Paljonko palkkaa JV:t saa?

Anonyymi

Olen harkinnut JV-kurssin käymistä, jotta saisin vähän sivutöitä illoiksi ja viikonlopuiksi silloin kun parempaa tekemistä ei ole. En tiedä uskaltaisinko mennä yksin töihin ravintolan ovelle, mutta kaikenlaiset tapahtumat jalkapallosta festareihin kiinnostaa, koska vaihtelu virkistää.

Olen selaillut alan työpaikkailmoituksia, mutta yksikään firma ei ole ilmoittanut paljonko palkkaa maksetaan. Olen kuitenkin kuullut, että jotkut firmat firmat maksaa kympin tunnissa eikä mitään lisiä siihen päälle. Kuulostaa tosi vähältä. Vastaako se alan yleistä palkkatasoa vai kuinka paljon JV:ille yleensä maksetaan? Kannattaako JV-korttia edes hankkia, jos tahtoo oikeasti tienata ylimääräistä eikä ole kiinnostunut näistä hommista pelkästään harrastusmielessä?

5

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika vähissä on tapahtumaturvallisuus hommat kun ei juuri tapahtumia järjestetä. Perinteisiä suuria ja isoja liikkeiden hallussaan pitämiä kohteita ovat Helsingissä messukeskus ja musiikkitalo, joihin tarvitaan paljon porukkaa töihin ja ottavat myös aloittelijoita. Musiikkitalossa maksetaan turvallisuusalan työsehtosopimuken mukaista palkkaa, messarissa taas ei useimmille työtekijöille makseta tessin mukaan, vaan nälkäpalkalla mennään.

Jos aikoo saada kohtuullista palkkaa turvallisuusalalta, niin täytyy olla erikoisosaamista kuten todistettua osaamista voimankäytöstä, ensiavusta, johtamisesta tai vaikka tietotekniikasta. Itse asiassa edes yhdellä erikoisosaamisalueella ei tule toimeen, vaan pitää olla useita hallussa.

Rehellisesti sanottuna en suosittele kenellekkään mitään järjestyksenvalvojan hommia, jos ei kykyä itsepuolustukseen sekä voimankäyttöön. Jos ei ole palvellut vaikka sotilaspoliisina varusmiehenä tai ei ole taustaa kamppailulajeista, ei kannata mennä ottamaan turpaansa. Suurissakin kohteissa joutuu usein työskentelemään ilman työparia ja avun paikalle tulo voi kestää useita minuutteja. Nyrkkeilyssä erä kestää kolme minuuttia...

• Anonyymi

12,55 -15€ € pikkuwirmoilla.

Secu 10,20 -11,33

• Anonyymi

SGL maksaa 9 €/h.

• Anonyymi

VMP makso 12,50 jäähalli - sm
      liiga.

• Anonyymi

Securitas Eventsin peruspalkka on 10,35 €/h. Joistain keikoista maksetaan enemmän, joistain harvoista vähemmän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      28
      6537
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3844
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      66
      3767
    4. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      251
      3168
    5. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      61
      2787
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2745
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2590
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2470
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      32
      2074
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      128
      1896
    Aihe