Miksei nainen uskalla oikein riskeerata

Anonyymi

Tässä on yksi hyvä esimerkki miksi lapsen teko ei innosta:

Me Naiset: Maria Veitola menetti työpaikan tultuaan raskaaksi: ”Kokemus oli niin traumatisoiva, ettei vahvuuteni tai rohkeuteni ole riittänyt yrittämään toista lasta”
Talk show'ni haudattiin, kun vihdoin uskaltauduin hankkimaan lapsen. Koen olevani elävä esimerkki naisesta, jonka työt loppuvat siihen, kun hän tulee raskaaksi, juontaja-toimittaja kuvailee lehdessä."

Veitolalla on ollut sentään toinen elättäjä mutta kauhea tilanne on sittne kun menettää työpaikan ja on yksinhuoltaja ja menee ainoat tulot.

15

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja sitten on se valtaisa joukko joka pärjää vallan mainiosti tarvittaessa työttöminä yksinhuoltajinakin, tässä maassa kun on kuitenkin ihan kattavat perhetuet, varsinkin yh:ille. Joten?

      • Anonyymi

        Niinkö pärjää? Et ole kuullut lapsiperheiden ja varsinkin yhden huoltajan perheiden ongelmista? Ovatko ne kaikki kuvitelmaa?

        Mr X


      • Anonyymi

        Lue vaikkapa tästä:

        "Lapsena koettu köyhyys vaikuttaa pitkälle aikuisuuteen, sillä hyvinvoinnin perusta rakentuu varhain. Lapsuudessa koettu köyhyys paitsi heikentää hyvinvointia lapsuudessa on riski myös aikuisiän terveydelle ja opiskelu- ja työkyvylle.

        Lasten tavallisin köyhyyskokemus on ulkopuolisuus, koska rahanpuute estää harrastamasta tai tekemästä muuten samoja asioita kuin muut. Pelastakaa Lapset ry:n vuoden 2020 Lapsen ääni -kyselyssä tuli esille, että pienituloisten perheiden lapset tulevat muita useammin kiusatuiksi, ovat joskus tai usein stressaantuneita perheensä taloudellisen tilanteen vuoksi, kokevat mahdollisuutensa harrastaa huonoksi tai melko huonoksi ja ovat muita useammin huolissaan tulevaisuudesta.

        Pienituloisten perheiden lasten usko omiin kykyihin ja mahdollisuuksiin on muita heikompi. Kyselyyn vastanneista pienituloisten perheiden lapsista 25 prosenttia koki, ettei ole tarpeeksi taitava tai lahjakas osallistumaan haluamaansa harrastus- tai vapaa-ajan toimintaan. Kaikista vastaajista osuus oli 14 prosenttia.

        Lapsiperheköyhyys kasvussa

        Vuoden 2019 tulonjakotilaston ennakkotietojen mukaan lapsiperheköyhyys on kääntynyt taas kasvuun. Alle 18-vuotiaista 11,6 prosenttia elää pienituloisissa perheissä. Se tarkoittaa 121 000 lasta. Vuonna 2018 luku oli 112 000.

        Pienituloisuus on vahvasti kytköksissä perheen aikuisten määrään: yhden huoltajan perheiden lapsista lähes joka neljäs, 23 prosenttia kuului 2018 pienituloisiin, kahden aikuisen talouksien lapsista 7 prosenttia."

        eapn.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue vaikkapa tästä:

        "Lapsena koettu köyhyys vaikuttaa pitkälle aikuisuuteen, sillä hyvinvoinnin perusta rakentuu varhain. Lapsuudessa koettu köyhyys paitsi heikentää hyvinvointia lapsuudessa on riski myös aikuisiän terveydelle ja opiskelu- ja työkyvylle.

        Lasten tavallisin köyhyyskokemus on ulkopuolisuus, koska rahanpuute estää harrastamasta tai tekemästä muuten samoja asioita kuin muut. Pelastakaa Lapset ry:n vuoden 2020 Lapsen ääni -kyselyssä tuli esille, että pienituloisten perheiden lapset tulevat muita useammin kiusatuiksi, ovat joskus tai usein stressaantuneita perheensä taloudellisen tilanteen vuoksi, kokevat mahdollisuutensa harrastaa huonoksi tai melko huonoksi ja ovat muita useammin huolissaan tulevaisuudesta.

        Pienituloisten perheiden lasten usko omiin kykyihin ja mahdollisuuksiin on muita heikompi. Kyselyyn vastanneista pienituloisten perheiden lapsista 25 prosenttia koki, ettei ole tarpeeksi taitava tai lahjakas osallistumaan haluamaansa harrastus- tai vapaa-ajan toimintaan. Kaikista vastaajista osuus oli 14 prosenttia.

        Lapsiperheköyhyys kasvussa

        Vuoden 2019 tulonjakotilaston ennakkotietojen mukaan lapsiperheköyhyys on kääntynyt taas kasvuun. Alle 18-vuotiaista 11,6 prosenttia elää pienituloisissa perheissä. Se tarkoittaa 121 000 lasta. Vuonna 2018 luku oli 112 000.

        Pienituloisuus on vahvasti kytköksissä perheen aikuisten määrään: yhden huoltajan perheiden lapsista lähes joka neljäs, 23 prosenttia kuului 2018 pienituloisiin, kahden aikuisen talouksien lapsista 7 prosenttia."

        eapn.fi

        Kuten ennenkin todettu, näet vain sen mitä haluat.
        Ei pienituloisuus tarkoita automaattisesti köyhyydessä ja kurjuudessa elämistä.
        Katsos kun ei ne suuret tulot vaan pienet menot.. vai miten se nyt meni. ;)

        yle.fi/uutiset/3-11161327
        yle.fi/uutiset/3-10322285
        butimahumannotasandwich.indiedays.com/2020/01/27/lapsiperheet-ovat-onnellisia-ja-voivat-hyvin/
        yle.fi/uutiset/3-10119949


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten ennenkin todettu, näet vain sen mitä haluat.
        Ei pienituloisuus tarkoita automaattisesti köyhyydessä ja kurjuudessa elämistä.
        Katsos kun ei ne suuret tulot vaan pienet menot.. vai miten se nyt meni. ;)

        yle.fi/uutiset/3-11161327
        yle.fi/uutiset/3-10322285
        butimahumannotasandwich.indiedays.com/2020/01/27/lapsiperheet-ovat-onnellisia-ja-voivat-hyvin/
        yle.fi/uutiset/3-10119949

        Höpö höpö. Köyhyys on suhteellista. Minä olen kokenut omassa elämässäni köyhän lapsuuden ja tiedän siitä riittämiin. Irvokasta, että ihmiset lässyttävät täällä sitä, miten yhteiskunta kyllä elättää. Senkin asenteen periytyminen on kyllä ihan tunnustettu ongelma.

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Köyhyys on suhteellista. Minä olen kokenut omassa elämässäni köyhän lapsuuden ja tiedän siitä riittämiin. Irvokasta, että ihmiset lässyttävät täällä sitä, miten yhteiskunta kyllä elättää. Senkin asenteen periytyminen on kyllä ihan tunnustettu ongelma.

        Mr X

        Johan se selvisi! "Minä olen kokenut omassa elämässäni köyhän lapsuuden ja tiedän siitä riittämiin." Köyhyyden tarumat aiheuttaneet sinulle pakkomielteen trollata ja kiihdyttää vihaasi kaikkia kohtaan, jotk eivät jaa sinun arvojasi. Ok, noin se menee aika monellakin, jotka ovat eläneet köyhän lapsuuden. "Erityisen haitallista on lapsena koettu köyhyys.
        Lapsuudenkodin pitkäaikaiset taloudelliset ongelmat näkyvät nuorten aikuisten elämässä muun muassa hoitoa vaativina mielenterveyden ongelmina, heikompina kouluarvosanoina ja lyhyempänä koulupolkuna."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan se selvisi! "Minä olen kokenut omassa elämässäni köyhän lapsuuden ja tiedän siitä riittämiin." Köyhyyden tarumat aiheuttaneet sinulle pakkomielteen trollata ja kiihdyttää vihaasi kaikkia kohtaan, jotk eivät jaa sinun arvojasi. Ok, noin se menee aika monellakin, jotka ovat eläneet köyhän lapsuuden. "Erityisen haitallista on lapsena koettu köyhyys.
        Lapsuudenkodin pitkäaikaiset taloudelliset ongelmat näkyvät nuorten aikuisten elämässä muun muassa hoitoa vaativina mielenterveyden ongelmina, heikompina kouluarvosanoina ja lyhyempänä koulupolkuna."

        Osuit joiltakin osin asian ytimeen.

        Eikö olekin jännää: minä olen kuitenkin pystynyt hankkimaan itselleni lapsuudesta huolimatta yliopistotasoisen koulutuksen ja ammatin? En lähde siitä oletuksesta, että kukaan maksaa laskuni, kuten täällä näyttää joku lähtevän. Edes aborttia ei ole tehty perheessäni.

        Entä sinä? Mikä sinun taustasi on, kun niin rehevästi luennoit?

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuit joiltakin osin asian ytimeen.

        Eikö olekin jännää: minä olen kuitenkin pystynyt hankkimaan itselleni lapsuudesta huolimatta yliopistotasoisen koulutuksen ja ammatin? En lähde siitä oletuksesta, että kukaan maksaa laskuni, kuten täällä näyttää joku lähtevän. Edes aborttia ei ole tehty perheessäni.

        Entä sinä? Mikä sinun taustasi on, kun niin rehevästi luennoit?

        Mr X

        Taustana on koulutus, jolla pohjalla olen saanut toimia niin kotimaan kuin ulkomaankin erityistehtävissä, lyhyt 4v myös kirkon erityistehtävässä. Nyt on kertynyt sen verran eläkepäiville, että tiedän pärjääväni, vaikka tulevia eläkkeitä kiristettäisiinkin tai vaikka kokonaan lopetettaisiinkin. Kenenkään ei ole tarvinnut maksaa minun laskujani ja olen jopa maksanut hädässä olevienkin laskuja.
        k_v

        Ps tieteilijä joskus aiemmin trollasi ja irvisteli taustaani, joten kysy häneltä lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taustana on koulutus, jolla pohjalla olen saanut toimia niin kotimaan kuin ulkomaankin erityistehtävissä, lyhyt 4v myös kirkon erityistehtävässä. Nyt on kertynyt sen verran eläkepäiville, että tiedän pärjääväni, vaikka tulevia eläkkeitä kiristettäisiinkin tai vaikka kokonaan lopetettaisiinkin. Kenenkään ei ole tarvinnut maksaa minun laskujani ja olen jopa maksanut hädässä olevienkin laskuja.
        k_v

        Ps tieteilijä joskus aiemmin trollasi ja irvisteli taustaani, joten kysy häneltä lisää.

        Ja pah. Jos olisit pitkälle koulutettu ammattilainen, et toimisi noin. Et myöskään trollaisi ja nimittelisi ihmisiä & luokittelisi asioita niin mustavalkoiseen tyyliin kuin teet. Eläkeikäinen, työuransa vaativammissa tehtävissä tehnyt ihminen ei käyttäydy niinkuin sinä. Hän näkee asiat vähän monipuolisemmin.

        Sanoin saman jo parissa ketjussa: jätän sinut tänne kypsymään vähäksi aikaa. Koeta pärjätä.

        Mr X


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pah. Jos olisit pitkälle koulutettu ammattilainen, et toimisi noin. Et myöskään trollaisi ja nimittelisi ihmisiä & luokittelisi asioita niin mustavalkoiseen tyyliin kuin teet. Eläkeikäinen, työuransa vaativammissa tehtävissä tehnyt ihminen ei käyttäydy niinkuin sinä. Hän näkee asiat vähän monipuolisemmin.

        Sanoin saman jo parissa ketjussa: jätän sinut tänne kypsymään vähäksi aikaa. Koeta pärjätä.

        Mr X

        Sinähän se trollina tiedät kaiken myös muista ihmisistä! Heh heh trollaaa!
        "Sanoin saman jo parissa ketjussa: jätän sinut tänne kypsymään vähäksi aikaa" Voi mikä autuus. Pidäthän lupauksesi!!!!


      • Anonyymi

        Kyllä tosiaan, onhan se suuri enemmistö naisia, joiden työnantaja toteuttaa lain mukaisen äitiysloman ja lasten synnyttyä hoitovapaat lasten sairauden tms syyn vuoksi. Suomi on hyvin järjestäytynyt yhteiskunta. Tietysti joku harvinainen mätämunakin aina löytyy työnantajien/esimiesten joukosta ja kelpaa sitten vaikka feministitrollauksen välikappaleeksi työnantajia ja varsinkin esimiehiä vastaan. Oikein huono työpaikka voi helposti joutua lakkoon ja joskus jopa työnhakusaartoon, ellei sovittuja sääntöjä noudateta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tosiaan, onhan se suuri enemmistö naisia, joiden työnantaja toteuttaa lain mukaisen äitiysloman ja lasten synnyttyä hoitovapaat lasten sairauden tms syyn vuoksi. Suomi on hyvin järjestäytynyt yhteiskunta. Tietysti joku harvinainen mätämunakin aina löytyy työnantajien/esimiesten joukosta ja kelpaa sitten vaikka feministitrollauksen välikappaleeksi työnantajia ja varsinkin esimiehiä vastaan. Oikein huono työpaikka voi helposti joutua lakkoon ja joskus jopa työnhakusaartoon, ellei sovittuja sääntöjä noudateta.

        Monet naiset ei pääse edes työhön jos on lapsia. Korkeastikoulutetulle se tulee kalliiksi. Yksinhuoltajana on jo valmiiksi pudonnut kelkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö pärjää? Et ole kuullut lapsiperheiden ja varsinkin yhden huoltajan perheiden ongelmista? Ovatko ne kaikki kuvitelmaa?

        Mr X

        Senjokamei ole ollutbsiinöbtilqnteessa ei voi tietää tai edes ymmärtää mitä yksinhuoltajuus sisältää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuit joiltakin osin asian ytimeen.

        Eikö olekin jännää: minä olen kuitenkin pystynyt hankkimaan itselleni lapsuudesta huolimatta yliopistotasoisen koulutuksen ja ammatin? En lähde siitä oletuksesta, että kukaan maksaa laskuni, kuten täällä näyttää joku lähtevän. Edes aborttia ei ole tehty perheessäni.

        Entä sinä? Mikä sinun taustasi on, kun niin rehevästi luennoit?

        Mr X

        Ei kai köyhyys ole mikään este opiskelulle ja älykkyydelle, sehän riippuu aina ihmisestä enimmäkseen. Köyhät eivät todella pysty ostamaan korkeakouluun koetuloksia rahalla, kuten monet rahakkaat tekevät lapsilleen joten köyhä opiskelee omilla kyvyillään .
        Ja en usko siihen teoriaan että lapsuuden köyhyys vaikuttaisi lapseen aikuisena niin että hän ei voisi saada haluamaansa ammattia . Tiedän monta perhettä joiden lapsilla menee paremmin kun hyvin elämässään , ja saavutukset ovat loistavia.


    • Anonyymi

      Tunsin edesmenneen henkilön, joka asui naapurustossa ja jonka äiti oli yksinhuoltaja ja isä ei halunnut tunnustaa lastaan. Vuosien kuluttua hän sitten eteni yhteiskunnan huippuvirkaan ja silloin isä olisi halunnut tunnustaa isyytensä, mutta se oli jo myöhäistä. Nyt ko. henkilö on jo poistunut keskuudestamme, valitettavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe