Apua! Voiko minulla olla oireiden perusteella lymfooma tms?

Anonyymi

Olen 23-vuotias nainen. Sairastuin melko lievään nuhaan tämän kuun alussa ja se kesti ehkä 10 päivää. En melkein ikinä ole sairaana ja tämä nuhakin oli sellainen että pystyin olemaan töissä eikä yleiskunto laskenut. Lauantaina 14.8. olin viettämässä iltaa melko rajuissa merkeissä eikä nuha ollut ihan kokonaan poissa ja kävin mm. uimassa vaatteet päällä yöllä, mikäli asialla on jotain merkitystä.

Sitten 17.8. (eli tasan viikko sitten tiistaina) huomasin, että päiväunien jälkeen olo ei palautunutkaan normaaliksi, vaan jäi semmoinen ns. tokkurainen väsymys päälle ja kaupan päälle tuli päänsärkyä sekä pientä huimausta. Päätin huvikseen mitata lämmön ja se oli 37.5. Seuraavana päivänä samat oireet jatkuivat paitsi illalla oli lämpöä 37.8, mukaan tuli myös särky silmien takana joka tuntui silmiä liikuteltaessa.

Kolmantena päivänä oli jo muutakin lihassärkyä niskan/hartioiden seudulla noiden edellä mainittujen oireiden lisäksi. Illalla kuume nousi 38.3 ja yön aikana varmasti vielä korkeammaksi, koska olo oli niin hirveä ja päähän sekä koko naamaan sattui kauheasti. Seuraavana aamuna lämpö oli lievempää ja otin paracetamolia päivän mittaan joten lämpö ja kipu pysyivät aisoissa. Sen jälkeisenä päivänä otin ibuxinia 3 kertaa ja olo pysyi normaalina koko päivän eikä lämpö noussut edes yli 37. Sama juttu seuraavana päivänä.

Eilen sitten päätin etten otakaan ibuxinia ollenkaan. Säryt pysyivät poissa, mutta lämpö nousi päivän mittaan asteittain 37.6 asteeseen, joten päädyin kuitenkin ottamaan lääkkeen, koska en halunnut nähdä jos kuume nousisi enemmän, tiedän että tämä on tyhmää mutta pelkään niin paljon.

Tänään lämpö on ollut ylimmillään 37.2, mutta joudun syömään kuukautiskipujen takia särkylääkettä joten se laskee kuumetta samalla eli luotettavia tuloksia ei saa. Olo on kuitenkin ollut ihan normaali. Olen ihan hirveän peloissani että minulla on syöpä ja etenkin lymfooman oireet sopivat hyvin. Mitään patteja minulla ei ole mutta ehkä en ole vain löytänyt niitä vielä. Luin netistä että kutina saattaa liittyä asiaan ja nyt jalat sekä varpaat kutisevat etenkin iltaisin, en tosin tiedä onko se psykosomaattista? Mittailen paniikissa kuumetta koko ajan enkä uskalla tehdä mitään tai mennä mihinkään kun pelkään syöpää niin hirveästi. Lääkäriinkään en uskalla mennä kun en kestä kun sieltä paljastuu jotain pahaa kuitenkin. Tällaiset oireet ei todellakaan ole normaaleja minulle ja olen ollut kuumeessa viimeksi lapsena. Anteeksi pitkästä selityksestä mutta pakko purkaa johonkin kun pelottaa niin kauheasti!

5

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Korona ?

• Anonyymi

Korona tuli minullekin mieleen. Lymfoomalta ei nyt ainakaan kuulosta.

• Anonyymi

Aloittaja tässä kirjoittelee. Korona on testattu, sitä ei ole. Aloin sitten etsimällä etsiä suurentuneita imusolmukkeita ja löysinkin sellaisen nivusesta, jonka vuoksi menin elokuun lopussa lääkäriin. Kuulemma ei vaikuttanut vaaralliselta ja saattoi liittyä kuumeeseen. Käskettiin seurailla ja nyt se onkin pienentynyt paljon. Kuumeilu on loppunut ja olo on normaali, mutta flunssa yrittää koko ajan tulla ja jos menen esimerkiksi baariin, niin olen heti kurkkukivussa ja nuhassa seuraavina päivinä, eli vastustuskyky tuntuu jostain syystä olevan todella huono vaikka ennen näin ei ole ollut. Pelkään kauheasti että tämä tarkoittaa jotain vakavaa. Veriarvot olivat normaalit, mutta sehän ei välttämättä mistään kerro.

• Anonyymi

Alkoholi voi laukaista allergisen nuhan.

• Anonyymi

Oisko ollut poskiontelontulehdus. Se tulee joskus jälkitautina, on joko viruksen aiheuttama, paranee kun kuume tappaa viruksen. Joskus on bakteerin aiheuttama, saattaa tarvita antibiootit, ja jopa onteloiden huuhteluja.
      Vinkki: kun iskee kunnon nuha, nenäkannu käyttöön, pitää röörit auki, poskionteloihinhan suolavesi ei mene, mutta limakalvoturvotus pysyy sillä kurissa, ja erite poistuu, poskiontelot ilmastoituu, bakteeritauti ei pääse jylläämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4030
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2081
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      94
      1366
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      916
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe