Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Esinahka - hyvä vai huono juttu

Anonyymi

Täällä aina silloin tällöin esinahka tulee jutuissa esille. Ehkä sallitaan keskustella asiallisesti tästä meitä miehiä koskevasta ilmiöstä. Intti tuli juuri käytyä ja se jatkuva vitus on jo laskenut ja nyt muistot kuultaa vain hiton kivat muistot sekä tosi reilut kämppäkaverit. En enää hetkeäkään kadu, että sinnikin tuli mentyä. Sivaruus ei ollut kyllä edes vaihtoehto. Ajatuskin jo inhotti.

Nyt sitten asiaan. Kämpässä kerran joku jannu vain nostia esinahkajutun esille. En enää muista mistä syystä. Meidän kämppä oli kyllä siitä erikoinen, että se keskusteli vitusti aika ajoin eri jutuista. Toki yleisin aihe - kuinkas muuten oli - naiset sekä se rakas pillu. Siitä kyllä riitti jutua vaikka kuinka paljon. Toki myös tyhmyksistä, joita kuikin oli jo ehtinyt elämänsä aikana tehdä jne. No se esinahka. Siitä oli puolesta ja vastaan. Meidän kämpässä oli myös erikosta se, että joukossa oli sekä juutalaistaustainen sekä maahanmuuttajaa taustainen jätkä. Juutalainen oli ympärileikattu jo vauvaikäisenä ja taas maahanmuuttaja kertoi, että se tapahtui kai vähän ennen murrosikää. Muistot siitä ei olleet kovin mukavat. Nyt kummatkin puhuivat suu vahdossa leikkauksen puolesta- Muuten jos oikein ymmärsin, niin juutalaisuus periytyy perhessä äidin eikä isän kautta, kuten olin luullut. Keneltäkään ei kysytty mitään, vaan jokainen sai kertoa omat juttunsa tai olla kertomatta. Kämpässä oli parinkin estoja täynnä olevaa kundia, jotka punottivat kasvoistaan kuin juuri saunasta tulleina. Pelkäsivät varmaan, että joku kysyisi jotain häneltä. Jutuissa kävi selville, että suurimmalla osalla oli murrosiän alkaesa ollut vaikeuksia esinahan ahtauden kanssa ja mulkkua varten oli nahkaa pitänyt venyttää. Yli puolella niistä, jotka itse kertoivat, omistivat ns. pitkä esinahan, jota pitivät terskan päällä. Muuta oli saaneet lyhyen nahan, joka itse vetäytyi terskan taakse. Samoin löytyi pari kolma, jotka kertoivat omistavansa siinä puolivälissä terskaa olevan nahan.

Esinahasta on myös hyötyä ainakin runkuissa. Eräs aviossa oleva sanoi, että yhdynnässä esinaha myös auttaa nautinnon saannissa, kun kulkee koko ajan terskan päällä sisään ulos työnnöiisä. Väitti, että nahassa on paljon myös hermotäätteitä.
Huonoina puolina pidettiin, jatkuvaa kyrvän pesua, jotta voi varmistua hajuttomuudsta.
Jos halut kertoa oma kokemuksesi ja mielipiteesi, niin kerro myös suurin piirtein ikäsi ja käytännön kokemuksesi asiasta.

9

1223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla esinahka on väljä, ja olen pitänyt sitä teini-ikäisestä asti terskan takana. Minusta kalu on näin paremman näköinen. Terska on varmaan menettänyt jonkin verran tuntoherkkyyttään, muttei se ole haitannut millään lailla. Yhdynnässä ainakaan minulla ei esinahka kulje edestakaisin terskan yli vaan pysyy koko ajan takana. Mutta ei se ollenkaan vähennä nautintoa.

      • Anonyymi

        Sinulla on varmaan ns. lyhyt esinahka, joten ei se tetysti mihinkään liikukkaan yhdynnöissä. Et kertonut ikääsi, jotta voisi kommentoida tuntoherkyydestä mitään, Minulla itselläni on pitkä esinahka, joka suojaa nuppia. Ei kai se Luoja sitä nahkaa turhaan luonnut, Kai sillä on oma suojelutehtävänsä. Kyllä se tuntoherkkyys on tärkeä pitää yllä, jos siihen on mahdollisuutta. Toivon itselleni pitkää ikää, jolloin voin vielä viisikympipsenäkin selvitä kohtuuajassa laukeamiseen, eikä tarvii tehdä tunti työtä, jotta selviää aviovelvollisuuksista.


    • Anonyymi

      Miksi jonkun pitäisi kertoa täällä _ikänsä_ ja lisäksi kokemuksia asiasta, ellei halua alaikäisiltä jotain lerssi materiaalia kokoelmiinsa?

    • Anonyymi

      Multa se poistettiin ahtauden takia ja oli kalu kipeenä pari viikkoa, koska en pystynyt pitämään näppejä erossa edes toipumisen ajan ja mopon tärinäkin sai kipuu aikaan. Koulussa kyseltiin toki et miten meni ja koulu-uinneissa oli kiinnostusta kyl kavereilla nähä et miltä näyttää vaik siis heteroita ovat ja mä ehkä hieman liioittelin sitä operaation aiheuttamaa kipua, koska halusin esittää jotenkin kovaa jätkää ku olin kestänyt sen😂 itse en osaa sanoa olisiko elämäni parempi jos mun esari olis ollu kunnos ja toimiva mut ei tää mun elämä parempaa olis jos mul ois se ahdas nahka mikä mulla oli. Välillä tulee kyl mietittyä et oisko esim itsetyydytys kivempaa jos ois toimiva esari mut ei nyt kumminkaan kovin paljon koska ei se miettiminen mitään auta.

      • Anonyymi

        Varmaan ainakin joka toisella on murrosiässä ahdas esinahka. Niin oli myös minulla. n halunut leikkausta ja siksi venytin esinahkani siihen asti, että se nahka meni terskan taakse. Aikaa toisin kului monta kuukautta ennen kuin olin tyytyväinen. Minulla ei ollut mitään tulehdusta, joten ei ollut myös mitään kiirettäkään asian kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan ainakin joka toisella on murrosiässä ahdas esinahka. Niin oli myös minulla. n halunut leikkausta ja siksi venytin esinahkani siihen asti, että se nahka meni terskan taakse. Aikaa toisin kului monta kuukautta ennen kuin olin tyytyväinen. Minulla ei ollut mitään tulehdusta, joten ei ollut myös mitään kiirettäkään asian kanssa.

        No mulla se jotenkin haitasi pesua ym haittaa oli ja lääkärin mukaan se PITI leikata. Ei siin ruvettu kyseenalaistamaan vaan vanhemmat sopi ajan ja sit se leikattiin.


    • Anonyymi

      Mulla on puolisälissä terskaa oleva nahka ja kyllä sitä piti itse venyttää teininä, että se liikku kunnolla liikkuvat taakse toiminnolla. MIlestäni tää on kyllä ihan paras ja toimiva juttu. Sitä ihmettelen ku monet on kirjoittanu että vetää liikkuvat taakse ja jättää sen sinne vaikka päiväksi.... en tiiä onko toi huijausta vai mikä, kun itellä se nahka ei kyllä oo ikinä pysyny siellä takana vaan tulee kyllä eteen takasin.

    • Anonyymi

      Olen monesti ihmetellyt, miten nyljetyt (lue: leikatut) pystyvät runkkaamaan kun ei oo eskaria apuna. Joku kuulemma käyttää sukkaa ???? apunaan. Tosilla taas menee aikaa öyljyämiseen. Sylki ei taida riittää, niin kuin nahallisilla. Kerro mitä tiedät tästä

      • Anonyymi

        Samaa mäkin olen ihmetellyt. Mitä netissä oon nähny runkkuvideoita, niissä leikatut ovat käyttäneet sylkeä tai muita liukasteita. Itellä ei oo tarvinnu käyttää mitään aineita kun esari on ehjä ja runkkaaminen on helppoa ja yksinkertaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe