Sähkövaatteet

Anonyymi

Ei kukaan olisi sattunut kokeilemaan moottoripyöräilijöiden käyttämää sähköllä lämpiävää välikerrosta purjehduksessa. Monet kehuvat sitä. Ei tarvitse hikoilla eikä palella.

16

909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lämmitettävä liivi ja hanskat on kalahommissa ollut todella miellyttävät käyttää. Ei ole prätkävarusteista tietoa mutta kai ne ajaa saman asian kuin muutkin lämpövermeet.

    • Anonyymi

      Itellä klanin sähköhousut ja liivi. Lyömätön yhdistelmä tuulisella sadesäällä. Vahva suositukseni.

      • Anonyymi

        Ne on vaan aika kökköjä jossain fyysistä aktiviteettia vaativissa hommissa joissa väkisinkin välillä hiki virtaa, kun ei niitä voi pestä. Kaikkien vaatekerrosten pitää minusta olla konepesun kestäviä, mutta noita ei saa pestä ollenkaan.


    • Anonyymi

      Ei ole kylmyys ollut ikinä ongelma purjehduksessa. Enemminkin siinä hiki tulee. Ostakaa sporttisempia veneitä. 1-genuassa 50 m2 pitää lämpösenä ilman mitään sähköisiä hilavitkuttimia.

    • Anonyymi

      Vai sähkövaatteet. Voi vittu. Kerrospukeutumalla pärjää -30 asteessa motocross-pyörällä jääradalla, on se nyt kumma, jos joku urpo tarvitsee sähkölämmitteiset vaatteet purjehdukseen!

      Ja akustako se virta sun vaatteisiisi otetaan? Kannattaa varmaan vaihtaa harrastusta. Lapissa ajetaan -40 asteessa moottorikelkalla ilman sähköisiä vaatteita tai edes kahvanlämmittimiä, joilla muuten ei paksujen hanskojen kanssa tee mitään edes prätkässä.

      Tuulen- ja vedenpitävä, hengittävä päälivaatetus ja alle kerrospukeutuminen. Jos vielä palelee, kannattaa ehkä ostaa sisältä ohjattava moottoripursi.

      Eipä kovin moni harrasta kylmällä kelillä uimista tai lenkkeilyäkään.
      Kylmää ei olekaan. On vain huonoja ja tarkoitukseen soveltumattomia varusteita!

    • Anonyymi

      Moottoripyöräilijät eivät käytä sähkölämmitteisiä välikerroksia. Viidenkympin ylittäneet ja 60-kuoleman välissä olevat homosohvakuskit voivat käyttää. Juuri muissa kuin Gold Wingeissä ei latureiden tehot riitä. Ne on mitoitettu pyörän omalle sähkönkulutukselle, ei verenkiertohäiriöistä kärsivän paskamahan lämmittämiseen sähkökiukaalla.

      • Anonyymi

        Olipa kovin ystävällistä tekstiä. Oletko varma, ettet itse täytä noita kriteereitä joku päivä.
        Olen itse seurannut kavereitani vuosien saatossa ja 90% heistä näyttää BMI olevan yli 30.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa kovin ystävällistä tekstiä. Oletko varma, ettet itse täytä noita kriteereitä joku päivä.
        Olen itse seurannut kavereitani vuosien saatossa ja 90% heistä näyttää BMI olevan yli 30.

        No sitten sinä päivänä pitää ottaa sähkökalsarit harkintaan, jos on varaa Gold Wingiin.


    • Anonyymi

      Ostaisin Wingin, jos olisi 50 tonnia laittaa leluun. Valitettavasti tällä hetkellä rahat ovat kiinni siinä toisessa lelussa, joka kelluu seuran laiturissa odottamassa talvitelakointia :).

      Sähkökalsareista en tiedä. Gold Wingissä on lämpöpenkki ja lämminilmapuhallus jaloille

    • Anonyymi

      Ovathan nuo ainakin moottoripyöräilyyn aivan loistavat, enkä ole kuullut kenenkään haluavan vaihtaa niitä pois.

      Kysymyshän ei ole siitä, millä selviää, vaan siitä, että pystyy pukeutumaan niin, ettei tule hiki tai kylmä. Jos laitan syyskeleillä vaatetta päälle niin paljon, että tarkenee, niin kyllä tauoilla on tuskainen olo. Sähkön kanssa sen kuin säätää lämpötilaa.

    • Anonyymi

      Onko noita sellasii sähkövaatteita joita ohjataan älypuhelimen appilla? Olis varmaan purjehduksessa hyvä? Pitää laitta listalle ens vuodeksi.

    • Anonyymi

      Ihan hyvin toimii ja rajoitteena lähinnä liitosjohdon riesa, ellei asussa ole omaa akkua. Moottoripyöräilyssä ja kelkkailussa istutaan satulassa ja johto haittaa. Koneajossa homma toimii OK, purjehtiessa liikkumistarve suuri eikä johdollista lämmitä ole mielekäs käyttää. Minulla on sähköliivi, joka on hyvin kevyt ja ohut. Säädin mahdollistaa myös olosuhteisiin sopivan tehon. Ostin tuon moottoripyöräilyyn, jossa se oli ihan päällikkö. Sähkön kulutus on epäilyksistä huolimatta varsin maltillinen.

      • Anonyymi

        Korjaus edelliseen, tuli typo: siis johdosta ei haittaa moottoripyöräillessä, eikä koneajossa, mutta purjehtiessa kyllä.


    • Anonyymi

      Huono fyysinen kunto altistaa palelemiselle. Kaikenlaisten johtojen ja apuvälineiden kanssa tuppaa käymään niin, että lopulta hommasta menee maku ja kaikki aika noiden härpättimien kanssa pelaamiseen.

      Jos paleleminen on ongelma, suosittelen veneen vuokraamista Välimereltä tai vaikka Karibialta. Pääsee samalla eroon kivisistä väylistä.

      Sähköalusvaatteet veneillessä hahahahah!!!!

    • Anonyymi

      Ei siinä sen kummempaa pelailemista ole kuin tehon säätö. Akku kulkee ihan sujuvasti mukana, eikä johtojen kanssa tarvitse puljailla.

      Jos jaksaa käyttää arjessaan hyvin monimutkaista älypuhelinta, selviää varmasti hyvin yksinkertaisesta sähkövaatteesta.

      On se vain kumma, että melkein jokaisella on veneessään kiinni sangen monimutkaiseen kokonaisuuteen perustuva karttanäyttö, mutta yksinkertainen sähkövaate rupeaa pistämään vastaan.

    • Anonyymi

      Ei noita reissuja tehdä ilman sähkövaatteita. Jollain videolla Kättö kertoo, että täydellä teholla tulee talvellakin liian kuuma sen sijaan että olisi kylmä.

      https://youtu.be/qJxvTymn970

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe