niin tulisi myös toisilla naisilla olla se oikeus päättää omasta puolestaan. Eivät hekään ketkä eivät abortteja vastusta ole pakottamassa teitä sitä aborttia tekemään.

        "Abortista intoilijat!?" Ei kai kukaan nyt abortista intoile.
        Jos nainen saisi todellakin päättää omasta kehostaan ja sikiö olisikin osa naisen kehoa, miksi sitten kaikkialla maailmassa edes tarvittaisiin mitään aborttilakeja, kunhan "kasvain tai solumöykky" vaan poistetaan?

        Mieti, mieti oikein tarkkaan, mitä se tarkoittaa, kun koko maailma puhuu LAITTOMISTA TAI LAILLISISTA aborteista, ei suinkaan jostain pienestä solukon poistamisesta kuten esim. syöpäsolukon tai hampaan poistosta. "Ehkäisy petti ja sen seurauksena käväisen lekurilla poistamassa lisäsolukon kohdustani" Näinkö mennään lääkärin pakeille? Älä viitsi kirjoittaa ihan soopaa. Jo vanha erkkikin nauraa haudassaan tuollaiselle agitaatiolle.

        Ei kukaan intoile abortista, vaan puolustaa yksilön oikeutta omaan elämäänsä, koska pieni ihmisen alku ei voi puolustaa omia oikeuksiaan äidin mielivaltaa vastaan! Maailmassa ei ole ollenkaan harvinaista puolustaa jonkin oikeutta itsekkään ihmisen mielivaltaa vastaan, kuten esim. karjan tai harvinaisten eläinten suojelijat, ympäristön suojelijat, vähemmistökansojen suojelijat, lasten oikeuksien suojelijat, harvinaisten kasvien suojelijat, ilmaston suojelijat, alkuperäiskansojen suojelijat, yksityisautoilun suojelua yms yms. Maailmassa on moniakin lakeja, joilla näiden olemassaolon oikeuksia suojellaan ihan oikeutetusti. Miksi juuri syntymättömien oikeuksien suojelijat nousee äärifeministien ja monen muunkin naisen vihalistassa korkeimmalle paikalle, vaikka sikiön oikeuksista puhuminen on aidoimmillaan inhimillisen elämän suojelua jo sen alusta hedelmöityksestä asti? Silmien aukeaminen voikin varmasti olla sydäntä raastava kokemus ja sitä ennen on ollut valtava kieltämisen ja selittämisen aika, kunnes totuus sisäistyy ja ajattelu valmistautuu puolustamaan ihmisyksilön oikeutta olemassaoloonsa ennen ja jälkeen syntymänsä. Tämän kieltäminen on vahva defenssi siihen asti, kun defenssit pettävät. Palstakilometrit sen osoittavatkin.

        "Minulla on oikeus tehdä abortti, kun sattui vahninko!" Vahinko vaan siivotaan pois ja taas on kaikki hyvin! Missä yksilön, naisen oma vastuu tai seksiparin vastuu? Eikö nykyaikana tarvitse olla vastuussa mistään muusta kuin yllä mainituista asioista, jotka me näemme ympärillämme, mutta emme ole vastuussa omista valinnoistamme ja niiden seurauksista itsessämme? Ja sitten lauma hyökkää pilkkakirveet koholla kiihkoillen niitä vastaan, jotka puolustavat ihmiselämän oikeuksia jo aivan elämän alusta lähtien kaikella agitaation välineistöllä, mitä suinkin keksii käyttää. "Naisella on oikeus, minulla on oikeus!"

        "Naisella on oikeus lopettaa ihmisen elämä, jonka elämän itse sytytti?" Onko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Abortista intoilijat!?" Ei kai kukaan nyt abortista intoile.
        Jos nainen saisi todellakin päättää omasta kehostaan ja sikiö olisikin osa naisen kehoa, miksi sitten kaikkialla maailmassa edes tarvittaisiin mitään aborttilakeja, kunhan "kasvain tai solumöykky" vaan poistetaan?

        Mieti, mieti oikein tarkkaan, mitä se tarkoittaa, kun koko maailma puhuu LAITTOMISTA TAI LAILLISISTA aborteista, ei suinkaan jostain pienestä solukon poistamisesta kuten esim. syöpäsolukon tai hampaan poistosta. "Ehkäisy petti ja sen seurauksena käväisen lekurilla poistamassa lisäsolukon kohdustani" Näinkö mennään lääkärin pakeille? Älä viitsi kirjoittaa ihan soopaa. Jo vanha erkkikin nauraa haudassaan tuollaiselle agitaatiolle.

        Ei kukaan intoile abortista, vaan puolustaa yksilön oikeutta omaan elämäänsä, koska pieni ihmisen alku ei voi puolustaa omia oikeuksiaan äidin mielivaltaa vastaan! Maailmassa ei ole ollenkaan harvinaista puolustaa jonkin oikeutta itsekkään ihmisen mielivaltaa vastaan, kuten esim. karjan tai harvinaisten eläinten suojelijat, ympäristön suojelijat, vähemmistökansojen suojelijat, lasten oikeuksien suojelijat, harvinaisten kasvien suojelijat, ilmaston suojelijat, alkuperäiskansojen suojelijat, yksityisautoilun suojelua yms yms. Maailmassa on moniakin lakeja, joilla näiden olemassaolon oikeuksia suojellaan ihan oikeutetusti. Miksi juuri syntymättömien oikeuksien suojelijat nousee äärifeministien ja monen muunkin naisen vihalistassa korkeimmalle paikalle, vaikka sikiön oikeuksista puhuminen on aidoimmillaan inhimillisen elämän suojelua jo sen alusta hedelmöityksestä asti? Silmien aukeaminen voikin varmasti olla sydäntä raastava kokemus ja sitä ennen on ollut valtava kieltämisen ja selittämisen aika, kunnes totuus sisäistyy ja ajattelu valmistautuu puolustamaan ihmisyksilön oikeutta olemassaoloonsa ennen ja jälkeen syntymänsä. Tämän kieltäminen on vahva defenssi siihen asti, kun defenssit pettävät. Palstakilometrit sen osoittavatkin.

        "Minulla on oikeus tehdä abortti, kun sattui vahninko!" Vahinko vaan siivotaan pois ja taas on kaikki hyvin! Missä yksilön, naisen oma vastuu tai seksiparin vastuu? Eikö nykyaikana tarvitse olla vastuussa mistään muusta kuin yllä mainituista asioista, jotka me näemme ympärillämme, mutta emme ole vastuussa omista valinnoistamme ja niiden seurauksista itsessämme? Ja sitten lauma hyökkää pilkkakirveet koholla kiihkoillen niitä vastaan, jotka puolustavat ihmiselämän oikeuksia jo aivan elämän alusta lähtien kaikella agitaation välineistöllä, mitä suinkin keksii käyttää. "Naisella on oikeus, minulla on oikeus!"

        "Naisella on oikeus lopettaa ihmisen elämä, jonka elämän itse sytytti?" Onko?

        "Naisella on oikeus lopettaa ihmisen elämä, jonka elämän itse sytytti?" "Onko?"
        Kyllä on jos niin itse päättää. Minkä sille voi jos vahinko sattuu. Ei joka panosta ole tarkoitus raskaaksi tulla. Silloin on abortti ratkaisuna ongelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Abortista intoilijat!?" Ei kai kukaan nyt abortista intoile.
        Jos nainen saisi todellakin päättää omasta kehostaan ja sikiö olisikin osa naisen kehoa, miksi sitten kaikkialla maailmassa edes tarvittaisiin mitään aborttilakeja, kunhan "kasvain tai solumöykky" vaan poistetaan?

        Mieti, mieti oikein tarkkaan, mitä se tarkoittaa, kun koko maailma puhuu LAITTOMISTA TAI LAILLISISTA aborteista, ei suinkaan jostain pienestä solukon poistamisesta kuten esim. syöpäsolukon tai hampaan poistosta. "Ehkäisy petti ja sen seurauksena käväisen lekurilla poistamassa lisäsolukon kohdustani" Näinkö mennään lääkärin pakeille? Älä viitsi kirjoittaa ihan soopaa. Jo vanha erkkikin nauraa haudassaan tuollaiselle agitaatiolle.

        Ei kukaan intoile abortista, vaan puolustaa yksilön oikeutta omaan elämäänsä, koska pieni ihmisen alku ei voi puolustaa omia oikeuksiaan äidin mielivaltaa vastaan! Maailmassa ei ole ollenkaan harvinaista puolustaa jonkin oikeutta itsekkään ihmisen mielivaltaa vastaan, kuten esim. karjan tai harvinaisten eläinten suojelijat, ympäristön suojelijat, vähemmistökansojen suojelijat, lasten oikeuksien suojelijat, harvinaisten kasvien suojelijat, ilmaston suojelijat, alkuperäiskansojen suojelijat, yksityisautoilun suojelua yms yms. Maailmassa on moniakin lakeja, joilla näiden olemassaolon oikeuksia suojellaan ihan oikeutetusti. Miksi juuri syntymättömien oikeuksien suojelijat nousee äärifeministien ja monen muunkin naisen vihalistassa korkeimmalle paikalle, vaikka sikiön oikeuksista puhuminen on aidoimmillaan inhimillisen elämän suojelua jo sen alusta hedelmöityksestä asti? Silmien aukeaminen voikin varmasti olla sydäntä raastava kokemus ja sitä ennen on ollut valtava kieltämisen ja selittämisen aika, kunnes totuus sisäistyy ja ajattelu valmistautuu puolustamaan ihmisyksilön oikeutta olemassaoloonsa ennen ja jälkeen syntymänsä. Tämän kieltäminen on vahva defenssi siihen asti, kun defenssit pettävät. Palstakilometrit sen osoittavatkin.

        "Minulla on oikeus tehdä abortti, kun sattui vahninko!" Vahinko vaan siivotaan pois ja taas on kaikki hyvin! Missä yksilön, naisen oma vastuu tai seksiparin vastuu? Eikö nykyaikana tarvitse olla vastuussa mistään muusta kuin yllä mainituista asioista, jotka me näemme ympärillämme, mutta emme ole vastuussa omista valinnoistamme ja niiden seurauksista itsessämme? Ja sitten lauma hyökkää pilkkakirveet koholla kiihkoillen niitä vastaan, jotka puolustavat ihmiselämän oikeuksia jo aivan elämän alusta lähtien kaikella agitaation välineistöllä, mitä suinkin keksii käyttää. "Naisella on oikeus, minulla on oikeus!"

        "Naisella on oikeus lopettaa ihmisen elämä, jonka elämän itse sytytti?" Onko?

        Naisella ja miehellä on oikeus valita yhdessä milloin haluavat lapsen. Molemmat pitää haluta.

        Ei ole oikein ajatella että naiset sen on synnytettävä joka kerta kun joku mies saa päähänsä panna.


      • Anonyymi
        koivupuu55 kirjoitti:

        "Naisella on oikeus lopettaa ihmisen elämä, jonka elämän itse sytytti?" "Onko?"
        Kyllä on jos niin itse päättää. Minkä sille voi jos vahinko sattuu. Ei joka panosta ole tarkoitus raskaaksi tulla. Silloin on abortti ratkaisuna ongelmaan.

        "Kyllä on jos niin itse päättää. "

        Minkäs sille voi lakipykälilläkään jos murhanhimoinen päättää niin. Muut sitten on vaan näiden moraalivajakkien armoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä on jos niin itse päättää. "

        Minkäs sille voi lakipykälilläkään jos murhanhimoinen päättää niin. Muut sitten on vaan näiden moraalivajakkien armoilla.

        Ei ihmisestä tee murhanhimoista se, ettei hän halua synnyttää.
        Aika sairas mieli pitää olla henkilöllä joka niin ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihmisestä tee murhanhimoista se, ettei hän halua synnyttää.
        Aika sairas mieli pitää olla henkilöllä joka niin ajattelee.

        Sairas mieli on tosiaan sillä jonka mielestä "ei-synnytyshaluinen", joka siis hinkuaa tappaa lapsensa, ole lainkaan murhanhimoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairas mieli on tosiaan sillä jonka mielestä "ei-synnytyshaluinen", joka siis hinkuaa tappaa lapsensa, ole lainkaan murhanhimoinen.

        Tietysti lapsen tappamista hinkuva olisi tietenkin sairas, mutta onko sellaisia ihmisiä olemassakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortista intoilijat!? Ei kai kukaan nyt asiasta intoile. Ei se että naisella on oikeus päättää omasta kehostaan ja elämästään tarkoita sitä että naiset innoissaan ryntäilevät tekemään abortteja koska se on niin kivaa. Tai että oltaisiin onnesta soikeena kun saa tietää olevansa raskaana että ihanaa nyt pääsen tekemään abortin.
        Eikä se myöskään, kuten monen abortin vastustajan mielestä, tarkoita sitä että aborttiin päätyvät naiset olisivat murhanhimoisia psykopaatteja jotka nauttisivat tilanteesta.

        Kyllä se useimmille naisille on kova paikka, se on suuri päätös eikä mikään helppo sellainen.
        Yritetään kaikki muistaa että siinä missä te abortin vastustajat saatte päättää omasta kehostanne, ja että te ette ikinä aborttia tekisi, niin tulisi myös toisilla naisilla olla se oikeus päättää omasta puolestaan. Eivät hekään ketkä eivät abortteja vastusta ole pakottamassa teitä sitä aborttia tekemään.

        "Abortista intoilijat!? Ei kai kukaan nyt asiasta intoile." Ei vai? Oletko aikuisen oikeesti tosissasi?

        Kerro sitten syy, miksi palstan muutama "aborttioikeus" sitten palstalla trollaa, sekoilee, haukkuu, irvistelee, pilkkaa ja demonisoi niitä, jotka suhtautuvat kriittisemmin raskauden keskeytykseen ja sikiönkin oikeuteen omaan elämäänsä kuin nämä feministi-liberaalitrollit? Voitko jotenkin perustella väitteesi, koska palstalla ihan oikeesti tilanne näyttää juuri päinvastaiselta? Vai oletko sinäkin trolli, jonka tarve onkin kieltää tämäkin tosiasia, äärifeministien trollaus? Perustele näkemyksesi, sillä muuten olet juuri samaan sakkiin kuuluva.

        Kerrottakoon vielä tiedoksi, että abortti VOI olla jossakin tapauksessa välttämätön, mutta useimmiten se on vain mukavuuden vuoksi tehty sikiön elämän lopettaminen.

        Mielenkiinnolla odotan hyvää vastausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Abortista intoilijat!? Ei kai kukaan nyt asiasta intoile." Ei vai? Oletko aikuisen oikeesti tosissasi?

        Kerro sitten syy, miksi palstan muutama "aborttioikeus" sitten palstalla trollaa, sekoilee, haukkuu, irvistelee, pilkkaa ja demonisoi niitä, jotka suhtautuvat kriittisemmin raskauden keskeytykseen ja sikiönkin oikeuteen omaan elämäänsä kuin nämä feministi-liberaalitrollit? Voitko jotenkin perustella väitteesi, koska palstalla ihan oikeesti tilanne näyttää juuri päinvastaiselta? Vai oletko sinäkin trolli, jonka tarve onkin kieltää tämäkin tosiasia, äärifeministien trollaus? Perustele näkemyksesi, sillä muuten olet juuri samaan sakkiin kuuluva.

        Kerrottakoon vielä tiedoksi, että abortti VOI olla jossakin tapauksessa välttämätön, mutta useimmiten se on vain mukavuuden vuoksi tehty sikiön elämän lopettaminen.

        Mielenkiinnolla odotan hyvää vastausta!

        Ei täällä, eikä missään muuallakaan, kukaan _intoile_ abortista. Silti lähes kaikki sivistyneet länsimaiset ihmiset ymmärtävät, että naisella on hyvä olla oikeus raskaudenkeskeytykseen jos hän niin haluaa.
        Syystä tai toisesta. Miksi sitä syytä pitäisi selitellä?

        "Kriittisesti raskaudenkeskeytykseen suhtautuvat" taas haluavat puuttua ihmisten itsemäärämisoikeuteen. Arvoon, joka meillä länsimaissa on kaikkein perustavanlaatuisin perusarvo.

        Mitä pilkkaamiseen tulee, sinun on aivan turha väittää ettet itse olisi siinä kunnostautunut isomman kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä, eikä missään muuallakaan, kukaan _intoile_ abortista. Silti lähes kaikki sivistyneet länsimaiset ihmiset ymmärtävät, että naisella on hyvä olla oikeus raskaudenkeskeytykseen jos hän niin haluaa.
        Syystä tai toisesta. Miksi sitä syytä pitäisi selitellä?

        "Kriittisesti raskaudenkeskeytykseen suhtautuvat" taas haluavat puuttua ihmisten itsemäärämisoikeuteen. Arvoon, joka meillä länsimaissa on kaikkein perustavanlaatuisin perusarvo.

        Mitä pilkkaamiseen tulee, sinun on aivan turha väittää ettet itse olisi siinä kunnostautunut isomman kautta.

        Veikkasin aivan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkasin aivan oikein.

        Eli?

        (et veikannut mitään, tai ainakaan et kirjoittanut veikkaustasi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti lapsen tappamista hinkuva olisi tietenkin sairas, mutta onko sellaisia ihmisiä olemassakaan?

        Tilastojen mukaan ainakin lähes 10 tuhatta vuosittain.

        "naisella on hyvä olla oikeus raskaudenkeskeytykseen jos hän niin haluaa. "

        Mitä hyvää on mielivaltaisessa yli"oikeudessa" tappaa toinen ihminen jos vaan sattuu huvittamaan? Mitä sivistynyttä sellaisessa on?

        "haluavat puuttua ihmisten itsemäärämisoikeuteen. Arvoon, joka meillä länsimaissa on kaikkein perustavanlaatuisin perusarvo."

        Taas näitä omia mutujasi. Perustavin oikeus ympäri maailman on tietenkin oikeus ELÄÄ, se jota sinäkin haluat sortaa jollain naurettavalla murhaajan "itsemääräämisoikeus" verukkeella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Abortista intoilijat!? Ei kai kukaan nyt asiasta intoile." Ei vai? Oletko aikuisen oikeesti tosissasi?

        Kerro sitten syy, miksi palstan muutama "aborttioikeus" sitten palstalla trollaa, sekoilee, haukkuu, irvistelee, pilkkaa ja demonisoi niitä, jotka suhtautuvat kriittisemmin raskauden keskeytykseen ja sikiönkin oikeuteen omaan elämäänsä kuin nämä feministi-liberaalitrollit? Voitko jotenkin perustella väitteesi, koska palstalla ihan oikeesti tilanne näyttää juuri päinvastaiselta? Vai oletko sinäkin trolli, jonka tarve onkin kieltää tämäkin tosiasia, äärifeministien trollaus? Perustele näkemyksesi, sillä muuten olet juuri samaan sakkiin kuuluva.

        Kerrottakoon vielä tiedoksi, että abortti VOI olla jossakin tapauksessa välttämätön, mutta useimmiten se on vain mukavuuden vuoksi tehty sikiön elämän lopettaminen.

        Mielenkiinnolla odotan hyvää vastausta!

        "Kerro sitten syy, miksi palstan muutama "aborttioikeus" sitten palstalla trollaa, sekoilee, haukkuu, irvistelee, pilkkaa ja demonisoi niitä, jotka suhtautuvat kriittisemmin raskauden keskeytykseen ja sikiönkin oikeuteen omaan elämäänsä kuin nämä feministi-liberaalitrollit?"

        Oletkohan koskaan huomannut miten abortin vastustajat trollaa, sekoilee, haukkuu, arvostelee, pilkkaa ja demonisoi niitä, jotka abortin hyväksyvät?
        Minä hyväksyn abortin! Minä hyväksyn myös päätöksesi pitää lapsi, hyväksyn sen jos sinä et aborttia halua. Minä en painosta ketään aborttia tekemään, sen enempää kuin painostaisin lasta väkisin pitämään. Se olkoon jokaisen naisen oma päätös.

        Joten kuten tuossa kirjoitin, niin ei se että hyväksyy abortin tarkoita että täällä hymyssä suin käsi kädessä laulelleen hyppelehditän klinikalle aborttia tekemään koska se olisi niin kivaa. Se on suuri, raskas päätös. Mutta ei se silti myöskään tarkoita että sen vuoksi loppu elämäksi traumatisoituu.

        En vain enää tiedä, miten teidät saisi ymmärtämään sen tosi asian että ette voi istua huutamassa sikiön oikeuksien puolesta ja siitä miten jokaisella pitäisi olla oikeus omaan elämäänsä, kun samassa hengenvedossa kiellätte oikeuden naisen omaan elämään ja oikeuteen omaan kehoonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kerro sitten syy, miksi palstan muutama "aborttioikeus" sitten palstalla trollaa, sekoilee, haukkuu, irvistelee, pilkkaa ja demonisoi niitä, jotka suhtautuvat kriittisemmin raskauden keskeytykseen ja sikiönkin oikeuteen omaan elämäänsä kuin nämä feministi-liberaalitrollit?"

        Oletkohan koskaan huomannut miten abortin vastustajat trollaa, sekoilee, haukkuu, arvostelee, pilkkaa ja demonisoi niitä, jotka abortin hyväksyvät?
        Minä hyväksyn abortin! Minä hyväksyn myös päätöksesi pitää lapsi, hyväksyn sen jos sinä et aborttia halua. Minä en painosta ketään aborttia tekemään, sen enempää kuin painostaisin lasta väkisin pitämään. Se olkoon jokaisen naisen oma päätös.

        Joten kuten tuossa kirjoitin, niin ei se että hyväksyy abortin tarkoita että täällä hymyssä suin käsi kädessä laulelleen hyppelehditän klinikalle aborttia tekemään koska se olisi niin kivaa. Se on suuri, raskas päätös. Mutta ei se silti myöskään tarkoita että sen vuoksi loppu elämäksi traumatisoituu.

        En vain enää tiedä, miten teidät saisi ymmärtämään sen tosi asian että ette voi istua huutamassa sikiön oikeuksien puolesta ja siitä miten jokaisella pitäisi olla oikeus omaan elämäänsä, kun samassa hengenvedossa kiellätte oikeuden naisen omaan elämään ja oikeuteen omaan kehoonsa.

        "ei se että hyväksyy abortin tarkoita että täällä hymyssä suin käsi kädessä laulelleen hyppelehditän klinikalle aborttia tekemään koska se olisi niin kivaa."

        Noinhan sinne moni kuitenkin tuntuu olevan menossa tai käynyt, tai ainakin pitää provota trollina sillä asenteella. Sitten itketään krokotiilin kyyneliä kun tuleekin turpaan..

        "ette voi istua huutamassa sikiön oikeuksien puolesta"

        Miksei voida, miten ajattelit estää muiden sananvapauden?

        "kiellätte oikeuden naisen omaan elämään ja oikeuteen omaan kehoonsa."

        Älä höpötä. Kukaan ei kai edelleenkään olisi kieltämässä sitä hengenhätäsyillä, joita siis huimat 0,5% vuosittain. Jos "oikeus omaan kehoon" tarkoittaa sen käyttöä toisten tappamiseen niin tietenkin sellainen tuleekin kieltää. Että kyllä ne jotka oikeuden elämään kieltää on jossain ihan muussa leirissä kuin täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kerro sitten syy, miksi palstan muutama "aborttioikeus" sitten palstalla trollaa, sekoilee, haukkuu, irvistelee, pilkkaa ja demonisoi niitä, jotka suhtautuvat kriittisemmin raskauden keskeytykseen ja sikiönkin oikeuteen omaan elämäänsä kuin nämä feministi-liberaalitrollit?"

        Oletkohan koskaan huomannut miten abortin vastustajat trollaa, sekoilee, haukkuu, arvostelee, pilkkaa ja demonisoi niitä, jotka abortin hyväksyvät?
        Minä hyväksyn abortin! Minä hyväksyn myös päätöksesi pitää lapsi, hyväksyn sen jos sinä et aborttia halua. Minä en painosta ketään aborttia tekemään, sen enempää kuin painostaisin lasta väkisin pitämään. Se olkoon jokaisen naisen oma päätös.

        Joten kuten tuossa kirjoitin, niin ei se että hyväksyy abortin tarkoita että täällä hymyssä suin käsi kädessä laulelleen hyppelehditän klinikalle aborttia tekemään koska se olisi niin kivaa. Se on suuri, raskas päätös. Mutta ei se silti myöskään tarkoita että sen vuoksi loppu elämäksi traumatisoituu.

        En vain enää tiedä, miten teidät saisi ymmärtämään sen tosi asian että ette voi istua huutamassa sikiön oikeuksien puolesta ja siitä miten jokaisella pitäisi olla oikeus omaan elämäänsä, kun samassa hengenvedossa kiellätte oikeuden naisen omaan elämään ja oikeuteen omaan kehoonsa.

        "En vain enää tiedä, miten teidät saisi ymmärtämään sen tosi asian että ette voi istua huutamassa sikiön oikeuksien puolesta ja siitä miten jokaisella pitäisi olla oikeus omaan elämäänsä, kun samassa hengenvedossa kiellätte oikeuden naisen omaan elämään ja oikeuteen omaan kehoonsa." Niin sikiöllä kuin naisellakin on perusoikeudet, jotka lakimme ja kansainväliset oikeudet määrää ja sallii. Turha tuollaista äärifeminististä itkutrollausta onkin harrastaa, joka tekee kirjoitajasta vain surkean trollin, joka ei ymmärrä perusasioita ihmiselämästä ei kv. sopimuksista, jotka maat ovat lainsäädäntöönsä ratifioineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei se että hyväksyy abortin tarkoita että täällä hymyssä suin käsi kädessä laulelleen hyppelehditän klinikalle aborttia tekemään koska se olisi niin kivaa."

        Noinhan sinne moni kuitenkin tuntuu olevan menossa tai käynyt, tai ainakin pitää provota trollina sillä asenteella. Sitten itketään krokotiilin kyyneliä kun tuleekin turpaan..

        "ette voi istua huutamassa sikiön oikeuksien puolesta"

        Miksei voida, miten ajattelit estää muiden sananvapauden?

        "kiellätte oikeuden naisen omaan elämään ja oikeuteen omaan kehoonsa."

        Älä höpötä. Kukaan ei kai edelleenkään olisi kieltämässä sitä hengenhätäsyillä, joita siis huimat 0,5% vuosittain. Jos "oikeus omaan kehoon" tarkoittaa sen käyttöä toisten tappamiseen niin tietenkin sellainen tuleekin kieltää. Että kyllä ne jotka oikeuden elämään kieltää on jossain ihan muussa leirissä kuin täällä.

        Huoh, se että irroitat lauseen ""ette voi istua huutamassa sikiön oikeuksien puolesta"

        Miksei voida, miten ajattelit estää muiden sananvapauden?" kokonaan asiayhteydestä ei anna sinusta ainakaan yhtään fiksumpaa kuvaa. Kielsinkö jossain kohtaa sananvapauden? En!
        Sanoin ettet voi samaan hengenvetoon väittää kahta eri asiaa...

        Tässä kuitenkin olen jo selvästi huomannut että se on aivan sama mitä tässä sanoo, voin antaa 1000 eri esimerkkiä, syytä, mielipidettä ja tarinaa miksi abortti on hyväksyttävää. Mutta annoin minkä tahansa niistä tuhannesta syystä, niin tulee ne kolme samaa syytä vastauksena takaisin miksi aborttia ei saisi tehdä. Keksikää jo oikeasti jotain rakentavaa palautetta, joku ihan oikea syy tukemaan mielipiteitänne abortin vastustajina. Nuo samat kuluneet fraasit on menettänyt sen vähäisenkin arvonsa jo aikoja sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En vain enää tiedä, miten teidät saisi ymmärtämään sen tosi asian että ette voi istua huutamassa sikiön oikeuksien puolesta ja siitä miten jokaisella pitäisi olla oikeus omaan elämäänsä, kun samassa hengenvedossa kiellätte oikeuden naisen omaan elämään ja oikeuteen omaan kehoonsa." Niin sikiöllä kuin naisellakin on perusoikeudet, jotka lakimme ja kansainväliset oikeudet määrää ja sallii. Turha tuollaista äärifeminististä itkutrollausta onkin harrastaa, joka tekee kirjoitajasta vain surkean trollin, joka ei ymmärrä perusasioita ihmiselämästä ei kv. sopimuksista, jotka maat ovat lainsäädäntöönsä ratifioineet.

        23
        UUSI

        Tavoitteena leimaaminen: Henkilöhyökkäykset ovat yksi leimaamisen tapa ja samalla myös yksi tavanomaisimpia virhepäätelmiä" ja myös trollauksia!

        https://patomaki.fi/2018/04/mita-trollaajat-tekevat-ja-mita-he-saavat-aikaan/

        Aika mainio analyysi trolleista Patomäen sivulla ja sopii oikein hyvin juuri noihin aborttien vastustamisesta vuosikausia trollaavista kirjoittajista. Mutta trollithan eivät sitä itse ymmärrä, kun ovat niin haltioituneita, kun osaavat kirjoittaa ja jotkut ymmärtävät jopa osan lukemastaankin. Kannattaa lukea koko jutun. Kyllä sen jaksaa lukea, jos joka päivä lukee edes yhden kappaleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh, se että irroitat lauseen ""ette voi istua huutamassa sikiön oikeuksien puolesta"

        Miksei voida, miten ajattelit estää muiden sananvapauden?" kokonaan asiayhteydestä ei anna sinusta ainakaan yhtään fiksumpaa kuvaa. Kielsinkö jossain kohtaa sananvapauden? En!
        Sanoin ettet voi samaan hengenvetoon väittää kahta eri asiaa...

        Tässä kuitenkin olen jo selvästi huomannut että se on aivan sama mitä tässä sanoo, voin antaa 1000 eri esimerkkiä, syytä, mielipidettä ja tarinaa miksi abortti on hyväksyttävää. Mutta annoin minkä tahansa niistä tuhannesta syystä, niin tulee ne kolme samaa syytä vastauksena takaisin miksi aborttia ei saisi tehdä. Keksikää jo oikeasti jotain rakentavaa palautetta, joku ihan oikea syy tukemaan mielipiteitänne abortin vastustajina. Nuo samat kuluneet fraasit on menettänyt sen vähäisenkin arvonsa jo aikoja sitten.

        "Kielsinkö jossain kohtaa sananvapauden? En!"

        Miten niin irrotettu asiayhteydestä? Juurihan meuhkasit kuinka muka sikiöiden oikeuksia ei voisi puolustaa! Etkö huomannut tai ymmärtänyt miten lauseen jatkoa on kommentoitu?

        Niin, sinulla tuppaa seliselivyksiä riittämään miksi muka olisi ihan ok ja "hyväksyttävää" tappaa muita kun sattuu huvittamaan. Ja ne on tosiaan helppoa kumota aina vain muutamalla hyvin yksinkertaisella faktalla, joita sitten epävoiton vimmalla on yritettävä mitätöidä "kuluneiski arvottomiksi fraaseksi" jne. Varmasti harmittaa. Sitten pitää ryhtyä inttämään jotain "rakentavaa" ja "oikeita syitä" kun totuus ottaa koville.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe