Me veronmaksajat

19

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki oikein. ☝️

    • Anonyymi

      Minä piän yksin suomea pystyssä

    • Anonyymi

      10 oikein. No ei tarkoita että silti maksan veroja. Esimerkiksi lahjaveroa en ole maksanut kun olen isältäni saanut yli 5000 euroa vuodessakin käteisenä. Pimeitä töitäkin oon tehnyt.

    • Anonyymi

      En jaksanut lukea mutta veroa maksan joka ikinen kuukausi valtiolle jossa asun ja työskentelen, mukisematta.
      Perintöveroa jouduin maksamaan Suomeen vanhempieni jälkeen mutta talo ja omaisuus taksoitettiin niin alas että isolta verolta vältytttiin. Oli tuttu asialla.
      Tyttärelleni annoin rahaa asunnon ostoa varten, ja se järjestettiin pankin kanssa niin että se meni lainan nimellä. Koskaan ei mitään takaisinmaksua ole sovittu eikä tule tapahtumaan.

      • Jos se on laina, niin sille pitäisi "paperilla" olla uskottava takaisinmaksusuunnitelma. Ei kai kukaan maksaisi lahjaveroa mistään, jos lahjan voisi aina antaa lainana.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Jos se on laina, niin sille pitäisi "paperilla" olla uskottava takaisinmaksusuunnitelma. Ei kai kukaan maksaisi lahjaveroa mistään, jos lahjan voisi aina antaa lainana.

        Voiko joku selittää mikä idea on perintöverossa ja lahjaverossa... luulis että omia rahoja joista on jo verot kertaalleen maksettu saisi lahjoittaa toisille siten kuin haluaa? Tai jättää kuollessa. Miksi siitä pitää ottaa vielä jotain?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voiko joku selittää mikä idea on perintöverossa ja lahjaverossa... luulis että omia rahoja joista on jo verot kertaalleen maksettu saisi lahjoittaa toisille siten kuin haluaa? Tai jättää kuollessa. Miksi siitä pitää ottaa vielä jotain?

        Ei yhteiskunta toimi niin, että hallintoalamainen olisi jotenkin jo maksanut verot jostakin lopullisesti. Samoista asioista pitää maksaa veroa aina uudelleen. Jos teet jotakin, omistat jotakin, ostat jotakin, saat jotakin, niin aina maksat. Ja eihän lahjan antaja tai perinnön jättäjä veroa maksa, vaan se saaja, jolla on aina periaatteellinen mahdollisuus kieltäytyä lahjasta tai perinnöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko joku selittää mikä idea on perintöverossa ja lahjaverossa... luulis että omia rahoja joista on jo verot kertaalleen maksettu saisi lahjoittaa toisille siten kuin haluaa? Tai jättää kuollessa. Miksi siitä pitää ottaa vielä jotain?

        Se järki on tuloerojen tasaaminen, ettei rikkaat rikastuisi ja köyhät köyhtyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko joku selittää mikä idea on perintöverossa ja lahjaverossa... luulis että omia rahoja joista on jo verot kertaalleen maksettu saisi lahjoittaa toisille siten kuin haluaa? Tai jättää kuollessa. Miksi siitä pitää ottaa vielä jotain?

        Tulee valtion kassaan vajetta jos ei veroja maksa kahta kertaa. Perintövero on kyllä todella typerä, itse jouduin maksamaan sitä 17626 euroa kun perin äitini. Siksi otankin sitä takas tekemällä pimeitä hommia enkä maksa veroja.


    • Miks tää on me naiset sivulla. Eiks miehetkin maksa veroja. Tylsää maksaa veroa kun ei saa vastineeksi mitään. Täällä päin on tiet huonona ja terveyskeskuksessa kävin kuulemassa, kyllä se siitä. Ja veroja pitää maksaa ja töitä yrittää tässä kunnossa tehdä. Eikö nyt jomman kumman vois saada kuntoon edes. Terveenä vois ajella vähän huonompiakin teitä, ja näin sairaana ei ois mitään ongelmaa ajaa jos tiet ois hyvät. Miksei verolle saa vastinetta.

      • Mä kävin joskus aikaa sitten kerran terveyskeskuksessa otattamassa jotkut laboratoriokokeet. Kovasti ihmettelivät, että mitä mä siellä teen (kuormittamassa niiden resursseja) kun voisin kai hoitaa saman asian työterveyshuollossa (tai yksityisellä). Kunnallisessa hammaslääkärissä kai voisi käydä. Jos nyt varaisi ajan, niin joskus ensi vuonna sinne voisi päästä. Toisaalta mitä sitä yhteiskunnan varoja menisi käyttämään ehjien hampaiden ihmettelyyn.


      • Anonyymi

        Paljonko sun koulutus maksoi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sun koulutus maksoi?

        Mun peruskoulu ja lukio maksoi laskennallisesti suunnilleen saman kuin kenen tahansa suomalaisen oppivelvollisen. Peruskoulun nykyarvosta löysin arvion 80 000€. Laskennallisesti sen verran, mutta jos kaikki oppilaat olisi kuten minä, niin ryhmät voisi olla tosi isoja. En mä juuri mitään henkilökohtaista ohjausta koskaan saanut. Enkä myöskään istunut 9 vuoden aika yhtä ainutta jälki-istuntoa.


      • scrg kirjoitti:

        Mun peruskoulu ja lukio maksoi laskennallisesti suunnilleen saman kuin kenen tahansa suomalaisen oppivelvollisen. Peruskoulun nykyarvosta löysin arvion 80 000€. Laskennallisesti sen verran, mutta jos kaikki oppilaat olisi kuten minä, niin ryhmät voisi olla tosi isoja. En mä juuri mitään henkilökohtaista ohjausta koskaan saanut. Enkä myöskään istunut 9 vuoden aika yhtä ainutta jälki-istuntoa.

        Katsoin vähän lisää koulutusten hintoja. Peruskouluissa kaikki on aika tasa-arvoisia. Ammattikoulutus maksaa n. 1,5 kertaa lukiokoulutuksen verran per vuosi. Yliopistokoulutuksissa sitten vasta eroja onkin. Halvimmillaan maisteri saadaan alle kolmen peruskouluvuoden hinnalla ja kalleimmillaan maksaa sitten useamman peruskoulun verran.

        En kyllä suoraan sanoen ymmärrä sitä, että suomalaiset hakevat vuosia korkeakouluihin kun halukkaita otetaan sisään niin vähän. Kun ei luulisi joidenkin yliopistojen massakurssien niin paljon maksavan, etteikö niille voisi päästää paljonkin sakkia. Ja sitten vaan jatkossa karsisi porukkaa sillä, että peruskurssien läpäisyvaatimus olisi korkealla ja jatkokursseille pääsisi vain peruskurssit läpäisemällä.


      • scrg kirjoitti:

        Katsoin vähän lisää koulutusten hintoja. Peruskouluissa kaikki on aika tasa-arvoisia. Ammattikoulutus maksaa n. 1,5 kertaa lukiokoulutuksen verran per vuosi. Yliopistokoulutuksissa sitten vasta eroja onkin. Halvimmillaan maisteri saadaan alle kolmen peruskouluvuoden hinnalla ja kalleimmillaan maksaa sitten useamman peruskoulun verran.

        En kyllä suoraan sanoen ymmärrä sitä, että suomalaiset hakevat vuosia korkeakouluihin kun halukkaita otetaan sisään niin vähän. Kun ei luulisi joidenkin yliopistojen massakurssien niin paljon maksavan, etteikö niille voisi päästää paljonkin sakkia. Ja sitten vaan jatkossa karsisi porukkaa sillä, että peruskurssien läpäisyvaatimus olisi korkealla ja jatkokursseille pääsisi vain peruskurssit läpäisemällä.

        Ammattikoulu on kalliimpi, mutta se on paljon hyödyllisempi yhteiskunnalle. Vientiteollisuus tarvii osaavia työntekijöitä. Ja esimerkiksi joku tuotekehittelijä ei paljon mitään tee jos ei ole tuotantoo. Vaikka paljon palveluviennistä puhutaan, niin ei käytännössä mee niin. Valmistaja tekee tuotekehityksensä itse, ei se tilaa sitä mistään muualta ja anna liikesalaisuuksiaan kelle tahansa.


      • scrg kirjoitti:

        Mä kävin joskus aikaa sitten kerran terveyskeskuksessa otattamassa jotkut laboratoriokokeet. Kovasti ihmettelivät, että mitä mä siellä teen (kuormittamassa niiden resursseja) kun voisin kai hoitaa saman asian työterveyshuollossa (tai yksityisellä). Kunnallisessa hammaslääkärissä kai voisi käydä. Jos nyt varaisi ajan, niin joskus ensi vuonna sinne voisi päästä. Toisaalta mitä sitä yhteiskunnan varoja menisi käyttämään ehjien hampaiden ihmettelyyn.

        Työterveys on usein niin minimi, että sieltä ei paljoo apuja saa. Aina saa niin perin pohjin selvittää miten joku ongelma ois työstä aiheutunu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sun koulutus maksoi?

        Mun koulutus ei hirveesti maksanu, toivottavasti. Luokat 3-6 meni käytännössä hukkaan. Ja ainakin opin vihaamaan koulua. Opettaja luki kirjaa rivi riviltä ja sitten kysy mitä tässä sanottiin. Seuraavalla tunnilla kysy samat kysymykset ilman kirjaa. En ymmärrä miten on joskus opettajakoulutuksensa läpäissyt.


    • Anonyymi

      Kantsii jäädä puolieläkkeelle, niin veroprosentti ei ole kuin 9% Näppiin jää 1200€, mutta sillä pärjää.

      Katsoin papruja, missä oli eläkkeen (puolikas edelleen) perusteet. Tulot näyttivät olevan n. 4000€/kk.

      En minä ainakaan omasta mielestä niin paljon tienannut, tai sitten veroihin ja sivukuluihin meni yllättävän paljon. Sellainen 2000€ jäi näppiin, eli puolet menivät johkain muihin kuluihin.

    • Noita terveyskeskusmaksuja pitäis oikeesti nostaa, että saatais jotain hoitoo. Ei voi olla niin että oon aina kauheen väsyny, vaikka kuinka nukun. Niin vaan sanotaan että kaikkihan joskus on väsyneitä. mutta mä oon aina. Ja toinen asia noista teistä että kunnon vero nastarenkaille, kun ne viime talvena oli jyrsiny kaikki tiet pilalle. ja toinen raskaalle liikenteelle kunnon vero ja vientiyrityksille siitä palaute. Mutta huvi rekkaliikenteelle kunnon maksut. Näkee usein kuinka jopa teiden runko on pettäny raskaiden rekkojen alla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1721
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1452
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      975
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      956
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      44
      808
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      718
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      681
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      681
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      656
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe