Kysymys ammattipätevyyden jatkokoulutuksesta

Anonyymi

Pitääkö paikkansa että jatkokoulutuksen voi suorittaa käymällä esim. ennakoivan ajon koulutuksen 5 kertaa? Eli kaikkien koulutuspäivien ei tarvitse käsitellä eri aiheita?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä käy, Ennakoivan ajo on pakollinen.

    • Anonyymi

      Näin on. Täysin pelkkää rahastusta koko saatanan pätevyys !

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Sait tehtyä hyvän aloituksen toivottavasti asialle keskustelulle. Kun minä nuorena miehen alkuna päätin lähteä kuljettajaksi 1982 niin äitini sanoi ,että hän on todella pettynyt kun lähden tuollaiseen "lättähattu äijien" hommaan. Hän piti kaikkia kuskeja raksan apumiehen eli laudan kantajan ja kadunlakaisijan ammattin verrattuna henkilönä. No totta kai kun siihen työhön ei tarvittu kuin kansakoulu ja autokoulussa suoritettu ajokortti. Nyt jälkikäteen mietittynä näinhän se asia oli. Sellainen työ jossa sai mainetta ja kunniaa vain olemalla todella särmä ja hyvä kuljettaja. Urani aikana olen kohdannut/ opettanut todella monta täysin tupajumi uunoa miestä jotka on poimittu kortistosta, niin paljon jopa kymmeniä vuodessa kymmenien vuosien ajan ,että itse jo vuosien koulutusrupeaman jälkeen harkitsin itse alan vaihtoa,koska ei meinannut mielenterveys riittää kestää näitä kavereita. Kun tämä ammattipätevyyskoulutus alkoi ja todistukset vaaditaan niiin tilanne parani heti. Kun haetaan kesäkuskeja niin ne on nuoria miehiä/naisia jotka ovat suorittaneet armeijassa tai ammattikoulussa pätevyyden. He tulevat innolla töihin ja suoritutuvat töistä todella hyvin. He jatkavat valitsemalla urallaan tai opiskelevat eteenpäin. Ei vaadi paljon istua yksi päivä vuodessa koulutuksessa josta saa täyden palkan työnantajalta ,kun palkka on se ,että voi sanoa olevansa ammattipätevä. Ihan samalla lailla istuvat monen muunkin alan ammattilaiset koulutuksessa jopa pidenpää jopa viikkoja vuodessa jotta ammattitaito pysyy yllä. Jos vaaditaan koulutusta niin myös kuskin pitää ymmärtää,että sehän tarkoittaa sitä Yhteiskunta arvostaa tekemääsi työtä.Olet tärkeä koko Suomelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Sait tehtyä hyvän aloituksen toivottavasti asialle keskustelulle. Kun minä nuorena miehen alkuna päätin lähteä kuljettajaksi 1982 niin äitini sanoi ,että hän on todella pettynyt kun lähden tuollaiseen "lättähattu äijien" hommaan. Hän piti kaikkia kuskeja raksan apumiehen eli laudan kantajan ja kadunlakaisijan ammattin verrattuna henkilönä. No totta kai kun siihen työhön ei tarvittu kuin kansakoulu ja autokoulussa suoritettu ajokortti. Nyt jälkikäteen mietittynä näinhän se asia oli. Sellainen työ jossa sai mainetta ja kunniaa vain olemalla todella särmä ja hyvä kuljettaja. Urani aikana olen kohdannut/ opettanut todella monta täysin tupajumi uunoa miestä jotka on poimittu kortistosta, niin paljon jopa kymmeniä vuodessa kymmenien vuosien ajan ,että itse jo vuosien koulutusrupeaman jälkeen harkitsin itse alan vaihtoa,koska ei meinannut mielenterveys riittää kestää näitä kavereita. Kun tämä ammattipätevyyskoulutus alkoi ja todistukset vaaditaan niiin tilanne parani heti. Kun haetaan kesäkuskeja niin ne on nuoria miehiä/naisia jotka ovat suorittaneet armeijassa tai ammattikoulussa pätevyyden. He tulevat innolla töihin ja suoritutuvat töistä todella hyvin. He jatkavat valitsemalla urallaan tai opiskelevat eteenpäin. Ei vaadi paljon istua yksi päivä vuodessa koulutuksessa josta saa täyden palkan työnantajalta ,kun palkka on se ,että voi sanoa olevansa ammattipätevä. Ihan samalla lailla istuvat monen muunkin alan ammattilaiset koulutuksessa jopa pidenpää jopa viikkoja vuodessa jotta ammattitaito pysyy yllä. Jos vaaditaan koulutusta niin myös kuskin pitää ymmärtää,että sehän tarkoittaa sitä Yhteiskunta arvostaa tekemääsi työtä.Olet tärkeä koko Suomelle.

        Näin on kuten edellinen kirjoittaja kirjoitti. Vuosi 2021 Suomi ja eurooppa.
        Mitään järkevää työtä ei enää tehdä ilman koulutusta. Nyt peruskoulusta valmistuneet ohjataan heti 2.asteenkoulutukseen. Opiskelemaan tulevaa työuraa tai lukioon.
        On uskomattomia nämä kirjoitukset siitä jos joutuu istumaan kerran vuodessa 1.täydellä palkalla päivän ammattipätevyyskoulutuksessa vaikka nukkuen on niin vaikea asia joka pahoittaa mielen. Itse ainakin koin,että varsinkin työaikalaki ,kuormasidonta olivat hyvin silmiä avaava koulutuspäivä. Lisäksi Ensiapu päivä oli tosi hyvä ja nyt osaan toimia kolaripaikalla tai ihan kotona jos lapsille sattuu jotain.Kaikki joutuivat osallistumaan elvytykseen halusi tai ei ja se oli todella hyvä juttu. Kun on hyvä kouluttaja ja pistää myös niihin veteliin miehiin liikettä niveliin niin lopputulos on täydellinen.Jokainen osallistuu halusi tai ei


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. T. Aloittaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe