Eheytyykö 80 plus palsta

Anonyymi

Näyttäisi siltä, että jokainen ketju on sekasortoinen.
Mitä mieltä olette, kannattaako yrittää ja tehdä asiallisia aloituksia? En tarkoita asiallisilla vain vakavia aiheita vaan sellaisia mistä syntyisi keskustelua.

204

2355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se ei riipu meistä asiallisista kirjoittajista kannattaako. Jos meistä olisi kiinni,
      kannattaisi ehdottomasti, moni toivoo.
      Mutta miten estää sabotoinnit ?
      Epäilen "muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan" kuten Georg Ots lauloi.

    • Anonyymi

      Minä vuonna viimeksi häiriötön keskustelu on onnistunut 80 ( ja 70) plussassa ?

      • Anonyymi

        Kyllä minä muistan käyneeni ihan asiallisia keskusteluja niinä aikoina, jolloin olin edellisissä ikäluokissa. Osallistujiakin oli paljon enemmän, ikävä heitä on. Monet ovat siirtyneet sinne, mistä ei kirjeitä kirjoitella, ja palstat ovat kuivuneet aika lailla heidän lähtönsä jälkeen.

        Entinen keskustelukulttuuri ja mielipidekirjoittelu ei ole enää nykyisten osallistujien mielessä.
        Muutamat palstalaiset avasivat oman kirjoituspalstan, joka toimi muutamia vuosia, mutta osallistujat ikääntyivät ja palsta kuivui kokoon. Olen huomannut, että se vielä on olemassa, ja joskus olen toivonut, että joku wanha eksyisi vielä sinne.

        Mkr.


    • Anonyymi

      Olisiko syytä kysyä eheytyvätkö narsistiset "yli-ihmiset" ?

      • Anonyymi

        Psykoterapian avulla voi eheytyä. Narsisti itse on usein sairaudentunnoton eikä hae apua. Narsisti, kun on, ei läheisien hoitoon ohjauspyyntöjä kuuntele.


    • Anonyymi

      Miten estää sabotoinnit? Ei varmaan mitenkään. Itse koen häiritsevänä jos heti ketjun alussa torpedoidaan. Pidemmissä ketjuissa yksittäisen epäasiallisuuden pystyy sivuuttamaan.

      Nyt syyssateiden aikaan sisällä enempi viihtyen olisi mieluisaa osallistua keskusteluun joka veisi mukanaan.

    • Tämä ketjujen sabotointi on kiusaamista, muuta nimitystä ei sille ole.
      Perusteluna nimettöminä pysyttelevillä kiusaajilla on jotkut vanhat kaunat, joihin vedoten heillä on mielestään oikeus kiusata kaikkia ketjuihin kirjoittavia.
      Koulukiusaajat ovat juuri tällaisia, muistelevat viime vuoden tai edellisen vuoden tapahtumia, ja käyvät uhrinsa kimppuun vuodesta toiseen, ja vuosien kuluessa kiusanteko jo muuttuu väkivaltaiseksi. Palstalaisten kohdalla se tarkoittaa kunnianloukkauksiin asti menevää suunsoittoa.
      Koulukiusaajat eivät muuta tapojaan, vaikka koulunkäynnistä on vuosikymmenet.
      Eheytymistä ei tule tapahtumaan niin kauan kuin rekisteröimisvelvoitetta ei ole.

      • Anonyymi

        Miksi ummistat silmäsi siltä, että eräs rekattu nikillään on jatkuvasti tuonut vanhoja kaunojaan ja käyttänyt henkilökohtaisua asioita lyömäaseena, viimeisimpänä tämä Demeteriin kohdistuva julma ajojahti? Syytät vain epämääräisesti anoja. Tämäkö on tapasi eheyttäå palstaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ummistat silmäsi siltä, että eräs rekattu nikillään on jatkuvasti tuonut vanhoja kaunojaan ja käyttänyt henkilökohtaisua asioita lyömäaseena, viimeisimpänä tämä Demeteriin kohdistuva julma ajojahti? Syytät vain epämääräisesti anoja. Tämäkö on tapasi eheyttäå palstaa?

        Mene lääkäriin


      • Anonyymi

        Valitettavasti sen anonyymin takana on usein rekattu nikki.

        Ehkä anonyymienkin (siis oikeiden anonyymien) pitäisi kirjoituksissaan viljellä sitä v-sanaa tai vähätellä muiden kirjoituksia toteamalla "höpö höpö".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ummistat silmäsi siltä, että eräs rekattu nikillään on jatkuvasti tuonut vanhoja kaunojaan ja käyttänyt henkilökohtaisua asioita lyömäaseena, viimeisimpänä tämä Demeteriin kohdistuva julma ajojahti? Syytät vain epämääräisesti anoja. Tämäkö on tapasi eheyttäå palstaa?

        En minä ole eheyttämässä palstaa, mistä ihmeestä sen keksit?
        Minä arvioin tilanteen, ja loppupäätelmäni on, että palsta ei miksikään muutu.
        Se on pilalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole eheyttämässä palstaa, mistä ihmeestä sen keksit?
        Minä arvioin tilanteen, ja loppupäätelmäni on, että palsta ei miksikään muutu.
        Se on pilalla.

        Hajamielisyyksissäni en ollut kirjautunut, joten ilmoitan, että ano klo 9:47 on minun kirjoittamani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene lääkäriin

        Sinun olisi pitänyt mennä aikoja sitten.


    • Anonyymi

      Eheytymistä on vaikea kuvitella ainakaan nykyisen joukon aikana,
      eli pessimismiin täällä kallistuu, vaikka yleensä olen optimisti - myrskyssäkin.

      En pidä nimittelystä ja henkilökohtaisuuksista, ja siksi en avaa
      rekattujen ketjuja lainkaan.

      Huom tiedoksi! Nimeni ei ole puskis - enkä tunne ketään sen nimistä.

      isoäiti_

      • Anonyymi

        Jos et avaa rekattujen ketjuja, miten voit tietää ett niissä on nimittelyä ja henkilökohtaisuuksia? Melkein kaikissa ketjuissa on sekä anonyymien että rekattujen kirjoituksia.
        Mitä ylipäätään tarkoitat rekattujen ketjuilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et avaa rekattujen ketjuja, miten voit tietää ett niissä on nimittelyä ja henkilökohtaisuuksia? Melkein kaikissa ketjuissa on sekä anonyymien että rekattujen kirjoituksia.
        Mitä ylipäätään tarkoitat rekattujen ketjuilla?

        Anteeksi te kaksi, mutta ette ole kiinnostavia. Rähinää ja riitaa vain saatte aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi te kaksi, mutta ette ole kiinnostavia. Rähinää ja riitaa vain saatte aikaiseksi.

        Miksi totuutta anteeksi pyytelet? Tuo on havaittu jo kaikilla ikäpalstoilla 15 v, miksi 80plus olisi poikkeus?


    • Anonyymi

      Mie kans haluaisin tietää mitä
      tarkoittaa rekattu ???

      • Se on rekisteröitynyt, josta käytetään tällaista lyhennettä, vastapainona on "ano", joka on lyhenne nimityksestä anonyymi.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Se on rekisteröitynyt, josta käytetään tällaista lyhennettä, vastapainona on "ano", joka on lyhenne nimityksestä anonyymi.

        Onks sit tää vastapaino-"ano" ain tää sama Ano Turtiainen? No mikäs sit on tää amonyyni??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onks sit tää vastapaino-"ano" ain tää sama Ano Turtiainen? No mikäs sit on tää amonyyni??

        Kysyvä ei tieltä eksy, eikä tyhmiä kysymyksiä ole.
        Tiedonhaluiselle kyselijälle annan hiukan selvennystä kieliopista.: Kun henkilön erisnimi kirjoitetaan, käytetään aina isoa alkukirjainta, esimerkiksi käy hyvin kiinnostuksesi kohde Ano Turtiainen.
        Sen sijaan yleisesti käytössä olevan substantiivin lyhenne kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, esimerkkinä ihmettelemäsi sana ano.


    • Anonyymi

      En ole sulkenut silmiäni kiusaamiselta. Turhaksi olen todennut kiusatun puolelle asettumisen puolustaakseni. En ole sukkelasanainen ja sanat haavoittavat.

      Todellakin täällä on verbaalisesti lahjakkaita kirjoittajia. Näkisin ja lukisin mielelläni ketjua jossa tuota sanoilla iloittelua käytettäisiin positiivisessa mielessä.

      Nyt näen jopa vandalismin kaltaista joukkohysteriaa ketjujen tuhoamisessa.
      Provosoivat sanat ja lauseet ovat kuin entisajan lasiset puhelinkopit. Liian lähellä joten kivitettävä on.

      • Anonyymi

        Eikös sanoilla iloittelu ole positiivista jo sinänsä?


    • Anonyymi

      Miten niin pitäisi eheytyä, koska palstalla ovat kaikkein parhaimmat vittuilijat, joilla on tämä hersyvä huumori hallussaan?

      • Anonyymi

        Kun se vithuilu kohdistuu itseen, se on stalkkausta ja vainoa. Mutta oma vithuilu ja ylimielisyys on huumoria ja metaforaa.


    • Anonyymi

      En usko, että eheytyy.

      Se edellyttäisi sitä, että tämä porukka, joka kirjoitti kahvipirtissä esim.vuosien 2018-2019 vaihteessa palaisi takaisin. Fiksuja, kun ovat, niin tuskin palaavat tänne.

      • Anonyymi

        Eikö niistä ole jo aika moni kuollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö niistä ole jo aika moni kuollut?

        Ei kai, eihän niistä ole monikaan ollu edes kipiäkkään?


    • Anonyymi

      Yksi mätä lihapala pilaa koko keiton.

      • Anonyymi

        Ei välttämättä, mitä enemmän on mätää lihaa, niin sitä enemmän pannaan mausteita keittoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä, mitä enemmän on mätää lihaa, niin sitä enemmän pannaan mausteita keittoon.

        Heh, vaan kelpaako syötäväksi, Ano 10.50, se keitto, jossa on rutosti mätää lihaa ?..))
        Katseltavaksi voi sopia, ja katsellen, pintaa liitäen kai sitten haluamme kulkea, vai ?

        Mutta kysymykseen vastaan: mielestäni palsta voi eheytyä, jos niin tahdomme - tai riittävän moni sitä tahtoo.
        80 :lla on siihen mielestäni ikäpalstoista parhaat mahdollisuudet.
        Kirjoittelu on täällä harkitumpaa, kilpailua ja pätemisen tarvetta on vähemmän.
        Sanotaan myös, että kertomisen taito on menetetty meidän ajassa, vaikka sitä nykyisin yritetään elvyttää. 80- plussalaisilla se on usein saatu synnyinlahjana, täälläkin siitä on saatu monta näyttöä.

        Lainaan Eeva Kilven runoa Sinisestä muistikirjasta, joka muistuttaa meitä niistä mahdollisuuksista, joita meillä kaikilla on käytössä:

        "Kirjoittaminen alkaa siitä, että kaikki muut ilmaisuväylät ovat tukossa. Ympärillä on vain paheksuntaa, vähättelyä, välinpitämättömyyttä, sovinnaisuutta, pinnallisuutta, ymmärtämättömyyttä, eikä kukaan halua kuunnella, ottaa osaa, eläytyä, jakaa, pysähtyä yhdessä ajattelemaan".
        Noihin viimeksimainittuihin puutteisiin voisi kai jokainen vastata ? Tuo "yhdessä ajattelu" on ainakin sellainen, minkä itse tahtoisin asettaa tavoitteekseni, kilvoittelun kohteeksi, ja se taitaa edellyttää myös noiden muiden läsnäoloa..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Heh, vaan kelpaako syötäväksi, Ano 10.50, se keitto, jossa on rutosti mätää lihaa ?..))
        Katseltavaksi voi sopia, ja katsellen, pintaa liitäen kai sitten haluamme kulkea, vai ?

        Mutta kysymykseen vastaan: mielestäni palsta voi eheytyä, jos niin tahdomme - tai riittävän moni sitä tahtoo.
        80 :lla on siihen mielestäni ikäpalstoista parhaat mahdollisuudet.
        Kirjoittelu on täällä harkitumpaa, kilpailua ja pätemisen tarvetta on vähemmän.
        Sanotaan myös, että kertomisen taito on menetetty meidän ajassa, vaikka sitä nykyisin yritetään elvyttää. 80- plussalaisilla se on usein saatu synnyinlahjana, täälläkin siitä on saatu monta näyttöä.

        Lainaan Eeva Kilven runoa Sinisestä muistikirjasta, joka muistuttaa meitä niistä mahdollisuuksista, joita meillä kaikilla on käytössä:

        "Kirjoittaminen alkaa siitä, että kaikki muut ilmaisuväylät ovat tukossa. Ympärillä on vain paheksuntaa, vähättelyä, välinpitämättömyyttä, sovinnaisuutta, pinnallisuutta, ymmärtämättömyyttä, eikä kukaan halua kuunnella, ottaa osaa, eläytyä, jakaa, pysähtyä yhdessä ajattelemaan".
        Noihin viimeksimainittuihin puutteisiin voisi kai jokainen vastata ? Tuo "yhdessä ajattelu" on ainakin sellainen, minkä itse tahtoisin asettaa tavoitteekseni, kilvoittelun kohteeksi, ja se taitaa edellyttää myös noiden muiden läsnäoloa..))

        Minä en jaksa enää uskoa mihinkään ajatuksen lentoon Suomi24:ssä. Niin kauan kun kirjoittajilta ei edellytetä rekisteröitymistä, tämä meno jatkuu, ja lopuksi vain suunsoittajat ovat paikalla solvaamassa toisiaan.

        Suomi24 ei tunnu olevan kiinnostunut palstojen sisällöstä. Ilmeisesti mainostajia yhä on riittävästi. Toivottavasti ne alkavat seurata palstojen sisältöjä ja miettivät, kannattaako mainostamista jatkaa. Kuka niitä enää katsoo?


      • Makriina kirjoitti:

        Minä en jaksa enää uskoa mihinkään ajatuksen lentoon Suomi24:ssä. Niin kauan kun kirjoittajilta ei edellytetä rekisteröitymistä, tämä meno jatkuu, ja lopuksi vain suunsoittajat ovat paikalla solvaamassa toisiaan.

        Suomi24 ei tunnu olevan kiinnostunut palstojen sisällöstä. Ilmeisesti mainostajia yhä on riittävästi. Toivottavasti ne alkavat seurata palstojen sisältöjä ja miettivät, kannattaako mainostamista jatkaa. Kuka niitä enää katsoo?

        Minä olen taipuvainen uskomaan että Makriina voi olla oikeassa.
        Olen ollut aikaisemmin samantapaisessa tilanteessa, jouduimme ajamaan sisään rekisteröintipakon, eli palstaa pystyi lukemaan anonyyminä, mutta ainoastaan rekisteröidyt pystyivät kommentoimaan. Samalla admnin. nimitti kaksi modreroijaa, joista toinen olin minä, joka valvoi Euroopan ja Aasian plus Australian postauksia ja toinen Amerikkojen aikavyöhykkeellä. Sittemmin jouduimme lisäämään kaksi moderoijaa pelkästään USA:n aikavyöhykkeelle. Meillä oli täysi työ sittenkin pitää kaikki riitapukarit, trollit ja pahantekijät ruodussa, mutta kymmenen vuotta jaksoimme, kunnes saitin omistaja, belgialainen it-guru, sulki vihdoin koko foorumin.
        Nyt todennäköisesti ylläpito täällä ei ole aivan yhtä paljon tehtävänsä tasalla tai yhtä ammattitaitoinen ja sivujen omistaja on kiinnostunut yksinomaan kaupallisesta menestyksestä ja riitaisuus ja skandaalit kaiketi kiinnostavat mainostajia ja lisäävät portaalin tuottoisuutta. Toisaalta, jos palstojen katsoja-ja käyttäjämääeä vähenee, niinmainostulotkin pienenevät. Keskusteluosio on kuitenkin vain pieni osio portaalia ja ehkä tuottaa kaikkein vähiten ja ehkäpä omistaja katsoo tekevänsä meille käyttäjille palveluksen kun nyt kuitenkin tarjoaa ilmaisen keskustelualustan?


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Minä en jaksa enää uskoa mihinkään ajatuksen lentoon Suomi24:ssä. Niin kauan kun kirjoittajilta ei edellytetä rekisteröitymistä, tämä meno jatkuu, ja lopuksi vain suunsoittajat ovat paikalla solvaamassa toisiaan.

        Suomi24 ei tunnu olevan kiinnostunut palstojen sisällöstä. Ilmeisesti mainostajia yhä on riittävästi. Toivottavasti ne alkavat seurata palstojen sisältöjä ja miettivät, kannattaako mainostamista jatkaa. Kuka niitä enää katsoo?

        Voi Makriina! Ei tätä palstaa ole pilannut aidot anonyymit, vaan nämä rekatut, jotka myös osaavat kirjoittaa anoyyminä.

        Minä en montaakaan viestiä ole tänne kirjoittanut, mutta lukenut olen näitä juttuja.

        En myöskään ole ymmärtänyt tätä palstojen arvostelua, toisten kirjoittajien tason arvostelua, johonkin seiska-lehteen vetoamista jne.

        Minä myös näin kahvipirtin tuhon ja se ei ollut anonyymien syy.


      • Makriina kirjoitti:

        Minä en jaksa enää uskoa mihinkään ajatuksen lentoon Suomi24:ssä. Niin kauan kun kirjoittajilta ei edellytetä rekisteröitymistä, tämä meno jatkuu, ja lopuksi vain suunsoittajat ovat paikalla solvaamassa toisiaan.

        Suomi24 ei tunnu olevan kiinnostunut palstojen sisällöstä. Ilmeisesti mainostajia yhä on riittävästi. Toivottavasti ne alkavat seurata palstojen sisältöjä ja miettivät, kannattaako mainostamista jatkaa. Kuka niitä enää katsoo?

        Tuskin mainostajat sisältöä seuraavat, Makriina. Viestien määrä taitaa olla heille tärkeämpi kuin laatu, uskoisin. Laadusta taidamme vain me kirjoittajat vastata ja kuten täälläkin on todettu moneen kertaan, keskustelukulttuuri on muuttunut joka suunnalla, eduskunnasta alkaen.
        Lainsäädännöllähän tilannetta nyt yritetään parantaa, ymmärtäisin, saa nähdä miten käy, täälläkin.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Minä en jaksa enää uskoa mihinkään ajatuksen lentoon Suomi24:ssä. Niin kauan kun kirjoittajilta ei edellytetä rekisteröitymistä, tämä meno jatkuu, ja lopuksi vain suunsoittajat ovat paikalla solvaamassa toisiaan.

        Suomi24 ei tunnu olevan kiinnostunut palstojen sisällöstä. Ilmeisesti mainostajia yhä on riittävästi. Toivottavasti ne alkavat seurata palstojen sisältöjä ja miettivät, kannattaako mainostamista jatkaa. Kuka niitä enää katsoo?

        Omin silmin olet nähnyt rekisteröityneen solvaavan toista rekisteröitynyttä ja käyttävän lyömäaseena arkistosta kaivamiaan yksityiasioita. Tuo on vielä tällä sivulla kaikkien nähtävissä. Eikä ole ainut uhri.
        Muutenkin ihan turha syytellä anoja, kun kuka tahansa voi anona kirjoittaa mitä tahansa, jopa sinä.
        Ei ole yhtään moraalisempaa mollata ja mitätöidä nikillään kuin ilman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi Makriina! Ei tätä palstaa ole pilannut aidot anonyymit, vaan nämä rekatut, jotka myös osaavat kirjoittaa anoyyminä.

        Minä en montaakaan viestiä ole tänne kirjoittanut, mutta lukenut olen näitä juttuja.

        En myöskään ole ymmärtänyt tätä palstojen arvostelua, toisten kirjoittajien tason arvostelua, johonkin seiska-lehteen vetoamista jne.

        Minä myös näin kahvipirtin tuhon ja se ei ollut anonyymien syy.

        Miksi etsit syyllisiä palstan tasoon?
        Kirjoitamme kukin omalla vastuullamme täällä. Joidenkin mielestä olisi mielenkiintoista saada aikaan keskustelu annetusta aiheesta, joidenkin mielestä jokainen keskustelu on sabotoimisen arvoinen.
        Jokainen kirjoittaa oman mielensä mukaan.
        En minä myöskään ymmärrä, miksi palstoja arvostellaan, nehän ovat kirjoittajien mielen mukaiset ja lopputulos on kirjoittajien meilipiteiden summa.
        Jos olet pelkkä lukija palstalla, niin sinun varsinkaan ei tarvitse tuntea huolta palstan tasosta.
        Minä en edes tiennyt, että kahvipirtti on tuhottu, luulin vain, että vakikirjoittajat siirtyivät 80-palstalle.
        Kahvipirttiin voi edelleen kirjoittaa kuka tahansa.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Miksi etsit syyllisiä palstan tasoon?
        Kirjoitamme kukin omalla vastuullamme täällä. Joidenkin mielestä olisi mielenkiintoista saada aikaan keskustelu annetusta aiheesta, joidenkin mielestä jokainen keskustelu on sabotoimisen arvoinen.
        Jokainen kirjoittaa oman mielensä mukaan.
        En minä myöskään ymmärrä, miksi palstoja arvostellaan, nehän ovat kirjoittajien mielen mukaiset ja lopputulos on kirjoittajien meilipiteiden summa.
        Jos olet pelkkä lukija palstalla, niin sinun varsinkaan ei tarvitse tuntea huolta palstan tasosta.
        Minä en edes tiennyt, että kahvipirtti on tuhottu, luulin vain, että vakikirjoittajat siirtyivät 80-palstalle.
        Kahvipirttiin voi edelleen kirjoittaa kuka tahansa.

        Minähän kirjoitin, että en YMMÄRRÄ, että täällä joku/jotkut arvostelee palstan aloituksia, kirjoittajien tasoa jne.

        Minä en ole se, joka täällä arvostelee, joten EN OLE huolissani palstan tasosta, mutta olen yhä sitä mieltä, että täällä saa kirjoittaa jokainen mistä haluaa.

        Miten ihmeessä vääristelet tekstiäni noin.

        Anonyymi
        19.08.2021 13:34


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Miksi etsit syyllisiä palstan tasoon?
        Kirjoitamme kukin omalla vastuullamme täällä. Joidenkin mielestä olisi mielenkiintoista saada aikaan keskustelu annetusta aiheesta, joidenkin mielestä jokainen keskustelu on sabotoimisen arvoinen.
        Jokainen kirjoittaa oman mielensä mukaan.
        En minä myöskään ymmärrä, miksi palstoja arvostellaan, nehän ovat kirjoittajien mielen mukaiset ja lopputulos on kirjoittajien meilipiteiden summa.
        Jos olet pelkkä lukija palstalla, niin sinun varsinkaan ei tarvitse tuntea huolta palstan tasosta.
        Minä en edes tiennyt, että kahvipirtti on tuhottu, luulin vain, että vakikirjoittajat siirtyivät 80-palstalle.
        Kahvipirttiin voi edelleen kirjoittaa kuka tahansa.

        Ai et ymmärrä miksi palstoja arvistellaan, vaikka itse arvostelet varsinkin anoja.
        Miten niin kahvipirttiin voi kuka tahansa kirjoittaa? Sehän oli Skillanin juttu ja hän korvasi sen nojatuolilla jossa olet suurkuluttaja ja pitäis tietää sen ongelmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minähän kirjoitin, että en YMMÄRRÄ, että täällä joku/jotkut arvostelee palstan aloituksia, kirjoittajien tasoa jne.

        Minä en ole se, joka täällä arvostelee, joten EN OLE huolissani palstan tasosta, mutta olen yhä sitä mieltä, että täällä saa kirjoittaa jokainen mistä haluaa.

        Miten ihmeessä vääristelet tekstiäni noin.

        Anonyymi
        19.08.2021 13:34

        Anteeksi, en tiennyt vääristeleväni tekstiäsi.
        Kirjoitettu sana on vaikeampi ymmärtää kuin puhe, jossa on mukana ilmeet ja eleet.
        Sekin on yksi syy, miksi täällä puhumme ja kirjoitamme toistemme ohi.

        Jään nyt vain lukemaan tämän aiheen jatkoja. Väärinkäsityksen välttämiseksi.
        Hyvää päivänjatkoa.
        Muuten - huomaamattamme olemme KESKUSTELLEET ihan monipuolisesti aiheesta, joka kiinnostaa kaikkia. LOL.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Minä en jaksa enää uskoa mihinkään ajatuksen lentoon Suomi24:ssä. Niin kauan kun kirjoittajilta ei edellytetä rekisteröitymistä, tämä meno jatkuu, ja lopuksi vain suunsoittajat ovat paikalla solvaamassa toisiaan.

        Suomi24 ei tunnu olevan kiinnostunut palstojen sisällöstä. Ilmeisesti mainostajia yhä on riittävästi. Toivottavasti ne alkavat seurata palstojen sisältöjä ja miettivät, kannattaako mainostamista jatkaa. Kuka niitä enää katsoo?

        Rekisteröityminen ei ole totta vie taannut asiallisuutta.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Miksi etsit syyllisiä palstan tasoon?
        Kirjoitamme kukin omalla vastuullamme täällä. Joidenkin mielestä olisi mielenkiintoista saada aikaan keskustelu annetusta aiheesta, joidenkin mielestä jokainen keskustelu on sabotoimisen arvoinen.
        Jokainen kirjoittaa oman mielensä mukaan.
        En minä myöskään ymmärrä, miksi palstoja arvostellaan, nehän ovat kirjoittajien mielen mukaiset ja lopputulos on kirjoittajien meilipiteiden summa.
        Jos olet pelkkä lukija palstalla, niin sinun varsinkaan ei tarvitse tuntea huolta palstan tasosta.
        Minä en edes tiennyt, että kahvipirtti on tuhottu, luulin vain, että vakikirjoittajat siirtyivät 80-palstalle.
        Kahvipirttiin voi edelleen kirjoittaa kuka tahansa.

        "En minä myöskään ymmärrä, miksi palstoja arvostellaan, nehän ovat kirjoittajien mielen mukaiset"
        Niinkö arvioit ?
        Ne, jotka haluavat ilkeillä saavat sadistisen nautintonsa,
        mutta luuletko, että se on muitten mielen mukaista ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En minä myöskään ymmärrä, miksi palstoja arvostellaan, nehän ovat kirjoittajien mielen mukaiset"
        Niinkö arvioit ?
        Ne, jotka haluavat ilkeillä saavat sadistisen nautintonsa,
        mutta luuletko, että se on muitten mielen mukaista ?

        Nii-in, kirjoittajan mielen mukaiset ovat. Kuka nyt vastoin omaa mieltään kirjoittaisi?


      • Paloma01 kirjoitti:

        Minä olen taipuvainen uskomaan että Makriina voi olla oikeassa.
        Olen ollut aikaisemmin samantapaisessa tilanteessa, jouduimme ajamaan sisään rekisteröintipakon, eli palstaa pystyi lukemaan anonyyminä, mutta ainoastaan rekisteröidyt pystyivät kommentoimaan. Samalla admnin. nimitti kaksi modreroijaa, joista toinen olin minä, joka valvoi Euroopan ja Aasian plus Australian postauksia ja toinen Amerikkojen aikavyöhykkeellä. Sittemmin jouduimme lisäämään kaksi moderoijaa pelkästään USA:n aikavyöhykkeelle. Meillä oli täysi työ sittenkin pitää kaikki riitapukarit, trollit ja pahantekijät ruodussa, mutta kymmenen vuotta jaksoimme, kunnes saitin omistaja, belgialainen it-guru, sulki vihdoin koko foorumin.
        Nyt todennäköisesti ylläpito täällä ei ole aivan yhtä paljon tehtävänsä tasalla tai yhtä ammattitaitoinen ja sivujen omistaja on kiinnostunut yksinomaan kaupallisesta menestyksestä ja riitaisuus ja skandaalit kaiketi kiinnostavat mainostajia ja lisäävät portaalin tuottoisuutta. Toisaalta, jos palstojen katsoja-ja käyttäjämääeä vähenee, niinmainostulotkin pienenevät. Keskusteluosio on kuitenkin vain pieni osio portaalia ja ehkä tuottaa kaikkein vähiten ja ehkäpä omistaja katsoo tekevänsä meille käyttäjille palveluksen kun nyt kuitenkin tarjoaa ilmaisen keskustelualustan?

        Ei tässä muuta vikaa kuin se, että itse otat liian paskantärkeänä ja tosissasi tällaisen ajanvietekeskustelun.
        Jäit varmaan kaipaamaan sitä tärkeää tehtävääsi modena ja nyt haluat jatkaa kuvitellen olevasi sellainen täälläkin. Jonkunlaista tarhatätisyndroomaa, sanoisin.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Anteeksi, en tiennyt vääristeleväni tekstiäsi.
        Kirjoitettu sana on vaikeampi ymmärtää kuin puhe, jossa on mukana ilmeet ja eleet.
        Sekin on yksi syy, miksi täällä puhumme ja kirjoitamme toistemme ohi.

        Jään nyt vain lukemaan tämän aiheen jatkoja. Väärinkäsityksen välttämiseksi.
        Hyvää päivänjatkoa.
        Muuten - huomaamattamme olemme KESKUSTELLEET ihan monipuolisesti aiheesta, joka kiinnostaa kaikkia. LOL.

        Eteenpäin! https://www.youtube.com/watch?v=69vLkd0aCbg


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei tässä muuta vikaa kuin se, että itse otat liian paskantärkeänä ja tosissasi tällaisen ajanvietekeskustelun.
        Jäit varmaan kaipaamaan sitä tärkeää tehtävääsi modena ja nyt haluat jatkaa kuvitellen olevasi sellainen täälläkin. Jonkunlaista tarhatätisyndroomaa, sanoisin.

        Tuo olikin selventävä juttu, pma on päässyt modena komtrolloinnin ja sensuroinnin makuun ja jatkaa sitä täällä,!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olikin selventävä juttu, pma on päässyt modena komtrolloinnin ja sensuroinnin makuun ja jatkaa sitä täällä,!

        Päässyt jo tarhatätinä sen toisten kontrolloinnin ja määräämisen makuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omin silmin olet nähnyt rekisteröityneen solvaavan toista rekisteröitynyttä ja käyttävän lyömäaseena arkistosta kaivamiaan yksityiasioita. Tuo on vielä tällä sivulla kaikkien nähtävissä. Eikä ole ainut uhri.
        Muutenkin ihan turha syytellä anoja, kun kuka tahansa voi anona kirjoittaa mitä tahansa, jopa sinä.
        Ei ole yhtään moraalisempaa mollata ja mitätöidä nikillään kuin ilman.

        Voi voi, ihan pisteen annoit itsellesi, härräpyörä


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei tässä muuta vikaa kuin se, että itse otat liian paskantärkeänä ja tosissasi tällaisen ajanvietekeskustelun.
        Jäit varmaan kaipaamaan sitä tärkeää tehtävääsi modena ja nyt haluat jatkaa kuvitellen olevasi sellainen täälläkin. Jonkunlaista tarhatätisyndroomaa, sanoisin.

        Tässä kommentissa tulee hyvin esille toisen kirjoittajan halveksinta, nimittely. Tämäkö on sitä kunnioitusta jota vaaditaan kirjoitussovun ylläpitämiseksi.

        Ikävä kyllä tästä ei päästä eteenpäin. Kirjoittajat on luokiteltu. Pahat, itsensä kehujat ja kiltit vertaistukea hakevat.

        Välimaastossa olisi tilaa kaikille sillä täällä ei kirjoita vain itsensäkehujat tai vertaistukea hakevat, täällä on menossa kaiken kansan kilpakirjoitus aiheesta...minä minä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä olen taipuvainen uskomaan että Makriina voi olla oikeassa.
        Olen ollut aikaisemmin samantapaisessa tilanteessa, jouduimme ajamaan sisään rekisteröintipakon, eli palstaa pystyi lukemaan anonyyminä, mutta ainoastaan rekisteröidyt pystyivät kommentoimaan. Samalla admnin. nimitti kaksi modreroijaa, joista toinen olin minä, joka valvoi Euroopan ja Aasian plus Australian postauksia ja toinen Amerikkojen aikavyöhykkeellä. Sittemmin jouduimme lisäämään kaksi moderoijaa pelkästään USA:n aikavyöhykkeelle. Meillä oli täysi työ sittenkin pitää kaikki riitapukarit, trollit ja pahantekijät ruodussa, mutta kymmenen vuotta jaksoimme, kunnes saitin omistaja, belgialainen it-guru, sulki vihdoin koko foorumin.
        Nyt todennäköisesti ylläpito täällä ei ole aivan yhtä paljon tehtävänsä tasalla tai yhtä ammattitaitoinen ja sivujen omistaja on kiinnostunut yksinomaan kaupallisesta menestyksestä ja riitaisuus ja skandaalit kaiketi kiinnostavat mainostajia ja lisäävät portaalin tuottoisuutta. Toisaalta, jos palstojen katsoja-ja käyttäjämääeä vähenee, niinmainostulotkin pienenevät. Keskusteluosio on kuitenkin vain pieni osio portaalia ja ehkä tuottaa kaikkein vähiten ja ehkäpä omistaja katsoo tekevänsä meille käyttäjille palveluksen kun nyt kuitenkin tarjoaa ilmaisen keskustelualustan?

        Kuinkahan monta kertaa sinä tuotakin tarinaa näillä palstoilla olet kertonut.

        Oikeinko siellä oli jotain trollejakin, vaikka oli rekkautumispakko eli sitten varmaat tajuat, ettei se rekkautuminen mitään pelasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi Makriina! Ei tätä palstaa ole pilannut aidot anonyymit, vaan nämä rekatut, jotka myös osaavat kirjoittaa anoyyminä.

        Minä en montaakaan viestiä ole tänne kirjoittanut, mutta lukenut olen näitä juttuja.

        En myöskään ole ymmärtänyt tätä palstojen arvostelua, toisten kirjoittajien tason arvostelua, johonkin seiska-lehteen vetoamista jne.

        Minä myös näin kahvipirtin tuhon ja se ei ollut anonyymien syy.

        Ano 19.8. klo 13:34.
        Ei Kahvipirtti minnekään ole kadonnut. Siellä se on omalla palstallaan. Käväisin katsomassa, ja kas! Iso joukko paikallisia innostui käymään siellä.
        Kahvipirtille olisi tilaus, joten miksi eivät tartu toimeen ja jatka sen käyttöä!


    • Anonyymi

      Nyt se on selvitetty, kuka on naakka! DDD


      "Bloggaaja Irene Naakka kertoi saamastaan PR-paketista Instagram-tilillään keskiviikkona."

      Lehdessä oli myös tämän PR-paketin sisältö, joka oli aika runsas, joten naakat viihtyy hyvin netin äärellä.

    • Anonyymi

      Ihan mielenkiintoisia näkökantoja ja sitä keskustelua(ko).

      Minä pohdin, että muuttaisiko rekisteröinti mitään. Piikittejöitä, ivaavia, ilkeileviä jne. olen nähnyt rekisteröityneissäkin.
      Pankkitunnuksilla henkilöllisyyden varmentäminen ja anonyymeiltä kielto kirjoittamiseen. Uskallan epäillä, että hyvin pieni joukko jäisi. Anonyymit tuskin kovin kauan pelkällä lukuominaisuudella viitsisivät seurata.
      Oikeassa olemisen tarve ja oman itsensä esiintuominen vaatisi yleisöä.

      • "Oikeassa olemisen tarve ja oman itsensä esiintuominen vaatisi yleisöä", kirjoittaa Ano 14.46.

        KIrjoittajan mukana olemisen motiivit taitavat ratkaista sen, miten hän palstalla kirjoittaa.
        Jos motiivi on tuo, minkä mainitset, kirjoittaminen on helposti (liian) minäkeskeistä, eikä välttämättä herätä kiinnostusta, ärtymystä pikemminkin. Jos siihen vielä liittyy itseihailua, "yleisöä" ei välttämättä tule meidän ikäisistä.

        Siedettävämpi motiivi näyttäisi olevan vertaistuen-, vertaisseuran hakeminen. Se ei tietysti tee kirjoittajaa yhtä "näkyväksi" ja jos se kuvakin vielä puuttuu palstalta, niin kukapa nyt "olmista" piittaisi, ottaisi häntä lukuun muuna kuin astinlautana oman paremmuuden
        alttarille..))

        Jos nämäkin eriltyyppiset kirjoittajat olisivat vailla tuota "oikeassa olemisen" tarvetta, ja hyväksyisivät sen, että kaikista ei voi tykätä, mutta voi jättää heidät rauhaan, yhteiselo voisi sujua paremmin, mielestäni.

        Ja kuten on jo sanottu: ratkaisevaa ei ole se, kirjoittako rekisteröitynä vai anonyyminä vaan se, MITEN kirjoittaa.
        Sitä "rispektiä", kunnioitusta, jos löytyisi niin monet pulmat poistuisivat.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        "Oikeassa olemisen tarve ja oman itsensä esiintuominen vaatisi yleisöä", kirjoittaa Ano 14.46.

        KIrjoittajan mukana olemisen motiivit taitavat ratkaista sen, miten hän palstalla kirjoittaa.
        Jos motiivi on tuo, minkä mainitset, kirjoittaminen on helposti (liian) minäkeskeistä, eikä välttämättä herätä kiinnostusta, ärtymystä pikemminkin. Jos siihen vielä liittyy itseihailua, "yleisöä" ei välttämättä tule meidän ikäisistä.

        Siedettävämpi motiivi näyttäisi olevan vertaistuen-, vertaisseuran hakeminen. Se ei tietysti tee kirjoittajaa yhtä "näkyväksi" ja jos se kuvakin vielä puuttuu palstalta, niin kukapa nyt "olmista" piittaisi, ottaisi häntä lukuun muuna kuin astinlautana oman paremmuuden
        alttarille..))

        Jos nämäkin eriltyyppiset kirjoittajat olisivat vailla tuota "oikeassa olemisen" tarvetta, ja hyväksyisivät sen, että kaikista ei voi tykätä, mutta voi jättää heidät rauhaan, yhteiselo voisi sujua paremmin, mielestäni.

        Ja kuten on jo sanottu: ratkaisevaa ei ole se, kirjoittako rekisteröitynä vai anonyyminä vaan se, MITEN kirjoittaa.
        Sitä "rispektiä", kunnioitusta, jos löytyisi niin monet pulmat poistuisivat.

        Ehdottomasti kirjautumispakko, muuten ei nuo muutamat/muutama provokaattorit lopeta ilkeilyään koskaan.
        Ja mitä tulee tuohon ihailun tarpeeseen, - miksemme antaisi jokaisen (rekatun) kirjoittaa niin kuin haluaa, motiivina ihailun tarve tai vain halu kirjoittaa asioistaan omalla tavallaan.

        Paloma on oikeassa - taas!

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti kirjautumispakko, muuten ei nuo muutamat/muutama provokaattorit lopeta ilkeilyään koskaan.
        Ja mitä tulee tuohon ihailun tarpeeseen, - miksemme antaisi jokaisen (rekatun) kirjoittaa niin kuin haluaa, motiivina ihailun tarve tai vain halu kirjoittaa asioistaan omalla tavallaan.

        Paloma on oikeassa - taas!

        Pirre

        Tuotahan minäkin ehdotin, Pirre. Taas..)) Ja kunnioitusta tarjosin lääkkeeksi...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuotahan minäkin ehdotin, Pirre. Taas..)) Ja kunnioitusta tarjosin lääkkeeksi...

        Tarkoitin siis sitä kunniotusta, puolin ja toisin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti kirjautumispakko, muuten ei nuo muutamat/muutama provokaattorit lopeta ilkeilyään koskaan.
        Ja mitä tulee tuohon ihailun tarpeeseen, - miksemme antaisi jokaisen (rekatun) kirjoittaa niin kuin haluaa, motiivina ihailun tarve tai vain halu kirjoittaa asioistaan omalla tavallaan.

        Paloma on oikeassa - taas!

        Pirre

        "motiivina ihailun tarve"
        Ihailun tarve keskusteluun osallistumisen motiivina on itserakkautta ällöttävimmilään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "motiivina ihailun tarve"
        Ihailun tarve keskusteluun osallistumisen motiivina on itserakkautta ällöttävimmilään.

        Kuului lukea: Ihailluksi tulemisen tarve keskusteluun osallistumisen motiivina on
        itserakkautta ällöttävimmillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuului lukea: Ihailluksi tulemisen tarve keskusteluun osallistumisen motiivina on
        itserakkautta ällöttävimmillään.

        Juurikin noin! Kun ne omat vaivat ja kolotukset on jalompia kuin muiden kivut ja säryt, menee jo groteskin puolelle. Ruokalistoilla kun ei enää kehenkään tehdä vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti kirjautumispakko, muuten ei nuo muutamat/muutama provokaattorit lopeta ilkeilyään koskaan.
        Ja mitä tulee tuohon ihailun tarpeeseen, - miksemme antaisi jokaisen (rekatun) kirjoittaa niin kuin haluaa, motiivina ihailun tarve tai vain halu kirjoittaa asioistaan omalla tavallaan.

        Paloma on oikeassa - taas!

        Pirre

        Mitähän jos olisit näyttänyt mallia omasta kirjautumispakostasi?


    • Anonyymi

      Joka ei pidä palstan sisällöstä, älköön kirjoittako tänne.
      Voihan vaikkapa WhatsAppiin perustaa oman keskusteluryhmät.
      Jos täällä jollekulle hattuillaan, niin kyllä hän on useimmiten itse siihen syypää. Sitä saa mitä tilaa.

    • Anonyymi

      Kirjautumispakkoa vaati kirjoittaja Anonyymi
      19.08.2021 16:58 .
      Sehän olisi varma keino vähentää mainosten lukijoita. Ei siihen palsta ylläpitäjä suostuisi.

      Kukahan noin yksinkertaisesti ajattelee?

      • Anonyymi

        Jaahas, olisiko niitä kirjautuneita 10, ehkä 20 täällä 80 . Olenko ihan väärässä?
        Palstaa lukiessa tulee vaikutelma ettei kirjautuneiden/rekisteröityneiden kesken ole kovin hyvä yhteishenki. Porukka pienenisi alle 10 ja jakautuisi omiin "me" ja "te" ketjuihin.
        Olisiko noille pienryhmille varaa pitää tällaista keskustelufoorumia?

        Ihan vain "ääneen" spekuloin


      • Anonyymi

        Jotkut kirjautuneet ovat asettaneet itsensä anonyymien yläpuolelle.

        Niputettu anonyymit yhdeksi massaksi.
        Nimitellään anonyymejä, meitä kaikkia.
        Sehän on kiusaamista, nimittely ja vähättely.
        Samaan hengenvetoon hurskastellaan ja ojennetaan anonyymejä kiusaamisesta, jos jotkut ovat puolustaneet solvausten kohteeksi joutunutta.

        Nimittely on kiusaamista kuten syrjiminenkin, jota anonyymeihin kohdistetaan.

        Lukenut olen "naakkaparvesta", "olmeista", "vinopäistä" jne. Ihan löytyvat näistä ketjuista.

        "Ettekö te edes häpeä".


      • Anonyymi

        "Kukahan noin yksinkertaisesti ajattelee?"

        Joku joka on Paloman manipuloima.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, olisiko niitä kirjautuneita 10, ehkä 20 täällä 80 . Olenko ihan väärässä?
        Palstaa lukiessa tulee vaikutelma ettei kirjautuneiden/rekisteröityneiden kesken ole kovin hyvä yhteishenki. Porukka pienenisi alle 10 ja jakautuisi omiin "me" ja "te" ketjuihin.
        Olisiko noille pienryhmille varaa pitää tällaista keskustelufoorumia?

        Ihan vain "ääneen" spekuloin

        EAluksi 80-palstalla ei ollut kuineehkä 4 rek.kirjoittajaa, kunnes joku huomasti, että Skillan on täyttänyt 80. Hänet häädettiin tälle palstalle. 70- vuotiaille tuli kuitenkin ikävä häntä, joten heitä ei suinkaan ikä estänyt siirtymästä tälle puolelle. Me 4 emme halunneet torjua itseämme nuorempia. 70- palstalle jäi vielä moni. Meidän palstamme vilkastui. Nyt on kirjoittelu lepotilassa. Kaikki on varmaan sanottu. Nyt on aika tauolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EAluksi 80-palstalla ei ollut kuineehkä 4 rek.kirjoittajaa, kunnes joku huomasti, että Skillan on täyttänyt 80. Hänet häädettiin tälle palstalle. 70- vuotiaille tuli kuitenkin ikävä häntä, joten heitä ei suinkaan ikä estänyt siirtymästä tälle puolelle. Me 4 emme halunneet torjua itseämme nuorempia. 70- palstalle jäi vielä moni. Meidän palstamme vilkastui. Nyt on kirjoittelu lepotilassa. Kaikki on varmaan sanottu. Nyt on aika tauolle.

        Sanoo hajamielinen Mkr. Monta lyöntivirhettä. Kirjoittelen kännyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo hajamielinen Mkr. Monta lyöntivirhettä. Kirjoittelen kännyllä.

        Olisipa mieöenkiintoista nähdä, jos 70 poistuisivat täältä päiväksi, niin montako yli 80 olisi.
        Sinisirkkua ja Amaa ei ole näkynyt. Ynnämuutakin harvakseltaan.
        Neeasalla suruaika, niin on ymmärrettävää ettei hän jaksa tätä.
        MiaElinakin harvoin.
        SkillaN palailee, jos/kun tilanne rauhoittuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisipa mieöenkiintoista nähdä, jos 70 poistuisivat täältä päiväksi, niin montako yli 80 olisi.
        Sinisirkkua ja Amaa ei ole näkynyt. Ynnämuutakin harvakseltaan.
        Neeasalla suruaika, niin on ymmärrettävää ettei hän jaksa tätä.
        MiaElinakin harvoin.
        SkillaN palailee, jos/kun tilanne rauhoittuu.

        Justiinhan kirjoitin, että aluksi täällä oli vain ehkä neljä vakituista kirjoittajaa. Anoja pistäytyi välillä, mutta täällä sitä huhuiltiin neljästään. Ei meidän ikäisiä kovin paljon ole netissä. Monille ikätovereille tietokone on vaikeasti opittava, kun ne yleistyivät vasta kun meikäläiset jo olivat eläkkeellä. Opiskelu on ollut monelle vaikeaa kotioloissa ja yksin.
        Sen vuoksi tässä ryhmässä ei ole tungosta.


      • Makriina kirjoitti:

        Justiinhan kirjoitin, että aluksi täällä oli vain ehkä neljä vakituista kirjoittajaa. Anoja pistäytyi välillä, mutta täällä sitä huhuiltiin neljästään. Ei meidän ikäisiä kovin paljon ole netissä. Monille ikätovereille tietokone on vaikeasti opittava, kun ne yleistyivät vasta kun meikäläiset jo olivat eläkkeellä. Opiskelu on ollut monelle vaikeaa kotioloissa ja yksin.
        Sen vuoksi tässä ryhmässä ei ole tungosta.

        Miksi sitten niin kovin ajetaan pois, muun ikäisiä. (Minuakin on ajettu). Eikö olisi kuitenkin mukavampi, että keskustelijoita olisi.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Justiinhan kirjoitin, että aluksi täällä oli vain ehkä neljä vakituista kirjoittajaa. Anoja pistäytyi välillä, mutta täällä sitä huhuiltiin neljästään. Ei meidän ikäisiä kovin paljon ole netissä. Monille ikätovereille tietokone on vaikeasti opittava, kun ne yleistyivät vasta kun meikäläiset jo olivat eläkkeellä. Opiskelu on ollut monelle vaikeaa kotioloissa ja yksin.
        Sen vuoksi tässä ryhmässä ei ole tungosta.

        Niinhän sinä kirjoitit, että 4. Minä aloin fundeeraamaan, että oliko 4:n joukossa heitä joita ei ole aikoihin näkynyt. Sinisiru ja ynnämuu ovat 80 täyttäneet, tiedän. SkillaN tietysti.
        Tietokoneohjausta olisi pitänyt viedä kaikkien saataville viimeistään silloin, kun pankkipalvelut siirtyivät pääosin nettiin. Pienistä kylistähän lakkautettiin pankkikonttoreita.
        Moni iäkkäämpi ihminen ei tiedä edes tällaisista keskustemahdollisuuksista. Korona-aikana olisi edes pieni henkireikä.
        Kyllä harmittaa, että me ketkä olemme tänne löytäneet emme osaa vaalia tätä.


      • Eliaana kirjoitti:

        Miksi sitten niin kovin ajetaan pois, muun ikäisiä. (Minuakin on ajettu). Eikö olisi kuitenkin mukavampi, että keskustelijoita olisi.

        Kukahan sinua on pois ajanut. Kun Skillan ja kumpp. ilmestyivät 80-palstalle, olen varma siitä, että me kaikki olimme siitä hyvillämme. Meitä oli Rituliini, Sinisirkku ja sääksien pesimisestä innostunut Ulla Ruotsista, nyt olen nimmarin unohtanut. Ulla on meidät jättänyt, ja Rituliinikin vain harvoin kirjoittelee, SiniS. ja minä ollaan oltu vakituisia täällä.
        Tilapäisiä pistäytyjiä tietenkin on ollut, kauan kaipasin Katleijaakin, hän joskus kävi tervehtimässä.
        Kun joskus siirryn seuraavaan kategoriaan, niin olenkohan siellä yksin.


      • Makriina kirjoitti:

        Kukahan sinua on pois ajanut. Kun Skillan ja kumpp. ilmestyivät 80-palstalle, olen varma siitä, että me kaikki olimme siitä hyvillämme. Meitä oli Rituliini, Sinisirkku ja sääksien pesimisestä innostunut Ulla Ruotsista, nyt olen nimmarin unohtanut. Ulla on meidät jättänyt, ja Rituliinikin vain harvoin kirjoittelee, SiniS. ja minä ollaan oltu vakituisia täällä.
        Tilapäisiä pistäytyjiä tietenkin on ollut, kauan kaipasin Katleijaakin, hän joskus kävi tervehtimässä.
        Kun joskus siirryn seuraavaan kategoriaan, niin olenkohan siellä yksin.

        Nojatuolista taisi olla kevättä, kun joku ajoi ja sitä ennen, kun osallistuin johonkin muuhun 80 ketjuun.
        Anoja olivat molemmat kerrat.
        En tosin tiedä oliko hällä/heillä jotain muuta minua vastaan, kun ikäni.
        Ja mitäpä sillä on edes väliä, koska ei täällä kukaan minua henkilökohtaisesti tunne, kuten en minäkään ketään.


    • Miksi täällä palstoilla kituu sellaisia, jotka ovat tyytymättömiä siihen, kun toiset kirjoittavat anonyymeinä?

      Onhan esim. Facebookilla mieletön määrä erilaisia keskusteluryhmiä, eikä missään siellä olla anonyymeinä. Jos jotakin toisten anonymiteetti vaivaa, niin eikö olisi paras siirtyä vaikkapa sinne tai muille sajteille, joissa on rekkautumispakko.

      Helpompi itse etsiä itselleen sopivampi/mieluisampi paikka kuin yrittää alkaa muuttamaan mieleisekseen tällaista hyvin toimivaa sajtia ja sen keskustelijoita.

      • Anonyymi

        Pirrekö siellä piipittää? Kerro, kerto ristallipallo ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirrekö siellä piipittää? Kerro, kerto ristallipallo ☺️

        Taitaa tosiaan olla Ploman fanikerhon se toinen jäsen. Sähköjänis Kiteeltä.


    • Anonyymi

      Hattuilijoissa on eräs hyvä puoli. He eivät valita. He vain hattuilevat.

    • Anonyymi

      Niikko aiva itestäänkö?

    • Anonyymi

      Kuolema korjaa ja eheyttää.

    • Anonyymi

      Mihin vanha eheytyy ? Onhan sen huomannut jo kauan. Yhä sekavammaksi menee.
      Luonnonlaki.

    • Anonyymi

      Ei sellaista eheytynyttä palstaa olekkaan. Se on utopiaa.
      Kuvitella voi kaikenlaista, mutta loppujenlopuksi ei itsekään tiedä mitä tarkoittaa. Kunhan kirjoittelee.

    • Anonyymi

      Miltä nyt näyttää näkymät ? Eheytyykö ?

      • Anonyymi

        Kyllä eheytyy, kunhan lakataan kehumasta vääriä henkilöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eheytyy, kunhan lakataan kehumasta vääriä henkilöitä.

        Kylläpäs vanhus vajosi nyt tosi alas, mutta sitä se nettiriippuvaisuus tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eheytyy, kunhan lakataan kehumasta vääriä henkilöitä.

        Kuka täällä on muka "väärä henkilö"? Tökeröä esittää ikätovereista tuollaista.


    • Anonyymi

      Voi että vanhus on niin lapseksi tullut, että saa itkupotkuraivarin ja murjottaa kun toisia kehutaan.

    • Anonyymi

      Ei tule eheytymään koko palsta. Yhdessä ketjussa laineet voivat hetken liplattaa vaan toisen ketjun tsunami tuo hyökyaallot ketjusta ketjuun.
      Ei ole kaikilla tahtoa sopuisuuteen. On vain pätemisen tahto. Oikeassa olemisen tahto. Vahvana olemisen tahto.

      • Anonyymi

        Pidättelemättömän kova jyräämisen tahto pilasi palsta 70 plussassa ja täällä.


      • Hyvin nähty, Ano 10.13. Taidan taipua kannallesi, vaikka tahtoisin uskoa, että hyvää tahtoa olisi tarpeeksi (riittävän) sovun saamiseksi ja ylläpitämiseksi.

        Kun nyt vielä "joku" tahtoo omassa uhossaan sabotoida Juttukahvilaakin, sitä pientä rauhan linnaketta, joka täällä on ollut ja joka on tähän saakka kestänyt aiemmat myrskyt, niin kyllä kai "olmikansa" joutuu taipumaan "vahvemman" tahdon alle.

        Itseään on oikeus puolustaa, sanotaan, ja jotkut pitävät ansiona, sitä että vastaa "samalla mitalla" kokemaansa. "Silmä silmästä tekee koko maailman sokeaksi" sanoo Gandhi ja siltä taitaa palstan tulevaisuus nyt näyttää : sokeina - tai korkeintaan yksisilmäisenä - hapuillaan ja törmäillään toinen toisiimme, otamme mittaa toisistamme ja toistamme "uutta" mantraa: "Ole oman itsesi prioriteetti, säteile hyvää oloasi ympäristöön".

        Minulla taitaa olla malka silmässä tai muut aistimet tukossa kun en oikein pysty tuota "hyvää oloa" aistimaan, enkä oikein usko tuon linjan kantavuuteen. On sitä meille jo niin pitkään tarjottu, että tulosten pitäisi jo näkyä - siis isommissakin ympyröissä.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvin nähty, Ano 10.13. Taidan taipua kannallesi, vaikka tahtoisin uskoa, että hyvää tahtoa olisi tarpeeksi (riittävän) sovun saamiseksi ja ylläpitämiseksi.

        Kun nyt vielä "joku" tahtoo omassa uhossaan sabotoida Juttukahvilaakin, sitä pientä rauhan linnaketta, joka täällä on ollut ja joka on tähän saakka kestänyt aiemmat myrskyt, niin kyllä kai "olmikansa" joutuu taipumaan "vahvemman" tahdon alle.

        Itseään on oikeus puolustaa, sanotaan, ja jotkut pitävät ansiona, sitä että vastaa "samalla mitalla" kokemaansa. "Silmä silmästä tekee koko maailman sokeaksi" sanoo Gandhi ja siltä taitaa palstan tulevaisuus nyt näyttää : sokeina - tai korkeintaan yksisilmäisenä - hapuillaan ja törmäillään toinen toisiimme, otamme mittaa toisistamme ja toistamme "uutta" mantraa: "Ole oman itsesi prioriteetti, säteile hyvää oloasi ympäristöön".

        Minulla taitaa olla malka silmässä tai muut aistimet tukossa kun en oikein pysty tuota "hyvää oloa" aistimaan, enkä oikein usko tuon linjan kantavuuteen. On sitä meille jo niin pitkään tarjottu, että tulosten pitäisi jo näkyä - siis isommissakin ympyröissä.

        Liiiiian pitkä juttu. Ei tuota jaksa lukea.


    • Keskustelua on vaikea käydä. koska kirjoitelmat tulevat letkaan aikajärjestyksessä. Kysymykset ja vastaukset, mielipiteet ja uudet ajatukset ovat kaikki pötkönä allekkain. Ota siitä sitten selvää, mikä juttu on oman kirjoituksesi vastaus!

      Keskustelun menee sekaisin kuin innokkaassa kahvipöydässä, missä jokaisella on asiaa, eikä puheenvuoroa jaksa odottaa.

      Lopulta kaikki harmistuvat ja heittäytyvät hankaliksi.

      • Anonyymi

        Ei se ole kiinni tuosta että viestit ei osu aina sinne mihin vastataan. Jotkut laittaa vastaukseen nikin tai anolle kellonajan.
        Kaikki ei heittäydy hankaliksi, et ainakaan sinä.


    • Anonyymi

      Moni on tainnut luovuttaa. Jättänyt palstalle kommentoinnit ja tervehenkistä mielipiteiden vaihtoa ei synny. Katsoin 3-4 ketjua joihin on viimeisimpänä kommentoitu. Ne pienet asialliset kommentit hukkuvat parin sinisen ja anonyymien kahdenkeskisiin kinailuihin. Muut ketjut, asialliset, hukkuvat noiden alle.
      Aika aikaansa kutakin, niinkös?

    • Anonyymi

      Ei todellakaan eheydy tällä porukalla.

      Skillanin ketju olisi saanut olla rauhassa näiltä riitelyiltä. Olisi luullut, että tilaa olisi riittääminen, vaan eipä ollut.

      • Anonyymi

        Tilaa on jokaiselle tehdä mieleisiään aloituksia ja kirjoitella vaikka omaa blogiaan. Jos ei ole muuta kuin epäluuloja, miksi ihmeessä sellaisessa ketjussa haluaa jatkuvasti kirjoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaa on jokaiselle tehdä mieleisiään aloituksia ja kirjoitella vaikka omaa blogiaan. Jos ei ole muuta kuin epäluuloja, miksi ihmeessä sellaisessa ketjussa haluaa jatkuvasti kirjoittaa?

        Paranoidi ihminen viihtyy siellä missä on paljon epäiltäviä
        voi tutkia kyssäreitä, pisteitä ja pilkkuja ja nähdä kaikkea mitä ei ole
        ja alkaa kehitellä lisää paranoidisia juonia.


      • Anonyymi

        Ei tosiaankaan eheydy. Nyt se Korppis uhkaa kaivaa esiin vanhoja YKSITYISviestejä.
        Millainen ihminen noin tekee. Jotkut ovat uskoutuneet hänelle ja hän uhkaa riepotella niitä.
        Onhan tosin jo toistuvasti tuonut muiden asioita esiin. Ne kai olleet ihan palstakiejoituksia.
        Varsinainen petoslintu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paranoidi ihminen viihtyy siellä missä on paljon epäiltäviä
        voi tutkia kyssäreitä, pisteitä ja pilkkuja ja nähdä kaikkea mitä ei ole
        ja alkaa kehitellä lisää paranoidisia juonia.

        Taidat olla ihan lääkäri kun noin pätevästi ihmisen luokittelet.

        Vai oletkohan vaan oppinut uuden hienolta kuulostavan sanan ja jankutat sitä


    • Anonyymi

      "hienolta kuulostavan sanan" ?????
      Ihan tavallinen sana jos edes sivistyksen alkeet omaa.

    • Anonyymi

      Paranoidi narsisti olisi vainoharhainen vainohullu, joka luulee olevansa kaiken
      keskipiste ja kaikkien ihailun kohde.
      En onneksi tunne henkilökohtaisesti ketään sellaista.

    • Anonyymi

      Psykiatrit neuvovat, että jos sattuisi tapaamaan ja tunnistamaan narsistin
      tärkeintä olisi olla tietoinen narsistien monimutkaisesta manipulaatiosta:
      he ovat välinpitämättömiä muiden ihmisten kärsimyksen suhteen ja he vahingoittavat ihmissuhteita, ovat kylmiä ja itsekkäitä.

      Heidän piirteitään voi olla:
      Kyvyttömyys kokea katumusta ja häpeää
      Arvostelukyvyn puuttuminen ja vaikeus oppia omista kokemuksistaan
      Patologinen itsekeskeisyys ja kyvyttömyys rakastaa
      Välinpitämättömyys ihmissuhteissa
      Liioitellut tai ärsyttävät käyttäytymismallit alkoholin vaikutuksen alaisena tai joskus jopa ilman sitä
      Jatkuva ärsykkeiden tarve
      Pataloginen valehtelu
      Haitallinen ja manipuloiva käyttäytyminen
      Syyllisyyden tai kaikenlaisen katumuksen puute
      Pinnalliset tunteet
      Empatian puute
      “Loismainen” elämäntapa
      Itsehillinnän puute
      Käyttäytymisongelmia lapsuudesta lähtien
      Pitkän aikavälin tavoitteiden puute
      Impulsiivinen asenne
      Vastuuton käyttäytyminen
      He eivät koe syyllisyydestä muille tekemästään pahasta
      Patologinen kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta toiminnastaan
      Heillä voi olla useita lyhytaikaisia avioliittoja,
      (oisko ihme?)

    • Anonyymi

      Hui-hai!
      Yhdentekevää, mitä täällä kirjoitetaan, oli aiheena sitten aamutoimuen kuvaus, poliittinen suuntaus tai seksi ..
      Pääasia että kirjoitetaan jotakin, kunhan ei hóppänämäistä

      • Anonyymi

        Olen opetellut välttämään tiettyjä sinisiä nimimerkkejä. Näyttävät jauhavan samoja asioita keskenään.
        Syksyn tullen ehkä uusia aloituksia enemmän mihin osallistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen opetellut välttämään tiettyjä sinisiä nimimerkkejä. Näyttävät jauhavan samoja asioita keskenään.
        Syksyn tullen ehkä uusia aloituksia enemmän mihin osallistua.

        Samoin kun ei vahingossakaan vastaa kahdelle nimimerkille välttyy pahalta.


      • Anonyymi

        "kunhan ei hóppänämäistä" hehehheee,,, onko mitää muuta,,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kun ei vahingossakaan vastaa kahdelle nimimerkille välttyy pahalta.

        Tuoerä juttu kun muutenkin viestittelevät keskenään , niin miksi pitää vielä kahdestaan julkisella palstalla kehua toisiaan. Niin upeita luonteita muka livessä, miksihän se ei täällä näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoerä juttu kun muutenkin viestittelevät keskenään , niin miksi pitää vielä kahdestaan julkisella palstalla kehua toisiaan. Niin upeita luonteita muka livessä, miksihän se ei täällä näy.

        Hyvää ei tarvitse kehua ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoerä juttu kun muutenkin viestittelevät keskenään , niin miksi pitää vielä kahdestaan julkisella palstalla kehua toisiaan. Niin upeita luonteita muka livessä, miksihän se ei täällä näy.

        Miksi ei näy täällä?
        Siksi, että he ovat täällä kertoneet olevansa rehellisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei näy täällä?
        Siksi, että he ovat täällä kertoneet olevansa rehellisiä.

        Hahhaa :)) nyt lähti viikko hymyssä suin käyntiin ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhaa :)) nyt lähti viikko hymyssä suin käyntiin ;)

        Ajattele, ne joutuu elämään itsensä kanssa 24/24, me päästään eroon niistä kokonaan kun on vilkaistu viestiä tai hypätty yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele, ne joutuu elämään itsensä kanssa 24/24, me päästään eroon niistä kokonaan kun on vilkaistu viestiä tai hypätty yli.

        Ajattelen! Melkein riehaannun ;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää ei tarvitse kehua ;)

        Hyvää ei tarvitse kehua eikä mainostaa !
        Hyvä "myy" itse itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää ei tarvitse kehua eikä mainostaa !
        Hyvä "myy" itse itsensä.

        Itsensäkehujat on viimeiset ymmärtämään ajatusta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen! Melkein riehaannun ;))

        👍👏


    • Tuon ylläolevan tuote-esittelyn perusteella en menisi sanomaan että on jotain hyvää tarjolla.
      Näyttää enemmän entisen neukkuajan kaupanhyllyltä. Myydään eioota.
      ***
      Muuten tuossa ylempänä joku valitti että vastailemme toisillemme täällä palstalla, vaikka voisimme viestittää privaatistikin.
      Eihän ne nyt ole mitenkään toisiaan poissulkevia asioita. Vastaan palstalla Korppiksen kommenteihin joihin minulla on jotain sanottavaa. Asioista jotka kuuluu keskusteluun.
      ***
      Vastaan yleensäkin kaikkiin minulle osoitettuihin ystävällisiin viesteihin. Ja vain niihin :)

      • Anonyymi

        Ethän sinä tosiaan vastaa kuin sinulle mieleisiin viesteihin, muille ärähtelet ja suutut. Eikä ole sinun tehtävä rajata, mitkä viestit kuuluu keskusteluun.
        Kyllä täällä on sellaisiakin mukavia kirjoittajia, joiden ei tarvitse kaveriaan laittaa mainostamaan hienoa luonnettaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä tosiaan vastaa kuin sinulle mieleisiin viesteihin, muille ärähtelet ja suutut. Eikä ole sinun tehtävä rajata, mitkä viestit kuuluu keskusteluun.
        Kyllä täällä on sellaisiakin mukavia kirjoittajia, joiden ei tarvitse kaveriaan laittaa mainostamaan hienoa luonnettaan.

        Tämä on nyt kyllä rajatapaus vastaanko vai en.
        Vastaan yleensä kaikkiin asiallisiin, ystävällisessä mielessä tehtyihin minulle osoitettuihin viesteihin, vaikka ne sisältäisivätkin kritiikkiä jotain sanomaani asiaa kohtaan. Raja kulkee henkilökohtaisuuksiin mennessä; sinun viestissäsi syyte että olisin laittanut kaveriani mainostamaan hienoa luonnettani on myös epäystävällinen tylytys: en ole koskaan pyytänyt tai "laittanut" ketään puhumaan puolestani.
        Minulla on oikeus rajata viestit jotka kuuluvat asialliseen keskusteluun omien kriteerieni perusteella.
        Muista käyttäjistä kirjoittaminen ei ole asiallista keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä tosiaan vastaa kuin sinulle mieleisiin viesteihin, muille ärähtelet ja suutut. Eikä ole sinun tehtävä rajata, mitkä viestit kuuluu keskusteluun.
        Kyllä täällä on sellaisiakin mukavia kirjoittajia, joiden ei tarvitse kaveriaan laittaa mainostamaan hienoa luonnettaan.

        Nyt tuli paras kommentti...

        "Kyllä täällä on sellaisiakin mukavia kirjoittajia, joiden ei tarvitse kaveriaan laittaa mainostamaan hienoa luonnettaan."

        🤣🤣🤣

        korppis iltapäivän auringosta. söin suolaisenkinuskigroisantin kahvin kersa, että oli hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli paras kommentti...

        "Kyllä täällä on sellaisiakin mukavia kirjoittajia, joiden ei tarvitse kaveriaan laittaa mainostamaan hienoa luonnettaan."

        🤣🤣🤣

        korppis iltapäivän auringosta. söin suolaisenkinuskigroisantin kahvin kersa, että oli hyvää.

        Kylläpä on sekavaa.
        Anonyymi lainaa anonyymiä ja sanoo sitä parhaaksi kommentiksi.
        Taidat olla sama anonyymi ja kehut näin itseäsi?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tämä on nyt kyllä rajatapaus vastaanko vai en.
        Vastaan yleensä kaikkiin asiallisiin, ystävällisessä mielessä tehtyihin minulle osoitettuihin viesteihin, vaikka ne sisältäisivätkin kritiikkiä jotain sanomaani asiaa kohtaan. Raja kulkee henkilökohtaisuuksiin mennessä; sinun viestissäsi syyte että olisin laittanut kaveriani mainostamaan hienoa luonnettani on myös epäystävällinen tylytys: en ole koskaan pyytänyt tai "laittanut" ketään puhumaan puolestani.
        Minulla on oikeus rajata viestit jotka kuuluvat asialliseen keskusteluun omien kriteerieni perusteella.
        Muista käyttäjistä kirjoittaminen ei ole asiallista keskustelua.

        Ei niin, ei esimerkiksi vinoilla jonkun lesken lapinmatkoja, kera vällyjen alla tai päällä nukkumisia.

        eli täällä näyttää jokainen tekevän mieleisiään "lakeja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, ei esimerkiksi vinoilla jonkun lesken lapinmatkoja, kera vällyjen alla tai päällä nukkumisia.

        eli täällä näyttää jokainen tekevän mieleisiään "lakeja".

        Hauskinta täällä on nämä rehelliseksi itseään kehujat. Outoa rehellisyyttä.


      • Anonyymi

        Hahhaa! Riemu repeää 😁😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskinta täällä on nämä rehelliseksi itseään kehujat. Outoa rehellisyyttä.

        Valehtelijan tapa aloittaa kertomuksensa on vakuuttaa rehellisyyttään: "Tämä on muuten totta, minä en valehtele......"


      • Anonyymi

        Croissant ?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tämä on nyt kyllä rajatapaus vastaanko vai en.
        Vastaan yleensä kaikkiin asiallisiin, ystävällisessä mielessä tehtyihin minulle osoitettuihin viesteihin, vaikka ne sisältäisivätkin kritiikkiä jotain sanomaani asiaa kohtaan. Raja kulkee henkilökohtaisuuksiin mennessä; sinun viestissäsi syyte että olisin laittanut kaveriani mainostamaan hienoa luonnettani on myös epäystävällinen tylytys: en ole koskaan pyytänyt tai "laittanut" ketään puhumaan puolestani.
        Minulla on oikeus rajata viestit jotka kuuluvat asialliseen keskusteluun omien kriteerieni perusteella.
        Muista käyttäjistä kirjoittaminen ei ole asiallista keskustelua.

        Paras puheenvuoro tässä ketjussa!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli paras kommentti...

        "Kyllä täällä on sellaisiakin mukavia kirjoittajia, joiden ei tarvitse kaveriaan laittaa mainostamaan hienoa luonnettaan."

        🤣🤣🤣

        korppis iltapäivän auringosta. söin suolaisenkinuskigroisantin kahvin kersa, että oli hyvää.

        "...groisant,.." - Kyseisen leivonnaisen nimi oikein kirjoitettuna on croissant.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, ei esimerkiksi vinoilla jonkun lesken lapinmatkoja, kera vällyjen alla tai päällä nukkumisia.

        eli täällä näyttää jokainen tekevän mieleisiään "lakeja".

        Mitä vinoilemista niissä on? Kuuluvat normaaliin elämään.


    • Tähän ketjuun ei ole oikeastaan enää mitään lisättävää. Anonyymi toistaa itseään ladellen puskasta samaa bullshittia eri kellonaikoihin.
      Ei taida palsta eheytyä, ellei kunnon luuta siivoa nurkkia.
      Minun osaltani lopetan ketjun lukemisen tähän.

      • Anonyymi

        "Ei taida palsta eheytyä, ellei kunnon luuta siivoa nurkkia"
        Sitähän tässä on yritetty, mutta asianomaisille ei mene perille.
        Arvaa keille kahdelle ?


      • Anonyymi

        Pitääkö täällä tuokin ilmoittaa, et ei enää kirjoita johonkin ketjuun?

        Onko tuo oikein ohjeissa ja säännöissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö täällä tuokin ilmoittaa, et ei enää kirjoita johonkin ketjuun?

        Onko tuo oikein ohjeissa ja säännöissä?

        Jos se tarkoittaa, että "minä en enää leiki teidän kanssa"
        niin toivottavasti se on lupaus eikä jää uhkaukseksi.


      • Anonyymi

        Vihdoinkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoinkin!

        Kaverinsa saa kuitenkin kunnian palstanpilaamisen pääarkkitehtina.


      • Anonyymi

        Kyllä on nettiriippuvaisuus huipussaan, kun jo kellonaikojakin kytätään.


      • Anonyymi

        Kummallista mitätöintiä palomalta, vaikka itse aina siitä haukkuu muita. Ei monia kymmeniä anoja voi yhteen kutistaa, kaverisikin on niitä jo vaikka kuinka monta nimennyt. Kai teillä yhtä hyvät kristallipollat on vai kahvin poroistako te selvän näette?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei taida palsta eheytyä, ellei kunnon luuta siivoa nurkkia"
        Sitähän tässä on yritetty, mutta asianomaisille ei mene perille.
        Arvaa keille kahdelle ?

        Kun ei vahingossakaan vastaa kahdelle tietylle nimimerkille välttyy pahalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista mitätöintiä palomalta, vaikka itse aina siitä haukkuu muita. Ei monia kymmeniä anoja voi yhteen kutistaa, kaverisikin on niitä jo vaikka kuinka monta nimennyt. Kai teillä yhtä hyvät kristallipollat on vai kahvin poroistako te selvän näette?

        Kun saa pakit täältä voi siirtyä pätemään naapuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö täällä tuokin ilmoittaa, et ei enää kirjoita johonkin ketjuun?

        Onko tuo oikein ohjeissa ja säännöissä?

        Hän ilmoitti, ettei meinaa lukea tätä ketjua pidemmälle. Ei paljon kannatakaan, koska sinäkin luit sen verran väärin, että ymmärsit, ettei hän enää kirjoita tähän ketjuun.
        Ja siitä sitten toivot ohjeita ja sääntöjä.
        Ei ketjussa ole päätyä, ei häntää.

        Sillätavalla, sanoi Tarvajärvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ilmoitti, ettei meinaa lukea tätä ketjua pidemmälle. Ei paljon kannatakaan, koska sinäkin luit sen verran väärin, että ymmärsit, ettei hän enää kirjoita tähän ketjuun.
        Ja siitä sitten toivot ohjeita ja sääntöjä.
        Ei ketjussa ole päätyä, ei häntää.

        Sillätavalla, sanoi Tarvajärvi.

        Jos kirjoitetaan näin, että tähän ketjuun ei ole enää mitään lisättävää, niin eikö silloin tarkoiteta, et ei enää kirjoita vai oliko se määräys meille kaikille, että ketju seis?

        Osaatko sinä lukea? Toivoiko tuo kirjoittaja ohjeita ja sääntöjä? Vastaus on, että Ei, vaan hän kysyi, että onko ohjeissa ja säännöissä käsketty moinen asia ilmoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun saa pakit täältä voi siirtyä pätemään naapuriin.

        Meni jo.... pätemään naapuripalstalle, vahinko kiertää niinsanotusti..........


      • Anonyymi

        "Minun osaltani lopetan ketjun lukemisen tähän."

        Sitten tiedät vähemmän. Ei se ketään haittaa.


    • Anonyymi

      Nyt kun eheytys meni pieleen ja seuraus onkin umpikuja,
      pitäisikö palstalle laittaa kansalaisaloite
      "Loppu eheytyshoidolle" ?

      • Anonyymi

        Kenen muottiin pitäisi muka eheytyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen muottiin pitäisi muka eheytyä?

        Ei hajuakaan. Dominoivien muottiin ?


    • kyllähän meitä 80 kymppisiä on, mites palsta tyhjyyttään huutaa. Onko tullut liikaa uudistuksia joka karkoittaa entiset juttelijat.
      Poikkesin muutaman vuoden poissa olon jälkeen tänne jäin ihmettelemään hiljaisuutta.
      Laita vaan juttua ehkä se tuopi immeisiä.

    • tzutzu

      Ahaa kirjoitukseni meni ensin sensurijalle. Siksi palsta kai tyhjyttään huutaa.

      • Anonyymi

        Niin huutaa tyhjyyttään, kuin kasikymppisten pääkopatkin.


    • Anonyymi

      Kokemus on näyttänyt, että asiallisia keskusteluja saadaan, kun luodaan ketjusarjoja, joiden toistuvassa nimessä mainitaan jokin istuin, esim nojatuoli, palli, lypsyjakkara jne.

      • Anonyymi

        Sopiva ketjun nimi olisikin Lypsyjakkaralla.
        Ketjun alullepanija lypsäisi mielipiteitä.
        Niinhän tämän ketjun aloittaja tekeekin.


      • Anonyymi

        Tuollaiset tuoliketjut ovat oivallinen alusta jatkuvalle riidalle. Osanottajat, riitelijät, lukijat kuin oheiskirjoittajat tietävät tulla siihen teatteriin.
        Ei siinä ketjussa olisi kuin 3-4 vakikirjoittajaa ilman riitaa.


    • Anonyymi

      "... muistelevat viime vuoden tai edellisen vuoden tapahtumia, ja käyvät uhrinsa kimppuun vuodesta toiseen, ja vuosien kuluessa kiusanteko jo muuttuu väkivaltaiseksi. Palstalaisten kohdalla se tarkoittaa kunnianloukkauksiin asti menevää suunsoittoa."

      Noin kirjoitti muuan nikillinen kirjoittaja tässä ketjussa 19.08.2021 00.45.

      Täällä esiinnytään nikkeinä, ei henkilöinä. Nikki kestää yhtä hyvin väkivaltaa kuin kunnianloukkauksiakin. Kunniaa sillä on yhtä vähän kuin kuivalla aidanseipäällä.

    • Anonyymi

      "... En minä myöskään ymmärrä, miksi palstoja arvostellaan, nehän ovat kirjoittajien mielen mukaiset ja lopputulos on kirjoittajien meilipiteiden summa.

      Kirjoitti 19.08.2021 13:54 (vai oliko 13:45?) muuan nikki.

      Tuskin asia ihan noin on. Palstalla vallitseva laajamittainen hattuilu ei läheskään aina kuvasta omaa mielipidettä.

      On täyttä puppua, että palstat olisivat "kirjoittajien mielen mukaiset" samoin kuin "mielipiteiden summa". Voidaan sanoa, että palstat sisältävät kirjoittajien esittämiä näkemyksiä, hattuilut mukaan lukien. Jos taas halutaan summasta puhua, niin voidaan todeta, että palstat ovat esitettyjen puheenvuorojen summa.

      Että silleen, anteeksi vaan!

    • Anonyymi

      Hattuilu kyllä piristää keskustelua. Ei muuta voi sanoa.

      Ajatella jos täällä olisi rekiteröitumispakko. Kuinka kuivia nämä keskustelut olisivatkaan!

    • Anonyymi

      Eräs Ano kirjotti 2.9.2021 15:20, ettei "ketjuun ole mitään lisättävää".
      Sen jälkeen on ollut lisättävää kuukauden ajan ja on edelleen.

    • Anonyymi

      Palstan mahtinaisille on mukavaa hattuilla.

      • Anonyymi

        Jos pitää palstoilla esittää jotain mahtinaista, se on merkki siitä että live elämä on surkeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pitää palstoilla esittää jotain mahtinaista, se on merkki siitä että live elämä on surkeaa.

        Mitä höpsähtäneempi sen viisaampi luulee olevansa¿?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpsähtäneempi sen viisaampi luulee olevansa¿?

        Ei tämä palsta mihinkään eheydy, kun kateellisilla on pakkomielle nujertaa suositut hyvät kirjoittajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä palsta mihinkään eheydy, kun kateellisilla on pakkomielle nujertaa suositut hyvät kirjoittajat.

        Siinäpä lisäävät vain pashaa omiin pöksyihinsä. Kyllä palstalaiset tunnistaa fiksut kateellisista pashatyypeistä.


    • Anonyymi

      Ei täällä keskustella vaan löpistään omia satuja.

    • Anonyymi

      Keskusteluhaluiset ja -taitoiset saattavat mennä solidaarisuustauolle D:n tukemiseksi.

      • Anonyymi

        D:llä on jo kaikkien tuki kahta kateellista lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        D:llä on jo kaikkien tuki kahta kateellista lukuunottamatta.

        Ehdottomasti Demeter saa tukemme, hänen maalittamisensa on mennyt totaalisesti liian pitkälle. Kaunaisuus ja kateellisuus on saanut saanut ala-arvoisia muotoja. Demeterin kirjoituksia on ilo lukea, niissä on sivistyneen ja kultivoituneen ihmisen henki ja runsaasti antoisaa sisältöä.
        M


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti Demeter saa tukemme, hänen maalittamisensa on mennyt totaalisesti liian pitkälle. Kaunaisuus ja kateellisuus on saanut saanut ala-arvoisia muotoja. Demeterin kirjoituksia on ilo lukea, niissä on sivistyneen ja kultivoituneen ihmisen henki ja runsaasti antoisaa sisältöä.
        M

        D on kulturelli yksilö! Hän ei ole mikään huomionhakuinen narsisti, jolla on rajaton tarve kirjoittaa, vaikkei ole mitään sanottavaa.
        (muuta kuin: minä siellä minä täällä minä sitä minä tätä minä minä minä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        D on kulturelli yksilö! Hän ei ole mikään huomionhakuinen narsisti, jolla on rajaton tarve kirjoittaa, vaikkei ole mitään sanottavaa.
        (muuta kuin: minä siellä minä täällä minä sitä minä tätä minä minä minä)

        Deme on lisäksi siitä kiva, että hänellä on huumoria ja eräs ominaisuus, jota on vain älykkäillä ihmisillä,se on kyky itseironiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deme on lisäksi siitä kiva, että hänellä on huumoria ja eräs ominaisuus, jota on vain älykkäillä ihmisillä,se on kyky itseironiaan.

        Taitaa olla - 3.10.2021 20:56 - Demen itsensä kirjoittama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deme on lisäksi siitä kiva, että hänellä on huumoria ja eräs ominaisuus, jota on vain älykkäillä ihmisillä,se on kyky itseironiaan.

        Olen samaa mieltä kanssasi ja kuten seuraava oletti, että on "demeterin" itsensä kirjoittama, niin väärässä on, vaikka olisi millainen kristallipalo käytössä hänellä.

        Eihän täällä uskalla kehuja laittaa "rekattuna", koska pian on itsekin syytösten syövereissä.

        Onneksi voi aina laittaa tuon "peukku kannustuksen", merkiksi siitä, että pidin kirjoituksestasi ja olen samoilla linjoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla - 3.10.2021 20:56 - Demen itsensä kirjoittama.

        Kateutesi nosti taas päätään Ano 21.26. Deme olisi viimeinen ihminen itseään kehumaan. Sen sijaan voisi heti mainita kaksi muuta, muttei tarvitse.......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kateutesi nosti taas päätään Ano 21.26. Deme olisi viimeinen ihminen itseään kehumaan. Sen sijaan voisi heti mainita kaksi muuta, muttei tarvitse.......

        Olen minä taas otettu..)) Vai pitäisikö sanoa "manipuloitu" ? )) Kun luin nuo kannustusviesit täältäkin.

        Kiikkustuolissa jo yleisesti kiittelin kirjoittajia/lukijoita, mutta kun täälläkin "Deme" on otettu puheeksi niin tuntuisi vähän nuivalta jättää tämä kannustus huomiotta, ikäänkuin sillä ei olisi minulle merkitystä. Kun sillä on.

        Ja kun minulla kuitenkin on tämä addikti: kirjoittaminen ja ihmisyhteyden tarve ja täällä kirjoittelu vastaa osaltaan molempiin tarpeisiin niin jatkosta ajattelen kuten muutkin addiktoituneet: "päivä kerrallaan"..))

        Kiikkustuolin jätän nyt kuitenkin tauolle. En uhriutuen vaan kunnioituksesta siellä kirjoittavia kohtaan. Jos oma läsnäolo ja oma laatu saa aikaan eripuraa niin silloin on mielestäni syytä vetäytyä "seuroista". Eikä sillä ole merkitystä, kuka vetäytyy.

        Olen varmasti aikaisemminkin kirjoittanut, että vuosia ikäpalstoilla kirjoittaneena - joista edellisistäkään minulla ei ole pahaa sanottavaa - eniten vastakaikua, samanhenkisyyttä ja ymmärrystä olen kokenut saaneeni täältä. Siksi kai täällä "ali-ikäisenä" kirjoitankin, eikä senkään vuoksi malta lopettaa.

        Eli kiitos taas mieltä lämmittävistä palautteista. Tästä on hyvä jatkaa, ainakin toistaiseksi..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Olen minä taas otettu..)) Vai pitäisikö sanoa "manipuloitu" ? )) Kun luin nuo kannustusviesit täältäkin.

        Kiikkustuolissa jo yleisesti kiittelin kirjoittajia/lukijoita, mutta kun täälläkin "Deme" on otettu puheeksi niin tuntuisi vähän nuivalta jättää tämä kannustus huomiotta, ikäänkuin sillä ei olisi minulle merkitystä. Kun sillä on.

        Ja kun minulla kuitenkin on tämä addikti: kirjoittaminen ja ihmisyhteyden tarve ja täällä kirjoittelu vastaa osaltaan molempiin tarpeisiin niin jatkosta ajattelen kuten muutkin addiktoituneet: "päivä kerrallaan"..))

        Kiikkustuolin jätän nyt kuitenkin tauolle. En uhriutuen vaan kunnioituksesta siellä kirjoittavia kohtaan. Jos oma läsnäolo ja oma laatu saa aikaan eripuraa niin silloin on mielestäni syytä vetäytyä "seuroista". Eikä sillä ole merkitystä, kuka vetäytyy.

        Olen varmasti aikaisemminkin kirjoittanut, että vuosia ikäpalstoilla kirjoittaneena - joista edellisistäkään minulla ei ole pahaa sanottavaa - eniten vastakaikua, samanhenkisyyttä ja ymmärrystä olen kokenut saaneeni täältä. Siksi kai täällä "ali-ikäisenä" kirjoitankin, eikä senkään vuoksi malta lopettaa.

        Eli kiitos taas mieltä lämmittävistä palautteista. Tästä on hyvä jatkaa, ainakin toistaiseksi..))

        Tosi kiva, että olet mukana edelleen, Demeter!
        M


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Olen minä taas otettu..)) Vai pitäisikö sanoa "manipuloitu" ? )) Kun luin nuo kannustusviesit täältäkin.

        Kiikkustuolissa jo yleisesti kiittelin kirjoittajia/lukijoita, mutta kun täälläkin "Deme" on otettu puheeksi niin tuntuisi vähän nuivalta jättää tämä kannustus huomiotta, ikäänkuin sillä ei olisi minulle merkitystä. Kun sillä on.

        Ja kun minulla kuitenkin on tämä addikti: kirjoittaminen ja ihmisyhteyden tarve ja täällä kirjoittelu vastaa osaltaan molempiin tarpeisiin niin jatkosta ajattelen kuten muutkin addiktoituneet: "päivä kerrallaan"..))

        Kiikkustuolin jätän nyt kuitenkin tauolle. En uhriutuen vaan kunnioituksesta siellä kirjoittavia kohtaan. Jos oma läsnäolo ja oma laatu saa aikaan eripuraa niin silloin on mielestäni syytä vetäytyä "seuroista". Eikä sillä ole merkitystä, kuka vetäytyy.

        Olen varmasti aikaisemminkin kirjoittanut, että vuosia ikäpalstoilla kirjoittaneena - joista edellisistäkään minulla ei ole pahaa sanottavaa - eniten vastakaikua, samanhenkisyyttä ja ymmärrystä olen kokenut saaneeni täältä. Siksi kai täällä "ali-ikäisenä" kirjoitankin, eikä senkään vuoksi malta lopettaa.

        Eli kiitos taas mieltä lämmittävistä palautteista. Tästä on hyvä jatkaa, ainakin toistaiseksi..))

        Miksi jättäisit mitään sellaista tauolle, josta pidät ja jossa pidetään sinusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosi kiva, että olet mukana edelleen, Demeter!
        M

        Ja sinä myös, M. Kiva kun olet mukana..))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jättäisit mitään sellaista tauolle, josta pidät ja jossa pidetään sinusta?

        No ajattelin, että antaa pölyn laskeutua. Ano 12.54. ..))

        Enkä tahtoisi olla minkään riidan osapuoli. Tuskin kukaan muukaan tahtoo.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        No ajattelin, että antaa pölyn laskeutua. Ano 12.54. ..))

        Enkä tahtoisi olla minkään riidan osapuoli. Tuskin kukaan muukaan tahtoo.

        Tietyt "olosuhteet" eivät muutu, mutta älä ole moksiskaan, kohtalotoveri. Sinua kaivataan keskusteluihin ja on täällä ketjuja, joihin voi osallistua - kunnes kimppuun hyökätään :))))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietyt "olosuhteet" eivät muutu, mutta älä ole moksiskaan, kohtalotoveri. Sinua kaivataan keskusteluihin ja on täällä ketjuja, joihin voi osallistua - kunnes kimppuun hyökätään :))))))

        Aivan näin, Ano 17.29. Kohtalonyhteys on vahva yhteys..)) Sen on varmasti jokainen kokenut joskus. Ellei täällä niin muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi kiva, että olet mukana edelleen, Demeter!
        M

        Siinä on nuolentaa parhaimmillaan ...


    • Anonyymi

      Muutama kirjoittaja kun sammuu niin sen jälkeen voi eheytyä.

    • Anonyymi

      No jaa, täällähän on pari rekattua, jotka kuulemma seisovat sanojensa takana.

      Uskottavahan se on, niin monta kertaa nämä ystävykset ovat luvaneet olla pois Skillanin ketjuista...........

    • Ja sitten vielä lisää ja lisää the same the same. Aika puuduttavaa luettavaa. Mitään kenenkään muun maalittamista en ole havainnut kuin Korppiksen maalittamista Demeterin ihailukampanjan muodossa. Ikään kuin Troijan hevonen. Mutta siis tämä on Korppiksen ja Demeterin keskeinen asia, kemiat ei kohtaa eikä ole koskaan kohdanneet, korppis on sanonut ilkeästi ja pisteliäästi (tahti ja hienovaraisuus eivät kuulu hänen repertuariinsa) ja Demeter jatkaa vihamielisyyksiä suojelijoidensa panssarin takaa. Jos antaisitte jo olla, molemmat?

      Ja kyllä, vastaan edelleen puheistani ja en kirjoita anonyyminä.

      • Anonyymi

        Miksiköhän luet?


      • Anonyymi

        Miksi sotkeutut toisten ihmisten elämään hanki oma elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sotkeutut toisten ihmisten elämään hanki oma elämä.

        Palomalle tuo joka yrittää sekoittaa joka ketjun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sotkeutut toisten ihmisten elämään hanki oma elämä.

        Oikein sanottu)!


    • Anonyymi

      Taas lähti kommentti, jota ei sallittu 'jostain syystä'. Ehtihän se jo 5 minuuttia ollakin.

    • Anonyymi

      Ilman muuta yritäjää ei lanisteta. Laita vaan uusi jutun aihe. Joskus moni niin yksin ja ei osaa enää aiheita laitaa jotka positiivisia ihmisiä mielytää .Saatika vastata positiivisesti.Meitä on niin paljon vanhoja ja yksin.Tänän mieli hyvä,huomenna synkkä.Varsinkin kun asumme kivikylissä kerrostalo alue ja aina todella yksin.Kun ystävät ja puolisot kuoeet.ymm

      • Anonyymi

        Luetko kirjoja? Tule mukaan uusimpaan kirjaketjuun kertomaan mitä luet ja millaisista kirjoista pidät!


    • Anonyymi

      Ketjun aloittajalle voi todeta, että "asiallisia" aloituksia kannattaa ehdottomasti tehdä, kunhan niitä ei tehdä kovin usein.

      • Anonyymi

        Kiitos! Olet oikeassa. Liian monta asiallista ketjua yhtäaikaa on liikaa ja hajottaa osallistumista.
        Toivotaan, että alotuksia tulee nyt sadesäillä vähän enemmän, kun on aikaa koneen äärelle istua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Olet oikeassa. Liian monta asiallista ketjua yhtäaikaa on liikaa ja hajottaa osallistumista.
        Toivotaan, että alotuksia tulee nyt sadesäillä vähän enemmän, kun on aikaa koneen äärelle istua.

        Miten niin liikaa asiallisia aloituksia? Eikö ole hyvä, että on mistä valita? Ei ole vastausvelvollisuutta jokaiseen ja yleensä mikään ketju ei jostain kumman syystä pysy asiallisena kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin liikaa asiallisia aloituksia? Eikö ole hyvä, että on mistä valita? Ei ole vastausvelvollisuutta jokaiseen ja yleensä mikään ketju ei jostain kumman syystä pysy asiallisena kauan.

        Ei pysy, koska silloin tällöin joku kirjoittaja toteaa löytäneensä mielenkiintoisempaa kirjoitettavaa


    • Anonyymi

      Ihmetyttää ketjun otsake.

      • Anonyymi

        Ketjun aloittajalle on paikallaan todeta, että tänne kannattaa tehdä niin asiallisia kuin muitakin aloituksia.


      • Anonyymi

        Mikäs siinä ihmetyttää? Eikö mielestäsi palsta ole aika ajoin jostain kohtaa rikki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketjun aloittajalle on paikallaan todeta, että tänne kannattaa tehdä niin asiallisia kuin muitakin aloituksia.

        Toivoisin, että jokainen aloitus olisi asiallinen. Epäasiallisuuksia palsta on täynnä.
        Asiallinen aloituskin voi olla hauska ja humoristinen.

        Huumori on sitä, että kaikki hymyilevät, ei sitä, että yksi itkee ja muut hymyilevät.
        Eikä sitä, että nauruksi nimitetään hampaiden näyttämistä viisaudenhampaita myöten.


    • Anonyymi

      Joku taisi eheytymisestä antaa myönteisen lausunnon tänään:
      Hieno palsta, kukaan ei häiriköi eikä jyrää eikä aiheuta skismoja.

      Hianoo !

    • Anonyymi

      Pisn vuosi on yritetty eheyttää palstaa. Onko onnistuttu?

    • Anonyymi

      Lainaus tuolta ylempää:
      "Kirjoitamme kukin omalla vastuullamme täällä. Joidenkin mielestä olisi mielenkiintoista saada aikaan keskustelu annetusta aiheesta, joidenkin mielestä jokainen keskustelu on sabotoimisen arvoinen."
      Niinpä.

    • Anonyymi

      Ei enää kiinnosta tämä palsta koska joutuu irvailin kohteena jos ei tykkää kuten muut, ja tuomitaan kaikki asiat mitkä ovat jokapäivää jollekkin . Niin että olis ollut kivaa, mutta kun ei ollutkaan

    • Anonyymi

      Palstan "eheydestä" puhuminen on vain sanoilla leikkimistä ja osoitus siitä, että joku haluaa esiintyä terävä-älyisenä ja päällepäsmärinä.
      Minkä ihmeen takia tämän palstan pitäisi olla "ehyt"?
      Ketju on vielä muka "sekasortoinen"! Byää-hä-hä-hä-häääää!!!! Melkein tulee yrjöt.

      • Anonyymi

        Anna mennä vaan!


    • Anonyymi

      Yleiset keskustelupalstat ovat joidenkin mielestä sekasortoisia ja
      saavat ollakin, sillä nehän kertovat kirjoittajistaan, jotka ovat yhteiskunnan
      eri kerroksista ja ilmituovat erilaisia paineita kokijoiltaan.

    • Anonyymi

      Mitä on "sekasortoinen ketju"?

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe