"Upseerioppilaan arki – koulutusta ja kasarmielämää"
Riku Rantala juontajana.
https://www.youtube.com/watch?v=qy2U69nh0Yg
Erinomainen video, hyvin rakennettu, hyvin juonnettu, erittäin viihdyttävä. Kolme varttia kestää. Katsomisen arvoinen.
Opin videon myötä, että koulutus on muuttunut, esim. yksikköjä on vähennetty. Mm. kärkikomppania on yhdistetty tulenjohtoon, eli taistelupari joukkueenjohtaja ja tulenjohtaja harjoittelevat yhdessä. Vaikuttaa hyvältä muutokselta.
Näitä videoita katsellessa tulee väkisinkin mieleen, millainen on suomalaisen osaaminen ja motivaatio verrattuna omaan aikaan, -90 luvun alkupuolelle, tai vielä pidemmälle. Koulutus on taatusti järkevöitynyt noista ajoista, mutta mikä on suomalaisen sotilaan kyky verrattuna aiempiin aikoihin? Videolla mainittiin varusmiesten kunnon heikentyminen vuosien aikana.
Hienoa nähdä naisupseerioppilaita. Ilmeisesti naisten halu ja motivaatio varusmiespalvelukseen on edelleen pysynyt hyvänä ellei jopa parantunut.
Iso kiitos puolustusvoimille tästä videosta! Ja muistakin. Näitä on todella mukava katsoa.
Upseerioppilaan arki koulutusta ja kasarmielämää
Anonyymi
2
1133
Vastaukset
- Anonyymi
Oma motivaatio armeijan jälkeen nousi niin paljon että muutin Norjaan ,nyt 18 vuotta asunut täällä vuonojen maassa, en ole katunut.
- Anonyymi
Onko koulutus parantunut vasta muutamana viime vuotena?.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043