Poliiseja ja ambulansseja

Anonyymi

Mitäs Ruskolla, Vahdon kunnanosas oikee on tapahtunut, kun poliiseja, helikopteri ja ambulansseja melkee kymmene? Nytkö se rikollisuus ja huumeet tulleet tännekki?

48

3753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      veikkaan että joku ampumavälikohtaus

    • Anonyymi

      Harmi että suomen poliisi jättää henkiin ampujat liian usein.

      • Anonyymi

        Mutta ei tällä kertaa, siellä jo miestä kylmenöö.


    • Anonyymi

      Ruskon keskusta iski........

    • Anonyymi

      Kyllä huumeet on Vahdolla olleet jo kymmeniä vuosia. Eikä rikollisuus ja huumeet yleensä tule hälytysajoneuvoilla, ainakaan vilkut päällä.

    • Anonyymi

      Enää ei muistella, ei murehdita, tai pohdita tulevaa. Ei katumusta eikä mielihyvääkään.

    • Anonyymi

      Oli ihan hyväsydäminen mies, mutta onnettomuus vei tosiaan työkyvyn ja jätti pysyvät vammat.

      • Anonyymi

        Niin oli. Ollaan asuttu aikanaan aivan toisaalla melkein naapureina. Oli ihan mukava ihminen. Oli jo silloin tiettyä kiinnostusta aseisiin ja varsinkin Saabeihin sekä vähän läpällä heitettyjä uhkauksia. Noita taitaa tehdä käytännössä jokainen, mutta olis tietysti hyvä miettiä ja ymmärtää mitä milloinkin suustaan päästää. Isäänsä pidettiin jollain tavoin kummajaisena - oliskohan ollut joku psyyken juttu taustalla?

        Voitko kertoa minkäläinen onnettomuus, kun ei ole tullut korviin? Minfossa kerrotaa autokolarista ja rautapalkista päähän. Onko tuo muutos ollut selvä sen jälkeen?
        Ihmisen käyttäytyminen on usein monen eri tekijän summaa, mutta kuitenkin jotkut yksinäänkin merkittävästi vaikuttavia. Oli miten vain, ei tällaista silti olisi odottanut eikä ainakaan toivonut 😢

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin oli. Ollaan asuttu aikanaan aivan toisaalla melkein naapureina. Oli ihan mukava ihminen. Oli jo silloin tiettyä kiinnostusta aseisiin ja varsinkin Saabeihin sekä vähän läpällä heitettyjä uhkauksia. Noita taitaa tehdä käytännössä jokainen, mutta olis tietysti hyvä miettiä ja ymmärtää mitä milloinkin suustaan päästää. Isäänsä pidettiin jollain tavoin kummajaisena - oliskohan ollut joku psyyken juttu taustalla?

        Voitko kertoa minkäläinen onnettomuus, kun ei ole tullut korviin? Minfossa kerrotaa autokolarista ja rautapalkista päähän. Onko tuo muutos ollut selvä sen jälkeen?
        Ihmisen käyttäytyminen on usein monen eri tekijän summaa, mutta kuitenkin jotkut yksinäänkin merkittävästi vaikuttavia. Oli miten vain, ei tällaista silti olisi odottanut eikä ainakaan toivonut 😢

        lajijasuris

        Tunsin miehen joskus 2000-luvun alkupuolella ja silloin hän mainitsi jotain sukutaustastaan että siellä saattaisi olla jotain rankempaakin. Oman kokemuksen perusteella kyllä yhdyn siihen että oli mitä mukavin ja rennoin mies tuolloin 2000-luvun alkuvuosina. Saunottiin ja kännättiin enkä todellakaan pelännyt että mitään olisi tapahtunut vaikka tiesinkin että mies on aseseppä ja kai harrastikin aseita. Tuo aivovamma minua kiinnostaisi todella, että millin sellainen on tullut ja miten se vaikutti. Silloin minun hänet tuntiessani ei mitään aivovammaa ainakaan ollut. Mikä siinä isässä sitten oli kummajaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunsin miehen joskus 2000-luvun alkupuolella ja silloin hän mainitsi jotain sukutaustastaan että siellä saattaisi olla jotain rankempaakin. Oman kokemuksen perusteella kyllä yhdyn siihen että oli mitä mukavin ja rennoin mies tuolloin 2000-luvun alkuvuosina. Saunottiin ja kännättiin enkä todellakaan pelännyt että mitään olisi tapahtunut vaikka tiesinkin että mies on aseseppä ja kai harrastikin aseita. Tuo aivovamma minua kiinnostaisi todella, että millin sellainen on tullut ja miten se vaikutti. Silloin minun hänet tuntiessani ei mitään aivovammaa ainakaan ollut. Mikä siinä isässä sitten oli kummajaista?

        Jaa että jotain rankempaa, tämä onkin kiinnostavaa....
        Isää ei juuri näkynyt siinä kylällä, ei selvää sairautta, ei kovin puhelias, ei käynyt töissä. En tuntenut kummemmin. Voihan se olla, että ollut vaikka depis tai mitä lie. Aivovammaa voi olla vaikea tunnistaa. Lievemmät ei paljastu äkkiseltään vaan välillisesti, jos ollenkaan tai sitten luullaan ihan muuksi.

        Ei yllätä että on ollut aseseppä, mutta metallialan töitähän teki aiemmin. Ei vaan tainnut olla oikein omin ala. Jos aivovamman jälkeen on tapahtunut iso muutos ja jotainhan kumminkin on, kun poikaansa ampui, vaikka tosin mulla on sellainen mielikuva, että oli aikas koheltaja välillä eli voi olla vahinkokin niin ihmetyttää miksei poliisi ole perunut aselupia. Joku tietokatkosko vai onko niin ettei ole mitään keinoa vieläkään seurata aselupia saaneissa mahdollisesti tapahtuvia muutoksia?!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunsin miehen joskus 2000-luvun alkupuolella ja silloin hän mainitsi jotain sukutaustastaan että siellä saattaisi olla jotain rankempaakin. Oman kokemuksen perusteella kyllä yhdyn siihen että oli mitä mukavin ja rennoin mies tuolloin 2000-luvun alkuvuosina. Saunottiin ja kännättiin enkä todellakaan pelännyt että mitään olisi tapahtunut vaikka tiesinkin että mies on aseseppä ja kai harrastikin aseita. Tuo aivovamma minua kiinnostaisi todella, että millin sellainen on tullut ja miten se vaikutti. Silloin minun hänet tuntiessani ei mitään aivovammaa ainakaan ollut. Mikä siinä isässä sitten oli kummajaista?

        Liikenneonnettomuudesta aivovamma peräisin. Myös aiemmin työtapaturmassa ilmeisesti saanut jonkin metallikappaleen tjsp päähänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenneonnettomuudesta aivovamma peräisin. Myös aiemmin työtapaturmassa ilmeisesti saanut jonkin metallikappaleen tjsp päähänsä.

        Jos asia todella on näin ja nuo merkittävästi on vaikuttanut käytökseen, niin sittenhän on myös syytä epäillä lääkäriä ja/tai poliisia virkarikoksesta, koska eivät ole 114§ (ampuma-ase laki tjsp) mukaisiin toimiin ryhtyneet!

        Offtopic... mutta on tämä todella kummallista ja väärin, jos kyllä riittää resurssia tehdä tarpeettomia juttuja ja jopa stalkkeroida moniongelmaista ihmistä, joka perustellusti räväkämmin kritisoi virkamiesten ja joidenkin muiden toimia tai itse asiassa toimimattomuutta vakavienkaan ongelmien kohdalla! Samalla suorastaan hölmöä, kun voisi olla yhteiskunnan tuottava jäsen suhteellisen pienin ja toimenpiteiden kera 😉 Sitten vielä kaikenmaailman petrimölsät ja muut saa tehdä mitä tykkää...

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asia todella on näin ja nuo merkittävästi on vaikuttanut käytökseen, niin sittenhän on myös syytä epäillä lääkäriä ja/tai poliisia virkarikoksesta, koska eivät ole 114§ (ampuma-ase laki tjsp) mukaisiin toimiin ryhtyneet!

        Offtopic... mutta on tämä todella kummallista ja väärin, jos kyllä riittää resurssia tehdä tarpeettomia juttuja ja jopa stalkkeroida moniongelmaista ihmistä, joka perustellusti räväkämmin kritisoi virkamiesten ja joidenkin muiden toimia tai itse asiassa toimimattomuutta vakavienkaan ongelmien kohdalla! Samalla suorastaan hölmöä, kun voisi olla yhteiskunnan tuottava jäsen suhteellisen pienin ja toimenpiteiden kera 😉 Sitten vielä kaikenmaailman petrimölsät ja muut saa tehdä mitä tykkää...

        lajijasuris

        Jahas. eiku siinä laissa puhutaankin oikeudesta ilmoittaa tähän liittyen. On kyllä todella kummallista lainsäädäntöä ottaen huomioon aseiden vaarallisuus. Samaan aikaan sitten hurskastellaan ties millä ja tuhlataan resursseja. Mä voisin kyllä taata etten väsyneenäkään laukaisisi asetta enkä tekisi mitään vaarallista vahingossa, mutta jotain vähän hölmöä voin, mutta se taas on harmintonta tai hassua tai trollolloota tai propagandaa - ööh eiku vai oliks se niin, että kaikkein tärkeintä onkin aina esittää tosi fiksua ja sanavalmista?

        Vielä tuohon itse juttuun... mä en kyllä jaksa uskoa noiden aivovammojen yksinään selittävän käytöstä. Tarkkoja yksityiskohtia on mahdoton ottaa kantaa kummemmin. Itselläkin niitä useampi, ja vieläpä nin, että ollut samanaikaisia muita niitä pahentavia riskitekijöitä. Sikäli kun niillä on merkitystä (huom! myös kumulatiivisuus), en voi sanoa seuraanneen mitään radikaalia hallitsematonta käytöksen muutosta vain niistä. Niitä kyllä on mm. välinpitämättömyyttä, trollausta, persoonaa ja muuta, mutta kokonaisuus on paljon mutkikkaampi.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas. eiku siinä laissa puhutaankin oikeudesta ilmoittaa tähän liittyen. On kyllä todella kummallista lainsäädäntöä ottaen huomioon aseiden vaarallisuus. Samaan aikaan sitten hurskastellaan ties millä ja tuhlataan resursseja. Mä voisin kyllä taata etten väsyneenäkään laukaisisi asetta enkä tekisi mitään vaarallista vahingossa, mutta jotain vähän hölmöä voin, mutta se taas on harmintonta tai hassua tai trollolloota tai propagandaa - ööh eiku vai oliks se niin, että kaikkein tärkeintä onkin aina esittää tosi fiksua ja sanavalmista?

        Vielä tuohon itse juttuun... mä en kyllä jaksa uskoa noiden aivovammojen yksinään selittävän käytöstä. Tarkkoja yksityiskohtia on mahdoton ottaa kantaa kummemmin. Itselläkin niitä useampi, ja vieläpä nin, että ollut samanaikaisia muita niitä pahentavia riskitekijöitä. Sikäli kun niillä on merkitystä (huom! myös kumulatiivisuus), en voi sanoa seuraanneen mitään radikaalia hallitsematonta käytöksen muutosta vain niistä. Niitä kyllä on mm. välinpitämättömyyttä, trollausta, persoonaa ja muuta, mutta kokonaisuus on paljon mutkikkaampi.

        lajijasuris

        huhujen mukaan oli tuttu mies antanut viinaa ennen tapahtumia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huhujen mukaan oli tuttu mies antanut viinaa ennen tapahtumia

        Niin elikkä taas tämmönen ihas perusjuttu missä alkoholi on laukaissut sekoilun. Se voi olla paha, jos alkoholilla "lääkitään" aivovammoja tai muita oireita, paitsi jos se sattuisi rauhoittaan. Mulla taas on nollavaikutus psyykkisesti eli ihan rahanhukkaa. Mä on taas aika iisi, ehkä liiankin enkä aina reagoi mitenkään mutta joskus kyllä ihan tarkoituksella - ja "adhd-tyypit" ottaa pulttia 😉 En tiedä mahtaisiko joku vähän vahvempi piriste (Kristalli?) jotain vaikuttaa.

        Se on kiinnostavaa onko ampunut poikaansa vahingossa vai ei. Luulen, että tarkoituksella, koska vielä kerrotusti ampui poliisia ja itseä. Mutta ei pelkkä viina ampumista ja sen syytä, vaan muutakin on, sillä se tuo lähinnä rohkaisua. Sekin on kiinnostavaa kuinka paljon onkaan kaheleita koheltajia, jotka vieläpä turvautuu aseeseen ongelmien hoidossa.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin elikkä taas tämmönen ihas perusjuttu missä alkoholi on laukaissut sekoilun. Se voi olla paha, jos alkoholilla "lääkitään" aivovammoja tai muita oireita, paitsi jos se sattuisi rauhoittaan. Mulla taas on nollavaikutus psyykkisesti eli ihan rahanhukkaa. Mä on taas aika iisi, ehkä liiankin enkä aina reagoi mitenkään mutta joskus kyllä ihan tarkoituksella - ja "adhd-tyypit" ottaa pulttia 😉 En tiedä mahtaisiko joku vähän vahvempi piriste (Kristalli?) jotain vaikuttaa.

        Se on kiinnostavaa onko ampunut poikaansa vahingossa vai ei. Luulen, että tarkoituksella, koska vielä kerrotusti ampui poliisia ja itseä. Mutta ei pelkkä viina ampumista ja sen syytä, vaan muutakin on, sillä se tuo lähinnä rohkaisua. Sekin on kiinnostavaa kuinka paljon onkaan kaheleita koheltajia, jotka vieläpä turvautuu aseeseen ongelmien hoidossa.

        lajijasuris

        huhun mukaan ei ollut tunnistanut poikaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huhun mukaan ei ollut tunnistanut poikaansa

        Ohoh, aina vaan kummallisemmaksi menee! 😮
        Tuskin pelkkä viina harhoja tekee eli mitähän kaikkea tässä onkaan.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohoh, aina vaan kummallisemmaksi menee! 😮
        Tuskin pelkkä viina harhoja tekee eli mitähän kaikkea tässä onkaan.

        lajijasuris

        varmaankin tuo aiemmin mainittu aivovamma ja siihen ehkä joku lääkitys, päälle viisasten juomaa joltain avuliaalta niin vain herra tietää mitä menninkäisiä on luullut nähneensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varmaankin tuo aiemmin mainittu aivovamma ja siihen ehkä joku lääkitys, päälle viisasten juomaa joltain avuliaalta niin vain herra tietää mitä menninkäisiä on luullut nähneensä

        Ehkäpä, mut jos kasvosokeus on ollut aitoa ja tää oli ensimmäinen kerta, niin voiko olla myös esim. aivoinfarkti oikean puolen ohimolohkossa. Glukoosi- ja elektrolyyttihäiriöt voi myös sekoittaa ihmisen muttei kait ihan noin sentään.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asia todella on näin ja nuo merkittävästi on vaikuttanut käytökseen, niin sittenhän on myös syytä epäillä lääkäriä ja/tai poliisia virkarikoksesta, koska eivät ole 114§ (ampuma-ase laki tjsp) mukaisiin toimiin ryhtyneet!

        Offtopic... mutta on tämä todella kummallista ja väärin, jos kyllä riittää resurssia tehdä tarpeettomia juttuja ja jopa stalkkeroida moniongelmaista ihmistä, joka perustellusti räväkämmin kritisoi virkamiesten ja joidenkin muiden toimia tai itse asiassa toimimattomuutta vakavienkaan ongelmien kohdalla! Samalla suorastaan hölmöä, kun voisi olla yhteiskunnan tuottava jäsen suhteellisen pienin ja toimenpiteiden kera 😉 Sitten vielä kaikenmaailman petrimölsät ja muut saa tehdä mitä tykkää...

        lajijasuris

        Eipä ollutkaan ihan eka kappaleen mukaista, vaan aseet onkin takavarikoitu. Mutta sitten laittomia aseita ja räjähteitäkin... erilaisisia perintöjen kautta esim. liikkuu varmaan vieläkin luvattomia aseita, että olisko jotain tämmöstä tai sitten jotain muuta.
        Eikä sitten ampunut itseään niikuin väitettiin vaan poliisi tappoi, mut ei vaan kuollut heti. Se vaan ihmetyttää miksi esim. Turuun terroripuukottajaa ammutttiin "vain" reiteen eikä tapettu!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Poliisi sairaalassa oli sanonut; "en koskaan vetäjää nähnyt oo niin nopeaa"
      Vaikka pelkään, en tieltänsä väistyä vois
      ja jos kuolen, pelkurina kuole en
      Vaan puolesta kunnian, hengenvedon viimeisen
      säästän kuollakseni huokaisten...

    • Anonyymi

      Tuolla murhainfossa surmansa saaneen nimi löytyy.

    • Anonyymi

      Oli kuulemma niin rauhallinen ja mukava mies, mitä nyt uhkasi mennä ravintolaan ampumaan ihmisen..ja ampui poliisia ja sitten ihmiset viitsivät vielä kritisoida poliisin toimintaa, voi ristus onko jotkut ihmiset ihan tampioita!

      • Anonyymi

        Ole onnellinen yksinkertaisessa ja mustavalkoisessa maailmassasi. Toisilla on elämä ja empatiaa. Tuohon ravintolauhkauseen sen verran, että pienimmän tuossa casessa rikkeen tehnyt sai tuomion.


    • Anonyymi

      Ehkä Suomessa pitäisi poliiseja kouluttaa enemmän ettei näin pääsisi tapahtumaan.Joitakin vuosia sitten Vihdissä meni pari ihmishenkeä....turhaan.

    • Anonyymi

      Iltalehden mukaan on vielä tutkinnassa mm se kumpi ampui ensin. Monta muutakin kysymystä tuntuu olevan ilmassa. Toivotaan ettei kukaan kanna syyliisyyttä esim. pilasta. Liian paljon epäselvyyttä ja sekavuutta tuntuu olevan tässä tapauksessa.

    • Anonyymi

      No on kyllä pila tai jekku mennyt pieleen hirvittävällä tavalla, poliisia osui haaroihin..

    • Anonyymi

      Jotekin on ilmeistä dejavu. nimittäin lähes samankaltainen tilanne sattui muutamia vuosia sitten, siinäkin isäntä ammuttiin hengiltä...

    • Anonyymi

      Kaikilta persuilta pyssyt pois !

      • Anonyymi

        Ai poliiseilta?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lajiasuris nyt voisi jättää iänikuiset anylyysinsä, no harrastuksensa kullakin. V-P tosiaan sai telakalla tällin päähänsä ja myöhemminkin vielä kolahti. Lailliset aseet oli jo haettu/luovutettu pois, mutta ei se pätevää aseseppää estänyt. Ei kukaan itselleen aivovammaa toivo, kyse oli sairaudesta, onneksi kukaan muu ei kuollut. Tänään olivat läheiset paikalla, jotka tunsivat miehen jo ennen onnettomuutta. Hyvää matkaa, toivottavasti sait rauhan sielullesi, jäin kaipaamaan huumoriasi, kuten moni muukin.

      • Anonyymi

        No nii varmaan just eli mikseipä sitä jatkaisi harrastusta kun ei muutakaan. On sitä kyllä muutakin spekua, mm. Minfossa mutta niinhän sitä aina. Ihmiset haluaa vastauksia.
        Juu ei varmasti toivo aivovammaa ei. Mutta en tiedä oliko se ainoa syy tähän juttuun tai en itse ainakaan usko tai että olisko jotain voitu tehdä toisin. Mutta en ala sillä spekuloida.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nii varmaan just eli mikseipä sitä jatkaisi harrastusta kun ei muutakaan. On sitä kyllä muutakin spekua, mm. Minfossa mutta niinhän sitä aina. Ihmiset haluaa vastauksia.
        Juu ei varmasti toivo aivovammaa ei. Mutta en tiedä oliko se ainoa syy tähän juttuun tai en itse ainakaan usko tai että olisko jotain voitu tehdä toisin. Mutta en ala sillä spekuloida.

        lajijasuris

        En muuten niinkään pyri analysoimaan, vaan haastamalla ajattelua. Aina ei välttämättä ole niin miltä näyttää tai mikä ensiksi tulee mieleen. Tätä kautta voidaan saada paremmin muutosta ongelmiin suhtautumisessa. Yhä edelleen liikaa voivotellaan ja kauhistellaan - kunnes palataan entiseen menoon!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Eläessään hän toi paljon iloa ja apua toisille, toki varmasti oli synkät hetkensä, mutta kelläpä ei olisi. Hän eli ja jätti tämän ulottovuuden tavallaan. Uskon että tavalla lähteä on merkitys, ehkä jotku käytännöt muuttuvat, ehkä joku yksilö ajattelee itseään syvällisemmin, ehkä joku luopuu ennakkoluuloistaan, ehkä joku uskaltaa elää oman näköistä elämää....

    • Anonyymi

      Uhri on ”haudattu” ja tekijät saaneet ”synninpäästön”. Eli maassa rauha ja kaikki hyvin... vai onko sittenkään.

    • Anonyymi

      En tunne miestä sano ****** jeesusta

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe