Ihminen ei koe rakkautta

Anonyymi

Onko tuttua tai tunnetteko henkilöä joka kertoo ettei koe tunteneensa rakkautta tai ei koe rakastuneensa/rakastavansa? Ei ole rakastanut ex-puolisoaan (vaikka on yhteisiä lapsia ja pitkä avioliitto takana jaxerostakin aikaa) seuerustelukumppaneitaan yms?

Mistä tässä on/voi olla kyse?

27

1957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mun vanhemmat ovat sen tapaisia. Kyse on nähdäkseni emotionaalisesta häiriöstä jota en määrittele lääketieteellisesti vaan ihan energeettisenä tunneasiana. Voi liittyä narsismiin tai psykopatiaan .
      Mutta kyse voi olla myös muustakin. Että henkilö on itse suhteissa vasten tahtiaan, hyväksikäytön uhri tms. Tai sitten voi olla niinku minä, joka en vaan oo koskaan löytänyt itselleni sopivaa miestä, niin en oo rakastunut niihin muihin,.

      ppoiiiuuu

      • Anonyymi

        Tässä ei ole kyse että on vasten tahtoaan.

        Tällä naisella kyllä ymmärtääksenin on ollut näin kaikkien miesystäviensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei ole kyse että on vasten tahtoaan.

        Tällä naisella kyllä ymmärtääksenin on ollut näin kaikkien miesystäviensä kanssa.

        En voi kommentoida kyseistä naista, kun en tiedä hänestä,
        mutta mun äiti inhoo rakkausaihetta ja raivostuu siitä ja isä pitää rakkausaihetta vitsinä.
        mun mielestä heillä liittyy narsismisuuntaiseen emotionaaliseen tilaan.


        poiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi kommentoida kyseistä naista, kun en tiedä hänestä,
        mutta mun äiti inhoo rakkausaihetta ja raivostuu siitä ja isä pitää rakkausaihetta vitsinä.
        mun mielestä heillä liittyy narsismisuuntaiseen emotionaaliseen tilaan.


        poiuuyyy

        tää ei liity täysin aiheeseen mutta jos mun äiti näkee jotain toisiaan taputtelevia ihmisiä uskona tai jossain hän katsoo oikein ivallisen pilkallisesti sellaisia, mulle aina sanottiin lapsesta asti jos sellaisia nähtiin missään, että kato nyt millaisia silleen oikeen halveksivasti.


        ppiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi kommentoida kyseistä naista, kun en tiedä hänestä,
        mutta mun äiti inhoo rakkausaihetta ja raivostuu siitä ja isä pitää rakkausaihetta vitsinä.
        mun mielestä heillä liittyy narsismisuuntaiseen emotionaaliseen tilaan.


        poiuuyyy

        munmielestä teoriassa tuollainen häiriö vois tulla myls fysiologisesta syystä kuten lääkeaineesta.,


        poiuyyy


    • Anonyymi

      Minä olen henkilö joka ei ole tuntenut eikä tunne rakkautta.
      En ole koskaan rakastunut enkä rakastanut ketään.
      Minulta puuttuu kokonaan rakkauden kokemisen taito, on aina puuttunut.
      Uskon siihen olevan syynä raskaat lapsuudenkokemukset jotka rikkoivat minut syvältä.
      Erikoista kyllä tunnen kuitenkin rakkautta eläimiä kohtaan, esim kissani on minulle erittäin rakas ja maailman tärkein.
      Olen seurustellut pitempiä aikojakin, mutta en ole rakastanut ketään. Voin kyllä kiintyä ja pitää ihmisestä, mutta rakkaudesta en tiedä mitään. Siis ihmistä kohtaan.
      En todellakaan ole narsisti saati psykopaatti, sitä puppua on turha tulla minulle syöttämään.
      Olen itse asiassa yli-empaattinen ja syvästi tunteva, tunnen syvää säälintunnetta ja myötätuntoa, haluan parasta kaikille minulle läheisille. Mutta se rakkaus puuttuu.
      Tiedän miltä tuntuu kun ihminen revitään rikki, ja olen erittäin oikeudenmukainen ja vaadin sitä muiltakin. En voi sietää kiusaamista ja väkivaltaa.
      En pysty luomaan minkäänlaista todella läheistä suhdetta kehenkään enkä luota kehenkään niin paljon että pistäisin itseni alttiiksi.
      Elän sinkkuna ja se on minulle ainoa vaihtoehto. Tarvitsen oman kodin joka on vain minun ja kissani, meidän paikka mihin kukaan ei pääse jos en halua.
      Viihdyn näin, ja vaikka olen sosiaalinen ja tiettyyn määrään asti ihmisten kanssa viihtyvä tarvitsen ehdottomasti oman tilan ja ajan ihan vain täysin itselleni ja liian lähelle en päästä ketään.
      Ja kiitos, en kaipaa hyviä neuvoja enkä minkäänlaista analyysia. Elämäni on hyvää näin.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä.

        Voitko kertoa minkä tyyppisiä nämä lapsuuden kokemukset on?

        Miten olet kokenut jos seurustelukumppanisi on sinuun kiintynyt, ihastunut tai rakastanut/rakastunut?


      • Anonyymi

        Mutta eikö se riipu siitäkin, mitä tarkoittaa sanalla rakkaus.

        Ei mullakaan ole koskaan ololut rakkaussuhdeta miehen kanssa, mutta silti koko ajan rakastan. ...Jumalaa...


        ppoiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö se riipu siitäkin, mitä tarkoittaa sanalla rakkaus.

        Ei mullakaan ole koskaan ololut rakkaussuhdeta miehen kanssa, mutta silti koko ajan rakastan. ...Jumalaa...


        ppoiuuyy

        rakastan filosofiaa jne oikein intohimoisestikin.


        ppoiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rakastan filosofiaa jne oikein intohimoisestikin.


        ppoiuu

        suuri osa mun rakkaudentunteista kohdistuu abstrakteihin ilmiöihin,



        poiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suuri osa mun rakkaudentunteista kohdistuu abstrakteihin ilmiöihin,



        poiuuu

        jos ihminen ei ole abstraktisti filosiofinen ei hän välttämättä näe ajattelussani mitään järkeä jos tavoite on jokin abstrakti idea,. Munkemties voimakkain intohimoni onkin eräänlainen abstrakti idea jolle haluun omistaa elämäni.





        ppooiiiiii


      • Anonyymi

        Minullakin samat tuntemukset. En ehkä osaa rakastaa koska en missään tilanteessa päästä ketään niin lähelle. Juuri nuo lapsuuden ja nuoruuden kokemukset ja fyysiset sairaudet sekä ahdistuneisuushäiriö ovat tehneet ympärilleni niin vankan suojamuurin ettei sitä saa murrettua. Ja tosiaan, rakastan eläimiä, omaa koiraa ja kissaa, kiinnyn myös lapsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö se riipu siitäkin, mitä tarkoittaa sanalla rakkaus.

        Ei mullakaan ole koskaan ololut rakkaussuhdeta miehen kanssa, mutta silti koko ajan rakastan. ...Jumalaa...


        ppoiuuyy

        Mä tarkoitan kyllä rakkautta romanttisessa mielessä, miehen ja naidäsen välistä rakkautta.


    • Anonyymi

      Kyseessä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö. Onko se sitten psykopatiaa, sosiopatiaa, narsismia, dissosiaatiohäiriötä, epävakaapersoonallisuus, tms. Nämä tunnepuolen häiriöt ovat toistensa kaltaisia, toki niissä on eroja, ja joissain tapauksissa ne limittyy. Yhtäkaikki, kaikissa näissä on samantapainen mielen pohjarakenne, joka on jo lapsuudessa kehittynyt, eikä sitä saa aikuisiällä korjattua.

      Tällaista ihmistä ei saa rakastamalla parannettua. Useimmiten tämänlainen ihminen rikkoo muita ennenpitkää, ja porskuttaa omalla tavalla eteenpäin, muista välittämättä. Viestistäsi ei käynyt ilmi, seurusteletko hänen kanssa, mutta jos niin, on parempi itsesi kannalta juosta pois vielä kun voit. Monesti tämänlaiset ihmiset ovat samaan aikaan kaksijakoisia. Tavallaan he osaavat olla myös ihania, mikä vaikeuttaa lähtemistä, koska uhri alkaa silloin miettiä että taisinpa vain kuvitella. Silti toisinaan esiintyy suoranaista kylmyyttä, se on se pimeä puoli.

      Sanon vaan, ennenpitkää rikot itsesi tällaisen kanssa, ja tulet hylätyksi kuin rukkanen, juuri kuin sitä vähiten odotat. Juokse kun vielä voit..

      • Anonyymi

        Kiitos näistä.

        Seurustelin/minulla oli hänen kanssaan useannkuukauden on/off suhde. Nyt viimeksi hön totesi rakastavansa tavallaan ex-miestä. Sinällään erikoista, koska aiemmin hön on sen ja kaikki muutlin rakkauden tunteet kieltänyt jyrkästi.

        Suhteen päättymisen jälkeen HÄN on noin kuukauden välein lähestynyt. Mulle tulee olo että hän ikään kuin ottaa lähelle, herättää lämpimät tunteet ja työntää sitten pois. Emme ole tavanneet vaan jutelleet puhelimessa.. Puhelun jälkeen hän on lähestynyt toisinaan minua vielä muutamalla valokuvalla.

        Olen pohtinut, kuvittelenko ja toivonko ja johtuuko tuo vain mun omista toiveista, ehkä näinkin, vai hänestä. Mutta koska hän on ollut se aloitteellinen lähestyjä ja mun tunteiden herättäjä, arvelen että häen mieli värähtelee ja hän saa jotain tyydytystä lohtua tästä.

        Ystävät jotka tämän suhteen käänteet tietää, ovat antaneet ihan saman neuvon, siksipä en hänen suuntaan ole ollut aloitteellinen.

        Olen päätynyt samaan lopputulokseen: minä en häntä pysty muuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos näistä.

        Seurustelin/minulla oli hänen kanssaan useannkuukauden on/off suhde. Nyt viimeksi hön totesi rakastavansa tavallaan ex-miestä. Sinällään erikoista, koska aiemmin hön on sen ja kaikki muutlin rakkauden tunteet kieltänyt jyrkästi.

        Suhteen päättymisen jälkeen HÄN on noin kuukauden välein lähestynyt. Mulle tulee olo että hän ikään kuin ottaa lähelle, herättää lämpimät tunteet ja työntää sitten pois. Emme ole tavanneet vaan jutelleet puhelimessa.. Puhelun jälkeen hän on lähestynyt toisinaan minua vielä muutamalla valokuvalla.

        Olen pohtinut, kuvittelenko ja toivonko ja johtuuko tuo vain mun omista toiveista, ehkä näinkin, vai hänestä. Mutta koska hän on ollut se aloitteellinen lähestyjä ja mun tunteiden herättäjä, arvelen että häen mieli värähtelee ja hän saa jotain tyydytystä lohtua tästä.

        Ystävät jotka tämän suhteen käänteet tietää, ovat antaneet ihan saman neuvon, siksipä en hänen suuntaan ole ollut aloitteellinen.

        Olen päätynyt samaan lopputulokseen: minä en häntä pysty muuttamaan.

        Mä oon ihminen joka välittää syvästi, mutta en osaa rakastaa.
        Empatiaa ja sympatiaa koen pieniä lapsia ja eläimiä kohtaan. Ja saatan saada mittavan raivarin varsinkin jos kuulen/luen eläimiin kohdistuvasta kaltoinkohtelusta.

        On mulla ollut pitkiäkin seurustelusuhteita, olen välittänyt kovasti näistä ihmisistä, mutta en vaan tiedä millainen tunne on rakastaa. Mä en ole koskaan tiennyt.

        Mulla on vähemmän mukavia lapsuuden ja nuoruuden kokemuksia. Luulen ja oletan että ne on opettaneet mulle ettei ole olemassa tunnetta nimeltä rakkaus. Välittää voi ja saa ja kannattaa. Olen myös kovasti kunnioittanut jokaista seurustelukumppaniani ja jonkinlainen luottamuskin on ollut. Mutta toistaiseksi jos ei lasketa nykyistä suhdetta, kaikki on kariutuneet johonkin. Kauhun ja pelon sekaisella jännityksellä odotan kuinka kauan nykyinen suhde kestää. Koska aidosti välitän siitä ihmisestä ja haluaisin tämän kestävän pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ihminen joka välittää syvästi, mutta en osaa rakastaa.
        Empatiaa ja sympatiaa koen pieniä lapsia ja eläimiä kohtaan. Ja saatan saada mittavan raivarin varsinkin jos kuulen/luen eläimiin kohdistuvasta kaltoinkohtelusta.

        On mulla ollut pitkiäkin seurustelusuhteita, olen välittänyt kovasti näistä ihmisistä, mutta en vaan tiedä millainen tunne on rakastaa. Mä en ole koskaan tiennyt.

        Mulla on vähemmän mukavia lapsuuden ja nuoruuden kokemuksia. Luulen ja oletan että ne on opettaneet mulle ettei ole olemassa tunnetta nimeltä rakkaus. Välittää voi ja saa ja kannattaa. Olen myös kovasti kunnioittanut jokaista seurustelukumppaniani ja jonkinlainen luottamuskin on ollut. Mutta toistaiseksi jos ei lasketa nykyistä suhdetta, kaikki on kariutuneet johonkin. Kauhun ja pelon sekaisella jännityksellä odotan kuinka kauan nykyinen suhde kestää. Koska aidosti välitän siitä ihmisestä ja haluaisin tämän kestävän pitkään.

        Mun rakastamiskyky menee hukkaan kun ihmiset ei osaa vastaanottaa sitä.
        He ei ymmärrä että sen voi vaan ottaa, ja se on siinä, ei tarvii edes antaa mitään takasin.

        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ihminen joka välittää syvästi, mutta en osaa rakastaa.
        Empatiaa ja sympatiaa koen pieniä lapsia ja eläimiä kohtaan. Ja saatan saada mittavan raivarin varsinkin jos kuulen/luen eläimiin kohdistuvasta kaltoinkohtelusta.

        On mulla ollut pitkiäkin seurustelusuhteita, olen välittänyt kovasti näistä ihmisistä, mutta en vaan tiedä millainen tunne on rakastaa. Mä en ole koskaan tiennyt.

        Mulla on vähemmän mukavia lapsuuden ja nuoruuden kokemuksia. Luulen ja oletan että ne on opettaneet mulle ettei ole olemassa tunnetta nimeltä rakkaus. Välittää voi ja saa ja kannattaa. Olen myös kovasti kunnioittanut jokaista seurustelukumppaniani ja jonkinlainen luottamuskin on ollut. Mutta toistaiseksi jos ei lasketa nykyistä suhdetta, kaikki on kariutuneet johonkin. Kauhun ja pelon sekaisella jännityksellä odotan kuinka kauan nykyinen suhde kestää. Koska aidosti välitän siitä ihmisestä ja haluaisin tämän kestävän pitkään.

        Epävakaa voisi olla syy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ihminen joka välittää syvästi, mutta en osaa rakastaa.
        Empatiaa ja sympatiaa koen pieniä lapsia ja eläimiä kohtaan. Ja saatan saada mittavan raivarin varsinkin jos kuulen/luen eläimiin kohdistuvasta kaltoinkohtelusta.

        On mulla ollut pitkiäkin seurustelusuhteita, olen välittänyt kovasti näistä ihmisistä, mutta en vaan tiedä millainen tunne on rakastaa. Mä en ole koskaan tiennyt.

        Mulla on vähemmän mukavia lapsuuden ja nuoruuden kokemuksia. Luulen ja oletan että ne on opettaneet mulle ettei ole olemassa tunnetta nimeltä rakkaus. Välittää voi ja saa ja kannattaa. Olen myös kovasti kunnioittanut jokaista seurustelukumppaniani ja jonkinlainen luottamuskin on ollut. Mutta toistaiseksi jos ei lasketa nykyistä suhdetta, kaikki on kariutuneet johonkin. Kauhun ja pelon sekaisella jännityksellä odotan kuinka kauan nykyinen suhde kestää. Koska aidosti välitän siitä ihmisestä ja haluaisin tämän kestävän pitkään.

        Vammaisuudesta siis on kysymys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ihminen joka välittää syvästi, mutta en osaa rakastaa.
        Empatiaa ja sympatiaa koen pieniä lapsia ja eläimiä kohtaan. Ja saatan saada mittavan raivarin varsinkin jos kuulen/luen eläimiin kohdistuvasta kaltoinkohtelusta.

        On mulla ollut pitkiäkin seurustelusuhteita, olen välittänyt kovasti näistä ihmisistä, mutta en vaan tiedä millainen tunne on rakastaa. Mä en ole koskaan tiennyt.

        Mulla on vähemmän mukavia lapsuuden ja nuoruuden kokemuksia. Luulen ja oletan että ne on opettaneet mulle ettei ole olemassa tunnetta nimeltä rakkaus. Välittää voi ja saa ja kannattaa. Olen myös kovasti kunnioittanut jokaista seurustelukumppaniani ja jonkinlainen luottamuskin on ollut. Mutta toistaiseksi jos ei lasketa nykyistä suhdetta, kaikki on kariutuneet johonkin. Kauhun ja pelon sekaisella jännityksellä odotan kuinka kauan nykyinen suhde kestää. Koska aidosti välitän siitä ihmisestä ja haluaisin tämän kestävän pitkään.

        Mistä sitten tiedät, ettet ole tuntenut rakkautta, jos et edes tiedä millainen tunne se on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sitten tiedät, ettet ole tuntenut rakkautta, jos et edes tiedä millainen tunne se on?

        Jos ei kohta 35 vuodessa ole löytänyt tunnetilaa josta puhutaan rakkautena?


    • Anonyymi

      Lähimäsen rakkautta eikä empatiaa tunne naapurin akka. Vaikka tietää hänen tupakointi häiritsee muita asukaita ei saa kehoansa kerrostalo asunosta pihalle ja sinne röökää.Jolloin ei häiritse muita ihmisiä.On täysin tietoinen itse ,hänen tupakointinsa häiritsee. Ei voi avata parvekeen lastusta. Miksi? Luuleko roskia sinne tulee? Tai sade kastelee parvekeensa? Pitääkö kaiken tupakoimatomien avaa lasitukset että yksi narsisti saa vetää rökiä parsilla? Sanovat narsitit eivät haista mitään.Täyty olla täysin tunne kylmä akka. Ei mitään ymmärys on koko rapun häirikkö.Miten voi itsensä kanssa elää? Varmasti on paljon sairauksia joista suurin syy on keskikalja ja tupakka!

      • Anonyymi

        Ilmiselvästi rakkaudeton ihminen, josta on usein seurausta vastaavat käytöshäiriöt.


    • Anonyymi

      Jokaisessa suomalaisessa työpaikassa oli näin.

      Myös itse kulttuuri ei rakasta luontoa eikä ihmistä.

      Kylmä ja raaka maa ja kansa.

    • Anonyymi

      Rakkaus ei ole vain tunne vaan tekoja!

      Tunne, jota moni luulee rakkaudeksi, on yleensä kiimaa.

    • Anonyymi

      Vammaisuudesta kyse

    • Anonyymi

      Ehkä niinkuin... taiteilija.. Minkä sortin... Öh... Esittävä taiteiilija...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe