Paljonko palkkaa JV:t saa?

Anonyymi

Olen harkinnut JV-kurssin käymistä, jotta saisin vähän sivutöitä illoiksi ja viikonlopuiksi silloin kun parempaa tekemistä ei ole. En tiedä uskaltaisinko mennä yksin töihin ravintolan ovelle, mutta kaikenlaiset tapahtumat jalkapallosta festareihin kiinnostaa, koska vaihtelu virkistää.

Olen selaillut alan työpaikkailmoituksia, mutta yksikään firma ei ole ilmoittanut paljonko palkkaa maksetaan. Olen kuitenkin kuullut, että jotkut firmat firmat maksaa kympin tunnissa eikä mitään lisiä siihen päälle. Kuulostaa tosi vähältä. Vastaako se alan yleistä palkkatasoa vai kuinka paljon JV:ille yleensä maksetaan? Kannattaako JV-korttia edes hankkia, jos tahtoo oikeasti tienata ylimääräistä eikä ole kiinnostunut näistä hommista pelkästään harrastusmielessä?

5

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika vähissä on tapahtumaturvallisuus hommat kun ei juuri tapahtumia järjestetä. Perinteisiä suuria ja isoja liikkeiden hallussaan pitämiä kohteita ovat Helsingissä messukeskus ja musiikkitalo, joihin tarvitaan paljon porukkaa töihin ja ottavat myös aloittelijoita. Musiikkitalossa maksetaan turvallisuusalan työsehtosopimuken mukaista palkkaa, messarissa taas ei useimmille työtekijöille makseta tessin mukaan, vaan nälkäpalkalla mennään.

Jos aikoo saada kohtuullista palkkaa turvallisuusalalta, niin täytyy olla erikoisosaamista kuten todistettua osaamista voimankäytöstä, ensiavusta, johtamisesta tai vaikka tietotekniikasta. Itse asiassa edes yhdellä erikoisosaamisalueella ei tule toimeen, vaan pitää olla useita hallussa.

Rehellisesti sanottuna en suosittele kenellekkään mitään järjestyksenvalvojan hommia, jos ei kykyä itsepuolustukseen sekä voimankäyttöön. Jos ei ole palvellut vaikka sotilaspoliisina varusmiehenä tai ei ole taustaa kamppailulajeista, ei kannata mennä ottamaan turpaansa. Suurissakin kohteissa joutuu usein työskentelemään ilman työparia ja avun paikalle tulo voi kestää useita minuutteja. Nyrkkeilyssä erä kestää kolme minuuttia...

• Anonyymi

12,55 -15€ € pikkuwirmoilla.

Secu 10,20 -11,33

• Anonyymi

SGL maksaa 9 €/h.

• Anonyymi

VMP makso 12,50 jäähalli - sm
      liiga.

• Anonyymi

Securitas Eventsin peruspalkka on 10,35 €/h. Joistain keikoista maksetaan enemmän, joistain harvoista vähemmän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3497
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      134
      1899
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      300
      1629
    4. 80
      1479
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      82
      1476
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1176
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1150
    8. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      71
      1061
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1031
    10. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1007
    Aihe